ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

ویژگی‌های بهترین سیستم‌های گیمینگ ۲۰۲۱

در نسل جدید، کنسول‌های زیادی در زمینه‌ی گیم در بازار جهانی وجود دارد. کمپانی‌های سازنده‌ی Xbox و Play Station، هر چند سال یکبار، از نسل جدید کنسول خود رونمایی می‌کنند که هر بار، پیشرفت‌های زیادی ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۵ مهر ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در نسل جدید، کنسول‌های زیادی در زمینه‌ی گیم در بازار جهانی وجود دارد. کمپانی‌های سازنده‌ی Xbox و Play Station، هر چند سال یکبار، از نسل جدید کنسول خود رونمایی می‌کنند که هر بار، پیشرفت‌های زیادی در آن‌ها شاهد هستیم. با این حال، بسیاری از گیمر‌ها هستند که مزه‌ی بازی را فقط در پشت PC و یا لپتاپ قبول دارند و لذت کنترل بازی با ماوس و کیبورد را با چیز دیگری عوض نمی‌کنند. دستگاه‌هایی که توان اجرای بازی‌های سنگین را دارند، در دسته‌ی سیستم‌های قوی به حساب می‌آیند که به آن‌ها گیمینگ می‌گویند. در این جا قصد داریم بهترین سیستم گیمینگ، که به کمک آن می‌توانیم لذت بازی بی نقص را تجربه کنیم، به شما معرفی کنیم.

کیس رایانه، قسمت اصلی یک سیستم گیمینگ می‌باشد و سایر قطعات، مثل مانیتور، ماوس، کیبورد و ... در بیشتر شدن لذت بازی کردن موثر خواهند بود. بنابراین بهترین سیستم های گیمینگ، سیستم‌هایی هستند که پردازنده، کارت گرافیک، حافظه‌ی پنهان یا رم، هارد و ... قدرتمندی را داشته باشند. اگر هم واژه‌ی بهترین سیستم گیمینگ را به شکل انگلیسی گوگل کنید، شاهد کیس‌های کوچک و بزرگی خواهید بود که هر کدام دارای سخت‌ افزار‌های مختلفی هستند.

در ادامه مواردی که مهم‌ترین قسمت‌های یک سیستم گیم را تشکیل می‌دهند را بررسی خواهیم کرد. پس تا پایان این مقاله، همراه ما باشید.

بهترین سیستم گیمینگ دنیا

برای جمع کردن یک سیستم گیمینگ، چند راه وجود دارد. یکی از ساده‌ترین راه‌ها این می‌باشد که با خرید لپتاپ،  خیال خود را راحت کنید. راه دیگر، که تخصصی‌تر می‌باشد، این است که یک کیس آماده تهیه کنید. این کیس‌ها، با برند‌های گوناگون در سطح بازار موجود هستند که بعضا از سخت افزار‌های بسیار قدری برخوردارند. در قسمت پایین به بررسی یکی از آن‌ها پرداخته‌ایم.

Corsair One i160

این غول صنعت گیمینگ، دارای پردازنده Intel Core i9-9900K،کارت گرافیکNVIDIA GeForce RTX 2080 Ti Dewclaw، هارد ۲ ترابایت و رم ۳۲ گیگابایتی می‌باشد. این کیس بسیار شکیل و قدرتمند، به خوبی آخرین بازی‌های نسل جدید را ساپورت کرده و تصاویری با کیفیت 4K را برای کاربر، به ارمغان می‌آورد. اما با تمامی این نقاط قوت، می‌توان گفت که این سیستم، عنوان گران ترین سیستم گیمینگ سال ۲۰۲۱ را با خود یدک می‌کشد. قیمت آن به تاریخ امروز، در حدود ۱۸۰ میلیون تومان است.

همانطور که پیداست، قیمت آن، بسیار بالا می‌باشد که شاید هر کسی توان پرداخت کردن آن را ندارد. البته مدل‌های دیگری نظیر مدل‌های زیر، با قیمت‌های پایین‌تری وجود دارد.

برخی از کیس‌های قوی در زمینه‌ی گیم

  • Intel Hades Canyon NUC
  • HP Omen Obelisk
  • Corsair Vengeance 5185 Gaming PC
  • Alienware Aurora R8
  • Dell G5 Gaming Desktop
  • Origin Millennium
  • MSI Trident X

اما یکی دیگر از راه‌هایی که برای داشتن یک سیستم برای گیم پیشنهاد می‌شود، این است که به صورت مجزا یک کیس سفارش دهید. با این کار، با هزینه‌ی کمتر، می‌توانید سیستم قوی‌تری را به نسبت کیس آماده و یا لپتاپ تهیه نمایید.

قطعا این سوال را از خود پرسیده‌اید که بهترین سیستم گیمینگ، چه رم و گرافیکی دارد؟ طبق بررسی‌های انجام شده، بازی‌های جدید سال ۲۰۲۱، به شکل میانگین، نیاز به سخت افزاری ایده‌‌آل دارند تا بازی را بدون مشکل، اجرا کنند. در قسمت بعد، به شکل مختصر به این سخت افزار‌ها می‌پردازیم.

سفارش بهترین سیستم گیمینگ، برای بازی های ۲۰۲۱

بهترین سیستم گیمینگ دنیا

حافظه‌ی پنهان، یا RAM

این قسمت از سیستم، شاید به شکل مستقیم بر روی اجرای بازی تاثیر نداشته باشد، اما قطعا در سرعت بازی در حین اجرای آن نقش مهمی را ایفا می‌کند. حداقل رم که برای بهترین سیستم گیمینگ ۲۰۲۱ پیشنهاد می‌شود، 8GB است؛ که البته این میزان، برای بازی‌های آفلاین پاسخگو است و اگر قصد دارید بازی‌های آنلاین هم انجام دهید، باید به رم‌های با حافظه‌ی بیشتر فکر کنید. بهترین برند‌هایی که برای رم وجود دارد، برند‌هایی نظیر Kingston، Geil، Adata و .. می‌باشد.

پردازنده مرکزی، یا CPU

قدرت پردازنده‌ی مرکزی، از دیگر ارکان مهم یک سیستم خوب برای گیم‌ می‌باشد. طبق بررسی‌ها، برای گیم، CPU اینتل مناسب‌ترین گزینه است. یک پردازنده‌ی حداقل ۴ هسته‌ای با فرکانس حداقل 3Gz گزینه‌ی مناسبی برای سیستم مناسب گیم خواهد بود. دقت داشته باشید که هنگام خرید  CPU،  بین فرکانس و تعداد هسته‌ها، اولویت را بر بالا بودن فرکانس بگذارید. در نظر داشته باشید که هر چه پردازنده‌ی قوی تری برای سیستم خود ببندید، می‌توانید بازی‌های سال‌های بعد را هم بدون مشکل، اجرا کنید.

کارت گرافیک، یا GPU

کارت گرافیک، مهم ترین رکن یک سیستم خوب برای بازی است. تفاوت چندانی بین دو برند مطرح AMD و GeForce برای گیم وجود ندارد و پیشنهاد ما، موردی است که قدرت بیشتر در ازای قیمت کمتر را به شما ارائه می‌دهد. برای بهترین سیستم گیمینگ، بیشترین هزینه‌ای که باید تقبل کنید، مربوط به کارت گرافیک است. بنابراین توصیه می‌شود در هنگام خرید کارت گرافیک ، با توجه به بودجه و انتظاری که از سیستم دارید، بهترین گزینه را برای خود انتخاب نمایید. برای مثال بهترین موردی که برای گیم پیشنهاد می‌شود، کارت گرافیک GEFORCE RTX 2080 Ti می‌باشد که علاوه بر کیفیت بالایی که دارد، قیمت آن هم به نسبت بالا است. مورد AMD Radeon RX 570 گزینه‌ی به صرفه و مناسبی برای بازی‌های سال ۲۰۲۱ می‌باشد.

بهترین سیستم گیمینگ دنیا

جمع بندی

در بین راه‌هایی مثل خرید لپتاپ گیمیگ، خرید کیس آماده مخصوص گیم و جمع کردن سیستم گیم، به صرفه‌ترین شکلی که می‌توانید برای بازی هزینه کنید، این است که خودتان یک کیس را سفارش دهید.

مهمترین پارامتر‌ها برای جمع کردن بهترین سیستم گیمینگ، میزان رم، کارت گرافیک و پردازنده‌ی مرکزی می‌باشد. پس از آن، موارد دیگری همچون میزان هارد، انتخاب مادربرد و پاور اهمیت پیدا می‌کند که باید مطابق باشد با رم و گرافیک و پردازنده‌ای که برای خود در نظر گرفته‌اید.

و در آخر، یکی دیگر از مزیت‌هایی که سفارش دادن کیس دارد این می‌باشد که در صورت نیاز، به راحتی می‌توانید آن را ارتقا دهید تا در سال‌های بعد نیز بتوانید یک سیستم مناسب برای گیم، داشته باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی