ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

بهترین منابع برای دروس عمومی

کنکور به عنوان سرنوشت‌سازترین آزمون زندگی افراد داوطلب، نقش بسیار مهمی در آینده آنان خواهد داشت. این واقعیت که کنکور یک آزمون بسیار سخت است بر همه واضح و مبرهن است. داوطلبان باید برای رقابت ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

کنکور به عنوان سرنوشت‌سازترین آزمون زندگی افراد داوطلب، نقش بسیار مهمی در آینده آنان خواهد داشت. این واقعیت که کنکور یک آزمون بسیار سخت است بر همه واضح و مبرهن است. داوطلبان باید برای رقابت با صدها هزار نفر آماده شوند تا بتوانند در دانشگاه و رشته مورد علاقه‌شان جایگاهی به دست بیاورند. اما موضوعی که بسیار از آنها نمی‌دانند میزان تأثیرگذاری دروس عمومی در نتیجه آزمون است. دروس عمومی از این جهت بسیار تاثیرگذارند که بسیاری از داوطلبان از اهمیت آن‌ها غافل می‌شوند! بنابراین کسب درصد بالا در این دروس، آزمون دهنگان را نسبت به سایرین بسیار جلو می‌اندازد و این در حالی است که این دروس با پیچیدگی دروس اختصاصی نیستند و تنها با تکیه بر کتاب درسی و کتاب کمک درسی مربوط به آنان می‌توان درصد بالایی را به دست آورد.

در ادامه قرار است بهترین منابع و کتاب‌ های کمک درسی برای دروس عمومی کنکور را به شما معرفی کنیم.

ادبیات

ادبیات به عنوان مهم‌ترین درس عمومی کنکور، دارای ضریب ۴ در کارنامه است؛ از همین رو داوطلبان باید زمان زیادی را صرف آن کنند. ادبیات را می‌توان پرشاخه‌ترین درس عمومی کنکور نیز دانست چرا که مباحث مختلفی را شامل می‌شود که هر کدام به تنهایی نیازمند یک کتاب کمک درسی مجزا هستند در حالی که برای سه درس عمومی دیگر کنکور چنین وضعیتی وجود ندارد. عمده مباحث ادبیات مهم ادبیات شامل آرایه‌ها، دستور زبان فارسی، لغات، املا و قرابت هستند که هر کدام به تنهایی نیازمند درسنامه، تمرین و تست زنی هستند. این مباحث هر کدام بسیار سخت و پیچیده هستند و برای درک آنان به تمرین بسیار احتیاج است. مهم‌ترین نکته در مورد درس ادبیات که احتمالاً تا به حال شنیده‌اید این است که مهم‌ترین کتاب کمک درسی ادبیات خود کتاب‌های درسی آن است! اکثراً کسانی که در ادبیات موفق عمل کرده‌اند به داوطلبان توصیه می‌کنند پس از مطالعه‌ی کتاب‌های درسی ادبیات به سراغ لیستی از کتاب کمک درسی ادبیات که در دو انتشارات نشر الگو و گاج چاپ شده اند، بروند.

  • کتاب آرایه‌های ادبی نشر الگو
  • دستور زبان فارسی نشر الگو
  • قرابت معنایی نشر الگو
  • لغت و املا نشر الگو
  • آرایه‌های ادبی میکرو طلایی گاج
  • قرابت معنایی میکرو طلایی گاج
  • واژگان فارسی و املا میکرو طلایی گاج

دین و زندگی

پس از ادبیات، دین و زندگی با ضریب ۳ در جایگاه دومین درس عمومی کنکور از لحاظ اهمیت قرار می‌گیرد. اهمیت کتاب درسی در مورد درس دین و زندگی نیز کاملاً صدق می‌کند اما لزوم یک کتاب کمک درسی که ابهامات را برطرف و رفع اشکال کند و معانی، جنبه‌ها و ارتباطات آیات و احادیث را برای خواننده مشخص کند لازم است. یکی از بهترین متدهای مطالعه دین و زندگی، مطالعه متن کتاب درسی و سپس مراجعه به کتاب کمک درسی جهت رفع اشکال و مطالعه بیشتر و در آخر تست زنی است. برای درس دین و زندگی کتابی که در ادامه نام آن آورده شده بهترین و کامل‌ترین گزینه است که تمامی نیازهای داوطلبان از یک کتاب کمک درسی برای درس دین و زندگی را بر طرف می‌کند و در موفقیت و کسب درصد بالا آنها را یاری می‌کند.

عربی و انگلیسی

درس زبان عربی به همراه درس زبان انگلیسی با ضریب ۲، در جایگاه آخر از لحاظ اهمیت قرار می‌گیرند. عبارت Last but not the least در زبان انگلیسی یک اصطلاح است به معنی آخرین ولی نه کم اهمیت‌ترین. این اصطلاح در مورد این دو درس صدق می‌کند چرا که عربی و انگلیسی به دلیل ضریب کم مورد توجه بسیاری از داوطلبان قرار نمی‌گیرند و از همین لحاظ کسی که بتواند در دو درس درصد خوبی کسب کند از رقبای خود بسیار جلو افتاده است. از دیگر دلایل کم توجهی به این دروس نیز می‌توان به سخت بودن آنها اشاره کرد به هر حال توانایی زبان آموزی در همه افراد یکسان نیست و اگر حس می‌کنید در یادگیری زبان‌های جدید موفق عمل می‌کنید به این دو درس به چشم زبان جدید بنگرید و به خوبی آنها را یاد بگیرید؛ البته هیچ چیز جای تمرین و ممارست را نمی‌گیرد! به همین دلیل است که می‌گویند کار نیکو کردن از پر کردن است. برای یادگیری هر چه بیشتر این دروس به کمک این سه کتاب کمک درسی از انتشارات خیلی سبز، گاج و مبتکران احتیاج پیدا خواهید کرد:

کتاب‌های کمک درسی را از کجا تهیه کنیم؟

کیفیت کتاب کمک درسی مورد مطالعه در کیفیت مطالعه بسیار تأثیرگذار است. توصیه ما به شما این است که کتاب‌ها را از فروشگاه‌ها و سایت‌ها معتبر اینترنتی تهیه کنید. دلیل این موضوع این است که در صورت خرید اینترنتی دردسرهای گشتن در بازار و سر و کله زدن با فروشند‌ه‌ها کمتر می‌شود؛ همچنین فروشگاه‌های اینترنتی معمولاً تخفیف‌های قابل توجهی برای کتاب‌های خود دارند و از خدمات پس از فروش خوبی برخوردار هستند که معمولاً فروشگاه‌های حضوری از آنها برخوردار نیستند. در ادامه لیستی از سایت‌های معتبر اینترنتی جهت خرید کتاب کمک درسی آورده شده است.

  • بانک کتاب پایتخت
  • گاج مارکت
  • های بوک
  • چی بخونم
  • کتابچی
  • کتابیمو

کتاب‌های کمک درسی را از های بوک بخرید!

اگر قصد خرید کتاب ‌های کمک درسی با تخفیف ویژه را دارید با های بوک آشنا شوید. شما می‌توانید در فروشگاه اینترنتی های بوک، علاوه بر کتاب‌های گفته شده هر نوع کتاب کمک درسی دیگری که قصد خرید آن را دارید بیابید. برای خرید از های بوک با ارسال رایگان برای خریدهای بالای ۲۰۰ هزار تومان، به آدرس اینترنتی http://hibook.co مراجعه نمایید.

از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید سپاسگزاریم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی