ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

از صفر تا صد هر آنچه نیاز است درباره UI و UX بدانید

این روزها در طراحی سایت  با اصطلاحاتی مانند ux و ui  روبه رو می شویم که شاید برای افراد مبتدی کمی سخت و گیج کننده باشد و معنی دقیق آن را ندانند. اگر شما هم ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

این روزها در طراحی سایت  با اصطلاحاتی مانند ux و ui  روبه رو می شویم که شاید برای افراد مبتدی کمی سخت و گیج کننده باشد و معنی دقیق آن را ندانند. اگر شما هم جزو این افراد هستید اصلا نگران نباشید ما خیلی ساده براتون توضیح میدیم و به اصطلاح  براتون اون رو هلو بپر تو گلو می کنیم. با ما در تیم طراحی  UI /UX ریراکو همراه باشید تا شما را به طور کامل با این دو اصطلاح آشنا کنیم.

UX و UI

اول با یه مثال خیلی آسان شروع کنیم. فرض کنید شما معمار ساختمان هستید و دارید یک خانه ای را طراحی می کنید اینکه در حمام و سرویس بهداشتی کجای خانه باشد می شود ux که مثلا امروزه در را به هیچ عنوان در پذیرایی قرار نمی دهند. در سایت هم طراح ux مشخص می کند مثلا دکمه خرید کجا باشد، قیمت تخفیف خورده محصولات چه رنگی باشد، لوگو کجای صفحه باشد و...حالا اینکه جنس پنجره ها و در ورودی و یا نیاز به کاغذ دیواری می شود ui یعنی  طراح ui  رنگ صفحه، طراحی لوگو و... بر عهده دارد. در زیر به طور اختصاصی به هر کدام می پردازیم.

تعریف UI

فکرکنید وارد سایت لوازم آرایش شده اید و فقط دنبال رژ لب هستید در سایت فیلتر هایی قرار داده شده که شما خیلی راحت به رژلب دلخواهتان برسید. حالا ظاهر فیلد و گزینه ها ui و اینکه چه گزینه هایی در فیلتر باشد که کاربر سریع به محصول برسد uxاست.

Ui مخفف User Interface designاست که ترجمه آن طراحی رابط کاربری می شود. یعنی در واقع به بخش گرافیکی بیشتر مربوط می شود و در واقع رنگ و تصویر را مشخص می کنند. مثلا شما فرمی دارید که مخاطب آن را پر می کند و طراح ui تصمیم می گیرد که دکمه ارسال فرم باید کجا قرار داشته باشد. این کار برای بهینه سازی یا سئو سایت  بسیار اهمیت دارید اگر دوست دارید بیشتر در این زمینه بدانید فقط کافیست که به صفحه خدمات سئو ریراکو رفته تا قدم به قدم باآن آشنا شوید.

تعریف UX

Ux مخفف User Experience design است که تجربه کاربر می شود. ux را می توان گفت کل محصول و ui را می توان گفت زیر مجموعه آن که برای  تامین و فراهم کردن هدف های ux مورد استفاده قرار می گیرد. شاید به نظرتان پیجیده باشد یکم راحت تر بگوییم در واقع حس و تجربه فرد در هنگام استفاده از سایت مربوط به ux است. طراح طوری سایت را طراحی می کند که بخش های سایت به راحتی در اختیار کاربر قرار بگیرد. مثلا حتما وقتی منو رو باز می کنید مشاهده می کنیم مواردی در آن قرار دارد تصمیم برای قرار دادن این موارد در منو کار طراح ux است یا اینکه جایی  که کادر جستجو قرار دارد توسط این طراح مشخص می شود.

کمک UI و UX به سایت

این دو از هم جداناپذیر هستند و همدیگر را کامل می کنند. تا حالا براتون پیش اومده تو یه سایتی برید و از  ظاهرش خیلی خوشتون بیاد ولی وقتی می خوایید دنبال یه مطلب تو سایت بگردید کلی وقت گذاشته باشید تا دکمه جستجوروپیدا کنید؟ اینجا است که بحث ux به میان می آید.

طراحی وبسایت خوب

طراحی وب سایت کاری بسیار حساس است و امروزه شما برای رسیدن به هدفتان که ممکن است محصول،خدمات و ... باشد نیاز به یک سایت خوب دارید. خیلی از افراد فقط به ظاهر سایت یا همان ui اهمیت می دهند و عملکرد ضعیفی مثلا در لود شدن صفحه دارند که مربوط به ux است دارند یعنی سرعت لود شدن صفحه انقدر پایین است که کاربر را خسته می کند. یکی دیگر از مسائل مهم در سایت رسپانسیو است که برای اطلاعات بیشتر به مقاله طراحی ریسپانسیو چیست مراجعه کنید

 سخن آخر

اگر هنوز سایت نداری و دنبال این هستی که به هدفت برسی و موفقیت کسب کنی و از رقبای خودت جلو بیفتی فقط کافیه بری تو صفحه طراحی وب سایت فوری ریراکو و شماره تماست روبزاری تا ما باهات تماس بگیریم. نگران نباش ما از صفر تا صد کنارتیم وکمکت می کنیم از همه جلو بیفتی. فقط کافیه به تیم ما اطمینان کنی تا نتیجه اش رو ببینی.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی