ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

آموزش نصب و استفاده از کیف پول ارز دیجیتال تراست والت

تراست والت یک کیف پول ارز دیجیتال محبوب با پشتیبانی از رمز ارزهای متعدد است. اکنون نصب و استفاده از آن در گوشی و کامپیوتر را آموزش می‌دهیم. اولین قدم برای شروع سرمایه گذاری و ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۹ تیر ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

تراست والت یک کیف پول ارز دیجیتال محبوب با پشتیبانی از رمز ارزهای متعدد است. اکنون نصب و استفاده از آن در گوشی و کامپیوتر را آموزش می‌دهیم.

اولین قدم برای شروع سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال انتخاب یک کیف پول مناسب است. یک والت رمز ارزی از دیدگاهی کلی، به دو دسته نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم می‌شود. کیف پول نرم افزاری شبیه یک اپلیکیشن عادی روی گوشی هوشمند و کامپیوتر قابل نصب و استفاده است. در بین والت‌های نرم افزاری، یکی از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین‌ها تراست ولت است.

تراست والت به بایننس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال دنیا از نظر حجم معاملات، تعلق دارد. جذابیت این اپلیکیشن موبایل به حدی بود که بایننس تصمیم گرفت تراست ولت را در سال 2018 خریداری و به زیرمجموعه خود اضافه کند. توسعه به دست تیم حرفه‌ای بایننس، اکنون خود یکی از دلایل اطمینان خاطر کاربران Trust Wallet محسوب می‌شود.

چرا تراست والت را به دیگر کیف پول‌ها ترجیح بدهیم؟

با کمی جستجو متوجه خواهید شد تعداد زیادی کیف پول ارز دیجیتال از زمان ظهور بیت کوین تا امروز توسعه پیدا کرده‌اند. چه دلایل قانع‌کننده برای انتخاب Trust Wallet به جای آن‌ها وجود دارد؟ در ادامه، به بررسی این ویژگی‌ها خواهیم پرداخت.

رابط کاربری بسیار ساده

حتی برای فردی تازه وارد در حوزه کریپتوکارنسی، تراست والت به راحتی قابل استفاده است؛ رابط کاربری آن به نحوی طراحی شده که همه در اولین مرتبه‌ی استفاده قادر به ذخیره، ارسال و تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر خواهند بود. تیم Trust Wallet همیشه تجربه کاربری را در اولویت قرار داده و حتی ابزارهای حرفه‌ای را نیز در چارچوبی ساده ارائه می‌کند.

این اپلیکیشن برای گوشی‌های اندروید و آی او اس به طور رایگان در دسترس است. خبری از نسخه پریمیوم برنامه نیست و همه قابلیت‌های از ابتدا در دسترس قرار دارند. حتی برای استفاده از سرویس‌های نرم افزار کیف پول تراست ولت نیز هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید. در نظر داشته باشید کارمزد دریافت شده از شما در زمان ارسال ارز دیجیتال به دیگران، به شبکه همان رمز ارز مربوط می‌شود و به توسعه‌دهنده کیف پول ارتباطی ندارد.

پشتیبانی تراست والت از تعداد زیادی ارز دیجیتال

برای سرمایه گذاران در ارزهای دیجیتال، استفاده از یک کیف پول برای نگهداری کل دارایی راحت‌تر از نصب موارد متعدد است. حتی برای افرادی که پورتفولیوی سرمایه گذاری رمز ارزی آن‌ها از کوین‌ها و توکن‌های متعددی تشکیل می‌شود، تراست ولت گزینه مناسبی است. Trust Wallet از بلاک چین‌های منحصربه‌فرد متعددی پشتیبانی می‌کند.

تراست والت علاوه بر کوین‌های مهم بازار، قادر به ذخیره کردن تمام توکن‌های ERC20 و ERC223 است. روی هم رفته، با در نظر گرفتن تمام کوین‌ها و توکن‌ها، کیف پول ارز دیجیتال مورد بحث از نزدیک به 160 هزار دارایی مختلف پشتیبانی می‌کند. به عنوان مهمترین رمز ارزهای مهم پشتیبانی شده توسط آن باید به موارد زیر اشاره کرد:

Bitcoin (BTC)

Ethereum (ETH)

Binance Coin (BNB)

Litecoin (LTC)

Ripple (XRP)

Polkadot (DOT)

Stellar (XLM)

Dogecoin (DOGE)

Zcash (ZEC)

Dash (DASH)

TRON (TRX)

Tezos (XTZ)

Cosmos (ATOM)

Bitcoin Cash (BCH)

Ethereum Classic (ETC)

Nano (NANO)

GoChain (GO)

POA Network (POA)

VeChain (VET)

Wanchain (WAN)

Callisto (CLO)

Kava (KAVA)

ICON (ICX)

TomoChain (TOMO)

Firo (FIRO)

Kin (KIN)

Nimiq (NIM)

Thunder Token (TT)

Aion (AION)

Theta (THETA)

Ontology (ONT)

Groestlcoin (GRS)

Qtum (QTUM)

Viacoin (VIA)

IoTeX (IOTX)

Ravencoin (RVN)

Zilliqa (ZIL)

Waves (WAVES)

Aeternity (AE)

Nebulas (NAS)

Decred (DCR)

Algorand (ALGO)

Near (NEAR)

Digibyte (DGB)

Harmony (ONE)

امنیت بالای کیف پول تراست ولت

توسعه‌دهنده، چند ویژگی برای اپلیکیشن Trust Wallet در نظر گرفته تا امنیت آن را در سطحی بالا تامین کند. نخست این که کلیدهای خصوصی در اینجا به صورت محلی ذخیره می‌شوند؛ کلید خصوصی، که در یک کیف پول ارز دیجیتال حکم کلید گاوصندوق را دارد، به سرورهای تراست والت منتقل نشده و بعد از رمزنگاری شدن، در حافظه گوشی کاربر نگهداری می‌شود. گفتنی است برای اطمینان از سازگاری کلیدهای خصوصی با سایر سرویس‌ها، در طراحی استانداردها رعایت شده‌اند. به این ترتیب کلیدهای خصوصی وابسته به تراست والت نبوده و می‌توان دارایی را در صورت نیاز به سایر کیف پول‌های استاندارد انتقال داد.

دلیل دیگر امنیت بالا، استفاده ناشناس از برنامه است؛ به منظور دانلود و استفاده از تراست ولت هیچ اطلاعات شخصی ارائه نمی‌کنید. سومین علت امنیت بالای این والت فراهم بودن قابلیت پشتیبان‌گیری است. از طریق یک عبارت بازیابی دوازده کلمه‌ای، قادر خواهید بود در صورت بروز مشکل برای گوشی هوشمند یا خود اپلیکیشن، مجددا به دارایی‌های رمز ارزی خود دست پیدا کنید.

دسترسی به دیفای از طریق Trust Wallet

دیفای یا سیستم مالی غیر متمرکز (DeFi)، به مجموعه اپلیکیشن‌های غیر متمرکزی گفته می‌شود که سرویس‌های مشابه بانک‌ها و موسسات مالی عادی نظیر وام‌دهی ارائه می‌کنند. روز به روز شاهد افزایش حجم سرمایه قفل شده (TVL) در دیفای و میزان استفاده از آن هستیم. در این شرایط، تیم سازنده تراست والت مشغول اضافه کردن قابلیت‌هایی است که آینده دنیای مالی غیر متمرکز را شکل می‌دهند. این موضوع شامل دسترسی به برنامه غیر متمرکز (DApps)، استیکینگ (Staking)، وام‌دهی / دریافت‌ وام (Lending / Borrowing) و صرافی‌های غیر متمرکز (Decentralized Exchanges) است.

آموزش استفاده از کیف پول تراست والت

اگر نسخه جعلی این کیف پول را نصب کنید، تمام دارایی‌تان سرقت خواهد شد. به همین دلیل اپلیکیشن اندروید و آی او اس Trust Wallet را فقط از وب سایت رسمی آن دانلود کنید. به منظور دریافت لینک دانلود نرم افزار از گوگل پلی استور و اپ استور به وب سایت trustwallet.com مراجعه کنید. نسخه‌ای برای ویندوز از تراست ولت وجود ندارد، اما می‌توان با ترفندی، از آن روی کامپیوتر دسکتاپ یا لپ تاپ استفاده کرد. در قسمت بعدی این کار را آموزش خواهیم داد.

بعد از اجرای برنامه برای نخستین مرتبه، گزینه "Create a New Wallet" را لمس کنید. یک عبارت دوازده کلمه‌ای به شما نشان داده خواهد شد. از نوشتن آن روی یک تکه کاغذ (به صورت آفلاین و فیزیکی) اطمینان پیدا کنید. هر فردی به این عبارت دسترسی پیدا کند، قادر است رمز ارزهای ذخیره شده در تراست والت شما را به سرقت ببرد. همچنین اگر هر اتفاقی برای خود اپلیکیشن یا گوشی هوشمند شما رخ بدهد، تنها راه دسترسی مجدد به سرمایه رمز ارزی همین عبارت است. از شما خواسته می‌شود (برای کسب اطمینان از نوشتن عبارت) دوازده کلمه را یک مرتبه با رعایت ترتیب وارد کنید.

سپس وارد برنامه خواهید شد. اولین قدم باید برای رمز ارزهای مورد نظر خود در تراست ولت تیک نمایش در فهرست اصلی را بزنید. آیکون واقع در گوشه بالا و سمت راست برنامه را لمس کنید و در صفحه بعد، تیک کنار رمز ارزهای مورد نظر را برای نمایش بزنید. در صفحه اصلی، مجموع موجودی شما از این ارزهای دیجیتال نمایش داده می‌شود.

دریافت ارز دیجیتال

بعد از این که کوین یا توکن مورد نظر در صفحه اصلی نمایش داده شد، از فهرست آن را لمس کنید و سپس گزینه Receive را بزنید. یک QR کد به همراه آدرسی متشکل از تعداد زیادی کاراکتر ارائه می‌شود. این آدرس، داخل این کیف پول و برای این رمز ارز مشخص (مثلا بیت کوین در اینجا) ثابت است. هرگز آدرس را به صورت دستی برای دیگران ارسال نکنید، چرا که احتمال بروز اشتباه به خاطر تعدد و پیچیدگی کاراکترها بالاست. آن را فقط به صورت کپی - پیست یا از طریق کد QR انتقال بدهید.

ارسال ارز دیجیتال

از صفحه اصلی روی ارز دیجیتال مورد نظر ضربه زده و در صفحه بعد گزینه Send را لمس کنید. آدرس مقصد و مقدار را مشخص کنید. در صورتی که QR کد کیف پول دریافت‌کننده مقابل شما است یا تصویر آن را داخل گالری در اختیار دارید، روی آیکون کنار گزینه Paste در اولین جعبه ضربه زده و سپس با دوربین کد را اسکن یا تصویر مربوط به آن را از گالری انتخاب کنید. اگر از قبل آدرس مقصد را کپی کرده‌اید، گزینه Paste را لمس کنید. اگر قصد دارید تمام موجودی خود از رمز ارزی که درونش هستید را ارسال کنید، روی گزینه Max ضربه بزنید.

استفاده از تراست ولت در کامپیوتر

برخلاف دیگر کیف پول‌های معروف نظیر اتمیک والت و اکسودوس، تراست والت فاقد نسخه ویندوز، مک و لینوکس است. به همین دلیل نصب تراست والت روی کامپیوتر به طور مستقیم امکان‌پذیر نیست. ترفند ما، استفاده از یک شبیه‌ساز اندروید است. به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین شبیه‌سازهای اندرویدی برای مک و ویندوز، انتخاب ما برنامه بلواستکس (BlueStacks) است.

برای نصب بلواستکس به یک کامپیوتر یا لپ تاپ با حداقل دو هسته پردازشی، 4 گیگابایت رم و 5 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی نیاز دارید. به وب سایت bluestacks.com بروید و روی دکمه دانلود کلیک کنید. در صورتی که وب سایت نتوانست سیستم عامل کامپیوتر پی سی یا لپ تاپ شما را به درستی تشخیص بدهد، روی گزینه All Versions کلیک و سپس ورژن مورد نظر را انتخاب کنید.

در ادامه می‌توانید با وصل کردن حساب گوگل خود به گوگل پلی استور شبیه‌ساز، انواع برنامه‌ها شامل تراست والت را از فروشگاه نرم افزاری رسمی اندروید دانلود کنید. همچنین در صورت داشتن فایل نصبی یک اپلیکیشن با پسوند apk، قادر به نصب آن با درگ اند دراپ خواهید بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی