ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

۱۰ یکپارچه‌سازی کلیدی میان نرم ‌افزار CRM و دیگر ابزارهای مورد نیاز سازمان‌ها

در حالی که CRM به تنهایی نرم‌افزار قدرتمندی است، اما ترکیب و یکپارچگی آن با سایر ابزارها و فرآیندهای سازمانی، کار شما را بسیار راحت می‌کند. در حالت ایده‌آل، نرم ‌افزار CRM باید به عنوان ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در حالی که CRM به تنهایی نرم‌افزار قدرتمندی است، اما ترکیب و یکپارچگی آن با سایر ابزارها و فرآیندهای سازمانی، کار شما را بسیار راحت می‌کند. در حالت ایده‌آل، نرم ‌افزار CRM باید به عنوان مرکز اصلی فعالیت‌های فروش شما باشد و یکپارچه‌سازی آن با سایر نرم‌افزارها، به عنوان پشتیبانی عمل می‌کند که CRM شما را از لحاظ اجرایی، قوی‌تر می‌کند.

اگر با نرم ‌افزار CRM آشنا هستید، آن را اجرا کرده و از آن استفاده می‌کنید و از فرآیندهای سازمانی که نیاز به رفت و برگشت بین ابزارها و نرم‌افزارهای مختلف دارد، خسته شده‌اید؛ در این مقاله همراه ما باشید تا با ویژگی‌های نرم ‌افزار CRM که شامل افزایش عملکردهای آن از طریق ادغام با سایر نرم‌افزارهای مورد نیاز یک سازمان است، آشنا شوید:

منظور از یکپارچه‌سازی نرم ‌افزار CRM با سایر نرم‌افزارها چیست؟

یکپارچه‌سازی CRM عبارت است از ارتباط یکپارچه و بدون نقص بین نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و سایر ابزارها، نرم‌افزارها و برنامه‌های مورد استفاده در فرآیندهای سازمانی و یکپارچه ‌سازی CRM با سایر ابزارها باعث بهبود عملکرد فرآیندهای سازمانی شما می‌شود.

نرم ‌افزار CRM نه تنها برای برقراری ارتباط با مشتریان ضروری است، بلکه باید در راستای ایجاد هماهنگی و ساده‌سازی ارتباط‌ها و گردش کار در سازمان شما باشد و یکپارچه‌سازی آن با دیگر نرم‌افزارها، در راستای تحقق همین هدف است.

۱- یکپارچه‌سازی ایمیلها و نرم ‌افزار CRM

احتمالا شما به عنوان نماینده‌ای از تیم فروش سازمان، زمان زیادی را در صندوق ایمیل خود می‌گذرانید به این صورت که یا در حال پاسخ دادن به سوال‌های احتمالی هستید و یا داده‌ها را با تیم داخلی سازمان به اشتراک می‌گذارید. پس ایمیل یکی از ابزارهای اصلی شما است.

با یکپارچه‌سازی Gmail یا Outlook و CRM می‌توانید بدون رفت و برگشت بین CRM و ایمیل خود، هم صندوق ورودی ایمیل خود را مشاهده کنید و هم به هر فردی که نیاز است، ایمیل بزنید.

۲- ترکیب CRM با تقویم

با همگام‌سازی تقویم Google یا Outlook وCRM، همواره به کارهای اصلی خود که در تقویم کاری‌تان تنظیم شده است، دسترسی خواهید داشت. همچنین می‌توانید اعلان‌های جلسه را ایجاد کرده و برای میهمانان جلسه دعوت‌نامه‌ ارسال کنید.

۳- یکپارچه‌سازی CRM و شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی برای هر سازمانی، ابزاری اساسی برای فروش هستند. یکپارچه‌سازی شبکه‌های اجتماعی سازمان شما با CRM به شما کمک می‌کند تا دیدگاه ارزشمندی درباره مخاطبان  خود بدست آورید. با کمک این داده‌ها شما می‌توانید بفهمید که آن‌ها چه محتوایی را بیشتر به اشتراک می‌گذارند و با آن درگیر می‌شوند و حتی باعث می‌شود وقتی در یک شبکه اجتماعی به شما اشاره می‌شود، از آن آگاه شوید.

یکپارچه‌سازی شبکه های اجتماعی همچنین به ساده، موثر و خودکار کردن پست‌ها کمک می کند. شما می‌توانید پلتفرم های محبوبی مثل Facebook ، Twitter و LinkedIn را به نرم افزار CRM خود متصل کنید.

۴- ترکیب نرم ‌افزار CRM با نرم‌افزارهای ارتباطی و مدیریت پروژه

همان‌طور که می‌دانید این روزها کسب‌و‌کارهای مختلف در تلاش هستند تا امکانات و زیرساخت‌های دورکاری را برای کارمندان خود فراهم کنند. نرم‌افزار اسلک (Slack)، به عنوان یک چت‌روم برای کارکنان شرکت، یکی از راهکارها و نرم‌افزارهای شناخته‌شده در این زمینه است که باعث می‌شود بهره‌وری کارها و پیشرفت پروژه‌ها افزایش یابد.

حالا ترکیب چنین نرم‌افزاری با CRM هماهنگی و قابلیت دسترسی کارکنان را به داده‌ها بهبود می‌دهد و باعث صرفه‌جویی در وقت و مدیریت بهتر فعالیت‌ها و پروژه‌ها می‌شود.

۵- ادغام نرم ‌افزار CRM با ابزارهای نظرسنجی و فرم‌های وب

ترکیب CRM با نرم‌افزارهایی مثل Survey Monkey و Typeform و از طریق فرم‌ها و نظرسنجی‌های سفارشی می‌توان اطلاعات بیشتری از مخاطبان و سرنخ‌های سازمان به دست آورید.  به این صورت که هرگونه داده و سرنخی که از طریق فرم‌های خود دریافت می‌کنید؛ می تواند با داده‌های تماس در CRM شما همگام‌سازی شود تا بعدا و برای جلسه‌های مذاکره و فروش تجزیه و تحلیل شود و مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین یکپارچه‌سازی CRM با با نرم‌افزارهای فرم وب مثلWordPress ، Unbounce یا Mailchimp باعث می‌شود لیست مخاطبین و سرنخ‌های شما همیشه به‌روز باشد.

۶-  ترکیب نرم ‌افزارهای تماس با نرم ‌افزار CRM

اگر  شما هم در این روزها در حال دورکاری و به صورت منظم با همکاران خود به صورت ویدیو کنفرانسی درارتباط هستید و یا می‌خواهید جلسه‌ای را برای زمان آینده تنظیم کنید؛ سازماندهی تماس‌های تلفنی و ویدئویی و برنامه‌ریزی برای اجرای آن در CRM کار شما را ساده می کند.

هنگامی که شما نرم‌افزار تماس خود را با CRM ترکیب ‌کنید، جزئیات تماس و اطلاعات مخاطب شما در CRM ثبت می‌شود. برخی از نرم‌افزارهای با قابلیت همگام‌سازی با CRM شامل zoom، Uber Conference، Aircall و CallRail است.

۷- همگام‌سازی نرم ‌افزار CRM با ابزارهای پشتیبانی از مشتری

اگر تیم پشتیبانی و خدمات مشتریان شما برای ایجاد ارتباط و پشتیبانی از مشتریان از ابزارهایی مانند Zendesk یا Service Hub استفاده می‌کنند، ترکیب آن با CRM می‌تواند اطلاعات مفیدی را برای افزایش فروش در آینده فراهم کند به این صورت که با دسترسی به داده‌های مشتری و شناسایی نیازها و دغدغه‌های او همواره به‌روز باشید.

۸- ترکیب نرم ‌افزار CRM با تجارت الکترونیک

برای شرکت‌های تجارت الکترونیک، ادغام بستر خرید آنلاین و سبد خرید با CRM برای درک نیاز مشتریان بسیار حیاتی است. اگر سازمان شما از فروشگاه Shopify برای فروش محصولات استفاده می‌کند، ترکیب آن با CRM می‌تواند به طور خودکار محصولات، مخاطبین و سفارش‌ها را همگام‌سازی کند و شما می‌توانید به اطلاعات مربوط به خریداران دسترسی داشته باشید.

۹- یکپارچه کردن نرم ‌افزارهای CRM و مدیریت کمپین‌ها و رویداها

اگر شما از برگزاری کمپین یا رویدادهای حضوری یا مجازی، به عنوان بخشی از استراتژی فروش سازمانی خود، استفاده می‌کنید؛ ادغام CRM با نرم‌افزارهای مدیریت رویداد، یک روش مفید برای درک چگونگی تأثیر کمپین و رویداد بر قیف فروش شما است.

برای مثال اگر از Eventbrite برای مدیریت رویدادهای خود استفاده می‌کنید، ترکیب این سیستم با CRM، اطلاعات روشنی درباره این‌که چه مخاطبی در رویداد شما شرکت می‌کند و شما چگونه باید در آینده با او ارتباط برقرار کنید را فراهم می‌کند.

یا برای تیم‌هایی که به برگزاری وبینار برای افزایش فروش خود، تمرکز دارند؛ همگام‌سازی CRM با سیستمی مانند GoToWebinar می‌تواند باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه شود. با ارتباط بین سیستم وبینار خود به CRM، می‌توانید به راحتی یادآوری‌های رویداد را به مخاطبان خود ارسال کنید، کمپین‌های هدفمند ایجاد کنید و  در نهایت برای پایش و ارزیابی میزان موفقیت خود، گزارش تدوین کنید.

۱۰- یکپارچه‌سازی ویدئوها

اگر تیم بازاریابی شما از ویدئومارکتینگ به عنوان بخشی از استراتژی فروش خود استفاده می‌کند، ترکیب یک پلتفرم ویدئویی مانند YouTube با CRM می‌تواند دیدگاه‌های ارزشمندی را درباره سرنخ‌های شما ارائه دهد. برای مثال شما می‌توانید به داده‌هایی از فیلم‌ها و ویدیوها (تعداد بازدید و نحوه تعامل و...) دسترسی داشته باشید که در هنگام تعامل با مشتریان بالقوه به شما کمک می‌کند.

 

در این مقاله درباره یکپارچه‌سازی نرم ‌افزار CRM با سایر ابزارها و نرم‌افزارهای مورد نیاز سازمان‌ها صحبت کردیم. یکپارچه‌سازی‌ها منابع قدرتمندی هستند که می‌توانند به شما در کاهش وقت و هزینه و کار با سیستم‌ها و داده‌ها کمک کنند. با داشتن یک CRM قدرتمند در مرکز پردازش‌ و ترکیب آن با ابزارهای جانبی و پشتیبان، می‌توانید روی فروش بهتر سازمان تمرکز کنید. نرم افزار  crm پیام گستر یکی از crm هایی است که با داشتن این ویژگی ها به کاهش هزینه های سازمان شما کمک می کند برای آگاهی از قیمت نرم افزار crm پیام گستر به وب سایت پیام گستر مراجعه کنید.

منبع: payamgostar

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی