ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

۴ روش برای بهبود بخشیدن به صدای تلویزیون های خانگی

در هنگام خرید تلویزیون در بیشتر مواقع ممکن است به کیفیت تصویر توجه کنید و از کیفیت صدا غافل شوید، به همین دلیل پس از آنکه تلویزیون را نصب و مورد استفاده قرار دادید، متوجه ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در هنگام خرید تلویزیون در بیشتر مواقع ممکن است به کیفیت تصویر توجه کنید و از کیفیت صدا غافل شوید، به همین دلیل پس از آنکه تلویزیون را نصب و مورد استفاده قرار دادید، متوجه شوید کیفیت مناسبی از جهت صدا ندارد. همچنین ممکن است از تلویزیون‌های معمولی خود استفاده کنید و به دنبال راه‌هایی برای بالاتر بردن کیفیت صدا در آنها باشید. در ادامه تلاش کرده‌ایم برخی از این روش‌ها را با هم بررسی کنیم.

۱- تلویزیون جدید بخرید

ساده‌ترین راهی که می‌توانید تلویزیونی با کیفیت صدا و البته تصویر بهتر داشته باشید، خرید تلویزیون‌های جدید است که البته همگی به سمت هوشمند شدن هم رفته‌اند. در تلویزیون‌های جدید کیفیت تصویر تا 4k ارتقا یافته است، بدین معنی که شما می‌توانید تصاویر را چهار برابر با رزولوشن (وضوح) بیشتر نسبت به تلویزیون‌هایی با کیفیت تصاویر full HD ببینید. همچنین کیفیت صدا در آن بیشتر شده است، توان صدا در بلندگوهای آنها بالاتر رفته و از فرمت‌های جدید صوتی مانند DTS پشتیبانی می‌کند.

در حال حاضر تلویزیون های سامسونگ در ابعاد ۳۲ تا ۸۵ اینچ در ایران، مدل‌های بسیار خوبی از انواع تلویزیون‌های جدید را ارائه می‌کنند که با کیفیت تصاویر متعدد و صدای عالی در بازار وجود دارند و شما می‌توانید آنها را در رنج قیمتی متفاوتی خریداری کنید.

۲- منو صدای تلویزیون را تغییر دهید

ممکن است تاکنون از کیفیت صدای تلویزیون خود راضی بوده باشید و در اثر اتفاقی که خودتان هم نمی‌دانید به چه علت بوده است، افت شدید کیفیت را در صدای تلویزیون تجربه کنید. در این حالت اولین عاملی که به ذهنتان خطور می‌کند، بررسی دوباره منو صدا در تلویزیون است. بنابراین به بخش sound mode در منو تلویزیون بروید و حالت‌های مختلف آن را بررسی کنید.

در حالت معمول، مدل‌های مختلفی مانند استاندارد، موسیقی، custom و ... در این منو خواهید یافت که می‌توانید با توجه به محتوای رسانه‌ای که تماشا می‌کنید، آن را تغییر دهید. برای مثال اگر بخش clear voice را انتخاب کنید، تلویزیون برای افزایش وضوح صدایی است که می‌شنوید، ممکن است صدای پس زمینه‌ای که آزار دهنده است را کم کند تا شما صدای اصلی را بهتر بشنوید.

همچنین در بخش optimized و amplify setting می‌توانید کیفیت صدا را بیشتر تغییر دهید. اگر در حال تماشای یک فیلم هستید و می‌خواهید صدای بازیگرها بهتر پخش سود، روی گزینه optimized کلیک کنید و  اگر در حال گوش دادن به موسیقی هستید، amplify می‌تواند کیفیت صدا و آواها را برای شما هیجان‌انگیزتر و دلنشین‌تر کند.

بخش دیگری که در منو صدا وجود دارد، بخش compression یا فشرده سازی صداست که در حالت معمول روی حالت auto (خودکار) قرار دارد. این ویژگی در هنگام تماشای تلویزیون در شب، بیشتر به کار می‌آید. اگر بخواهید صدای تلویزیون مانع از آزار دیگر اطرافیان و همسایه‌ها شود و در عین حال شما بتوانید با صدای مناسبی، تلویزیون ببینید، در این حالت گزینه auto gain control را روشن (on) کنید.

مورد آخر equlalization در منو صداست. این بخش هم باندهای متفاوتی از صدا را برای شما فراهم می‌کند که می‌توانید با توجه به آنچه هم‌اکنون تماشا می‌کنید، آن را تغییر دهید تا کیفیت صدا مناسب‌تر شود.

۳- از وسایل جایگزین برای بالا بردن کیفیت استفاده کنید

اگر نمی‌خواهید به سراغ خرید تلویزیون جدید بروید، می‌توانید به سراغ خرید دستگاه‌های ارزان‌تری بروید که کیفیت صدا و تصاویر را در تلویزیون شما بهتر می‌کنند. برای مثال قبل از آنکه به سراغ تجهیزاتی برویم که به طور مشخص روی کیفیت صدا تمرکز می‌کنند، اجازه دهید، دستگاه جدیدی را معرفی کنیم که می‌‌تواند تجربه شما را از تلویزیون‌های معمولی دگرگون کند. اسمارت باکس‌ها که با نام اندروید باکس هم معروف هستند، قابلیت اتصال به اینترنت را به تلویزیون شما فراهم می‌کنند و از طریق این لینک قابل مشاهده و خریداری هستند.

این دستگاه‌های کوچک که شبیه فلش مموری‌ها و مودم‌های اینترنتی هستند، از طریق پورت HDMI به تلویزیون شما متصل می‌شوند و به تلویزیون اجازه اتصال به اینترنت را می‌دهند تا بتوانید به راحتی به تماشای محتواهای رسانه‌های آنلاین بپردازید. قیمت خرید این دستگاه‌ها  بسیار کمتر از خرید تلویزیون است و البته مزایای دیگری دارند که در این مقاله به آن‌ها اشاره شده است.

اما وقتی به سراغ افزایش کیفیت صدا می‌روید، می‌توانید به سراغ خرید انواع اسپیکرهای ایستاده تا سیسم‌های پخش خانگی بروید که به دلیل داشتن بلندگوهایی با توان بیشتر، قدرت و کیفیت صدای تلویزیون شما را ارتقا می‌دهند. اما چند نکته را در نظر داشته باشید:

ممکن است با خرید اسپیکر نیز مشکل شما حل نشود، پس باید ابتدا بتوانید مشکلی که در کیفیت صدای تلویزیون شما ایجاد شده است را به درستی شناسایی کنید تا متناسب با آن اسپیکر و یا سیستم پخش خانگی تهیه کنید.

همچنین اگر قصد خرید اسپیکر را دارید و تلویزیون شما امکان اتصال به بلوتوث را دارد، سعی کنید انواع اسپیکرهای بلوتوث دار را تهیه کنید، چرا که مزایای بیشتری نسبت به انواع کابلی دارند و دیگری نیازی به وجود کابل نیست. البته اسپیکرهای بلوتوث دار، ممکن است تاخیر چندثانیه‌ای با صدایی که در تلویزیون پخش می‌شود داشته باشند. همچنین در این حالت می‌توانید هدفون‌های بلوتوث‌دار هم تهیه کنید و صدای تلویزیون را از طریق هدفون‌ها بشنوید که تاثیر زیادی روی کیفیت صدا خواهد داشت.

۴- به وسایل اطراف توجه کنید

مورد نهایی مربوط به نحوه چیدمان تلویزیون و دیگر دکوراسیونی است که در کنار تلویزیون قرار داده شده‌اند. برای مثال، ممکن است برخی از وسایلی که در نزدیکی تلویزیون قرار داده باشید ساطع کننده و یا گیرنده بیشتر صدا باشد و در نتیجه نتوانید صداها را به خوبی بشنوید. برای مثال حتما تجربه کرده‌اید که اگر در کنار اسپیکر ایستاده تلویزیون، چندین گلدان قرار داشته باشد (کاری که برای زیباتر کردن دکوراسیون انجام می‌شود)، صدایی که از تلویزیون به گوش شما می‌رسد، بسیار کمتر خواهد بود.

بنابراین زمانی که صدای تلویزیون شما کمتر از حدی است که دوست دارید، همه موارد را از منوی صدای تلویزیون، نصب بودن کابل و یا بلوتوث اسپیکر و حتی کیفیت صدای خود محتوای رسانه‌‌ای که در حال تماشایش هستید مطمئن شوید و پس از ان اقدام به خرید دستگاه‌های پیشرفته‌تر و یا حتی انواع جدیدتر تلویزیون باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • AmirHossein
    AmirHossein | ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

    توصیه فقط همون که نوشته بود تلوزیون جدید بخرید... مرررسی😂

مطالب پیشنهادی