ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

خرید بیمه موتورسیکلت؛ دوست همیشگی و ضروری راکبان موتور در ۱۴۰۰

موتورسیکلت مانند تمام وسایل نقلیه موتوری باید دارای بیمه‌نامه اجباری «مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث» که به اختصار «بیمه شخص ثالث» نامیده می‌شود، باشد. بیمه موتورسیکلت کمتر مورد توجه ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۱ مهر ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

موتورسیکلت مانند تمام وسایل نقلیه موتوری باید دارای بیمه‌نامه اجباری «مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث» که به اختصار «بیمه شخص ثالث» نامیده می‌شود، باشد. بیمه موتورسیکلت کمتر مورد توجه قرار گرفته اما این بیمه‌نامه بسیار ضروری است.

موتورسیکلت از آن دسته وسایل نقلیه موتوری است که محبوبیت بسیار زیادی در میان جوانان داشته و از طرفی با توجه به ازدحام و شلوغی خیابان‌ها در برخی از ساعات به عنوان وسیله‌ای مناسب برای رهایی از ترافیک به‌کار می‌رود. هر روزه موتورسیکلت‌های بسیاری را می‌بینید که مانند تاکسی و خودروهای شخصی مشغول مسافرکشی هستند. اما چالش اصلی اینجاست که موتور سیکلت به عنوان یک وسیله نقلیه پُرخطر و عامل اصلی برخی تصادفات در خیابان‌ها و جاده‌ها شناخته می‌شود، چرا که معمولاً رانندگان موتور سیکلت با حرکت میان خودروها باعث به‌هم خوردن تمرکز راننده و در نتیجه بروز حادثه می‌شوند. از طرفی اکثر موتورسواران علاقه زیادی به راندن موتورسیکلت با سرعت بالا دارند که همه این موارد می‌تواند ریسک تصادفات را افزایش دهد. در نتیجه‌ی این امر، دریافت بیمه شخص ثالث موتور و بیمه بدنه امری ضروری خواهد بود. امروزه دریافت بیمه موتور که مهم‌ترین آن بیمه شخص ثالث است به امری ضروری و اجباری تبدیل شده است.

انواع بیمه موتور سیکلت چیست؟

موتورسیکلت نیز مانند خودرو دارای دو نوع بیمه شامل بیمه بدنه موتور و بیمه شخص ثالث موتور است. همان‌طور که اشاره کردیم، موتور سیکلت نیز به عنوان یک وسیله نقلیه موتوری مانند خودرو دارای بیمه بدنه است و صاحبان موتورسیکلت می‌توانند برای دریافت بیمه بدنه اقدام کند. به ‌این ‌ترتیب با خرید بیمه شخص ثالث موتور و بیمه بدنه، صاحب موتورسیکلت عملاً یک پوشش بیمه‌ای کامل دریافت کرده است. در بیمه شخص ثالث موتور، شخص ثالث می‌تواند هر شخص سومی(ترک نشین، عابرپیاده یا ….) باشد که در حادثه تصادف موتورسیکلت آسیب می‌بیند. اگر راننده در حادثه تصادف مقصر شناخته شود، شرکت بیمه‌گر متعهد به تامین غرامت حادثه است.

بیمه موتور برای جبران خسارات جانی و مالی تصادفات رانندگی

اگر راننده موتورسیکلت دارای بیمه شخص ثالث مقصر نباشد و طرف مقابل حادثه به عنوان مقصر شناخته شود، ترک نشین موتور در چتر حمایت بیمه شخص ثالث موتور قرار می‌گیرد. او باید خسارت خود را از شرکت بیمه‌گر موتور طلب نماید.طبق ماده ۲ قانون بیمه شخص ثالث، اگر بیمه‌گزار یا راننده وسیله نقلیه مقصر، سرنشین باشد، در قانون به عنوان شخص ثالث محسوب نمی‌شوند و خسارتی در جریان حادثه به آن‌ها پرداخت نمی‌شود. قانون در این شرایط راه حل ارائه داده است :اگر راننده موتورسیکلت آسیب جانی یا مالی دید، بیمه سرنشین موتورسیکلت، پرداخت خسارت‌ها را تقبل خواهد کرد.

برای آگاهی بیشتر درباره بیمه شخص ثالث موتورسیکلت، پیشنهاد ما مطالعه راهنمای بیمه موتورسیکلت است.

پوشش‌های بیمه شخص ثالث موتور

پوشش بیمه شخص ثالث موتور برای جبران خسارات مالی به اشخاص ثالث: در این مورد شرکت بیمه‌گر طبق قرارداد منعقد شده با بیمه‌گزار، خسارات مالی وارده به شخص ثالث در حادثه را مطابق با پوشش‌های ذکر شده در بیمه نامه شخص ثالث موتور سیکلت پرداخت می‌کند.

پوشش بیمه شخص ثالث موتورسیکلت برای جبران خسارات جانی اشخاص ثالث: در این مورد شرکت بیمه‌گر طبق توافق‌های صورت گرفته و با توجه به نوع و میزان پوشش بیمه نامه شخص ثالث موتور، خسارات جانی شامل نقص عضو و فوت شخص ثالث را پرداخت خواهد کرد.

پوشش بیمه شخص ثالث موتورسیکلت برای جبران خسارات جانی راننده مقصر: منظور از راننده مقصر راننده موتورسیکلتی است که در حادثه به عنوان مقصر شناخته شده است. در این نوع پوشش بیمه شخص ثالث موتور، شرکت بیمه‌گر خسارات جانی وارده به راننده موتورسیکلت را طبق توافق‌های اعمال شده در بیمه‌نامه شخص ثالث به عنوان غرامت پرداخت می‌کند.

عوامل موثر در تعیین قیمت بیمه شخص ثالث موتور سیکلت

مانند بیمه شخص ثالث خودرو، عوامل و مولفه‌های مختلفی در تعیین نرخ یا قیمت بیمه شخص ثالث موتور تاثیرگذار هستند. بر اساس این عوامل، هر ساله جدول حق بیمه پایه برای موتورسیکلت تعیین می‌شود. بنابراین لازم است به عنوان بیمه‌گزار با عوامل مختلف موثر در تعیین نرخ بیمه شخص ثالث موتورسیکلت آشنا شوید.

نوع موتور سیکلت:

بیمه موتورسیکلت پرقدرت گران تر از موتور معمولی است

نوع موتورسیکلت مهمترین عامل در تعیین نرخ بیمه شخص ثالث موتور است. به‌طورکلی موتور سیکلت‌ها در سه گروه اصلی موتورسیکلت برقی، موتورسیکلت سه چرخ و موتورسیکلت دوچرخ قرار می‌گیرند. بیشتر موتورسیکلت‌های موجود دو چرخ هستند اما لازم به ذکر است که بیمه موتورسیکلت‌های سه چرخ نسبت به موتور سیکلت‌های دو چرخ اندکی بالاتر است.

سال تولید موتور سیکلت:

سال ساخت و تولید موتورسیکلت یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در تعیین نرخ بیمه شخص ثالث موتور سیکلت است. با توجه به اینکه هر چقدر موتورسیکلت جدیدتر باشد ریسک تصادف با آن پایین‌تر خواهد آمد، در نتیجه نرخ بیمه شخص ثالث موتور برای موتورسیکلت‌های جدیدتر کمتر خواهد بود. بنابراین سال ساخت یا تولید موتورسیکلت به صورت مستقیم روی کاهش نرخ بیمه شخص ثالث تاثیر می‌گذارد.

تعداد سیلندر موتور سیکلت:

موتورسیکلت‌ها معمولاً در گروه‌های مختلف یک سیلندر، دو سیلندر، سه سیلندر و یا حتی بیشتر دسته‌بندی می‌شود. هر چقدر که تعداد سیلندرهای موتورسیکلت بیشتر باشد، قدرت این وسیله نقلیه نیز افزایش پیدا خواهد کرد که به واسطه آن میزان ریسک تصادف بیشتر خواهد شد. در نتیجه با افزایش تعداد سیلندرهای موتورسیکلت، نرخ بیمه شخص ثالث نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

نوع و ساختار موتورسیکلت:

نوع و ساختار موتورسیکلت آخرین عاملی است که می‌تواند روی تعیین نرخ بیمه پایه شخص ثالث موتور تاثیر گذارد. موتورسیکلت‌ها عمدتاً به دو دسته برقی و دنده‌ای تقسیم می‌شوند که می‌تواند نرخ بیمه‌ای کاملاً متفاوتی از یکدیگر داشته باشند. بالا رفتن قدرت موتورسیکلت و افزایش سایز آن به صورت مستقیم روی نرخ یا هزینه بیمه شخص ثالث موتور تأثیر می‌گذارد. چرا که با افزایش قدرت موتورسیکلت و افزایش سایز آن احتمال یا ریسک تصادف افزایش پیدا خواهد کرد.

نرخ پایه بیمه شخص ثالث موتورسیکلت در سال ۱۴۰۰

با توجه به مواردی که در فوق به آن‌ها اشاره کردیم، هر ساله شرکت بیمه مرکزی نرخ مشخصی را برای انواع موتورسیکلت‌ها تعیین می‌کند. بنابراین نرخ پایه بیمه شخص ثالث موتور در سال ۱۴۰۰ به قرار زیر است.

نوع موتورسیکلتمبلغ حق بیمه شخص ثالث پایه در سال 1400
موتورسیلکت دنده‌ای تک سیلندر587.600 تومان
موتورسیکلت دنده‌ای دو سیلندر یا بیشتر645.500 تومان
موتورسیکلت دنده‌ای سه چرخ694.200 تومان
موتورسیکلت گازی481.100 تومان

خرید ارزان‌ترین بیمه موتورسیکلت

خرید آنلاین بیمه شخص ثالث موتور در حال حاضر یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌توانید برای دریافت این نوع بیمه اقدام کنید. با توجه به عوامل تاثیرگذار در قیمت بیمه شخص ثالث موتورسیکلت، همان طور که متوجه شده اید، عوامل تعداد سیلندر و نوع و ساختار موتور عوامل ثابتی هستند که در نرخ بیمه موتور سیکلت تاثیر می گذارند پس جهت برخورداری از ارزان ترین بیمه شخص ثالث موتورسیکلت، بیمه گزار باید بیمه موتورسیکلت خود را قبل از اتمام سررسید آن تمدید نماید تا مشمول جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث نشود.ضمنا با برخورداری از سقف تخفیف عدم خسارت و انتخاب کمترین پوشش انتخابی نیز می توان ، قیمت بیمه موتورسیکلت را کاهش داد.

برای استعلام و خرید بیمه موتورسیکلت به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://bimeh.com/thirdpartyMotor

خرید ارزان‌ترین بیمه موتور از بیمه دات کام

یکی از معتبرترین مجموعه‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کند، کارگزاری آنلاین بیمه دات کام است. این کارگزاری طی همکاری با شرکت‌های برتر بیمه‌گر، شرایطی را فراهم کرده تا بتوانید با درج اطلاعات موتور برای استعلام قیمت بیمه شخص ثالث و همین‌طور مقایسه اصولی و جامع میان پوشش‌های بیمه‌ای مختلف ارائه شده توسط شرکت‌های بیمه‌گر اقدام کنید. با خرید بیمه شخص ثالث موتور سیکلت از ، بیمه‌نامه به صورت رایگان برای شما ارسال شده و از طرفی برای انتخاب و خرید ارزان‌ترین بیمه شخص ثالث موتور نیز می‌توانید از مشاوره رایگان و تخصصی این مجموعه استفاده کنید.

درگاه‌های ارتباطی بیمه دات کام:

نشانی :تهران، سعادت آباد، میدان تهرانی مقدم (کاج)، خیابان سرو شرقی، جنب بیمارستان پارسیان،‌ پلاک ۱۷ طبقه ۶، واحد ۶
کد پستی ۱۹۹۸۶۵۳۷۴۰

شماره تماس: 4372-021

پست الکترونیکی: info@bimeh.com

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی