ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

انواع دوربین مداربسته داهوا، چه خدماتی را ارائه می دهد؟

همانطور که می دانیم، افراد به منظور نظارت و کنترل دقیق محیط پیرامون، تمایل بسیاری به نصب دوربین مداربسته دارند و آن را یک عامل بازدارنده در وقوع جرایم و اتفاقات می دانند. چرا که بسیاری ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

همانطور که می دانیم، افراد به منظور نظارت و کنترل دقیق محیط پیرامون، تمایل بسیاری به نصب دوربین مداربسته دارند و آن را یک عامل بازدارنده در وقوع جرایم و اتفاقات می دانند. چرا که بسیاری از افرادی که قصد ایجاد اختلال در نظم عمومی و تعرض به اموال و جان افراد را دارند، زمانی که از حضور دوربین های مداربسته مطلع می شوند، از انجام آن رفتار نادرست منصرف می شوند و ترجیح می دهند سوژه و محیطی را انتخاب کنند که تحت نظارت و کنترل نیست. محصولات داهوا، با توجه به تنوعی که دارند، می توانند در هر کاربردی مورد استفاده قرار گیرند. بنابراین انواع دوربین مداربسته داهوا، می تواند امکانات لازم و کافی برای نظارت محیط پیرامون را فراهم سازد. در این مقاله، به معرفی خدمات و قابلیت های این دوربین ها می پردازیم.

کاربرد انواع دوربین مداربسته داهوا

همانطور که ذکر شد، سبد کالای داهوا بسیار متنوع و گوناگون است. در این قسمت به معرفی انواع دوربین مداربسته داهوا، می پردازیم.

به صورت کلی دسته بندی دورربین های مداربسته بر مبنای نوع کیس، کاربرد، تکنولوژی، رزولوشن و ... صورت می گیرد که این دسته بندی نیز در دوربین های داهوا صادق است. دوربین های داهوا نیز، از نظر نوع شکل ظاهری به دسته های دام، بولت، اسپید دام، Pinhole و ... تقسیم می شوند. همچنین از نظر کاربرد نیز به دسته های : حرارتی، پلاک خوان، ضد خوردگی، ضد انفجار، شناسایی و تشخیص چهره، چند لنزی ( پانوراما )، چشم ماهی (Fisheye) و ... تقسیم می شوند.

  • دوربین های پلاک خوان : دوربین های پلاک خوانی یاANPR ، یکی از انواع دوربین مداربسته داهوا می باشند و دارای محبوبیت بسیار هستند و به منظور نظارت و کنترل تردد خودروها انجام می شود. این دوربین ها بر مبنای سرعتی که پشتیبانی می کنند، در محل های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. دوربین های پلاک خوانی که قابلیت تشخیص پلاک در سرعت های بالا را دارند، در جاده ها، بزرگراه ها، خیابان ها و ... مورد استفاده قرار می گیرند و دوربین هایی که قابلیت تشخیص پلاک در سرعت پایین را دارند نیز در پارکینگ ها و ورودی ها مورد استفاده قرار می گیرند و به دوربین های پارکینگی معروف هستند.

دوربین ITC-237، یکی از دوربین های پلاک خوان پارکینگی داهوا می باشد که امکان ارائه تصاویر با وضوح و رزولوشن 2MP را دارد. همچنین امکان تعیین لیست های سیاه و سفید در این دوربین وجود دارد، یعنی شما می توانید پلاک های غیر مجاز را در لیست سیاه دوربین قرار دهید تا بر آن مبنا، از ورود خودروهای غیر مجاز به محل مورد نظر جلوگیری گردد و یا پلاک های خاصی در لیست سفید قرار گیرند تا درب ورودی و یا راهبند تنها برای آن ها باز شود.

  • دوربین های حرارتی : دوربین های Thermal، یکی دیگر از انواع دوربین مداربسته داهوا، هستند که بر مبنای دمای اجسام، می تواند به تفکیک اجسام بپردازد. این گونه دوربین ها می توانند در مناطق مرزی، محیط های نظامی به منظور تشخیص انسان از ابزارآلات جنگی و تشخیص هر گونه آتش در این محیط ها، مزارع، جنگل ها و ... و حتی پیشگیری از بیماری کوید-19 مورد استفاده قرار گیرند. این دوربین ها حتی می توانند دود را شناسایی و از بروز حوادث مهیب و جبران ناپذیر جلوگیری کنند.

دوربین های حرارتی، می توانند در کاربردهایی چون کنترل تردد خیابان ها، تشخیص ترافیک، زمانبندی چراغ های راهنمایی و رانندگی مورد استفاده قرار گیرند.

  • دوربین های چند لنزی یا پانوراما : این نوع دوربین ها، نوعی دیگر از انواع دوربین مداربسته داهوا، هستند که با تعداد لنزهایی که دارند، می توانند محیط را به صورت کامل پوشش دهند. یعنی یکی از این دوربین ها، می تواند نقش چند دوربین را ایفا کند. بسیاری از این دوربین ها از قابلیت های هوشمند نیز پشتیبانی می کنند که می توان به قابلیت های Tripwire( عبور از خط ممنوع )، Intrusion ( عبور از محدوده ممنوع )، Object Abandoned ( اشیای جامانده )، Object Missing ( اشیای گم شده ) و ... اشاره کرد. همچنین می توان از دوربین های پانوراما در محیط های وسیع، با سقف ارتفاع بالا استفاده نمود.

PSDW81642ML-A360-D237 : این دوربین پانوراما PTZ، از 8 لنز 2MP در اطراف و یک لنز2MP از نوع PTZ، تشکیل شده است. همچنین از قابلیت های هوشمند : عبور از خط و محدوده ممنوع و ردیابی خودکار نیز پشتیبانی می کند. این دوربین با بهره گیری از قابلیت های استارلایت، می تواند تصاویر تمام رنگی را ارائه نماید. در طراحی این دوربین PTZ، از IR قدرتمند استفاده شده است که قادر است در شرایط نوری بسیار بد، تصاویر سیاه و سفید تا مسافت 220 متر را ارائه نماید.

  • دوربین های ضد انفجار : بدنه دوربین های ضد انفجار به گونه ای هستند که هر گونه جرقه، نوسان و یا شوک الکتریکی در مدار صورت گیرد، هیچ گونه گاز و دودی از درون کیس خارج نمی شود. این نوع از انواع دوربین مداربسته داهوا، مناسب نصب در محیط های نفت و گازی، پالایشگاهی و ... می باشد، چرا که کوچکترین جرقه و گازی ممکن است موجب خسارات جبران ناپذیری شود.
  • دوربین های ضد خوردگی : بدنه دوربین های ضد خوردگی یا Anti Corrosion، از جنس 316L Stainless steel می باشد و در مقابل اکسایش و تماس با مواد شیمیایی، دچار آسیب نمی شوند و گزینه مناسبی برای نصب در آزمایشگاه ها می باشد.
  • دوربین های تشخیص و شناسایی چهره : یکی از قابلیت های مورد نیاز در نظارت و کنترل محیط، قابلیت تشخیص و آنالیز چهره می باشد که در دوربین های داهوا وجود دارد. قابلیت تشخیص چهره (Face Detection)، این امکان را فراهم می سازد تا دوربین بتواند چهره را از سایر اجزای محیط تشخیص دهد و به جمع آوری چهره ها بپردازد. قابلیت شناسایی چهره (Face Recognition)، بر مبنای هوش مصنوعی طراحی شده است. دوربین هایی با قابلیت شناسایی چهره، قادر هستند به آنالیز، دسته بندی چهره ها و مقایسه با دیتابیس بپردازند.

خدمات انواع دوربین مداربسته داهوا

همانطور که می دانیم دوربین های مداربسته داهوا، خدمات گوناگونی را به منظور کنترل و نظارت محیط فراهم می آورند که می توان به مشاهده تصاویر از راه دور ( انتقال تصویر )، حفاظت محیط پیرامون و آنالیز رفتار انسان ها، تشخیص و شناسایی چهره، شمارش افراد، ردیابی خودکار، پلاک خوانی، تفکیک انسان از وسایل نقلیه، تشخیص آتش و دود و ... اشاره کرد و آن ها از خدمات انواع دوربین مداربسته داهوا دانست.

کلام آخر در خصوص خدمات انواع دوربین مداربسته داهوا

همانطور که شرح داده شد، انواع دوربین مداربسته داهوا می توانند ما را در نظارت و کنترل هر نوع محیطی یاری سازند و در کاربردهای گوناگون مورد استفاده قرار گیرند، همچنین با ارائه تصاویر با کیفیت و وضوح بالا این امکان را فراهم می‌سازد تا در صورت رخداد هر گونه وقایع، مدارک قابل استنادی به مراجع قضایی ارجاع شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی