ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

۵ کتاب که بهترین درس های زندگی را در دل خود پنهان کرده‌اند

ما انسان‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌ایم که خود را با محیط و استرس‌های روانی و جسمی‌ای که تجربه می‌کنیم سازگار شویم. یادگیری به ما کمک می‌کند که بر این فرایند کنترل آگاهانه‌ای داشته باشیم و کتاب‌ها ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۰ مهر ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

ما انسان‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌ایم که خود را با محیط و استرس‌های روانی و جسمی‌ای که تجربه می‌کنیم سازگار شویم. یادگیری به ما کمک می‌کند که بر این فرایند کنترل آگاهانه‌ای داشته باشیم و کتاب‌ها می‌توانند در این زمینه کمک بسیار زیادی به ما کمک کنند. در حال حاضر، کتاب‌های متعددی وجود دارند که می‌توانند جهان‌بینی شما را تغییر دهند و درس‌های زندگی را به شما بیاموزند. اگر می‌خواهید با این کتاب‌ها آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

1- کیمیاگر

کتاب کیمیاگر نوشته پائولو کوئیلو مجموعه‌ای کامل از درس‌های زندگی است. نکته اساسی‌ای که در این کتاب مطرح می‌شود این است که رویاهای خود را دنبال کنید و به مسیر بیشتر از مقصد اهمیت دهید. کیمیاگر، داستان یک پسر چوپان اندلسی است که در جستجوی گنج پنهان است و به همین دلیل نیز سفری به سمت اهرام مصر را آغاز می‌کند. هنگامی‌که به صحرای مصر می‌رسد با یک کیمیاگر آشنا می‌شود و در آنجا رویاهای خود را بهتر درک می‌کند و به دنبال آن‌ها می‌رود.

یکی از درس‌های مهم در داستان کیمیاگر این است که تنها یک چیز وجود دارد که رسیدن به رویا را ناممکن می‌سازد و آن یک چیز ترس از شکست است. راز زندگی این است که هفت با زمین بخورید و هشت بار بلند شوید و وقتی چیزی را می‌خواهید کل جهان به شما در دستیابی به آن کمک می‌کنند. با توجه به اینکه کتاب کیمیاگر بسیار خواندنی و آموزنده است پیشنهاد می‌کنیم هرچه زودتر برای خرید نسخه الکترونیک یا دانلود PDF بهترین ترجمه آن اقدام کنید و با خواندن و درس گرفتن از آن زندگی خود را تغییر دهید.

2- طرز فکر: روانشناسی نوین موفقیت

اگر می‌خواهید تنها یک کتاب را از این فهرست بخوانید اجازه دهید آن کتاب، طرز فکر: روانشناسی نوین موفقیت باشد. کار کارول دوک، نویسنده این کتاب بسیار اساسی است. او مهم‌ترین نکته‌ای که هرکسی باید از آن آگاه باشد را مطرح می‌کند: استعداد و هوش شما ویژگی ثابتی نیست و این موارد را می‌توان در هر سنی پرورش داد. درحالی‌که بسیاری از مردم بر این باورند که ژنتیک، سرنوشت آن‌ها را تعیین می‌کند، دوک تلاش می‌کند که با انجام تحقیقات علمی نشان دهد که این مسئله درست نیست.

در کتاب دوک مطرح می‌شود که آنچه از ژنتیک مهم‌تر است، طرز فکر شماست. او تصریح می‌کند که اگر می‌خواهید در کاری موفق باشید اولین موضوعی که باید به آن باور داشته باشید این است که می‌توانید بهتر شوید و پیشرفت کنید. دوک مطرح می‌کند که شما می‌توانید به‌سادگی و با تغییر طرز فکر خود همه چیز را تغییر دهید. همچنین این روش‌ها نیز به تغییر طرز فکر شما کمک خواهد کرد.

۳. انسان در جستجوی معنا

این کتاب می‌تواند در تلخ‌ترین زمان‌های زندگی به کمک شما بیاید. انسان در جستجوی معنا، خاطرات یک روانپزشک به نام دکتر ویکتور فرانکل از زندگی او در اردوگاه مرگ آلمان نازی است. اگرچه این کتاب بسیار گیرا و درعین‌حال وحشتناک است اما این موضوع را نیز مطرح می‌کند که اگر در زندگی خود معنا داشته باشید می‌توانید از هر مسئله‌ای در زندگی، جان سالم به درببرید.

در مقابل، اگر در زندگی معنایی نداشته باشید هرچقدر هم زندگی شما خوب باشد باز هم به رضایت عمیق دست پیدا نمی‌کنید. فرانکل این ایده را مطرح کرد که بین محرک و پاسخ، فرصتی برای وارد کردن اراده و تصمیم‌گیری در مورد روش عملکرد وجود دارد. این انتخاب از ما انسان می‌سازد و به ما قدرت می‌بخشد. از سوی دیگر، کتاب انسان در جستجوی معنا نشان می‌دهد با تمرکز بر چیزی می‌توانید به آن برسید. فرانکل با تمرکز بر معنای عمیق رنج خود توانست از آشویتس، جان سالم به درببرد.

4- قلعه حیوانات

کتاب قلعه حیوانات یک طنز سیاسی گزنده است که توسط جورج اورول در سال 1945 منتشر شده است. داستان این کتاب به مزرعه‌ای از حیوانات انسان‌نما می‌پردازد که دست به شورشی خونین علیه اربابان خود می‌زنند و در این راه پیروز می‌شوند. بااین‌حال، آزادی‌ای که آن‌ها به دست می‌آورند خیلی زود تحت رهبری یک خوک قدرتمند و وحشتناک به نام ناپلئون از بین می‌رود.

یکی از درس‌های بسیار مهمی که کتاب مزرعه حیوانات به شما می‌آموزد این است که وقتی در موضع قدرت هستید به دیگران احترام بگذارید. جرئتمندی و گفتن حقیقت نیز یکی دیگر از درس‌های این کتاب است و این موضوع که حتی اگر فردی بسیار باهوش باشد این بدان معنا نیست که او لزوما کاری را انجام می‌دهد که برای شما مفید است. اگر با توجه به این خلاصه، علاقه‌مندید کتاب قلعه حیوانات را بخوانید و درس‌های بیشتری از آن بیاموزید پیشنهاد می‌کنیم هرچه سریع‌تر برای خرید نسخه الکترونیکی مزرعه حیوانات اقدام کنید و از خواندن کتاب لذت ببرید.

5- سرسختی: قدرت، اشتیاق و پشتکار

اساسی‌ترین ویژگی هر کارآفرین، تمرکز بر روی داشتن طرز فکر رشد است. پس از آن داشتن سرسختی زیاد اهمیت دارد. سرسختی به معنای تمایل و توانایی پیشروی به سمت هدف خود حتی در شرایط سخت یا طاقت‌فرساست. دستیابی به موفقیت زیاد مستلزم کار و تلاش است. اینکه بتوانید بارها و بارها با شکست روبرو شوید و اشتیاق خود را از دست ندهید نکته‌ای بسیار مهم در رسیدن به موفقیت است. این موضوع اصلی کتاب سرسختی: قدرت، اشتیاق و پشتکار نوشته آنجلا داکورث است.

درنهایت، خواندن برخی کتاب‌ها می‌تواند برای شما بسیار آموزنده باشد و حتی موجب تغییرات عمده‌ای در زندگی شما شود. بنابراین، اگر اشتیاق شدیدی به یادگیری و رشد دارید خواندن کتاب‌هایی که در این مقاله به آن‌ها پرداختیم را از دست ندهید و از خواندن آن‌ها لذت ببرید. این کتاب‌ها می‌توانند دیدگاه شما به زندگی و دنیای اطراف را تغییر دهند و موجب غنی‌تر شدن زندگی شما شوند.

نویسنده: مینا معین اسلام

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی