ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

لیست ویژگی‌های بهترین درگاه پرداخت اینترنتی واسط

اگر کسب و کار آنلاینی دارید و یا در حال بال و پر دادن به  بیزینس نوپای خود هستید، انتخاب درگاه پرداخت اینترنتی یکی از مواردی است که درمورد آن باید بسیار سخت‌گیرانه و هوشمندانه ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲ آبان ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگر کسب و کار آنلاینی دارید و یا در حال بال و پر دادن به  بیزینس نوپای خود هستید، انتخاب درگاه پرداخت اینترنتی یکی از مواردی است که درمورد آن باید بسیار سخت‌گیرانه و هوشمندانه عمل کنید. چراکه این مورد تقریبا می‌تواند تمام تلاش‌هایتان را هدر داده و یا برعکس، منجر به افزایش نرخ فروش‌تان بشود.

شرایط ایده آل را درنظر بگیریم؛ مثلا صاحب یکی از بهترین برندهای حوزه مد و پوشاک هستید. محصولات بسیار با کیفیت و ارزشمندی هم ارائه می‌کنید. مشکلی که شما دارید این است که درگاه پرداخت اینترنتی سایت شما سرعت و پایداری ندارد و امن نیست!

اکنون شرایط رقیبی را در نظر بگیرید که به تازگی وارد حوزه فعالیت شما شده، محصولات قابل قبولی هم ارائه می‌دهد و از لحاظ قیمت هم با شما تفاوت زیادی ندارد. فرقش با شما در "پایداری و سرعت درگاه پرداخت" مورد استفاده اش است!

مشتریان این رقیب معمولا به راحتی پرداخت خود را انجام می‌دهند و اگر نیاز به بازگشت وجه باشد، راحت می‌توانند وجه خود را پس بگیرند. اما مشتریان شما خیر!

طبیعی است که به مرور زمان نرخ فروش شما که برندی شاخص نیز هستید افت کرده و کم کم فروش کسب و کارتان کاهش می یابد.تنها به دلیل انتخاب درگاه پرداخت اینترنتی نامناسب!

باید ها و نباید ها در انتخاب درگاه پرداخت اینترنتی برای کسب و کارهای آنلاین

ابتدا چند نکته کوتاه و مهم را درباره تفاوت انواع درگاه پرداخت مرور کنیم:

حتما می‌دانید که به طور کلی 2 نوع درگاه پرداخت داریم:

  • درگاه پرداخت مستقیم بانکی
  • درگاه پرداخت غیر مستقیم (واسط)

درگاه پرداخت مستقیم بانکی

زیر نظر PSPها به کسب و کارها ارائه می‌شود. PSP در واقع همان شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت هستند که برای ارائه درگاه پرداخت اینترنتی، از شما مجوزهای پیچیده کسب و کار مانند موارد زیر می خواهند:

  • کد مالیاتی
  • سند ثبت شده مکانی که در آن مشغول به کار هستید
  • تصویر روزنامه رسمی و آگهی تاسیس
  • نماد اعتماد از وزارت صمت
  • حساب معرفی شده حقوقی
  • نماد اعتماد الکترونیک (اینماد)
  • اصل قرارداد مهر و امضا شده
  • تصویر اصل کارت ملی و شناسنامه مدیران و مسئولین صاحب امضا

تهیه موارد بالا بسیار دردسرساز و زمان‌بر است. در صورت تکمیل‌بودن این مدارک، یک الی دو ماه بعد می‌توانید درگاه پرداخت اینترنتی دریافت کنید. گرفتن درگاه پرداخت از PSPها رایگان نبوده و شما بابت دریافت آن باید هزینه کنید.

درگاه پرداخت واسط

این درگاه توسط پرداخت یارهای بانک مرکزی به کسب و کارها ارائه می‌شود و شرایط دریافت آن پیچیدگی درگاه‌های مستقیم را ندارد. شما تنها به شرط داشتن یک وبسایت و بدون نیاز به اینماد و سایر مدارک و مجوزها می توانید به رایگان درگاه پرداخت دریافت کنید.

ضمن اینکه برخی از پرداخت یارهای معتبر مانند شرکت زیبال، علاوه بر ارائه درگاه، امکانات و سرویس‌های ویژه‌ای را در اختیار کاربران خود می‌گذارند.

درگاه پرداخت امن و پایدار چه ویژگی‌هایی "باید" داشته باشد؟

  • پشتیبانی فنی حرفه ای

 درگاه پرداخت اینترنتی شما باید بتواند به صورت همیشگی و با سرعت و کیفیت بالا پاسخگوی مسائل و مشکلات شما باشد. یکی از بزرگترین نقاط ضعف درگاه‌های پرداخت مستقیم، عدم پاسخگویی درست و به موقع به چالش‌های پرداختی کاربران است.

  • نصب سریع و راحت

درگاه پرداخت آنلاین باید مراحل نصب بدون دردسری داشته باشد تا تمام افراد با هر سطحی از تحصیلات، بتوانند با کمترین مشکل و هزینه، درگاه پرداخت اینترنتی دریافت کنند. طی‌کردن پروسه سنگین کسب مجوز و اینماد، هم زمان‌بر بوده و هم از لحاظ مالی ضرر زیادی به خصوص به کسب  کار های نوپا می‌زند.

  • قابلیت اتصال لحظه‌ای به پایدارترین درگاه

 بسیار پیش آمده که یک سایت فروشگاهی دو یا سه درگاه پرداخت دارد اما همزمان هر سه درگاه دچار مشکل شده‌اند. این موضوع هم برای مشتری ناخوشایند است، هم ضرر مالی زیادی به بیزینس تان خواهد زد.

به عنوان راه حل، درگاه پرداخت زیبال به بیش از 5 درگاه اصلی بانک مرکزی متصل است و با بروز کوچکترین اختلالی، در کسری از ثانیه کاربر را به پایدارترین درگاه موجود متصل کرده تا روند پرداخت به خوبی طی شود. این سرویس "مسیردهی هوشمند" نامیده شده است.

  • امکان واریز وجوه به حساب چند ذی نفع

 زمانی که تجارت شما بیش از یک ذی نفع دارد، این سرویس می‌تواند کار شما را در واریز سهم هر فرد بصورت  جداگانه راحت کند. برای مثال پرداخت یارزیبال با ارائه سرویس "تسهیم"، امکانی را ایجاد کرده که با تنظیم زمان و نسبت دلخواه، وجوه حاصل از هر تراکنش به حساب شرکای شما واریز شود. به این وسیله مشکلات و چالش‌هایی که معمولا در کسب و کارهایی با چند ذی نفع وجود دارد، برطرف شده است.

  • ارائه مستندات فنی و انواع افزونه و پلاگین مورد نیاز

بهترین درگاه پرداخت اینترنتی واسط ، درگاهی است که در کنار سایر سرویس‌های مورد نیاز پرداختی، امکانات و پلاگین‌های مرتبط با فروشگاه‌های اینترنتی را نیز در اختیار کاربران قرار دهد. به صورت عادی شما برای نصب افزونه های مورد نیاز خود به کمی دانش کدنویسی نیاز دارید اما بعضی از شرکت‌های ارائه دهنده درگاه پرداخت واسط، افزونه و پلاگین‌های نصب درگاه را به صورت رایگان برای دانلود قرار داده اند.

  • گزارش‌دهی لحظه‌ای از کانال های متنوع

درگاه پرداخت آنلاین شما باید توسط پرداخت یاری ارائه شود که به صورت لحظه‌ای تمام جزئیات تراکنش‌های شما و وضعیت آن‌ها را، از کانال های مختلف به اطلاع شما برساند. همچنین شرایطی را فراهم کند که بتوانید گردش مالی و پرداختی کسب و کار خود را تحلیل کنید. گزارش‌دهی لحظه‌ای بهتر است از کانال‌هایی مانند پنل کاربری، پیامک، ایمیل، تلگرام، اپلیکیشن و … انجام شود.

  • امکان مدیریت وجوه تجمیع شده

مدیریت وجوه دریافتی از هر تراکنش یکی از چالش‌هایی است که اکثر کسب و کارها با آن مواجه هستند. پنل کاربری شما باید به گونه‌ای باشد که تمام اطلاعات مورد نیاز سفارش‌ها و واریزها و وضعیت لحظه به لحظه آن را در اختیار شما قرار دهد و کارکردن با آن آسان باشد.

  • امکان تسویه در زمان دلخواه

یکی از مشکلاتی که تمام درگاه های پرداخت مستقیم و بسیاری از پرداخت یارها دارند این است که به شما اجازه نمی‌دهند هر زمان که بخواهید تسویه انجام دهید. در حالی که بعضی از پرداخت یارها مانند زیبال، این امکان را ایجاد کرده‌اند که شما بتوانید حتی به صورت روزانه تسویه خود را انجام داده و وجوه خود را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کنید.

مهمترین ویژگی‌هایی که یک پرداخت یار باید داشته باشد را بررسی کردیم. زیبال، پرداخت یار رسمی بانک مرکزی، با پوشش دهی تمام موارد بالا و سایر امکانات و سرویس های کاربردی دیگر، گزینه مناسبی برای دریافت درگاه پرداخت است.

ضمن این که این شرکت امکان تست رایگان را برای کاربران خود فراهم کرده تا درصورت رضایت از عملکرد این پرداخت یار، ثبت نام خود را نهایی کنید.

شما میتوانید با مراجعه به سایتzibal.ir و وارد کردن کد تخفیف zibal15 به مدت 15 روز، بدون کارمزد از بهترین درگاه پرداخت اینترنتی و سرویس‌های زیبال استفاده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی