ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

چگونه ارز دیجیتال اتریوم را بدون کارمزد بخریم؟

اتریوم پس از بیت کوین به عنوان دومین ازر دیجیتال محبوب شناخته می‌شود. اما برخلاف بیت کوین و اکثر ارزهای مجازی دیگر، اتریوم چیزی بیش از یک ابزار مبادله‌ای ساده یا ذخیره ارزش است. اتریوم ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اتریوم پس از بیت کوین به عنوان دومین ازر دیجیتال محبوب شناخته می‌شود. اما برخلاف بیت کوین و اکثر ارزهای مجازی دیگر، اتریوم چیزی بیش از یک ابزار مبادله‌ای ساده یا ذخیره ارزش است. اتریوم یک شبکه محاسباتی غیرمتمرکز است که بر اساس فناوری بلاکچین ساخته شده است. ارز دیجیتال اختصاصی این شبکه اتر نام دارد، که با همان نام اتریوم نیز شناخته می‌شود.

در این مقاله به مزیت‌های اتریوم و سرمایه‌گذاری روی این ارز می‌پردازیم و نحوه خرید بدون پرداخت کارمزد و با پایین‌ترین قیمت را آموزش می‌دهیم.

اتریوم چیست؟

ارز دیجیتال اتریوم مبتنی بر شبکه بلاکچین کار می‌کند. بلاکچین یک دفتر عمومی غیرمتمرکز و توزیع شده است که در آن تمام معاملات و تراکنش‌ها تأیید و ثبت می‌شوند.

توزیع شده به این معناست که هر کسی که در شبکه اتریوم مشارکت دارد یک نسخه مشابه از این دفتر را در اختیار داشته و اجازه دارد تمام تراکنش‌های گذشته را مشاهده کند. غیر متمرکز یعنی این شبکه توسط هیچ نهاد متمرکزی کنترل یا اداره نمی‌شود. در مقابل، توسط همه دارندگان دفتر توزیع شده مدیریت می‌شود.

تراکنش‌های بلاکچین برای حفظ امنیت شبکه و تأیید معاملات از تکنیک رمزنگاری استفاده می‌کنند. مشارکت‌کنندگان از رایانه‌ها برای «استخراج» یا حل معادلات پیچیده ریاضی استفاده می‌کنند تا هر تراکنش را در شبکه تأیید کرده و بلوک‌های جدیدی را به بلاکچینی که در قلب سیستم است اضافه کنند. شرکت‌کنندگان بابت این کار در قالب توکن‌های ارز دیجیتال پاداش دریافت می‌کنند. در مورد سیستم اتریوم، به این توکن‌ها اتر (ETH) گفته می‌شود، که در بازار با همان نام اتریوم معروف شده است.

از اتریوم می‌توان برای خرید و فروش کالاها و خدمات مانند بیت کوین استفاده کرد. همچنین، اتریوم طی سال‌های اخیر با افزایش سریع قیمت مواجه شده و به یک سرمایه‌گذاری سودآور تبدیل شده است. اما آنچه در مورد اتریوم منحصر به فرد است این است که کاربران می‌توانند اپلیکیشن‌هایی بسازند که مانند یک نرم‌افزار در رایانه روی این بلاکچین «اجرا» شوند. این اپلیکشن‌ها می‌توانند داده‌های شخصی را ذخیره کرده و انتقال دهند یا تراکنش‌های پیچیده مالی را انجام دهند.

اتریوم با بیت کوین متفاوت است، زیرا این شبکه می‌تواند محاسبات را به عنوان بخشی از فرآیند استخراج انجام دهد. این قابلیت محاسباتی، یک ذخیره ارزش و واسطه مبادلاتی را به یک موتور محاسباتی جهانی غیرمتمرکز و ذخیره داده مطمئن تبدیل می‌کند.

کاربرد اتریوم چیست؟

شما می‌توانید از اتریوم به عنوان ارز دیجیتال در تراکنش‌های مالی، به عنوان سرمایه‌گذاری یا ذخیره ارزش استفاده کنید. اتریوم شبکه بلاکچینی است که اتر در آن نگهداری و مبادله می‌شود. البته، این شبکه توکن‌های دیگری غیر از اتر را هم نگهداری می‌کند.

از شبکه اتریوم می‌توان برای ذخیره داده‌ها و اجرای اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز نیز استفاده کرد. افراد می‌توانند به جای میزبانی از نرم‌افزار روی سروری که مثلاً تحت مالکیت و مدیریت گوگل یا آمازون است، یعنی جایی که یک شرکت داده‌ها را کنترل می‌کند، میزبان اپلیکیشن‌ها روی بلاکچین اتریوم باشند. این امر به کاربران امکان می‌دهد داده‌های خود را در کنترل و اختیار خود داشته باشند. استفاده از این اپلیکیشن‌ها نیز آزاد است، زیرا هیچ مرجع مرکزی مدیریت همه چیز را در اختیار ندارد.

شاید یکی از جذاب‌ترین موارد استفاده در مورد اتر و اتریوم، قراردادهای خوداجرایی یا اصطلاحاً قراردادهای هوشمند باشند. مانند هر قرارداد دیگری، دو طرف در مورد تحویل کالا یا خدمات در آینده توافق می‌کنند. برخلاف قراردادهای متعارف، نیازی به حضور وکیل نیست: طرفین قرارداد را در بلاکچین اتریوم کدگذاری می‌کنند و پس از برقراری شرایط، قرارداد خودش اجرا شده و اتر را به طرف موردنظر تحویل می‌دهد.

اتریوم در مقابل بیت کوین

استفاده اصلی بیت کوین به عنوان یک ارز مجازی و ذخیره ارزش است. اتریوم نیز به عنوان یک ارز مجازی و ذخیره ارزش عمل می‌کند، اما شبکه غیرمتمرکز اتریوم امکان ساخت و اجرای اپلیکیشن‌ها، قراردادهای هوشمند و سایر معاملات را در این شبکه فراهم می‌کند. بیت کوین این عملکردها را ارائه نمی‌دهد و تنها به عنوان یک ارز و ذخیره ارزش استفاده می‌شود.

همچنین، اتریوم تراکنش‌ها را با سرعت بیشتری پردازش می‌کند. بلوک‌های جدید در شبکه بیت کوین هر ۱۰ دقیقه یک بار تأیید می‌شوند، در حالی که بلوک‌های جدید در شبکه اتریوم هر ۱۲ ثانیه یک بار اعتبارسنجی می‌شوند. همچنین توسعه اتریوم در آینده می‌تواند تراکنش‌های این شبکه را بیش از پیش تسریع کند.

آخرین تفاوت این است که هیچ محدودیتی در تعداد توکن‌های اتر وجود ندارد، در حالی که بیت کوین بیش از ۲۱ میلیون سکه نخواهد بود.

آیا اتریوم گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری است؟

به چند دلیل می‌توان سرمایه‌گذاری روی اتریوم را در نظر گرفت. اول، ارزش آن است که به عنوان یک ارز مجازی استفاده می‌شود. دوم، بلاکچین اتریوم در آستانه یک به‌روزرسانی بزرگ است و طی یکی دوسال آینده اتریوم ۲ راه‌اندازی خواهد شد. طبعا وقتی به پروتکل جدید خود مهاجرت کند، جذاب‌تر خواهد شد. سوم اینکه هر چه افراد بیشتری از اپلیکیشن‌های توزیع شده اتریوم استفاده ‌کنند، تقاضا برای اتریوم افزایش می‌یابد. ذکر همین یک نکته کافی‌ست که اتریوم در سال ۲۰۲۱ تقریبا ۴۳۰ درصد رشد داشته است.

چگونه اتریوم را بدون کامزد بخریم؟

با توجه به محبوبیت دومین ارز دیجیتال جهان، خرید و فروش اتریوم بسیار آسان است:

خرید از صرافی‌های ارز دیجیتال در سراسر دنیا یکی از رایج‌ترین و ایمن‌ترین روش‌ها برای خرید اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال است. اما با توجه به وجود تحریم‌ها، امکان خرید مستقیم از صرافی‌های بین‌المللی و بزرگی همچون بایننس وجود ندارد. تعداد صرافی‌های ارز دیجیتال در داخل کشور نیز نسبتاً زیاد است و افراد تازه‌کار معمولاً در انتخاب خود سردرگم می‌شوند. از معیارهای انتخاب یکی صرافی مناسب، شهرت و اعتبار، امنیت و سابقه آن است.

یکی از مارکت‌های ارز دیجیتال ایرانی، که از اعتبار و امنیت خوبی هم برخوردار است، بازار کوین نیک مارکت است. در این پلتفرم می‌توانید ارزهای دیجیتال را با قیمت‌های دلخواه سفارش‌گذاری کرده یا ارز دیجیتال خود را با قیمت پیشنهادی خودتان برای فروش بگذارید. بدین ترتیب، مشتری و فروشنده با هم معامله کرده و کوین نیک مارکت نیز تنها وظیفه برقراری و تضمین امنیت تراکنش‌ها و دارایی‌ها را به عهده دارد. از طرفی کارمزد تراکنش‌های این بازار به مدت دو ماه صفر است. تراکنش‌های بدون کارمزد و قیمت‌های مناسب باعث می‌شود اتریوم را با هزینه‌ای بسیار کمتر از صرافی‌های دیگر خریداری کنید.

برای خرید اتریوم از سایت کوین نیک مارکت (https://coinnik.market) کافی‌ست ثبت نام کنید و پس از ارسال مدارک و احراز هویت، که کمتر از ۳۰ دقیقه زمان می‌برد، در بازار اتریوم/تومان سفارش خرید خود را انجام دهید. کوین نیک مارکت با پشتیبانی از ۱۸ ارز دیجیتال، در میان مارکت‌های ایرانی دارای بیشترین ارز دیجیتال قابل معامله است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی