ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

آموزش استفاده از وب سرویس ارسال پیامک

اگر قصد ارسال پیامک از سایت و نرم افزار و اپلیکیشن خود به شماره کاربران را دارید، وب سرویس پیامک ابزاری است که باید کار با آن را بیاموزید. با این حال بسیاری از افرادی ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگر قصد ارسال پیامک از سایت و نرم افزار و اپلیکیشن خود به شماره کاربران را دارید، وب سرویس پیامک ابزاری است که باید کار با آن را بیاموزید. با این حال بسیاری از افرادی که به تازگی اقدام به راه اندازی سایت و نرم افزار کرده‌اند، با وب سرویس ارسال پیامک، نحوه استفاده از وب سرویس پیامکی و کاربردهای آن آشنا نیستند و نمی‌دانند که چگونه باید از این وب سرویس‌ها استفاده کنند. ما در این مقاله سعی می‌کنیم اطلاعات کاملی در مورد وب سرویس اس ام اس در اختیار شما قرار دهیم و با نحوه اتصال سایت، فروشگاه اینترنتی، اپ موبایل، برنامه حسابداری و ... به سامانه پیامکی از طریق این وب سرویس و ارسال پیامک هایی مانند کد فعال سازی آشنا شویم. بنابراین با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

وب سرویس پیامکی چیست؟

وب سرویس ارسال پیامک یا SMS Web Service که با نام SMS API نیز شناخته می‌شود، در واقع سیستم تحت وب است که امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. با استفاده از وب سرویس پیامک می‌توانید نرم افزار حسابداری، CRM، اتوماسیون، نرم افزار انبارداری، سیستم‌های امنیتی و فروشگاه اینترنتی، اپلیکیشن موبایل و ... را به سامانه پیامک خود متصل کنید. این سیستم‌های تحت وب به‌صورت خودکار می‌توانند پیامک‌هایی را برای کاربران ارسال کنند و به این ترتیب نیازی به ورود به سامانه پیامکی نخواهید داشت. از این رو آن‌ها را واسطه‌هایی بین سامانه پیامک و نرم افزار یا سایت می‌دانند. بنابراین به زبان ساده اگر می‌خواهید پیامک به صورت خودکار و اتوماتیک بدون دخالت نیروی انسانی از طریق سایت یا حسابداری هلو و... ارسال شود می‌بایست از وب سرویس ارسال پیامک استفاده نمایید.

نحوه کار وب سرویس ارسال پیامک چگونه است؟

این سیستم‌های تحت وب با این که نیاز به توانایی فنی و برنامه نویسی دارند اما دارای عملکرد ساده‌ای هستند. شما می‌توانید با قطعه کدهای کوتاهی، درخواست کاربر برای ارسال پیامک را به سرور شرکت ارائه دهنده سامانه پیامک مانند فراز اس ام اس ارسال کنید. بعد از دریافت این درخواست توسط سامانه پیامکی، درخواست به مخابرات هدایت می‌شود. به این ترتیب پیام‌هایی که کاربران به شماره شما ارسال می‌کنند، از طریق مخابرات به سرور شرکتی که سامانه پیامکی را از آن خریداری کرده‌اید ارسال می‌شود. بر اساس برنامه ریزی که از قبل انجام گرفته است و طبق فاکتورهایی که در پیام ارسال شده وجود دارد، پاسخ مناسب از طریق پنل پیامکی به شماره کاربران ارسال می‌شود. همه این مراحل در عرض چند ثانیه انجام می‌گیرند.

وب سرویس پیامکی چه کاربردهایی دارد؟

همانطور که اشاره کردیم، کاربرد اصلی وب سرویس اتصال سایت و نرم افزار به پنل پیامکی است. از آنجایی که وب سرویس در واقع یک کد کوتاه است می‌توان از طریق برنامه نویسی در موارد مختلفی از آن استفاده کرد. اگر توسعه دهنده وب، برنامه نویس، طراح سایت و شرکت نرم افزاری هستید قطعاً در پروژه‌های خود از وب سرویس نیز استفاده خواهید کرد. شما می‌توانید با تهیه نمایندگی پنل پیامک از طریق خرید پنل های پیامکی برای مشتریان خود در آمد نیز کسب کنید. مهم‌ترین کاربردهای وب سرویس پیامکی شامل موارد زیر می‌شود.

  • اتصال نرم افزارهای حسابداری به پنل پیامک
  • اتصال نرم افزار انبار داری به پنل پیامکی
  • اتصال نرم افزار اتوماسیون اداری
  • اتصال نرم افزارهای آموزشی به پنل پیامک
  • نرم افزارهای رصد کننده (مانند نرم افزار اطلاع از تغییر قیمت ارز)
  • نرم افزارهای سیستم نهفته به پنل اس ام اس (مانند دزدگیر، سیستم حضور و غیاب و ...)
  • نرم افزارهای امنیتی (آنتی ویروس‌ها، فایر وال‌ها)
  • اتصال وب سایت، اپلیکیشن و فروشگاه اینترنتی به پیامک
  • سیستم نظر سنجی پیامکی
  • سیستم قرعه کشی و مسابقات پیامکی
  • سیستم‌های پاسخ گویی پیامکی
  • سیستم‌های هوشمند متصل به هوش مصنوعی
  • سیستم مدیریت کاربران و عضویت

چگونه از وب سرویس پیامکی استفاده کنیم؟

برای استفاده از وب سرویس پیامکی باید از قطعات کد کوتاهی استفاده کنید که با نام مستندات وب سرویس ارسال پیامک شناخته می‌شود. با توجه به زبان برنامه نویسی که استفاده می‌کنید این مستندات متفاوت خواهند بود. وب سرویس سامانه پیامکی PHP،.NET، C#، دلفی و لاراول از مهم‌ترین مستنداتی هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. با مراجعه به سایت فراز اس ام اس که یکی از قدرتمندترین سامانه های پیامکی در زمینه ارسال پیامک کد تایید و ارسال پیامک otp هستند می‌توانید لیست کاملی از مستندات را مشاهده نمایید. در اینجا مستندات استفاده از وب سرویس پیامک در PHP برای اتصال به سامانه پیامکی فراز اس ام سار مشاهده می‌کنید:

یکی از ساده ترین وب سرویس های ارسال پیامک که وب سرویس ارسال پیامک url اعلام می شود به صورت زیر است:

http://sms.farazsms.com/class/sms/webservice/send_url.php?from=fromnumber&to=yourtdestnumber&msg=yourmsg&uname=youruname&pass=yourpass

شماره خط اختصاصی = from

شماره موبایل کاربر = to

پیام متن = msg

نام کاربری = uname

کلمه عبور = Pass

آیا ارسال پیامک از طریق وب سرویس بدون برنامه نویسی امکان پذیر است؟

از آنجایی که بسیاری از افراد با دانش برنامه نویسی آشنایی ندارند، می‌توانند از روش‌های جایگزین استفاده کنند. یکی از راه‌ها برون سپاری برنامه نویسی است. اما این روش می‌تواند هزینه بر باشد. روش دیگری که نیاز به رنامه نویسی ندارد، استفاده از افزونه‌های پیامکی است. فراز اس ام اس این امکان را فراهم کرده است تا با استفاده از افزونه‌های پیامکی، از وب سرویس ارسال پیامک بدون نیاز به برنامه نویسی استفاده نمایید. افزونه‌های زیر قابل اتصال به سامانه پیامکی فراز اس ام اس هستند و می‌توانید آن‌ها را از سایت این شرکت تهیه کنید:

  • افزونه پیامک وردپرس
  • افزونه پیامک ووکامرس
  • افزونه پیامک edd
  • افزونه پیامک جوملا
  • افزونه پیامک گرویتی فرم
  • افزونه پیامک اپن کارت
  • افزونه پیامک پرستاشاپ
  • افزونه پیامک whmcs

شما با خرید پنل پیامکی فراز اس ام اس علاوه بر استفاده از خدمات مرتبط با وب سرویس پیامکی و افزونه‌های پیامکی می‌توانید از سایر روش‌های ارسال پیامک برای تبلیغات همچون پیامک انبوه نیز استفاده کنید. اگر نمی‌دانید پیامک انبوه چه کاربردی دارد و چه تاثیری بر فروش بیشتر می‌گذارد، کمترین کاری که می‌توانید انجام دهید مطالعه مقاله پیامک انبوه چیست؟ خواهد بود.

با کمک فراز اس ام اس به راحتی سایت خود را به سامانه پیامکی متصل کنید

ما سعی کردیم در این مطلب اطلاعات مورد نیاز در مورد وب سرویس‌های پیامکی و نحوه استفاده از آن‌ها را خدمت شما ارائه کنیم. اگر به اطلاعات بیشتری در مورد نحوه اتصال سایت به سامانه پیامکی و برنامه نویسی وب سرویس‌های ارسال پیامک نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم به سایت فراز اس ام اس که از معتبرترین ارائه کنندگان پنل پیامکی است مراجعه کنید. شما می‌توانید با استفاده از مشاوره تلفنی رایگان این شرکت سؤالات خود را از کارشناسان حرفه‌ای بپرسید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید. همچنین در صورتی که افزونه مورد نظر شما در لیست ماژول‌های پیامکی فراز اس ام اس وجود نداشت می‌توانید درخواست کنید تا افزونه مورد نیاز به صورت رایگان برای شما آماده شود.

ما پشنهاد می کنیم برای خرید پنل اس ام اس از شرکت های رسمی و ثبت شده معتبر نسبت به خرید پنل پیامکی اقدام نمایید تا بتوانید فاکتور رسمی دریافت کنید و طرف حساب شما یک شرکت معتبر باشد و از همکاری با فریلنسرها که به صورت دورکاری و پاره وقت در شغل دوم مشغول فروش سامانه پیامکی هستند خودداری کنید زیرا علاوه بر اینکه نمی توانید فاکتور رسمی داشته باشید، ممکن است فرد حقیقی موبایلش را خاموش کند و شما برای دریافت پشتیبانی با مشکل روبرو شوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی