ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

سامانه حضور و غیاب دینگ بهتر است یا حضور و غیاب اثر انگشتی؟

در دنیای پر هیاهوی امروزی، کسب و کارها با توجه به نیازهای جامعه به سرعت در حال راه اندازی و گسترش هستند، بنابراین مساله ی کنترل تردد پرسنل از موارد مورد توجه مدیریت یک مجموعه ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۳۱ تیر ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در دنیای پر هیاهوی امروزی، کسب و کارها با توجه به نیازهای جامعه به سرعت در حال راه اندازی و گسترش هستند، بنابراین مساله ی کنترل تردد پرسنل از موارد مورد توجه مدیریت یک مجموعه خواهد بود. در چند سال اخیر دستگاه های حضور و غیاب در انواع متعدد و با کارایی متفاوت تولید و در بین جوامع تجاری توزیع شده است؛ از انواع آن می توان دستگاه های ورود و خروج رمزی، کارتی،دستگاه اثر انگشت، دستگاه تشخیص چهره و ... را نام برد.

دستگاه ورود و خروج اثر انگشتی

بارزترین و پر کاربردترین دستگاه ورود و خروج، دستگاه ورود و خروج اثر انگشتی است که در سال های اخیر بین مدیران و صاحبان کسب و کارهای کوچک و بزرگ جایگاه ویژه ای دارد. در ادامه در مورد مزایا و معایب دستگاه های ورود و خروج اثر انگشتی صحبت کرده ایم.

سهولت در کاربری

دستگاه ورود و خروج اثر انگشتی به دلایل متفاوت مورد توجه مدیران مجموعه ها قرار گرفته است که دلیل اصلی آن سهولت در استفاده است، به این مفهوم که جهت ثبت ورود و خروج نیاز به استفاده از وسیله ی اتصال دهنده ی فیزیکی دیگری نیست و افراد مشکل فراموشی به همراه آوردن آن را نخواهند داشت. افراد تنها کافی است با فشردن انگشت خود بر روی دستگاه، ورود و خروج خود را ثبت کنند.

به ظاهر همه چیز به درستی در حال اجراست اما اشخاصی که به صورت روزمره از دستگاه اثر انگشتی استفاده کرده باشند، به نکات بسیار مهمی پی خواهند برد. از جمله می توان به مشکلات متعدد به هنگام ثبت ورود و خروج اشاره کرد. در نظر بگیرید که کارمند شما به دلایل مختلفی مثل سرما، استفاده از مرطوب کننده یا به دلایل خشکی پوست از روغن های مخصوص استفاده کرده باشد، در این صورت دستگاه، اثر انگشت کارمند را شناسایی نکرده و مجبور به تکرار پیاپی ثبت ورود یا خروج خود خواهد شد، بماند که چه میزان از وقت کارمند شما در این پروسه تلف خواهد شد.

گاها مشاهده شده است که در صورت آغشته نبودن انگشت به هیچ نوع مواد خارجی دیگری نیز، به دلیل آلودگی سطحی انگشت بازهم خطای ثبت ورود و خروج بروز پیدا کرده است.

کرونا و پروتکل های بهداشتی

از سویی دیگر انتقال ویروس ها و آلودگی ها به راحتی از جایگاه ثبت اثر انگشت و از یک فرد به فرد دیگری قابل انتقال است. پیش از این، ما هرگز به اهمیت این موضوع توجه ویژه ای نداشتیم و احتمالا بی آنکه بدانیم دچار بیماریهایی شده ایم که یکی از دلایل آن لمس سطوح آلوده به باکتری ها و ویروس ها بوده است. در دوسال گذشته به خصوص در ابتدای پیدایش بیماری کرونا، که آگاهی کمتری نسبت به لمس سطوح آلوده به ویروس وجود داشت، افراد بسیاری ناقل و افراد دیگری به این بیماری مبتلا شده و از بین رفته اند.

امکان اطلاع لحظه ای

جدا از موارد ذکر شده، مورد بسیار مهمی در انواع دستگاه های حضور و غیاب به ویژه دستگاه اثرانگشتی وجود دارد و آن این است که مدیر کسب و کار در لحظه از ورود و خروج پرسنل خود آگاه نمی شود و معمولا در انتهای ماه، می بایست سیستم را بررسی نموده و ساعات تردد را کنترل نماید.

احتمال تقلب در دستگاه های اثر انگشتی

امکان تقلب در این سیستم ها نیز وجود دارد، لازم به ذکر است که تنها مدل های خاص و گران قیمتی از دستگاه های اثرانگشتی قابلیت تشخیص بافت زنده را دارا می باشند و مشاهده شده که در مواردی با درج اثر انگشت روی نوار چسب و یا ماده سیلیکونی می توان اثر انگشت را جعل نموده و در نبود کارمند مذکور، اقدام یه ثبت حضور و غیاب به جای وی نمود.

دورکاری و فعالیت خارج از محل کار

مورد مهم چالش برانگیز دیگری که امروزه به دلیل گسترش کسب و کارها بسیار مورد توجه مدیران مجموعه ها قرار گرفته است، مبحث مهم ماموریت در مکان های متفاوت در طی یک روز است؛ منطقیست که امکان خرید دستگاه اثرانگشتی در تمامی این مکان ها نیست و فرد ممکن است در هر روز در جای متفاوتی ماموریت داشته باشد.

درثانی با توجه به همه گیری ویروس کرونا در جهان، بسیاری از کسب و کارها، تعداد قابل توجهی از کارمندان خود را تبدیل به نیروی دورکار کرده و لازم است که با استفاده از مکانیزمی حضور و غیاب آن ها و این که در چه محلی مشغول به دورکاری هستند بررسی شود. لازم به ذکر است که دستگاه اثرانگشتی این قابلیت ها را پشتیبانی نمی کند.

دستگاه کنترل تردد هوشمند دینگ

سامانه حضور و غیاب دینگ، ثبت تردد افراد را به نحوی هوشمند و با نظارت مستقیم شخص مدیر سهولت بخشیده است؛ این دستگاه برخلاف دستگاه اثر انگشتی، امکان نظارت مستقیم و لحظه ای شخص مدیر را فراهم می سازد و مشکلات اشاره شده در بالا را نداشته و راهکارهای جایگزین ارائه داده است.

اپلیکیشن حضور و غیاب دینگ مشکلات روش های قبلی را نداشته و مدیران کسب و کار می توانند به طور مقرون به صرفه و به آسانی، خودشان بر تردد کارکنان به صورت آنلاین نظارت نمایند. چه راهکاری بهتر از این که مدیر کسب و کار، به طور آنلاین در هر جا و هر زمانی، بر حضور و غیاب کارکنان با دریافت نوتیفیکیشن بر روی موبایل خود، نظارت داشته باشد و به دلیل عدم نیاز به لمس فیزیکی یک دستگاه مشترک، خطر ابتلای افراد به بیماری های ویروسی را نزدیک به صفر برساند.

 

سامانه حضور و غیاب آنلاین دینگ با استفاده از ذخیره سازی ابری و بهره گیری از اپلیکیشن موبایل سازگار با سیستم عامل اندوید و iOS بنا نهاده شده است. این سامانه توسط اپلیکیشن موبایل دینگ و یک دستگاه بی سیم فعالیت می کند؛ کارکنان می توانند با استفاده از اپلیکیشن و قرارگرفتن در نزدیکی دستگاه بی سیم دینگ، تردد خود را به صورت آنلاین ثبت نموده و همچنین با قرارگیری در لوکیشن های جغرافیایی از پیش تعریف شده نیز امکان ثبت تردد آنلاین فراهم می باشد.

با استفاده از این راهکار جدید حضور و غیاب، می توان با استفاده از  پنل تحت وب و یا اپلیکیشن مخصوص مدیریت، حساب کاربری کارکنان و ساعات کاری مربوط به ایشان را تعریف کنید، همچنین می توانید بر درخواست های ورود و خروج، مرخصی و ماموریت پرسنل، به صورت کامل نظارت نموده و برای کارکنان خارج از محل کار نیز موقعیت جغرافیایی تعریف کنید تا این کارمندان بتوانند هنگام فعالیت در ساعات ماموریت و یا در هنگام دورکاری، به راحتی ورود/خروج و درخواست های خود را ثبت نمایند. همچنین می توانید در نهایت از کارکرد روزانه و ماهیانه ی پرسنل، گزارش های مختلفی نیز اخذ کنید.

برای جلوگیری از تقلب های احتمالی نیز روش اسکن بارکد که از اقدام افراد جهت ورود به حساب کاربری یکدیگر جلوگیری می کند و روش عکس سلفی که ثبت ورود و خروج به جای یکدیگر را غیر ممکن می سازد، وجود دارد.

شرکت توسعه فناوری دینگ با  ارائه تکنولوژی های جدید و هوشمند، توانسته است مدیر یک کسب و کار را از انجام امور مشکل و پر هزینه، جهت کنترل تردد کارمندان و مدیریت حضور و غیاب آن ها بی نیاز کند و با ارائه ی لوکیشن جغرافیایی برای افرادی که مشغول دورکاری هستند، شرایط حال حاضر را به خوبی کنترل نموده و فضای امن تری را برای ایشان در نظر بگیرند.

برای مشاوره و یا خرید دستگاه های حضور و غیاب اندرویدی می توانید با شرکت دینگ از طریق راه های زیر در ارتباط باشید:

وب سایت دینگ: https://dingontime.com/

آدرس: تهران، بلوار میر داماد، نبش خیابان آزیتا، ساختمان کامیار

واحد فروش: 72089000-021

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی