ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

تکنولوژی داهوا، محیط بانی مطمئن برای محیط زیست

حتما با تکنولوژی داهوا و نوآوری های آن در حوزه فناوری آشنایی دارید. کمپانی داهوا یکی از بزگترین ارائه دهندگان محصولات هوشمند با محوریت ویدیو و مبتنی بر اینترنت اشیاء در دنیاست که همواره با ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۹ مهر ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

حتما با تکنولوژی داهوا و نوآوری های آن در حوزه فناوری آشنایی دارید. کمپانی داهوا یکی از بزگترین ارائه دهندگان محصولات هوشمند با محوریت ویدیو و مبتنی بر اینترنت اشیاء در دنیاست که همواره با عرضه محصولات جدید خود، فناوری های جدیدتری را به بازار تکنولوژی جهانی تزریق می کند. داهوا به تازگی با وارد کردن تکنولوژیِ فوق العاده ی خود به حیات وحش ها و انجام پروژه حیات وحش کوه های سیاه روزنگرتن آلمان، قدم بزرگی را برای حفاظت از محیط زیست انسانی برداشته است. برای خواندن جزئیات بیشتر درباره این اقدام عجیب داهوا و نتایج موفقیت آمیز این پروژه، با ما در این مقاله همراه باشید.

سیستم دوربین مدار بسته می تواند وظایف مختلفی را انجام دهد و در پروژه کوه های سیاه، حیات وحش 50 هکتاری روزنگرتن آلمان که بیش از 100 نوع گونه بومی را پوشش می دهد، به مجموعه کاملی از دوربین های مدار بسته مجهز به فناوری های کلیدی مانند تصویربرداری تمام رنگی و حرارتی، وضوح تصاویر بالا و دید در شب قوی نیاز بوده است.

هم اکنون پارک وحش کوه های سیاه، از طریق نصب دوربین داهوا در محوطه خود، توانسته است تا زندگی و وضعیت سلامت حیوانات وحشی را در هر لحظه و بدون ایجاد مزاحمت، برای آن ها تامین کند. این کار به اجرای کارآمد امنیت در پارک وحش و مدیریت بهتر آن کمک بسیار زیادی کرده و سرانجام این پروژه، موفقیت بسیار بزرگی را برای کمپانی داهوا به ارمغان آورده است.

اقدامات داهوا برای حفاظت از محیط زیست

دوربین های داهوا با برخورداری از امکانات و فناوری های پیشرفته خود، به کمک دوست داران محیط زیست می شتابند. از جمله امکاناتی که دوربین داهوا برای حفاظت از حیات وحش ها و در نتیجه محیط زیست در اختیار محیط بانان قرار داده است؛ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دوربین هایی با دید در شب فوق العاده برای نظارت بر حیات وحش و حیوانات  

معمولا حیات وحش ها مساحت بزرگی دارند و نظارت دقیق و جزئی بر تمامِ این مساحت کار ساده ای نیست؛ دوربین شبکه 8 WMPM WilMind Bullet WocMind، با رزولوشن کاملا رنگی و کیفیت 8 مگاپیکسلی و نیز برخورداری از فناوری فول کالر (FullColor) و لنز دیافراگم بزرگ، تصاویر رنگارنگ را با کیفیت فوق العاده ای حتی در شب و در شرایطی که نور خیلی کم باشد، در اختیار شما قرار می دهد.

استفاده از این دوربین در حیات وحش و محیط زیست، کوچکترین حرکت از سمت حیوانات را برای چشم غیر مسلح انسانی، قابل مشاهده کرده است.

قابلیت زوم نوری تا 40 برابر دوربین شبکه PTZ WizMind داهوا با برخورداری از الگوریتم های فوق پیشرفته CNN و PFA و نیز بهره مندی از مانیتورینگ، برای بالا بردن دقت تصاویر و ارائه تصاویرِ زوم واضح و متمرکز مورد استفاده قرار می گیرد. به کاربردن این دوربین داهوا که قابلیت زوم نوری 40 برابری روی تصاویر و تکنولوژی Starlight را در ساختار خود دارد، منجر شده تا تصاویری که توسط این دوربین در حیات وحش ضبط می شود؛ دارای وضوح بسیار بالا در نور کم و فاصله های خیلی زیاد باشد؛ به طوری که نشان دادن این تصاویر به تماشاگران، به آن ها حس بودن در حیات وحش را می دهد.

نظارت و حفاظت شبانه روزی بر حیات وحش در برابر نفوذ و آتش سوزی

از دوربین های تصویر برداری حرارتی داهوا، می توان برای مشاهده حیوانات و محاظت از آن ها در برابر خطرات استفاده کرد.این دوربین های مدار بسته می توانند دمای محیط را در یک محدوده ی وسیع اندازه گیری کنند و در مورد آتش سوزی و نفوذ به محیط بانان هشدار دهند. دوربین حرارتی داهوا از فناوری حسگر VOX خنک نشده استفاده می کند که به دلیل حساسیت حرارتی بالای این فناوری، می تواند تصاویر را با جزئیات بیشتر و اطلاعات متعدد مانند اختلاف دمای قبل و بعد محیط را ثبت کند. دوربین حرارتی داهوا علاوه بر سایز کوچک و عملکرد قابل قبول، قیمت مقرون به صرفه ای نیز برای کاربران خود دارد و امنیت را به خوبی در محیط تزریق می کند.

پیشگیری از آتش سوزی در جنگل

سالیان درازی را باید انتظار کشید تا یک جنگل شکل بگیرد. از این رو حفاظت از جنگل برای ادامه ی حیات انسانی و طبیعی اهمیت بالایی دارد. آتش سوزی در جنگل های استرالیا، ترکیه و سوختن نیمی از آمازون به همهی ما اهمیت حفاظت از جنگل ها را ثابت کرده است. طی سال ها تحقیق و بررسی، داهوا توانست پکیجی کامل از محصولات با کیفیت بالا را برای جلوگیری از آتش سوزی در جنگل ها تولید کند. این پکیج از دوربین های داهوا، هشدار و پیش بینی اولیه قبل از وقوع آتش سوزی و کمک های نجات و ارزیابی را با نظارت 7/24 بعد از وقوع حادثه، امکان پذیر می کنند. هم چنین تشخیص حرارتی سریع و قابلیت تجزیه و تحلیل بر پایه الگوریتم AI از دیگر قابلیت های این دسته از دوربین های داهوا است.

حفاظت از حیوانات و محیط زیست، اولویت اول داهوا

یکی از اولویت های اصلی شرکت dahuasecurity، حفاظت از حیوانات و محیط زیست است. به همین سبب کمپانی داهوا همواره سعی داشته تا محصولات مجهز به فناوری خود را به گونه ای به جهان عرضه کند که در برنامه های حفاظت از طبیعت و محیط زیست نیز محبوب باشند و فناوری های پیشرو داهوا در صنعت به طبیعت انسانی خدشه ای وارد نکند.

کنترل دسترسی ایمن و کارآمد با فناوری ANPR داهوا

استفاده از دوربین های ANPR داهوا می توان در درب های ورودی و خروجی حیات وحش، برای محافظت از حیوانات وحشی و بازدیدکنندگان و نیز درک سریع ورود خودرو در آن مکان استفاده کرد.

پردازنده این دوربین داهوا CMOS است و از این پردازنده به همراه سنسور تصویر، می توان برای نظارت دقیق وسایل نقلیه و تشخیص پلاک خودرو هاو نیز استخراج و تجزیه و تحلیل اطلاعات خودرو، به صورت شبانه روزی استفاده کرد.

فناوری ANPR با بهره مندی از هوش مصنوعی در این دوربین ها، به تشخیص دقیق وسایل نقلیه و خودرو های بازدید کننده از حیات وحش می پردازد.

در دنیای تکنولوژیک امروز که همه چیز با سرعت نور در حال گذشتن است و همه چیز به سرعت تغییر می کند و جایگزینی بهتر می یابد؛ خواندن مطالب به روز در حوزه تکنولوژی را از دست ندهید!

برای خواندن اخبار و تکنولوژی های بروز و مرتبط با دوربین مدار بسته، قابلیت ها و پروژه های امنیتی آن، می توانید به وبسایت تخصصی دوربین مدار بسته  دوربین مارکت مراجعه نمایید!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی