ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

تاثیر پرینتر سه‌بعدی در صنایع آرایشی از نگاه سفیر

در دنیای امروز صنایع مختلف در تلاش هستند تا محصولات مورد نیاز ما را با کیفیت بهتری تولید کنند؛ گاهی این تغییرات فقط یک گام روبه‌جلو است و گاهی پیشرفت‌های شگرفی در دانش بشری پدید ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در دنیای امروز صنایع مختلف در تلاش هستند تا محصولات مورد نیاز ما را با کیفیت بهتری تولید کنند؛ گاهی این تغییرات فقط یک گام روبه‌جلو است و گاهی پیشرفت‌های شگرفی در دانش بشری پدید می‌آید. با این مقاله از فروشگاه سفیر همراه باشید تا تاثیر پرینتر سه‌بعدی در صنایع آرایشی و بهداشتی را بررسی کنیم.

شاید ساخت محصولاتی که در زندگی روزمره استفاده می‌شوند کار ساده‌ای به‌نظر برسد؛ اما بیشتر این محصولات نیاز به فرآیندهای پیچیده‌ای دارند. یکی از این موارد قالب‌سازی است. در مورد ظروف پلاستیکی، ابتدا یک مایع شکل‌پذیر به روش سنتی داخل قالب ریخته می‌شود و یا با فشار به آن تزریق می‌گردد، سپس بعد از سخت‌شدن و شکل‌گرفتن مواد، قالب را باز کرده و محصول را خارج می‌کنند.

بسیاری از وسایل اطراف ما، مانند بطری‌ها، ظرف‌های منزل، قوطی‌های دارو و غیره که از جنس پلاستیک هستند به این شکل ساخته می‌شوند. از آنجا که اکثر محصولات آرایشی نیز در ظروف پلاستیکی عرضه می‌شوند، بنابراین همین روند را در مسیر تولید طی می‌کنند. در سال‌های اخیر فناوری پرینت سه‌بعدی همواره در حال تغییردادن روش‌های قدیمی بوده و توانسته نتایج خارق‌العاده‌ای را رقم بزند.

پرینت سه‌بعدی در صنایع آرایشی

پرینت سه‌بعدی یکی از فناوری‌های نوین است که به‌مرور در صنایع مختلف ورود می‌کند؛ بااین‌حال هنوز نتوانسته به‌صورت کامل جای قالب‌ریزی تزریقی را بگیرد. تولیدکنندگان در برخی صنایع نیز از ترکیب این دو روش استفاده می‌کنند تا نتیجه‌ی ایده‌آل‌تر به‌دست آید.

پرینت‌سه بعدی و روش قالب‌ریزی قدیمی هرکدام محاسن و معایب خود را دارند. پرینت سه‌بعدی به‌‎خاطر هزینه‌ی پایین و قابل حمل بودن، بیشتر در نمونه‌سازی و کارهای ظریف و دقیق استفاده می‌شود. قالب‌ریزی تزریقی نیز سرعت بالایی دارد و بسیار تکرارپذیر است، این ویژگی مناسب افرادی است که قصد دارند یک قطعه را در تعداد بالا تولید کنند.

در سال 2014، از اولین پرینتر آرایشی سه‌بعدی به نام مینک که نام آن ترکیبی از دو واژه‌ی انگلیسی آرایش و جوهر بود، رونمایی شد. کاربران می‌توانند با این دستگاه از آرایشی که در یک تصویر یا روی صورت کسی دید‌ه‌اند عکس بگیرند و پرینتر رنگ‌های لازمه برای انجام آن آرایش را تولید می‌کند. این رنگ‌ها همه با لوازم آرایشی باکیفیت تولید می‌شوند؛ به عنوان مثال اگر در یک تصویر رنگ خاصی از رژلب وجود داشته باشد، پرینتر نیز رژلب خروجی را با همان رنگ تحویل می‌دهد تا به راحتی استفاده کنید.

درست کردن پوست انسان با پرینتر سه‌بعدی

یک برند آرایشی مستقر در شانگهای تصمیم دارد طی یک برنامه‌ی عجیب و پیش‌رو، صنعت آرایشی در آسیا و دنیا را دگرگون کند. این دانشمندان در تلاشند تا نوعی پوست مصنوعی را با پرینتر سه‌بعدی طراحی و چاپ کنند. برای ساخت این پوست مصنوعی که به‌صورت کامل لایه‌های درم، اپیدرم و غشای پایه‌ای پوست را خواهد داشت، از روش مدلسازی پوست و فناوری جوهر زیستی استفاد می‌گردد.

بسیاری از حامیان محیط‌زیست معتقدند که این پیشرفت غیرمنتظره و جالب می‌تواند منجر به آزمایشات حیوانی کمتر در صنایع آرایشی شود؛ بنابراین پوست زنده‌ی ساخته‌شده توسط چاپگرهای سه‌بعدی، به برندهای آرایشی اجازه می‌دهد تا تحقیقات عمیق‌تر و جدی‌تری را در زمینه‌ی تولید محصولات خاص داشته باشند.

برنامه‌ مراقبت پوستی پیشرفته

این روزها ماسک‌های صورت محبوب شده‌اند و اکثر خانم‌ها و آقایان برای ترمیم و سلامتی پوست صورتشان از آنها استفاده می‌کنند. در نمایشگاه CES، معتبرترین نمایشگاه خلاقیت و نوآوری دنیا، در سال 2019 برند نوتروژینا از محصول جدید خود به نام MaskiD که توسط پرینتر سه‌بعدی تولید شده بود رونمایی کرد. ماسک‌های تولیدشده توسط این روش، به‌گونه‌ای اختصاصی شدند که بتوانند مشکلات پوستی صورت هر فرد، مانند جوش‌ها یا خشکی پوست را پوشش دهند.

این تکنولوژی با یک گوشی هوشمند شخصی، قطعه‌ای سخت‌افزاری و برنامه‌ی MaskiD کار می‌کند. ابتدا  دستگاه Skin360 را روی لنز دوربین قرار می‌دهید، سپس از طریق برنامه‌ی آن که در گوشی نصب کرده‌اید پوست خود را اسکن می‌کنید. این دستگاه سایز منافذ و سطح رطوبت پوست را بررسی کرده و  پیشنهادهایی را ارائه می‌دهد. اگر Skin360 نداشته باشید، از شما خواسته می‌شود تا پرسشنامه‌ای را تکمیل کرده و یک سلفی از خود بگیرید. پس از انجام این مراحل، پرینتر سه‌بعدی یک ماسک مخصوص، مطابق با تمام نیازهای خاص شما چاپ می‌کند.

نوع جدیدی از برس ریمل

مدتی پیش شرکت شنل تصمیم گرفت تا در تولید نسل جدید برس ریمل‌های خود از دقت پرینتر سه‌بعدی استفاده کند. این برند فرانسوی، مدعی است که با کمک این تکنولوژی توانسته حفره‌های بسیار ریز و میکروسکپی را روی موهای برس ایجاد کند. در این حالت ریمل‌زدن نرم‌تر و یکنواخت‌تر شده و باعث می‌شود که نیازی نباشد چندین‌بار برس را در مایع ریمل فرو کنید. هم‌اکنون این محصول به تولید انبوه رسیده و در سراسر دنیا به فروش می‌رسد.

طراحی این ریمل با چنین برسی، یک تغییر انقلابی در صنعت آرایشی به‌حساب می‌آید. ریمل جدید شنل، با نام Le Volume Revolution، بدون شک تاثیر زیادی بر بازار خواهد داشت و انتظار می‌رود که سایر تولیدکنندگان نیز با کمک پرینتر سه‌بعدی در پی ایجاد تحولی دیگر در تولیدات خود باشند.

پرینتر سه‌بعدی تاکنون تاثیر زیادی بر صنایع آرایشی گذاشته و بسیاری از برندها برای خلق طراحی‌های نوآورانه، در حال روی‌آوردن به این تکنولوژی هستند. امروزه برخی از برندهای بزرگ آرایشی بهداشتی این گام بلند را برداشته‌اند و باید دید که آیا دیگر برندها هم این مسیر را طی خواهند کرد؟ فقط زمان می‌تواند به این سوال پاسخ دهد که در آینده نقش پرینترهای سه‌بعدی در حوزه‌ی آرایشی چقدر پررنگ خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی