ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

وب سرویس سرور لینوکس چیست؟ و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

حتما در جریان هستید که در دنیای امروزی، ایجاد یک سایت برای هر کسب و کاری می تواند مفید باشد. در واقع این کار باعث می‌شود که محصولات و آموزش‌های مردم به خوبی دیده شود ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۸ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

حتما در جریان هستید که در دنیای امروزی، ایجاد یک سایت برای هر کسب و کاری می تواند مفید باشد. در واقع این کار باعث می‌شود که محصولات و آموزش‌های مردم به خوبی دیده شود و تلاش آن‌ها بی‌نصیب باقی نماند. مردم برای درست کردن یک سایت می‌توانند انگیزه‌های گوناگونی داشته باشند. به عنوان مثال، برخی از سایت‌ها صرفا جنبه شخصی دارند و آن فرد یک کسب و کار کوچک را راه اندازی کرده و یا این که به انتشار رزومه و مطالب اختصاصی خود در آن پرداخته است.

در سمت دیگر، شرکت‌ها و اداره‌های بسیار بزرگی هم هستند که به صورت گروهی نسبت به ساخت یک سایت اقدام می‌کنند و رضایت فراوانی هم از آن دارند. مردم کالاها و خدمات این شرکت‌ها را بهتر می‌بینند و روزانه درصد زیادی از آن‌ها برای بهره برداری از این خدمات تماس می‌گیرند. پس قصد شما هر یک از موارد فوق هم که باشد، ایجاد یک سایت قطعا گره گشای بسیاری از مشکلاتتان خواهد بود.

بسیاری از کاربران عزیز در خصوص وب سرویس سرور لینوکس از ما سوالاتی داشتند. مهم نیست اگر هیچ چیز از این وب سرویس ندانید یا اطلاعات اندکی داشته باشید؛ چرا که در این مقاله سعی داریم تا به صورت کامل به آن اشاره داشته باشیم و ببینیم که چه مزایایی را هم در اختیار ما قرار می دهد. بنابراین چنان چه به این موضوعات علاقه دارید و می خواهید دایره واژگان خود را گسترده کنید، این مطلب را به هیچ وجه از دست ندهید.

تعریف وب سرویس سرور لینوکس

وب سرور می تواند نقشی حیاتی را به عنوان یک سرویس میزبان ایفا کند و این نکته همیشه باید در ذهن شما باشد. ارائه صفحات گوناگون وب، کار اصلی وب سرویس سرور لینوکس است. به بیان دیگر، این وب سرویس همواره فایل های خواسته شده توسط مخاطبان آن سایت را به صورت http در اختیارشان قرار می دهد. یکی از ویژگی های مثبت سرور لینوکس هم این است که تقریبا بر روی تمام سیستم عامل ها شامل ویندوز، یونیکس و خود لینوکس نصب می شود و انجام آن هم کار دشواری نخواهد بود.

هم اکنون وب سرور های لینوکسی بی شماری در جهان وجود دارد که استفاده از آن ها را به شما مردم عزیز توصیه می کنیم. حال که با تعریف این وب سرویس ها آشنا شدیم، وقت آن رسیده است که ببینیم اصلا چه مزیتی دارند و آیا ارزش استفاده را دارند یا خیر.

مزایای وب سرویس سرور لینوکس

از مهم ترین مزیت هایی که سرور لینوکس نسبت به سایر وب سرویس ها دارد، قیمت ایده آل می باشد. شاید چنین تصور کنید که به دلیل پایین تر بودن قیمت این سرور، کیفیت چندانی هم در آن به چشم نخواهد خورد که هرگز این طور نیست. خوشبختانه سازندگان این سرور ها تمهیداتی را در نظر گرفته اند تا علاوه بر این که کیفیت خوبی در آن ها وجود داشته باشد، عده زیادی هم جذبشان شوند. در سال های اخیر هم شاهد این قضیه بوده این و سرور لینوکس به جایگاه خوبی از لحاظ فروش رسید. پس در صورتی که ابتدای کار هستید و نمی خواهید هزینه های گزافی داشته باشید، این سرور برایتان مناسب خواهد بود. لینوکس، برنامه هایی را هم به صورت رایگان به دستتان می رساند تا از آن ها برای رشد سایتتان بهره ببرید.

همان گونه که در پاراگراف قبلی هم گفته شد، کیفیت بالایی در سرور های لینوکس دیده می شود. این کیفیت همواره ثبات را برای این سرور ها به همراه دارد و شاهد کمترین خرابی ها و نواقص برای آن ها هستیم. پس نتیجه می گیریم که طراحی این وب سرور ها به بهترین شکل ممکن صورت گرفته و استفاده کنندگان نیز همیشه خیالشان از این بابت راحت است.

امنیت موضوع مهم دیگری است که در این جا به آن می پردازیم. خیلی از شما بزرگواران در خصوص امنیت وب سرویس لینوکس تردید داشتید و نمی دانستید که امنیت لازم را دارد یا خیر. خبر خوب دیگر این است که این سرور ها تا حد فراوانی از حملات هکر ها در امان است و امکان نفوذ افراد به آن را به حداقل می رساند.

یک نکته‌ دیگر در بحث معرفی مزایای سرور لینوکس، استفاده آسان از آن می باشد. شاید سرور های فراوانی را دیده باشید که افراد باید سختی های زیادی را برای آموختن بخش های مختلف آن تحمل کنند، اما این اتفاق در لینوکس وجود ندارد. بهره بردن از تمام برنامه ها و امکانات موجود در این سرور به سادگی امکان پذیر است و بدون هیچ آموزشی می توان به این مسئله پی برد.

مورد آخر این است که همزمان می توانید چند کار مختلف را با وب سرویس سرور لینوکس انجام دهید. انجام چند وظیفه در آن واحد باعث می شود که کار های شما با سرعت بیشتری پیش برود و از این قضیه لذت ببرید.

سرور مجازی چیست؟ کمی بیشتر بدانید

بحث سرور مجازی کاملا مرتبط با موضوع این مقاله است و بد نیست در این قسمت آن را بررسی نماییم. سرور مجازی که در جهان و حتی در ایران با نام VPS هم شناخته می شود، مزایای زیادی را برای وب سایت شما به همراه دارد. در واقع با این سرور می توانید به صورت تک نفره یا چند نفره به یک کامپیوتر دسترسی داشته باشید و از خدمات آن بهره مند شوید. دانلود و آپلود فایل های گوناگون، گوشه ای از اموری است که می توانید در VPS انجام دهید. سایت های معتبر فراوانی این سرور ها را به فروش می رسانند که می توانید از آن ها بهره ببرید و در نهایت سرور خود را داشته باشید.

سرور مجازی ارزان یا گران بخریم؟

طبیعتا هیچ محصول و خدمات ارزانی بی‌دلیل نمی‌باشد. خرید یک سرور ارزان ممکن است در ابتدا جالب به نظر برسد اما زمانی که به دلیل کیفیت پایین، در کسب و کار شما اختلال ایجاد کند، از یک انتخاب جالب به انتخابی تلخ تبدیل خواهد شد. بنابراین بهتر است در انتخاب خود، کیفیت و پایداری را در اولویت معیار های خود قرار دهید.

در زمان خرید سرور مجازی، حتما به اعتبار آن سایت و همچنین تعرفه های مناسب آن دقت داشته باشید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص، توصیه می کنیم که بازدیدی از سایت هاستیدا داشته باشید.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی