ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

آشنایی با کرکره برقی و انواع آن

مقدمه تکنولوژی همواره در خدمت راحتی انسان گام برداشته است. برای نمونه اختراع کرکره برقی یک تحول بزرگ در حوزه انواع درب خانه‌ها و مغازه‌ها به شمار می‌رود. درب‌های لولایی و کرکره‌های دستی بی درنگ ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

مقدمه

تکنولوژی همواره در خدمت راحتی انسان گام برداشته است. برای نمونه اختراع کرکره برقی یک تحول بزرگ در حوزه انواع درب خانه‌ها و مغازه‌ها به شمار می‌رود. درب‌های لولایی و کرکره‌های دستی بی درنگ جای خود را به انواع کرکره برقی دادند و امروزه دیگر کمتر مغازه ، فروشگاه و یا خانه‌ای است که از کرکره برقی استفاده نکند. زیبایی ظاهری، سهولت در استفاده و امنیت بالا ویژگی‌های کلی این نوع کرکره‌های برقی است که سبب شد در زمان اندک بازار این نوع محصولات را مال خود کند و مصرف کنندگان را مجاب نماید به استفاده از انواع کرکره برقی. علاوه‌بر این‌ها یک کرکره برقی مغازه این امکان را نیز برای صاحب فروشگاه فراهم می‌آورد که کسب خود را بر روی آن تبلیغ نماید. در ادامه این مقاله بیشتر با انواع کرکره برقی و سازکارهای آن آشنا خواهید شد.

سازکار یک کرکره برقی

یک کرکره برقی اصولا دارای موتوری با حرکت عمودی است. همان‌طور که می‌شود حدس زد به سادگی به یک منبع برقی سیمی و یا به یک منبع انرژی خورشیدی متصل می‌گردد. کرکره برقی با هدایت ریموت کنترل از راه دور بالا و پایین می‌رود. با اتصال موتور کوچکی که توسط ریموت کنترل رمزگذاری شده است فعال می‌شود. کرکره برقی درب پارکینگ اصولا دارای سیستم امنیتی ویژه است که با استفاده از نوعی پرتو الکترونیکی کار می‌کند.

به این شکل که هنگام عبور هر نوع شی‌ یا موجودی پرتویی را ساتع می‌کند تا درب از نو باز شود. به این ترتیب هنگامی که کرکره در حال بسته شدن است خطری برای عبور ناگهانی کودکان، حیوانات اهلی و یا دیگر کاربران نخواهد داشت و می‌تواند با تشخیص گذرنده از نو باز بشود.

کرکره برقی پارکینگ

اولین مزیت کرکره برقی پارکینگ شیوه کارکرد آسان آن است که هر کاربری به راحتی می‌تواند با فشردن ریموت کنترل دستگاه درب پارکینگ را باز و بسته نماید. مزیت دیگر می‌تواند هزینه‌های پایین نصب و نگهداری و تعمیر کرکره برقی پارکینگ باشد. کرکره‌های برقی نسل جدید در این زمینه بسیار مقرون به صرفه هستند تا آن‌جا که به علت مقاومت بالایی که دارند به ندرت نیاز به تعمیر و یا تعویض خواهند داشت. همین مقاوم بودن جنس کرکره برقی و پوشش درزهای اطرف درب پارکینگ مزیت دیگری است که منتج به امنیت بابای ساختمان می‌گردد. از طرف دیگر با استفاده از کرکره برقی به عنوان درب پارکینگ می‌توانیم به خوبی در مصرف برق صرفه‌جویی کنیم، همچنین این کرکره‌ها قابلیت کار کردن با انرژی خورشیدی را نیز دارند. نکته دیگر مزیت نصب آسان و سریع کرکره برقی است که زمان بسیار کمی نیاز دارد و در عین حال قابلیت تنظیم سرعت باز و بسته شدن کرکره برقی نیز می‌تواند یکی از ویژگی‌های جذاب دیگر این نوع درب‌های اتوماتیک پارکینگ باشد. با این اوصاف و با توجه به نکات ذکر شده و کیفیت‌هایی که از آن‌ها یاد کردیم قیمت کرکره برقی پارکینگ بسیار مقرون به صرفه و متعادل است.

همچنین امروزه این امکان وجود دارد که هر کاربری با توجه به فضای ساختمان مد نطرش و سلیقه شخصی کرکره برقی مطلوبش را برای طراحی و ساخت به شرکت‌های سازنده سفارش بدهد. در آخر باید از این مزیت فوق‌العاده تیغه کرکره برقی پارکینگ نیز یاد کنیم که این نوع کرکره‌ها قابلیت مچ شدن با یکدیگر را دارند. یعنی به طور همزمان و تنها با یک ریموت کنترل می‌توان طبق برنامه‌ریزی قبلی چندین درب پارکینگ را همزمان کنترل نمود.

کرکره برقی مغازه

اصولا اغلب درب‌های کرکره برقی دارای استانداردهای مشخصی هستند اما به لحاظ تنوع در ابعاد و جنس دارای انواعی هستند. هر کاربری باید با توجه به نیاز مغازه، سلیقه و خواسته‌های خود کرکره برقی مناسب را انتخاب و یا برای طراحی سفارش بدهد. این نکته گفتنی است که حتی این امکان وجود دارد که در هنگام سفارش طراحی کرکره برقی مناسب با مغازه‌تان لوگو یا آرم تجاری‌تان را بر روی آن نقش کنند. با این وصف اگر ظاهر کرکره برقی بگذریم این نوع درب‌های اتوماتیک دارای دو گروه موتور هستند.

گروه اول کرکره برقی با موتور ساید است. موتور ساید در واقع قوی‌ترین نوع موتور برای کرکره برقی است و معمولا در مواردی که درب سنگین باشد و یا مواردی که میزان تردد بالا است مورد استفاده قرار می‌گیرد. موتور ساید کرکره برقی اصولا دارای برق اضطراری برای مواقع قطع برق است. از طرف دیگر فرآیند تعمیر موتورهای ساید کرکره برقی با سرعت بالاتری انجام می‌شود ولی در عین حال فضای بیش‌تری را نیز اشغال می‌کنند. گروه دوم موتورهای کرکره برقی، موتورهای توبلار است. موتور توبلار کرکره برقی اصولا برای درب‌هایی با وزن پایین‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین نسبت نیز دارای قیمت پایین‌تری هستند و عموما در مکان‌هایی استفاده می‌شوند که میزان تردد از حد معینی بالاتر نباشد. موتور توبلار سیستم برق اضطراری ندارد و در مواقع قطع برق از یک اهرم خلاص کن دستی بهره می‌برد. اما در مقابل موتور توبلار فضای کمتری را اشغال می‌کند و برای نمونه در مغازه‌هایی که ورودی کوچکی دارند کرکره برقی با موتور توبلار می‌تواند گزینه‌ بهتری باشد.

با مطالعه این مقاله آموزشی کاربران می‌توانند اطلاعات مفیدی درباره انواع کرکره برقی و ویژگی‌های انواع آن‌ها کسب نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی