ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

چگونه دسترسی آسان به خانه خود را بیشتر کنیم

دلایل متعددی وجود دارد که شما باید از فضای خانه خود بیشتر و راحت تر استفاده کنید، اما اکثر مردم تا زمانی که دلیل خاصی برای آن نداشته باشند حتی به آن فکر نمی کنند. ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

دلایل متعددی وجود دارد که شما باید از فضای خانه خود بیشتر و راحت تر استفاده کنید، اما اکثر مردم تا زمانی که دلیل خاصی برای آن نداشته باشند حتی به آن فکر نمی کنند. ایجاد تغییرات برای اطمینان از این که فضای خانه شما به راحتی برای همه قابل استفاده است، حتی میهمانان، فضایی جذاب تر ایجاد می کند.

چرا به یک خانه قابل دسترسی نیاز دارید

به احتمال زیاد، شما فردی را می شناسید که در راه پله مشکل دارد یا برای بلند شدن از ولیچر به کمک بیشتری نیاز دارد. تصور کنید چقدر خوب است که از خانه شخص دیگری دیدن کنید و از آن برای شما استقبال شود. وقتی دوستانتان به دیدن شما می آیند و متوجه می شوند که وقت و انرژی خود را صرف ایجاد فضایی کرده اید که بتوانند در آن راحت باشند.

حتی اگر شما آن را یک ضرورت نمی دانید، دسترسی آسان به خانه شما بدان معناست که ارزش بیشتری در بازار املاک نیز دارد. کاری که انجام می دهید به فروش سریعتر خانه شما کمک می کند و بلافاصله مشتریان شما را افزایش می دهد. نه تنها از مزایای این فضا در حین زندگی لذت می برید، بلکه وقتی آن را می فروشید، می توانید آن را به هر کسی، از جمله کسانی که به دنبال خانه ای با صندلی چرخدار یا فضایی برای یک زوج سالمند هستند، بفروشید.

تغییرات سریع و آسان

شما ممکن است مایل به ایجاد تغییرات اساسی نباشید، یا ممکن است پولی برای این کار نداشته باشید، اما تغییرات و اضافات کوچک و ارزانی وجود دارد که می توانید برای اطمینان از دسترسی آسان خانه خود تا حد ممکن ایجاد کنید.

میله های پشتیبانی

میله های پشتیبانی برای افراد دارای معلولیت مفید است. اگر بعد از جراحی از بیمارستان به خانه آمده اید، داشتن یک میله برای نگه داشتن هنگام دوش گرفتن مفید است. کودکان می توانند از آن برای نگه داشتن خود در سنین پایین استفاده کنند و افراد مسن نیز می توانند از آن ها برای جلوگیری از زمین خوردن استفاده کنند. 

روکش های بدون لغزش

می توانید مواد ضد لغزش را به چند فضای خانه، از جمله پله ها یا سطح شیب دار اضافه کنید. وان یا دوش نیز می تواند از افزودن آج های ضد لغزش امن تر شود. پیدا کردن آنها بسیار آسان است، می توان آنها را در چند ثانیه نصب کرد و از سر خوردن جلوگیری کرد.

طبقه های سخت

هنگامی که مشکلات حرکتی دارید و با عصا راحت تر می توانید راه بروید و واکرها نیز راحت تر از آنها عبور می کنند. وقتی فرش ضخیم وجود دارد، حرکت ویلچرها سخت تر می شود. ممکن است لوکس به نظر برسد، اما در صورت امکان باید از اتاق های اصلی دور نگه داشته شود.

فاصله بین مبلمان

برای افراد روی ویلچر، باید فاصله مناسب بین هر دو مبلمان، یا مبلمان و دیوار یا درب فاصله باشد. این یک تغییر بسیار ساده است، اما تغییری ایجاد می کند که افراد واکر دار و ویلچر سوار در خانه شما احساس بهتری خواهند داشت.

دستگیره درهای اهرمی

اگر دستان شما اختلال حرکتی داشته باشند استفاده از دستگیره درها مشکل می شود، اکثر خانه هایی که در دسترس هستند اهرم ها را به دستگیره ترجیح می دهند.  فشار دادن اهرم به پایین حتی با حداقل حرکت آسان تر است تا بتواند برای شما در را باز کند.

تغییرات ساختاری برای دسترسی آسان به خانه شما

همه تغییرات ساختاری هزینه اضافه نیستند و بسیاری از آنها می توانند با حداقل هزینه در خانه شما مناسب باشند. با این حال، آنها برای افرادی که در خانه زندگی می کنند مفید هستند.

سطح شیب دار

اگر پله هایی دارید که به درب ورودی منتهی می شوند، در کنار آنها رمپ اضافه کنید. این امر باعث می شود که ویلچر سریعتر به سمت بالا حرکت کند. سطح شیب دار برای کودکان و افراد مسن و ویلچرها بسیار مناسب است و نشان می دهد که خانه شما از همه استقبال می کند.

درب های گسترده تر

آیا عرض درب های خانه شما به اندازه کافی برای ویلچر مناسب است؟  ممکن است بتوانید با لولا های جابجا شده در را کاملاً باز کنید و اجازه دهید از درب کامل استفاده شود. با این حال، باید ورودی های خانه خود را دوباره چک کنید تا مطمئن شوید عرض آنها به اندازه کافی برای عبور ویلچر یا واکر مناسب است.

دوش و وان حمام

اگر برای بلند کردن پاها مشکل دارید، ورود به وان و استفاده از حمام می تواند بسیار دشوار باشد، بنابراین دوش حمام بهترین گزینه برای شست و شو است. 

آسانسورها

آیا در خانه خود پله دارید؟ در این صورت، خانه شما ممکن است برای برخی از افراد به دلیل مشکلات حرکتی ممنوع شود. افرادی که برای بالا رفتن از پله با مشکل روبرو می شوند برای استفاده از پله ها دچار مشکل می شوند.

ساده ترین راه حل نصب آسانسور است که  یک سرمایه گذاری بزرگ می باشد، با کمک آسانسور دسترسی به طبقات بالا بدون در نظر گرفتن تحرک راحت تر می شود. 

شما همچنین می توانید آسانسور پله ای را انتخاب کنید که به سادگی به دیوار متصل می شوند، این روش ها برای افراد مسن و کسانی که به سختی می توانند از پله ها بالا بروند اما هنوز می توانند به تنهایی حرکت کنند، مناسب است.

حتی اگر نتوانید همه این گزینه ها را مدیریت کنید، دسترسی به منزل تا حد ممکن ارزش بازار آن را افزایش می دهد، آن را به فضایی بهتر تبدیل می کند و برای دوستان و خانواده خود مکانی راحت با دسترسی اسان فراهم می کند.

آیا نیاز دارید درباره نصب آسانسور در خانه خود بیشتر بدانید؟  آسانسور مانا می تواند تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قراردهد.  همین حالا با این مجموعه تماس بگیرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی