ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ معتبر و نحوه دریافت آن

اهمیت اخذ گواهینامه ایزو به حدی است که تجارت در قرن ۲۱ بدون توجه به استانداردهای ایزو شدنی نیست. تولید محصول یا ارائه خدمات خوب و باکیفیت از ابتدای راه اندازی یک واحد تولیدی یا ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اهمیت اخذ گواهینامه ایزو به حدی است که تجارت در قرن ۲۱ بدون توجه به استانداردهای ایزو شدنی نیست.

تولید محصول یا ارائه خدمات خوب و باکیفیت از ابتدای راه اندازی یک واحد تولیدی یا خدماتی بزرگترین و مهمترین دغدغه مدیران واحد مذکور محسوب می­‌شود، زیرا کیفیت محصول و خدمات است که باعث جذب مشتری و در نتیجه کسب سود بیشتر می­‌شود.

 اما گاها مدیران مجموعه به دلیل عدم آگاهی و تجربه کافی قادر به مدیریت کل مجموعه برای تولید محصولات و ارائه خدمات باکیفیت نیستند و به همین دلیل نمی­توانند به اهداف خود دست پیدا کنند. در چنین مواقعی افراد باتجربه به مدیران مذکور اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ را پیشنهاد می­کنند.

اما نکته ای که وجود دارد این است که اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ معتبر است که می­تواند مشکل این مدیران را حل کند، گواهینامه ای که توسط شرکت های معتبر صادر شده باشد و تمام جوانب کار پیش از صدور گواهینامه و حتی پس از صدور آن توسط بازرسان این شرکت مورد بازرسی قرار بگیرند. فقط در این صورت است که واحد تولیدی یا خدماتی مذکور روز به روز پیشرفت خواهد کرد.

پس اگر شما هم جزء مدیران تازه کار هستید و اطلاعات زیادی درباره گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ و نحوه اخذ این گواهینامه ندارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

ایزو 9001

گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ چیست؟

گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ گواهینامه یا سندی است که اثبات می­کند تمام ضوابط استاندارد ایزو ۹۰۰۱ در سازمان مذکور اجرا می­شوند. اما استاندارد ایزو ۹۰۰۱ چیست؟! استاندارد ایزو ۹۰۰۱ یک استاندارد بین­المللی تعریف شده برای سیستم مدیریت کیفیت یا همان QMS است.

این استاندارد و ضوابط و قوانین آن بر تمام مراحل تولید محصول و ارائه خدمات توسط شرکت های تولیدی یا خدماتی از خرید ماده اولیه تا نهایی ترین مراحل نظارت دارند و به این ترتیب باعث افزایش کیفیت محصولات و خدمات می­شوند.

استاندارد ایزو ۹۰۰۱ به یک محصول یا خدمت مشخص اختصاص ندارد بلکه معیارهای کلی برای تولید محصول باکیفیت و مرغوب را ارائه می­دهد و همچنین یک سیستم مدیریت برای نظارت بر کیفیت محصولات و خدمات در سازمان مستقر می­کند که این معیارها و سیستم مذکور باعث افزایش کیفیت نهایی تمامی محصولات و خدمات مجموعه خواهند شد.

رابطه اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ با ارائه خدمات و محصولات با کیفیت

اکنون که با ماهیت استاندارد و گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ آشنا شدید شاید این پرسش برای شما مطرح شود که چه رابطه ای میان اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ و کیفیت محصولات و خدمات یک سازمان وجود دارد؟!

بهتر است پاسخ این پرسش را در قالب یک مثال ذکر کنیم؛ تصور کنید شما صاحب و مدیر یک شرکت تولید کننده محصولی مشخص هستید و قصد اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ را دارید. پس از طی مراحل زمانی که موفق به اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ شدید این گواهینامه یک سیستم مدیریت کیفیت را در شرکت شما حکم فرما می­کند که سیستم مذکور بر تمام مراحل تولید محصول از ابتدا تا انتها نظارت دارد و همین امر (نظارت بر تمام مراحل) به مرور زمان باعث ارتقای کیفیت محصولات شرکت شما خواهد شد.

پس اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ به معنای تولید محصول باکیفیت آنی نیست زیرا این گواهینامه و سیستمی که بر طبق آن در شرکت شما مستقر می­شود ابتدا برنامه ها و طرح های مورد اجرا در شرکت را بررسی می­کنند و در صورت کامل نبودن یا اشتباه بودن این برنامه ها به طور کلی آنها را حذف کرده و برنامه های جدید و صحیح را جایگزین آنها می­کنند که این برنامه های صحیح به مرور زمان باعث افزایش کیفیت محصولات و در نتیجه پیشرفت شرکت می­شوند.

لزوم اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱

اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ باعث نظام­ مند و یکپارچه شدن تمام سیستم های موجود در سازمان می­شود و همین عامل باعث رشد و تعالی کل مجموعه و سازمان خواهد شد به همین دلیل است که امروزه اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ یک نیاز برای سازمان ها و بنگاه های تجاری بزرگ محسوب می­شود.

همچنین اگر این گواهینامه در کنار سایر گواهینامه های ایزو مانند ایزو ۱۰.۰۴ و ایزو ۱۰.۰۲ اخذ شود نه تنها کیفیت محصولات و خدمات را افزایش می­دهد بلکه باعث افزایش رضایت مشتری نیز خواهد شد، زیرا این استانداردها زمانی که در کنار یکدیگر اجرا شوند ابتدا نیازهای مشتری را به شما معرفی می­کنند، سپس لیستی از برنامه هایی که شما و مجموعه­تان باید برای رفع نیازهای مشتری به آنها عمل کنید را ارائه می­دهند و به طور کلی توانایی شما در شناخت نیازهای مشتری و رفع آنها را ارتقا می­دهند.

تمام مزایای ذکر شده فقط در صورتی قابلیت دستیابی دارند که گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ شما معتبر باشد.

شاید شما در گذشته یکی از گواهینامه های ایزو را اخذ کرده باشید اما هیچ نتیجه ای از آن دریافت نکرده باشید و یا این اتفاق برای اطرافیان شما رخ داده باشد به همین خاطر به تمام گواهینامه های ایزو بی اعتماد شده باشید.

گواهینامه های ایزو در صورتی که معتبر باشند و توسط شرکت های مورد تایید سازمان ایزو و سازمان های ذیربط صادر شده باشند، و همچنین در صورتی که تمام پرسنل شما به صورت دقیق آموزش دیده باشند و در نهایت ضوابط استاندارد مذکور به درستی در واحد تولیدی یا خدماتی شما پیاده سازی شده باشد قطعا در مدت زمانی کوتاه شاهد نتایج مثبت آن خواهید بود.

پس نکته مهمی که وجود دارد این است که اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ یا هر گواهینامه ایزو دیگری به معنای پایان کار و دستیابی به اهداف عالی نیست! بلکه پس از اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ پیاده سازی آن است که از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل بسیاری از افراد گمان می­کنند پیاده سازی و اجرای استانداردهای ایزو در مجموعه کار دشواریست.

اگر شما هم این گمان را دارید بهتر است برای اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ به سراغ شرکت هایی بروید که در کنار صدور گواهینامه معتبر، در مراحل پیش و پس از اخذ گواهینامه نیز شما را یاری کنند و علم و تخصص این کار را داشته باشند.

شرکت ایزو سیستم بهترین شرکت صادر کننده گواهینامه های ایزو از جمله گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ است که به دلیل داشتن کادری مجرب و پروانه فعالیت رسمی قادر به یاری شما در مراحل پیش از اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ و همچنین در پیاده سازی و اجرای استانداردهای مدون آن است.

برای اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ معتبر و فوری، و دریافت مشاوره در تمام زمینه های مرتبط می­توانید به آدرس رسمی مرکز مشاور مدیریت ایزوسیستم به آدرس ww.isosystem.org مراجعه کنید یا با شماره‌های ذیل تماس بگیرید.

۰۲۳-۳۳۴۴۴۸۱۳

۰۲۳-۳۳۴۴۴۸۱۴

۰۲۳-۳۳۴۴۴۸۸۴

منبع مطالب:  https://isosystem.org

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی