ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

خرید آسان بیت کوین و اتریوم از اکس نوین

بیت کوین و اتریوم دو ارز دیجیتال بسیار محبوب در میان تریدرها هستند؛ تا جایی که می توان گفت این دو رمزارز سهم زیادی از بازار خرید و فروش ارز دیجیتال را به خود اختصاص ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۸ آبان ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بیت کوین و اتریوم دو ارز دیجیتال بسیار محبوب در میان تریدرها هستند؛ تا جایی که می توان گفت این دو رمزارز سهم زیادی از بازار خرید و فروش ارز دیجیتال را به خود اختصاص می دهند. اما تفاوت بین بیت کوین و اتریوم چیست؟ ارزش سرمایه گذاری بر روی کدام یک بیشتر است؟ برای دریافت پاسخ این سوالات در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه می توانیم بیت کوین یا اتریوم را خریداری کنیم؟

اگر به دنبال راه بسیار ساده ای برای خرید بیت کوین و اتریوم هستید؛ کافی است سری به وب سایت اکس نوین بزنید. در این پلتفرم تنها کافی است یک فرایند ثبت نام و احراز هویت بسیار ساده را طی کنید تا دری به روی دنیای خرید و فروش بیش از 40 ارز دیجیتال معتبر برای شما باز شود.

در اکس نوین شما می توانید در هر ساعت از شبانه روز به معامله بپردازید و به صورت آنی موجودی حساب خود را به تومان برداشت کرده یا در حساب های بانکی خود بریزید. به علاوه در این پلتفرم واریز و برداشت رمز ارزها به صورت خودکار انجام می شود تا شما هیچ مشکلی در معامله نداشته باشید. پشتیبانی 24 ساعته اکس نوین شما را در همه مراحل یاری خواهد کرد.

تفاوت بین بیت کوین و اتریوم از نظر تاریخچه

از دید تاریخی بیت کوین قدمت بیشتری نسبت به اتریوم دارد؛ شاید به همین دلیل باشد که در میان عموم هم شناخته شده تر است. اصلی ترین دلیل محبوبیت بیت کوین، عدم نیاز به سیستم بانکی در انجام معامله های مختلف بوده است.

اما آنچه اتریوم را در میان معامله گران بازار ارزهای دیجیتال محبوب کرده است؛ غیرمتمرکز بودن کلیه معاملات و خدمات مالی و غیر مالی در آن است. به این ترتیب همه افراد در این دنیا حقوق یکسانی دارند و زیادتر بودن سرمایه، حق اضافه ای را برای کسی ایجاد نمی کند. به علاوه این موضوع می تواند مانع از دخالت یا تقلب شخص ثالث در برنامه های اجراشده روی شبکه اتریوم شود.

تفاوت های بیت کوین و اتریوم از دید فنی

توسعه دهندگان بیت کوین و اتریوم از روش های متفاوتی برای تولید و توسعه این رمز ارزها استفاده کرده اند. به همین دلیل است که این دو ارز دیجیتال از دید فنی با هم تفاوت دارند. اصلی ترین تفاوت های فنی این دو ارز دیجیتال از قرار زیر هستند:

  • تفاوت در زبان برنامه نویسی: الگوریتم هش در بیت کوین بر اساس SHA-256 و در اتریوم Ethash است.
  • تفاوت در برنامه ها: برنامه بیت کوین در شبکه بانکی، خرده فروشی و سرگرمی است اما برنامه اتریوم در سیاست و رانندگی خودکار خودرو است.
  • تفاوت در الگوریتم اجماع: هرچند در ابتدا الگوریتم اجماع هر دو رمز ارز گواه اثبات کار بوده است؛ اما توسعه دهندگان اتریوم اعلام کرده اند که قصد دارند این الگوریتم را به گواه اثبات سهام تغییر دهند.
  • تفاوت در سخت افزار استخراج: استخراج بیت کوین با استفاده از دستگاه Asic انجام می شود اما برای استخراج اتریوم از کارت گرافیک استفاده می شود.

تفاوت بیت کوین و اتریوم از دید نقدینگی

منظور از نقدینگی ارز دیجیتال، تمایل افراد برای خرید آن است؛ به عبارت بهتر هرچه بازار یک ارز دیجیتال گسترده تر باشد، میزان سرعت و کسب موفقیت در فروش آن بیشتر است. تفاوت بین بیت کوین و اتریوم از این دید چندان زیاد نیست؛ زیرا هر دو از محبوبیت خوبی در بازار برخوردار هستند.

اما به دلیل اینکه خرده فروشان و فروشگاه های اینترنتی در حال حاضر از خرید و فروش بیت کوین پشتیبانی می کنند و امکان پرداخت با استفاده از این ارز دیجیتال را در درگاه های خود فراهم کرده اند؛ در حال حاضر بیت کوین طرفداران نسبتا بیشتری دارد.

البته از دید کلی باید بگوییم که از دید برخی از تریدرها، اتریوم مصرف برق پایین تری دارد؛ به همین دلیل به نظر گزینه بهتری برای انجام تراکنش های مالی است.

تفاوت های بیت کوین و اتریوم از نظر نحوه انجام معاملات

یکی از اصلی ترین تفاوت های بیت کوین و اتریوم در نحوه انجام معامله آن ها است. معامله های بیت کوین به صورت مستقیم انجام می شوند و برای انجام آن ها نیازی به بسته شدن قرارداد یا تعیین شرایط نیست. این در حالی است که در اتریوم معامله ها نیاز به بسته شدن قراردادی دارند که شرایط انجام معامله را تعیین می کند.

سرعت تراکنش های بیت کوین و اتریوم چه تفاوتی دارند؟

اگر بخواهیم اتریوم و بیت کوین را از دید سرعت تراکنش ها مقایسه کنیم؛ باید بگوییم که زمان مورد نیاز برای استخراج یک واحد بیت کوین، می تواند به استخراج تعداد زیادی اتر منجر شود. این موضوع بدان دلیل است که بیت کوین قدمت بیشتری دارد و در حال حاضر بخش زیادی از آن استخراج شده است؛ در نتیجه استخراج یک واحد جدید نیاز به صرف زمان زیادی دارد. زمان تقریبی استخراج بیت کوین حدود 10 دقیقه است.

اما از عمر اتریوم زمان زیادی نمی گذرد؛ به همین دلیل است که استخراج اتریوم در عرض چند ثانیه امکان پذیر است. طبق برآوردها شما می توانید در عرض 12 ثانیه، یک اتر را استخراج کنید.

چه تعداد از بیت کوین و اتریوم در جهان باقی مانده است؟

یکی از مواردی که باعث شده استخراج بیت کوین زمان زیادی طول بکشد؛ محدود بودن تعداد آن است. تعداد کل بیت کوین موجود در جهان برابر 21 میلیون عدد است و پس از رسیدن به این عدد، دیگر قرار نیست که بیت کوینی تولید شود. این محدودیت به دلیل ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا اعمال شده است.

اما یکی از تفاوت های بین بیت کوین واتریوم در همین حد نهایی آن ها است؛ در حال حاضر به نظر می رسد که اتر به طور مداوم در حال تولید است. اما اگر دقیق تر به این فرایند نگاه کنیم؛ خواهیم دید که سرعت تولید اتر با گذشت زمان کندتر شده است. همچنین توسعه دهندگان این ارز دیجیتال اعلام کرده اند که تعداد کل کوین های اتر از 100 میلیون تجاوز نخواهد کرد؛ اما هنوز راه زیادی تا رسیدن به این عدد پیش رو است.

تفاوت بیت کوین و اتریوم از دید مصرف انرژی

فرایند استخراج بیت کوین یک فرایند بسیار پیچیده و زمان بر است؛ به همین دلیل برای این کار باید از دستگاه هایی استفاده کرد که قدرت محاسباتی بالایی دارند. این موضوع باعث شده که مصرف برق برای این کار تا حد زیادی بالا برود. در نتیجه استخراج بیت کوین در مقیاس فردی دیگر رایج نیست. اما الگوریتم اثبات کار اتریوم، استخراج غیرمتمرکز فردی را برای شما امکان پذیر کرده و مصرف برق هم در این مورد کمتر است.

بالاخره بیت کوین بهتر است یا اتریوم؟

بیت کوین و اتریوم هر دو مزایا و معایب خاص خود را دارند. اگر به دنبال نقدینگی بیشتر هستید؛ بدون شک بیت کوین گزینه بهتری برای شما است. اما سرعت تراکنش های اتریوم بیشتر است. بنابراین پیش از انتخاب میان این دو گزینه باید هدف خود را از خرید و فروش ارزهای دیجیتال مشخص کنید. به علاوه باید منابع در دسترس و میزان سرمایه خود را هم در نظر گرفته و پس از مشورت با متخصصان، بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • eimanarenji
    eimanarenji | ۱۸ آبان ۱۴۰۰

    خوب، تبلیغ یک کلاهبردار دیگه

مطالب پیشنهادی