ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

چگونه با سلدان در بازارهای خارج از کشور بدون واسطه کالا و خدمات خود را بفروشید؟

من این متن را وقتی نوشتم که در حال فکر به این موضوع بودم که چگونه می‌توان از ایران کسب درآمد ارزی داشت و برایم جالب بود که عده معدودی از کسانی که می‌شناسم این ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

من این متن را وقتی نوشتم که در حال فکر به این موضوع بودم که چگونه می‌توان از ایران کسب درآمد ارزی داشت و برایم جالب بود که عده معدودی از کسانی که می‌شناسم این کار را انجام می‌دهند. پس اگر به دنبال جملات جادویی برای یک شبه ثروتمند شدن هستید متاسفانه آن را نمی‌دانم اما می‌توانم در مسیر سفر شما برای کسب درآمد دلاری راهنمایی‌تان کنم، در نتیجه شروع به نوشتن این متن کردم.

چه محصولی را می‌توان در خارج از ایران فروخت؟

اولین قدم برای فروش، داشتن کالایی برای فروش است. این بستگی به خود شما و توانایی‌تان دارد که چه محصولی را در بازارهای خارج از ایران عرضه کنید. من چند مثال برای شما می آورم، در نهایت این خود شما هستید که بهترین تصویر را از محصول ارزشمند خود در ذهن دارید. بیایید چند ایده را با هم مرور کنیم. مثال های بسیار متنوعی برای شما می اورم تا گستردگی این ایده ها را تجربه نمایید.

فروش فیلم های آموزشی فارسی برای کودکان

خانواده های ایرانی خارج از کشور علاقه زیادی به یاد دادن زبان فارسی به فرزندانشان دارند، در نتیجه در صورتی که فیلم های آموزشی مناسب کودکان در سنین مختلف بسازید قطعا مشتریان فراوانی در خارج از کشور خواهد داشت. بسیاری از این ایده ها تجربیات مستقیم ما در سلدان بوده است، پس تعجب شما از این مثال ها را می توانم تصور کنم.

فروش خدمات هنری به صورت فریلنسر

شاید تعجب کنید که به چه میزان افراد و شرکت ها در خارج از کشور تمایل به سفارش پروژه های کوچک و متوسط به تیم ها به صورت فریلنسری دارند. پلتفرم های فریلنسری بسیار خوب هستند اما برای جذب مشتری چندان کارآمد نیستند و شما بایستی برند خودتان را با داشتن یک سایت و مجموعه ای از کارهای خود توسعه دهید.

فروش چاقوهای سفارشی برای بازار آمریکای شمالی و جنوبی

آیا چاقو های خاص و سفارشی می توانید بسازید؟ تیغه های شمشیر تزیینی  چطور؟ تبر با تیغه فولادی خاص و دسته با چوب آبنوس با سنگ های فیروزه چطور؟ در صورتی که برند خوبی برای خود بسازید درآمد چند صد هزار دلاری کار های هنری در انتظار شماست.

فروش گلیم، فرش و صنایع دستی

شما اگر پا را فراتر از مدل های سنتی و تکراری بگذارید نتایج فوق العاده ای مشاهده خواهید کرد. برای مثال گلیم یا فرش هایی با طرح های مدرن بدوزید، مانند تصویری از میدان تایمز نیویورک! در مورد تولید فرش های دایره ای، مربع یا اشکال غیر مرسوم چطور!

فروش گیاهان دارویی و تولیدات کشاورزی خاص

عسل یک کالای عمومی است که به فراوانی در بازار تمام کشور ها وجود دارد. قیمت یک شیشه عسل در دانمارک حدود ۳۰ کرون است که می شود ۱۲۰ هزار تومن، اما عسل در ارتفاع x در کوه پایه y کوه که در فصل z برداشت می شود محصولی بسیار نادر در بازار به حساب می آید.

فروش تابلو های خوش نویسی و مینیاتور

شما اگر استادکار هستید قطعا تلاش شما در یک سایت شخصی و معرفی خود و کارهای هنریتان می تواند ارزش کار شما در بازار را بسیار افزایش داده و مشتریان جدیدی برای شما به ارمغان آورد.

خوب آیا تا اینجای کار ایده های هیجان انگیزی برای محصول خود تصور کرده اید؟! پس بیایید به مرحله بعد کار برویم، یعنی در معرض نمایش قرار دادن محصول.

نمایش محصول برای میلیاردها کاربر آنلاین در سراسر دنیا

به سخت ترین بخش کار رسیدیم! چه کسی حوصله دارد سایت بزند و یا سایت بسازد یا از کجا پول بیاوریم تا چند صد میلیون هزینه ساخت سایت و سئو و پشتیبانی آن بکنیم!؟ نگران نباشید من راهی با ۰ ریال هزینه به صورت واقعی را به شما معرفی خواهم کرد. شما چند راه پیش رو دارید؟

۱- یک نفر را استخدام کنید و هزینه های سرور، پلاگین ها و قالب برای ساخت فروشگاه با ورد پرس، ووکامرس و باقی پکیج های نرم افزاری فروشگاه ساز را پرداخت نمایید. که نیاز به هزینه ماهانه سرور و هزینه تخصصی نگهداری دارند و باید بپذیرید اکثر پلاگین ها با لایسنس غیر قانونی و کرک شده امنیت سایت شما را به خطر می اندازند.

۲- از سایت ساز هایی مانند Wix, Webflow  و ... استفاده کنید، اما این ها برای ساخت صفحات سایت طراحی شده اند که چند امکان ایکامرس مثل افزودن محصول، سبد خرید و پرداخت آنلاین به آن ها اضافه شده است. تعداد این چنین پلتفرم هایی در بازار بسیار زیاد است.

۳- از ایکامرس پلتفرم هایی ( eCommerce Planform) مانند شاپیفای و سلدان استفاده کنید. تفاوت سلدان و شاپیفای با باقی پلتفرم های ایکامرس در این است که هسته و منظور از ساخت این دو، فروش آنلاین بوده است و امکان ساخت صفحات لندینگ و سایت امکانات جانبی آن ها به حساب می آیند.

شاپیفای یا سلدان؟

شاپیفای – بزرگترین ایکامرس پلتفرم دنیا

شاپیفای با اختلاف بسیار زیاد بزرگترین ایکامرس پلتفرم در بازار است، حتی با تعریف فوق از ایکامرس پلتفرم تا پیش از سلدان تنها پلتفرم ایکامرس به حساب می آمد. شاپیفای از سال ۲۰۰۴ و به صورت رسمی از سال ۲۰۰۶ شروع به فعالیت کرد، این شرکت توسط توبیاس (Tobias Lütke) موسس کانادایی آن ایجاد شد و جالب است بدانید در ابتدا قصد توبیاس ساخت یک فروشگاه اسنوبورد بود که میتوان لوگوی آن را همچنان در تصاویر گزارش های سه ماهه شاپیفای دید. اما در طی سال ها ایده فروشگاه توبیاس تبدیل به سرویسی برای ساخت فروشگاه های مستقل شد.

سلدان – باحال ترین ایکامرس پلتفرم دنیا

سلدان در سال ۲۰۱۸ تاسیس شد، سلدان یک ایکامرس پلتفرم دانمارکی با هدف حذف مراحل پر هزینه در راه اندازی فروشگاه های آنلاین و حتی آفلاین است. در سلدان خبری از خرید قالب و یا خرید پلاگین برای اضافه کردن باشگاه مشتریان یا هزینه های جانبی دیگر نیست. همه چیز ساده و سریع و در یک محیط در اختیار شما است. حتی از نظر گرافیکی، طراحی منو ها به شکلی صورت گرفته تا دسترسی به تمام بخش های کسب و کار شما ساده و سریع باشد. حسی که درگشت و گذار در سلدان تجربه می کنید به شما انرژی و انگیزه دو چندانی برای رشد کسب و کار خود از طریق سلدان خواهد داد زیرا طراحی اورجینال و یکتایی دارد که در آینده تبدیل به الگوی طراحی باقی طراحان در طراحی اپلیکیشن و سرویس های انلاین خواهد شد. اما این تمام ماجرا نیست!‌ شما می توانید از سلدان رایگان هم استفاده نمایید. وارد فروشگاه ساز سلدان (sellsone.com) شده و ثبت کنید. می توانید زبان سایت را نیز به فارسی تغییر دهید. یک فروشگاه رایگان در پنل خود ایجاد نمایید و از همان لحظه قادر به مشاهده سایت خود خواهید بود.

مراحل ساخت فروشگاه با قابلیت دریافت پول و فروش محصول در سلدان به شرح زیر است:

  • عضویت در سلدان به آدرس (Selldone.com)، دقت نمایید که بایستی از سرویس اصلی سلدان استفاده نمایید و با توجه به اینکه این سرویس بر روی سرورهای گوگل می باشد دسترسی به آن مانند باقی سرویس ها از طریق آی پی ایران میسر نمی باشد.
  • ساخت اولین فروشگاه (رایگان)
  • افزودن دامنه شخصی (این مرحله دلخواه شما است، می توانید از دامنه رایگانی که سلدان در اختیارتان قرار می دهد نیز استفاده نمایید)
  • اتصال فروشگاه به استرایپ (Stripe.com)، این یک درگاه آنلاین برای دریافت پول از طریق کارت های اعتباری، اپل پی، گوگل پی و ... است.
  • افزودن محصولات به فروشگاه

چگونگی دریافت پول و حساب بانکی

سلدان بر خلاف شاپیفای واسط مالی میان فروشنده و خریدار نمی باشد. یعنی ۱۰۰٪ از پول پرداختی مشتری به حساب فروشنده واریز خواهد شد. کارمزد درگاه توسط خود درگاه (حدود ۲.۹٪ + ۳۰ سنت) کسر خواهد شد. کارمزد سلدان (تنها نیم درصد تا ۲ درصد) به صورت بدهی در کیف پول شما در سلدان منظور خواهد شد که در پایان ماه پرداخت خواهید کرد. در نتیجه سلدان در مراودات مالی میان خریدار و فروشنده دخالتی نخواهد داشت.

نیاز به راهنمایی دارید؟

از دیگران در انجمن سلدان بپرسید تا راهنمایی های خوبی دریافت نمایید. می توانید کلمه انجمن سلدان (برای ارتباط با کاربران زبان فارسی) و یا Selldone Community را در گوگل جستجو نمایید تا وارد انجمن کسب و کارهای آنلاین سلدان شوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی