ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

گیفت کارت چیست؟

گیفت کارت‌ها کارت‌هایی هستند که به کمک‌ آن‌ها می‌توانید از سایت‌های خارجی خرید کنید یا به نسخه پریمیوم بعضی از سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها دسترسی داشته باشید. برای هر سایت یا اپلیکیشنی گیفت کارت مخصوص به ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

گیفت کارت‌ها کارت‌هایی هستند که به کمک‌ آن‌ها می‌توانید از سایت‌های خارجی خرید کنید یا به نسخه پریمیوم بعضی از سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها دسترسی داشته باشید. برای هر سایت یا اپلیکیشنی گیفت کارت مخصوص به خودش وجود دارد.

مثلا اگر بخواهید حساب اپل‌ را شارژ کنید یا اکانت اسپاتیفای پریمیوم داشته باشید، باید گیفت کارت مربوط به آن را خریداری کنید. اگر شما هم قصد خریداری گیفت کارت را دارید و نمی‌دانید چگونه آن را بخرید یا از آن استفاده کنید، در این مقاله همراه ما باشید.

توضیحی در مورد گیفت کارت

Gift Card یا کارت هدیه در واقع مثل یک کارت اعتباری عمل می‌کند و جایگزین پول نقد است. شرکت‌های بزرگ دنیا مثل آمازون، اپل و گوگل این کارت‌ها را با هدف افزایش فروش‌شان صادر می‌کنند. این کارت‌ها حداقل و حداکثر موجودی مشخصی دارند. معمولا حداقل موجودی 5 دلار و حداکثر موجودی 1000 دلار است. Gift Card‌ها امکان شارژ کردن ندارند.

Gift Card‌ها با کارت‌های Prepaid چه تفاوتی دارند؟

گروهی از کارت‌ها هستند که برخلاف Gift Card‌ها می‌توان از آن‌ها بارها استفاده کرد. این کارت‌ها قابل شارژ هستند و در سایت‌ها و شرکت‌های مختلف می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. اما giftcard‌ ها برای شرکت مشخصی صادر می‌شوند و در فروشگاه همان شرکت هم استفاده می‌شوند. همچنین بعد از تمام شدن اعتبار گیف کارت دیگر نمی‌توان از آن استفاده کرد.

انواع Gift Card‌

هر شرکت، سایت یا اپلیکیشنی Gift Card مخصوص به خودش را دارد. بنابراین گیفت کارتی که می‌خواهید بخرید با توجه به شرکت صادرکننده کارت مشخص می‌شود. Gift Card پلی استیشن، Gift Card ایکس باکس، Gift Card اسپاتیفای، Gift Card گوگل و اپل از جمل Gift Card‌های معروف هستند.

مثلا با استفاده از Gift Card اسپاتیفای می‌توانید وارد سایت اسپاتیفای شوید و اکانت‌تان را به حالت نامحدود و پریمیوم تبدیل کنید. در ادامه هر کدام از این Gift Card‌ها را توضیح می‌دهیم. هر کدام از این کارت‌ها را هم می‌توانید خودتان استفاده کنید و هم به عنوان هدیه به عنوان هدیه به دیگران بدهید.

Gift Card مربوط به بازی‌های کامپیوتری

این کارت‌ها برای گیمرها هستند. یعنی گیمرهایی که می‌خواهند از امکانات سایت‌های مربوط به بازی‌ها استفاده کنند Gift Card پلی استیشن و ایکس باکس را خریداری می‌کنند. با استفاده از این کارت می‌توانید وارد سایت پلی استیشن و ایکس باکس شوید و از بازی‌ها و امکانات دیگر سایت‌ها استفاده کنید.

در این دو سایت مجموعه‌ای از بازی‌ها و فیلم‌ها و همین‌طور ابزارهای مختلف برای بازی‌ها وجود دارد. Gift Card پلی استیشن و ایکس باکس امکان استفاده از همه این‌ امکانات را به شما می‌دهد. گران‌ترین گیفت‌کارت ایکس باکس 25 دلار و ارزان‌ترین آن 5 دلار است.

گیفت‌کارت‌های ایکس باکس را باید از اپ استورهای مایکروسافت خریداری کنید. علاوه بر این دو کارت، Gift Card استیم هم وجود دارد. در استیم بازی‌های کامپیوتری مختلفی وجود دارد. با استفاده از کارت مخصوص استیم می‌توانید به بازی‌های بی‌نظیر این سایت دسترسی داشته باشید.

Gift Card پابجی هم یکی دیگر از کارت‌های محبوب بین ایرانی‌ها است. عاشقان بازی پابجی با استفاده از کارت پابجی می‌توانند امکانات داخل بازی را خریداری کنند.

Gift Card اپل

این کارت از جمله کارت‌های پرکاربرد است که طرفدارهای زیادی دارد. از آنجایی که افراد زیادی از گوشی اپل و برنامه‌های آن استفاده می‌کنند. بنابراین به این کارت احتیاج دارند. کارهایی مثل خرید فیلم و موسیقی از آیتونز، شارژ حساب اپل و خرید کردن از اپ استور با این کارت انجام می‌شود.

بعد از این که کارت مخصوص اپل را خریداری کردید، برای شارژ حساب اپل استور، وارد برنامه می‌شوید و در بخش کد یا ریدیم گیفت کارت، کد روی کارت را وارد می‌کنید. با گیفت کارت اپل آیتونز می‌توانید از برنامه‌های دیگر اپل مثل اپل موزیک، اپل آرت کید و سرویس آی کلود هم استفاده کنید.

کارت‌های آیتونز ازکشورهای مختلفی صادر می‌شوند. گیفت کارت آیتونز کشور آمریکا از پرطرفدارترین‌ها است. قیمت این کارت‌ها از 10 دلار شروع می‌شود و گران‌ترین‌شان 100 دلار است. کارت‌های فروشگاهی هم با قیمت 500 دلار و 1000 دلار به فروش‌ می‌رسند.

کارت‌های آیتونز آمریکا در دو شکل فیزیکی و الکترونیکی در بازار هستند. بعضی از این کارت‌ها ممکن است دزدی باشند یا با فوتوشاپ درست شده باشند. اگر حساب اپل‌ را کارت دزدی شارژ کنید، اپل حساب شما را مسدود می‌کند و دیگر نمی‌توانید حساب‌تان را پس بگیرید و از امکانات اپل استفاده کنید.

گیفت کارت اسکایپ

کسانی که از اسکایپ زیاد استفاده می‌کنند، با خارج از کشور در ارتباط هستند و کارشان به این اپلیکیشن بستگی دارد، به کارت مخصوص اسکایپ احتیاج دارند. اپلیکیشن اسکایپ مثل خیلی از اپلیکیشن‌های دیگر امکاناتی به کاربرانش می‌دهد.

این امکانات برای کاربران عادی رایگان هستند. کسانی که می‌خواهند از خدمات و امکانات این برنامه به طور کامل استفاده کنند، باید کارت اسکایپ را خریداری کنند. از جمله امکانات اسکایپ برای دارندگان کارت استفاده از وای فای عمومی است. یعنی شما به هات اسپات‌های اسکایپ متصل می‌شوید و با همکار یا خانواده‌تان صحبت می‌کنید.

Gift Card آمازون

کارت مربوط به آمازون یکی از محبوب‌ترین کارت‌ها در بین دانشجوها و استادهای دانشگاه است. بسیاری از دانشجوها می‌خواهند به منابع و کتاب‌های دانشگاهی و علمی دنیا دسترسی داشته باشند. آنها با Gift Card آمازون می‌توانند کتاب درسی و غیر درسی بخرند. قیمت Gift Card‌های آمازون از 10 دلار شروع می‌شود و گران‌ترینش 100 دلار است.

Gift Card گوگل پلی

کاربران اندروید برای دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی استفاده می‌کنند. در گوگل پلی برنامه‌های زیادی وجود دارند که رایگان نیستند و باید برای استفاده از خدمات کامل آنها پول پرداخت کرد. به علاوه برای استفاده از فایل‌های بازی، فیلم، موسیقی و کتاب در گوگل پلی باید پول پرداخت کنید.

به کمک Gift Card گوگل پلی این مشکل حل می شود. کارت‌های مخصوص گوگل پلی از آمریکا و انگلیس وارد می‌شوند و در قیمت‌های 10 دلاری، 25 دلاری و 100 دلاری به فروش می‌رسند.

سخن آخر

Gift cardها برای خرید از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف طراحی شدند. Gift Card هر شرکت هم فقط برای همان شرکت استفاده می‌شود. یعنی شما نمی‌توانید اطلاعات کارت مربوط به اسپاتیفای را در سایت آمازون وارد کنید. تمام کارت‌های ذکر شده در سایت etgram به فروش می‌رسند. شما می‌توانید با استفاده از کارت‌های عضو شتاب، Gift Card موردنظرتان را خریداری کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی