ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

آزمایشی برای تشخیص کارکرد واکسن کرونا؛ کدام واکسن را بزنیم؟

با گذشت زمانی از دوره همه گیری ویروس کرونا و کشف مدل های مختلفی از این واکسن ها اسامی کُووایران برکت، نورا، سینوفارم، سینوواک، کوواکس، استرازنکا و... را این روزها زیاد شنیده می شنویم. واکسن‌هایی ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۵ تیر ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

با گذشت زمانی از دوره همه گیری ویروس کرونا و کشف مدل های مختلفی از این واکسن ها اسامی کُووایران برکت، نورا، سینوفارم، سینوواک، کوواکس، استرازنکا و... را این روزها زیاد شنیده می شنویم. واکسن‌هایی که برای نجات جان مردم از بیماری همه‌گیر کرونا تولید شدند و البته سوالاتی مثل « بالاخره کدام واکسن را بزنیم؟» یا «آیا واکسنی که تزریق کردند اثربخش بود؟» و... ذهن افراد را درگیر کرده است. جالب است بدانید بدون توجه به نشان تجاری واکسن با آزمایش سنجش ایمنی‌زایی پس از تزریق واکسن می‌توان از میزان اثربخشی آن اطلاع کسب کرد.

تکنولوژی ساخت واکسن‌ها به دو صورت کلی است: اول، ویروس ضعیف شده کووید۱۹ و دوم، mRNA که بر اساس RNA ویروس ساخته می‌شود.

در فناوری اول که بر اساس ویروس ضعیف شده است، زمان تزریق واکسن، در بدن آنتی بادی تولید می‌شود، درست همانند آنتی بادی ای که بدن افراد پس از ابتلا به کووید۱۹ تولید می‌ کند. در فناوری mRNA اما آنتی بادی متفاوتی تولید می‌شود.

با وجود شباهت وجود آنتی بادی در هر دو فناوری تولید، آزمایش آنتی بادی معمول نوع آنتی بادی ‌های مرتبط با میزان اثربخشی واکسن کرونا را تشخیص نمی ‌دهد و به شما نمی گوید سیستم ایمنی بدن شما چگونه به واکسن پاسخ می دهد. آزمایش آنتی بادی کرونا تنها می‌تواند به شما بگوید که پیش از این به ویروس عامل کرونا مبتلا شدید یا خیر. بنابراین همچنان برای سنجش کارکرد واکسن کرونا نیاز به آزمایش تخصصی تشخیص میزان ایمنی‌زایی واکسن کرونا است.

تنها آزمایشگاه‌های خاصی در سطح کشور توانایی انجام این تست را دارند اما ساکنان شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، یزد، اهواز و تبریز با مراجعه به پلتفرم دکتردکتر و انتخاب شهر محل سکونت، به راحتی می توانند درخواست آزمایش ایمنی زایی این تست و انجام آن در منزل را، در این پلتفرم ثبت کنند و در محل انجام دهند. پس از ثبت درخواست در این پلتفرم، نیروی آزمایشگاه به محل اعزام شده و پس از نمونه گیری و تحلیل نمونه در آزمایشگاه، جواب تست را برای متقاضی ارسال می کنند.

پلتفرم دکتردکتر که پیش تر امکان نوبت دهی آنلاین پزشکان متخصص و مراکز درمانی، امکان تماس تلفنی با پزشکان متخصص مطرح کشور و امکان مشاوره متنی با هزینه‌ی کم را برای تمام ایران و امکان انجام انواع آزمایش‌های مربوط به کرونا از جمله PCR، تست آنتی بادی و تست کرونای ویژه‌ی مسافران ایرلاین‌ها را برای ساکنان تهران، کرج، شیراز، اصفهان، تبریز، اهواز و یزد در منزل فراهم کرده بود، به تازگی امکان درخواست آزمایش سنجش ایمنی زایی واکسن کرونا را نیز به خدمات خود اضافه کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی