ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

سنجاق: نگهداری موتورخانه و جلوگیری از آتش سوزی آن

موتورخانه یکی از قسمت‌های مهم خانه است که گرمایش کافی خانه را ایجاد می‌کند و در ماه‌های سرد زمستانی خانه و کاشانه‌تان را گرم و دنج می‌کند. با وجود تنوع سیستم‌های گرمایشی بسیاری از خانه‌ها ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

موتورخانه یکی از قسمت‌های مهم خانه است که گرمایش کافی خانه را ایجاد می‌کند و در ماه‌های سرد زمستانی خانه و کاشانه‌تان را گرم و دنج می‌کند. با وجود تنوع سیستم‌های گرمایشی بسیاری از خانه‌ها هنوز این سیستم گرمایشی را به کار می‌برند. بنابراین برای داشتن خانه‌ای گرم و امن باید خوب از آن مراقبت کنید تا آتش سوزی و مشکلات دیگر بروز نکند. 

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت نگهداری موتورخانه را در شهر خودتان بپرسید. مثلاً اگر به دنبال نگهداری موتورخانه در تهران باشید می‌توانید درخواست نگهداری موتورخانه ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه‌تر را تجربه کنید.

با سردتر شدن آب و هوا بیشتر مردم دلتنگ روزهای گرم تابستانی می‌شوند. اما با سرد شدن هوا و خانه‌ها به سراغ لوازم و سیستم‌های گرمایشی خود می‌رویم تا دمای خانه را افزایش دهیم. با این حال سیستم‌های گرمایشی هم مثل سیستم‌های دیگر خطرات خود را دارند. موتورخانه‌ها در عین کمک کردن به گرمای خانه خطراتی هم در پی دارند و ممکن است آتش بگیرند. در صورتی که نکات مربوط به نگهداری از موتورخانه را یاد بگیرید احتمال خطر از بین می‌رود. اگر بدانید دلیل آتش گرفتن موتورخانه چیست، می‌توانید از وقوع آن جلوگیری کنید. 

چه چیزی موجب آتش سوزی موتورخانه می‌شود؟

گرفتگی فیلتر هوا

فیلتر هوا ممکن است به خاطر جذب گرد و خاک از موتورخانه پر شوند و به نقطه‌ای برسند که کاملاً مسدود شوند. اگر فیلتر هوا تعویض نشود، این ذرات گرفتگی ایجاد کرده و عملکرد موتورخانه را ضعیف می‌کنند. وجود این گرد و خاک‌ها باعث می‌شود موتورخانه برای افزایش عملکرد خود سخت کار کند. در نتیجه داغ می‌کند و ممکن است به آتش سوزی منجر شود.

نشتی مونوکسید کربن

موتورخانه در ازای سوخت مواد قابل احتراق کربن مونوکسید تولید می‌کند، اما این مشکل در بلند مدت به موتورخانه آسیب نمی‌رساند و موتورخانه همیشه سالم می‌ماند. کربن مونوکسید باید از طریق لوله به دریچه هدایت شود. با این حال در صورت آسیب دیدن قطعات آسیب دیده کربن مونوکسید به جای بیرون رفتن از لوله داخل قطعات جمع می‌شود. در چنین مواردی تجمع مونوکسید به آتش سوزی موتورخانه منجر می‌شود. 

فشار زیاد گاز

در محفظه موتورخانه مقدار برابر گاز و اکسیژن ترکیب شده و حرارت تولید می‌کند. در صورتی که مقدار فشار برابر باشد همه چیز خوب پیش می‌رود. اما اگر فشار زیاد باشد، دما زیاد بالا می‌رود و می‌تواند به آتش سوزی موتورخانه منجر شود.

داغ کردن قطعات

داغ کردن قطعات موتورخانه می‌تواند موتور را داغ کند. این حرارت زیاد به آتش سوزی موتورخانه منجر می‌شود.

چطور می‌توان از آتش سوزی موتورخانه جلوگیری کرد؟

تعویض منظم فیلتر هوا

از آنجایی که کثیف بودن فیلتر هوا به آتش سوزی موتورخانه منجر می‌شود، باید مرتب فیلتر هوا را تعویض کنید. در این صورت موتورخانه همچنان خوب فعالیت می‌کند و گرد و خاک توی هوا هم از بین می‌رود. بنابراین باید گرد و خاک اطراف موتورخانه را تمیز کنید. این تمیزکاری مانع از ورود این گرد و خاک به موتورخانه می‌شود.

نگهداری موتورخانه

از آنجایی که قطعات شکسته به آتش سوزی موتورخانه منجر می‌شوند باید با نگهداری از موتورخانه و بررسی منظم آن از این اتفاق جلوگیری شود. با این حال این کار باید درست انجام شود، پس باید از متخصص کمک بگیرید. تکنسین‌های مجوز دار آنقدر مهارت دارند که این کار را درست انجام دهند. بنابراین وجود هر گونه اشکال شناسایی شده و قبل از وقوع فاجعه از بروز آن جلوگیری می‌کنید.

سرویس موتورخانه بعد از آتش سوزی

در صورتی که موتور خانه‌تان آتش گرفته باید فوری از گسترش آن جلوگیری کنید. فضا را تخلیه کنید و آتش نشانی را خبر کنید تا آتش سوزی را متوقف کند. بعد از این که آتش خاموش شد دیگر کار تمام نشده، چون هنوز دود و آلاینده‌های دیگر باقی می‌مانند و می‌توانند آسیب بیشتری وارد کنند. در بیشتر موارد این آسیب‌های ثانویه از آتش سوزی بیشتر است. اگر درست اقدام نکنید، این آسیب پایدار می‌شود. بنابراین با علم بر این موضوع باید اولاً با نگهداری از موتورخانه از آتش سوزی و مشکلات بیشتر پیشگیری کنید. در صورتی که پیشگیری‌ها و بررسی‌ها کافی نبود و آتش سوزی رخ داد با اقدامات فوری از بروز مشکلات بیشتر پیشگیری کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی