ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

امنیت، سرعت و کارمزد؛ سه گانه‌ی جنجالی در دنیای رمز ارز

این روز ها هرچه پیشرفت تکنولوژی مخصوصا در حوزه‌ی بلاکچین و رمز ارزهارا دنبال کنیم، بازهم یک قدم از آن عقب تر خواهیم بود. فلسفه تکنولوژی بلاک‌چین ریشه در سرعت و امنیت دارد، اساسا پیشرفت ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۲ تیر ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

این روز ها هرچه پیشرفت تکنولوژی مخصوصا در حوزه‌ی بلاکچین و رمز ارزهارا دنبال کنیم، بازهم یک قدم از آن عقب تر خواهیم بود.

فلسفه تکنولوژی بلاک‌چین ریشه در سرعت و امنیت دارد، اساسا پیشرفت علم و تکنولوژی در تمام زمینه ها از حمل نقل گرفته تا علوم ورزشی و کامپیوتر،هدفی جز برای افزایش سرعت و حفظ بیشتر امنیت در انجام فعالیت ها ندارد و تکنولوژی بلاکچین نیز از مسیر دست یابی به این هدف جدا نیست.

امروزه تکنولوژی بلاک‌چین در حال ورود به تمام عرصه های زندگی انسان هاست. شاید کمی عجیب باشد اما دقیقا همان اتفاقی که برای اینترنت در دهه نود میلادی افتاد و به سرعت در تمام جنبه های زندگی انسان تاثیرات مثبت و منفی خودش را گذاشت وهم‌چنان ادامه دارد، برای تکنولوژی بلاک‌چین درحال رخ دادن است. با این تفاوت که سرعت رشد و تکامل این تکنولوژی بسیار بیشتر است.

مسیری که این تکنولوژی در پیش گرفته ورای تصور ما است.علاوه بر کمپانی های خصوصی، از غول های تکنولوژی مثل مایکروسافت، بویینگ و گوگل گرفته تا استارت‌آپ های نوپا همگی در حال بکارگیری این تکنولوژی هستند.

برخی دولت ها نیز از این تکنولوژی در موارد مختلف استفاده می‌کنند.از ایالات متحده و سوییس تا گرجستان و اخیرا هم دولت ال‌سالوادور!

اما دلیل این سرمایه گذاری و استفاده‌های مختلف از این تکنولوژی چه می‌تواند باشد؟؟ شاید بگویید سود مالی که قطعا درست است.

اما چه چیزی سبب ایجاد این سود مالی می‌شود؟ بله درست حدس زدید، امنیت و سرعتی که در نتیجه استفاده از این تکنولوژی حاصل می‌شود.

درحال حاضر که من و شما اوج استفاده از تکنولوژی بلاکچین و رمزارزها را در واژه هایی مثل بیت‌کوین، ترید کردن و چند اسم ولت می‌دانیم، استارت‌آپی به نام GENOMS با استفاده از این تکنولوژی به دلیل امنیت بالا، برای انجام کارهای تحقیقاتی اطلاعات DNA افراد را روی بلاک‌چین اتریوم ذخیره می‌کند و در ازای استفاده از این اطلاعات، توکن اتریوم در اختیار افراد می‌گذارد. به این می‌توان گفت اعجاز تکنولوژی، یک بازی دو سر برد با خیالی آسوده!

سود مالی تنها دلیل استفاده از رمزارزها نیست!

بیاید قبول کنیم که دلیل استفاده ما که اکثرا در عرصه رمزارزها فعال هستیم، علاوه بر سود مالی، امنیت و سرعت فراهم شده بر روی این بستر است.هر فرد فعال در این عرصه می‌داند که یک صرافی امن که بتواند امنیت بالا، حفظ حریم خصوصی کاربران و حداکثر سرعت در انجام واریز، برداشت یا انتقال را تضمین کند مانند نعمتی است که به حق باید قدرش را دانست.

اما از طرفی یک فاکتور بسیار مهم دیگر هم وجود دارد که برای فعالان در این عرصه حائز اهمیت است و آن‌هم کارمزدی است که صرافی برای خدماتش نظر می‌گیرد.

لازمه انتخاب مرجعی مطمئن برای فعالیت‌های مدنظر، تحلیل و بررسی است.در ادامه پس از معرفی انواع صرافی ارز دیجیتال به مقایسه مثلث امنیت،سرعت،کارمزد در انواع صرافی ها می‌پردازیم.

انواع صرافی ارز دیجیتال

به جرات می‌توان گفت که یک مرجع فعال در زمینه خرید و فروش رمزارزها هیچ رسالتی جز تضمین امنیت و سرعت در عین اینکه کارمزدی منطقی برای خدمات خود در نظر بگیرد ندارد که می‌توان از تترلند به عنوان یکی از پیشرو ترین مراجع خرید و فروش رمزارز تتر در ایران یاد کرد.

تترلند به عنوان اولین مرجع تخصصی خرید و فروش این رمز ارز بسیار مهم و کاربردی در ایران شناخته می‌شود در عین حال که برای انجام خدمات واریز، برداشت و انتقال تتر هیچ کارمزدی از کاربران دریافت نمی‌کند و کارمزد انتقال بسته به نوع تتر انتخابی کاربران(TRC20، ERC20، OMNI ) فقط توسط شبکه دریافت می‌شود.

صرافی متمرکز

این صرافی ها همانند بانک های امروزی متشکل از یک یا چند نفر مالک هستند، از امنیت خوبی برخوردارند، نظارت قانونی بر آن‌ها وجود دارد و سرعت پردازش معاملات بالایی دارند.

صرافی غیرمتمرکز

تفاوت عمده این صرافی با صرافی متمرکز در وجود نداشتن شخص ثالث در معاملات است.در انجام این معاملات که تحت عنوان معاملات هوشمند شناخته می‌شوند هیچ واسطه ای وجود ندارد و کاربر کنترل کامل بر دارایی خود را دارد.

در ادامه به مقایسه و بررسی این صرافی ها از نظر امنیت،سرعت و کارمزد می‌پردازیم.

امنیت

در مقایسه این دو نوع صرافی همواره موضوع حق مالکیت مورد بررسی بوده، چرا که در صرافی متمرکز مالکیت ارزهای دیجیتال در اختیار صرافی است و در صرافی غیرمتمرکز دارایی در اختیار کاربر است.

با توجه به اینکه در صرافی غیرمتمرکز دارایی ها در اختیار کاربر است و در صرافی ذخیره نمی‌شود امکان حمله هکر ها غیر ممکن می‌شود و این در حالیست که تا کنون شاهد موارد متعددی از حمله هکرها به صرافی های متمرکز بوده ایم.

کارمزد

میزان کارمزد در صرافی های متمرکز درصد معینی از هرتراکنش است درحالی که در صرافی های غیرمتمرکز میزان تراکنش تاثیری در مبلغ کارمزد نداشته و درصدی بسیار ناچیز در هر تراکنش کسر می‌شود.

سرعت

اگرچه که به دلیل نبودن یه نقطه مرکزی در صرافی های غیرمتمرکز، دسترسی هکرها به داده ها و دارایی ها غیر ممکن می‌شود از طرف دیگر همین نقطه قوت باعث کند شدن نسبی سرعت انجام تراکنش ها می‌شود. در صورتی که در صرافی های متمرکز که صرافی مالکیت دارایی را در اختیار داشته و دسترسی به کلیدهای لازم را دارد زمان انجام تراکنش ها بسیار کاهش می‌یابد.

جمع بندی

در چند سال اخیر در کشور عزیزمان شاهد رشد چشمگیر فعالیت در زمینه رمز ارزها بوده‌ایم که همین فعالیت و احساس نیاز منجر به ظهور مراجعی متعهد مانند تترلند شده است.

تترلند به عنوان اولین مرجع تخصصی خرید و فروش رمزارز تتر (USDT) در کشور شناخته می‌شود که می‌توانید با تضمین امنیت و سرعت بالا در انجام خدمات، بدون کارمزد و با خیالی آسوده به خرید یا فروش تتر اقدام کنید.

تترلند برای واریز، برداشت و انتقال تتر هیچ کارمزدی از کاربران دریافت نمی‌کند و کارمزد انتقال بسته به نوع تتر انتخابی کاربران(TRC20، ERC20، OMNI ) فقط توسط شبکه دریافت می‌شود.

در این میان تتر TRC20 کارمزد کمتری داشته و تترلند هم استفاده از همین نوع را پیشنهاد می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رمز ارز تتر و خدمات تترلند به وبسایت تترلند مراجعه و یا شبکه های اجتماعی تترلند را دنبال کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی