ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

خرید اعتباری؛ جدیدترین دستاورد فناوری‌های پرداختی در ایران

نیاکان ما، خرید و فروش را با سیستم مبادله کالا به کالا آغاز کردند. پس از آن و با همت ایرانیان، مفهوم پول به جهان عرضه شد و از آن پس مبادله کالا و طلا ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

نیاکان ما، خرید و فروش را با سیستم مبادله کالا به کالا آغاز کردند. پس از آن و با همت ایرانیان، مفهوم پول به جهان عرضه شد و از آن پس مبادله کالا و طلا جای خود را به روش قبلی داد. قرن‌ها این روش با اندکی تغییر و اضافه شدن نقره و برنز ادامه داشت تا اینکه در چین اولین اسکناس کاغذی پول تولید شد. چندین قرن پس از آن و در سال 1407 میلادی، اولین بانک جهان در ژنو ایتالیا تأسیس و مبادله پول با واسطه‌گری بانک شروع شد. اما از 600 سال قبل تاکنون همه چیز تغییر کرده است. حال اکثر افراد در جهان به تلفن همراه و اینترنت مجهز هستند و وقت آن رسیده است که کارهای بانکیمان را هم علاوه بر تمام کارهایی که این تلفن‌های همراه برایمان انجام می‌دهند، برعهده آن‌ها بگذاریم.

برگردیم به چندین سال قبل؛ در سال 1822، چارلز بابیج اولین کامپیوتر مکانیکال جهان را اختراع کرد. این کامپیوتر که به نام خود او نام‌گذاری شد، تنها می‌توانست محاسبات بسیار اولیه را انجام دهد. 120 سال بعد، یعنی در سال 1942، پروفسور آتاناسوف و شاگرد فارغ‌التحصیل شده خود، کلیفورد بری، اولین کامپیوتر دیجیتال را در دانشگاه ایالت آیوا ایالات متحده تولید کردند. 41 سال بعد و در سال 1983، اینترنت به جهان معرفی شد. البته چیزی که در آن سال معرفی شد با چیزی که شما امروزه می‌بینید بسیار متفاوت است. محصولی که در آن سال معرفی شد در هاله‌ای از ابهام قرار داشت و هنوز معلوم نبود که چه پتانسیلی را در خود مخفی کرده است. مایکروسافت دو سال بعد و در سال 1985، اولین سیستم‌عامل خود را که تنها امکان برقراری ابتدایی‌ترین ارتباط با کامپیوتر را برای اپراتور ایجاد می‌کرد، ارائه داد. چندین سال بعد و با پیشرفت کامپیوترها، سیستم‌عامل‌ها و اینترنت، نیاز به برقراری ارتباط بین این کامپیوترها احساس شد و اینترنت، پاسخی مناسب به این نیاز جدید بود.

امکان تبادلات بین‌بانکی، جابه‌جایی پول بین کشورهای مختلف، دستگاه‌های خودپرداز، صدور اولین کارت‌های بانکی، دستگاه‌های پوز، پرداخت آنلاین و موبایل‌بانک تنها بخشی از امکاناتی بود که با ظهور اینترنت و ورود آن به نظام بانکداری، در اختیار ما قرار گرفت.

کیف پول مجازی، خرید آنلاین و خرید اعتباری

تلفن‌های همراه به ما ثابت کردند که بسیار بیشتر از یک وسیله برای تماس گرفتن با دوستان و آشنایان به درد می‌خورند. آن‌ها جای دوربین عکاسی و فیلم‌برداری، ماشین‌حساب، کنسول بازی، سینمای خانگی، اسپیکر، دفترچه یادداشت، آلبوم عکس و آرشیو فیلم را گرفتند. حال می‌توانند با ظهور اینترنت و بانکداری اینترنتی، جای کیف پول و کارت بانکی ما را نیز بگیرند. این اتفاق در ایران با دو چالش در بخش‌های تکنولوژی و بانکداری همراه بود.

در بخش تکنولوژی، با وجود اینکه فناوری‌های پرداخت مجازی با موبایل در بسیاری از کشورها به دستاوردهای بزرگی رسیده بودند، در ایران به سختی امکان خرید با این روش موجود بود. در سال‌های اخیر و با تلاش‌های فعالان این حوزه، زیرساخت‌های پرداخت الکترونیکی به آرامی ایجاد شد و محصولاتی چون کیف پول‌های آنلاین به صورت محدود شروع به کار کردند. در بخش بانکداری نیز جای خالی اعتبار و خرید اعتباری به شدت در نظام بانکی احساس می‌شد.

از این رو دو شرکت بزرگ آپ و توسن با همکاری یکدیگر تصمیم گرفتند تا با این چالش‌ها روبرو شوند و راه‌حلی برای آن ارائه دهند. شرکت آپسان در نتیجه همکاری این دو شرکت و با هدف ایجاد زیرساخت‌های فنی و بانکی لازم در زمینه اعطای اعتبار به عموم و امکان خرید و فروش آنلاین و حضوری با استفاده از اعتبار ایجاد شد. محصول این شرکت تحت عنوان "سرویس تالی" اکنون مدتی است که زیرساخت فنی لازم را برای انواع فروشگاه‌های حضوری و اینترنتی مهیا کرده است. تالی هم‌زمان با اعطای اعتبار به افراد و سازمان‌ها، همکاری خود با 600 هزار فروشگاه حضوری در سراسر ایران از جمله فروشگاه‌های جانبو، هایپرمی، پیرکارین و صدها هزار خرده‌فروشی که مجهز به دستگاه پوز آپ هستند را نیز شروع کرده است. علاوه بر این فروشگاه‌های حضوری، ده‌ها فروشگاه اینترنتی از جمله بانی‌مد، شیانچی، رادیکالا، سبدینو و بسیاری فروشگاه دیگر نیز با تالی همکاری می‌کنند و هر روز نیز به تعداد این فروشگاه‌ها افزوده می‌شود.

اعتبار تالی به صورت مجازی و بدون صدور کارت فیزیکی، در اپلیکیشن آپ در دسترس کاربران خود قرار می‌گیرد و فرایند خرید، صدور صورت‌حساب و پرداخت بدهی نیز از طریق همین اپلیکیشن انجام می‌شود. شما هم می‌توانید با ثبت‌نام در تالی و دریافت اعتبار، همین امروز قدم به آینده تکنولوژی بانکی بگذارید و همچنین از انواع تخفیف و امکانات ویژه باشگاه مشتریان تالی برخوردار شوید، به وب‌سایت تالی سر بزنید و بدون چک، سفته، ضامن، مراجعه به بانک و معطلی، درخواست اعتبار خود را به صورت رایگان ثبت کنید و خرید اعتباری را با چاشنی تکنولوژی تجربه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی