ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

چگونه از روش های سنتی کسب و کار فاصله بگیریم؟

یکی از دغدغه های امروزی هر صاحب کسب و کاری درآمد بیشتر و رونق بالا است. اما برای فروش بیشتر و پیشرفت در کار لازم است تا با روش های مدرن آشنا باشید و از ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

یکی از دغدغه های امروزی هر صاحب کسب و کاری درآمد بیشتر و رونق بالا است. اما برای فروش بیشتر و پیشرفت در کار لازم است تا با روش های مدرن آشنا باشید و از آنها در استراتژی کار خود استفاده کنید. روش های سنتی امروزه دیگر جوابگوی جذب مشتریان و فروش بالا نیستند. پس باید کم کم از این روش ها فاصله بگیریم و پا به دنیای آنلاین بگذاریم. اما چگونه؟

وارد ایستگاه اینترنت شوید

در اولین قدم باید مشخص کنید چه بستری مناسب کسب و کار شماست. راحت تر بیان کنیم، با چه لباسی می خواهید در دنیای آنلاین دیده شوید و چگونه مشتریان شما را پیدا می کنند.   برای این کار سه راه پیش روی شماست: داشتن سایت، اپلیکیشن و یا هر دو. برای انتخاب باید حوزه ی کسب و کار و نیازمندی های موجود را وسط بگذاریم تا به نتیجه ای ایده آل برسیم. بهتر است با چند مثال شروع کنیم:

یکی از مشاغل پرطرفدار و البته پرضرر از زمان پاندمی، فروشندگی است. فروش هر کالاهایی از محصولات سوپرمارکت و خرده فروشی گرفته تا فروش با قیمت و میزان بالا مانند فروش تیرآهن و ... . اگر ما مغازه و یا فروشگاهی داریم و یا دارای انباری هستیم که محصولات را به صورت عمده می فروشیم، سفارش طراحی سایت گزینه ی مناسبی است. در این صورت می توانیم محصولات را به صورت آنلاین و بدون واسطه به فروش بگذاریم. البته طراحی اپلیکیشن هم در کنار سایت برای فروش بسیار کمک کننده و حیاتی است.

اما شاید شغل شما در زمینه ی فروش کالا نباشد و خدماتی را به مشتریان عرضه می کنید مانند تعمیرات موبایل، سرویس آسانسور، طراحی داخلی و ... . در این صورت شما نیاز به طراحی سایت شرکتی دارید تا در آن خدمات خود را به مشتریان معرفی کنید و نمونه کارهای خود را به نمایش بگذارید.

اگر می خواهید استارتاپی راه اندازی کنید و یکی از نیازمندی های مردم را برطرف کنید، اصولا طراحی اپلیکیشن حرفه ای به خاطر در دسترس تر بودن، کاربردی تر است. به عنوان مثال برای راه اندازی باربری آنلاین، تاکسی اینترنتی، پمپ بنزین سیار آنلاین، خشکشویی اینترنتی و .. داشتن اپلیکیشن برای اندروید و ios ضروری تر است. البته که هر دو یعنی سایت و اپ را با هم و همگام می توان سفارش داد.

دیجیتال مارکتیگ را فراموش نکنید

خیلی ها بعد از قدم اول که همان طراحی سایت و یا اپلیکیشن است، گمان می کنند مسئله همین جا تمام می شود و از فردا مشتریان به سمت آنها سرازیر می شوند. اما نه این راه فعلا ادامه دار است. هنوز مشتریان سایت و یا اپلیکیشن شما را نمی شناسند و هنوز تونلی برای رسیدن به این منابع ساخته نشده است. تبلیغات به روش محیطی و در فضاهایی مانند تلویزیون، رادیو و یا بنرهای خیابان روش های قدیمی محسوب می شود که خیلی از کسب کارها را شامل نمی شوند و فقط هزینه ی اضافی محسوب می شوند. دیجیتال مارکتینگ روش های متفاوتی دارد که برخی از آنها را بررسی می کنیم.

سئوی سایت

یکی از کانال های ورودی مشتریان، موتورهای جست و جو است. وقتی کاربر عبارتی را در گوگل و یا هر موتور جست و جوی دیگری سرچ می کند، نتایجی نمایش داده می شود و عموما کاربر 3، 4 تا نتایج اول را بررسی می کند و سراغ نتایج صفحات بعدی نمی رود. پس مهم است که با کلمه ای پرسرچ در نتایج گوگل رتبه ی خوبی داشته باشیم. خدمات سئو سایت دقیقا همین کار را انجام می دهد. سئو مجموعه ای از فعالیت ها است که به صورت منظم و نامنظم بر روی سایت پیاده سازی می شود تا رتبه ی سایت در نتابج موتورهای جست و جو بهبود یابد.

فعالیت در شبکه های اجتماعی

یکی از روش های دیگر جذب مشتریان، فعالیت در شبکه های اجتماعی است. تبلیغات، تولید محتوای متنی،صوتی و تصویری در اینستاگرام، تلگرام و دیگر شبکه ها بسیار مناسب است. از طرفی هم باعث دریافت سیگنال برای سایت می شوند که از نظر سئو هم موثر است. تبلیغات در این شبکه ها هزینه ی بسیار کمتری نسبت به روش های سنتی دارند و با توجه به نوع کاربر هم پیاده سازی می شوند که در این صورت مشتریان هدف را جذب می کند.

سخن آخر

البته برای بودن در دنیای مدرن همین چند روشی که بیان کردیم کافی نیست و لازم به داشتن استراتژی و برنامه ریزی دقیق و صحیح است. برای این کار نیاز دارید تا با مشاورانی که سابقه ای چندین ساله در این مسیر دارند همفکری کنید و از آنها کمک بگیرید. تیم حرفه ای تابان شهر با داشتن سابقه ای 10 ساله در زمینه ی برنامه نویسی و دیجیتال مارکتینگ آماده ی خدمت گذاری به شما عزیزان هستند. برای جلو زدن از رقیبان خود همین حالا تصمیم بگیرید!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی