ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

اسامی شرکت های دوربین مدار بسته

اختراع دوربین مداربسته توسط والتر بروش آلمانی یکی از بزرگ‌ترین خدمات به تاریخ بشر محسوب می‌شود‌. دوربین مداربسته نظارت دقیقی بر محیط‌ها و مکان‌های مختلف انجام می‌دهد و با ثبت و ضبط آنچه اتفاق افتاده ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۷ آبان ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اختراع دوربین مداربسته توسط والتر بروش آلمانی یکی از بزرگ‌ترین خدمات به تاریخ بشر محسوب می‌شود‌. دوربین مداربسته نظارت دقیقی بر محیط‌ها و مکان‌های مختلف انجام می‌دهد و با ثبت و ضبط آنچه اتفاق افتاده است، سبب افزایش امنیت می‌شود. امروزه کمپانی‌های متعددی هستند که به تولید انواع دوربین نظارتی اقدام می‌کنند و خصوصیات متمایزی را در هر لاین تولیدی خود ارائه می‌دهند. در ادامه، در صدد معرفی اسامی شرکت های دوربین مداربسته هستیم.

کدام شرکت‌ها در حوزه تولید دوربین مداربسته فعالیت می‌کنند؟

حفاظت از محیط‌های کاری، منازل مسکونی و سایر اماکن به اندازه‌ای حائزاهمیت است که امروزه اکثر مکان‌ها به سیستم‌های نظارتی مجهز هستند. با توجه به خصوصیاتی که هر دوربین حفاظتی از خود ارائه می‌دهد، آشنایی با لیست شرکت های تولید کننده دوربین مداربسته خالی از لطف نیست.

شرکت‌های بسیاری در سراسر جهان به‌عنوان تولیدکننده تجهیزات امنیتی و دستگاه‌های نظارتی فعالیت می‌کنند. در چند سال اخیر، سایه کمپانی‌های کشور چین به‌خصوص برند هایک ویژن بر بازار این دستگاه‌ها پررنگ‌تر بوده است. نام کمپانی‌هایی از کشورهای ژاپن، سوئد و آلمان نیز در لیست اسامی شرکت های دوربین مداربسته به چشم می‌خورد که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

شرکت هایک ویژن

هایک ویژن یکی از برترین شرکت‌ها و برندها در اسامی شرکت های دوربین مداربسته است که فعالیت خود را از سال ۲۰۰۱ در هانگژوی چین آغاز کرد. این کمپانی در تولید انواع سیستم نظارت تصویری و تجهیزات آن فعالیت می‌کند و اکنون بیش از ۱۶ درصد تولید کل بازار جهانی را در دست دارد.

محصولات برند هایک ویژن در پروژه‌هایی با مقیاس کوچک و بزرگ مورد استفاده هستند. این کمپانی پنج سال متوالی در جایگاه اول لیست شرکت های تولید کننده دوربین مداربسته قرار گرفت و هم‌اکنون نیز در صدد است تا لاین تولیدی و تازه‌تاسیس خود را در حوزه سیستم‌های حفاظتی مانند اعلام حریق و تجهیزات کنترل تردد گسترش دهد.

از مهم‌ترین خصوصیات دوربین‌های این برند می‌توان به لنزهای باکیفیت، تشخیص چهره و عبور از خط از طریق هوش مصنوعی، قیمت بسیار مناسب و همچنین ارائه نرم‌افزارهایی جهت مدیریت مانند تنظیمات DVR هایک ویژن اشاره کرد. سیستم DVR به‌معنای ضبط تصاویر بر روی هارد دیسک و امکان بازبینی و بک‌آپ گیری مجدد آن‌ها است.

از سوی دیگر، هایک ویژن برای تولید دوربین‌هایی با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تر و امکانات حداکثری اقدام به تاسیس برند هایلوک در سال ۲۰۱۸ کرده است. هایلوک نیز همانند مجموعه مادر خود توانسته تا در بازار جهانی به‌خوبی بدرخشد.

این مزایا سبب شده‌اند تا هایک ویژن و زیرمجموعه او، هایلوک، در عرصه تولید و عرضه دوربین‌های مداربسته اثبات‌شده و بدون رقیب ظاهر شوند و در کشورهای مختلف از جمله بازار داخلی ایران، شاهد نمایندگی هایک ویژن و کنترل آن بر محصولات نظارتی باشیم.

شرکت پاناسونیک

پاناسونیک یکی از غول‌های حوزه لوازم دیجیتال از جمله دوربین‌ مداربسته است که در سال ۱۹۱۸ در ژاپن بنا نهاده شد. این شرکت به دلیل تولید دوربین‌هایی با کیفیت و وضوح بالا و قابلیت تشخیص چهره مناسب در لیست بهترین اسامی شرکت های دوربین مداربسته قرار دارد و همواره سهم حائزاهمیتی از فروش بازار جهانی را به خود اختصاص می‌دهد.

از ویژگی‌هایی که محصولات نظارتی پاناسونیک را در زمره بهترین‌های دنیا معرفی می‌کند، می‌توان تکنولوژی تصویر رنگی، سیستم خودکار هوشمند (iA)، پوشش و کاوردهی ۳۶۰ درجه محیط و محافظت در برابر گردوخاک و رطوبت را نام برد. نکته مهم درباره این کمپانی قدیمی آن است که قابلیت دوربین‌های آن در برابر موارد کاربرد حساس باعث می‌شود سطح قیمت‌ محصولات آن تاحدودی بالاتر از سایر شرکت‌ها باشد.

معرفی شرکت تولید کننده دوربین مداربسته

شرکت داهوا

اگر بگوییم برندهای چینی در دنیای تولید انواع محصولات حفاظتی و اسامی شرکت های دوربین مداربسته بدون وقفه می‌تازند، بیراه نگفته‌ایم. در کنار هایک ویژن، شرکت داهوا نیز از کمپانی‌هایی است که در کشور چین و شهر هانگژو پایه‌ریزی شده است. این شرکت در عرصه تولید و فروش محصولات نظارتی و حفاظتی به اندازه‌ای بی‌نقص فعالیت می‌کند که در سال ۲۰۱۵، پس از هایک ویژن در جایگاه دوم بیشترین سهم فروش در بازار قرار گرفت.

داهوا تکنولوژی در بسیاری از مناطق جهان دارای شرکت‌های زیرمجموعه‌ای است و نمایندگی‌های فراوانی در کشورهای مختلف دارد. محصولات این شرکت در قالب دوربین‌های تحت شبکه و آنالوگ دارای ویژگی‌هایی چون تنظیم نور در شب و روز، لنز قوی و رزولوشن بالا، دید در شب باکیفیت و مقاوم در برابر انواع ضربه هستند. مجموع این خصوصیات داهوا را در لیست شرکت های تولید کننده دوربین مداربسته از نظر کارایی و کیفیت بالا قرار می‌دهد.

شرکت بوش

زمانی که روبرت بوش در سال ۱۸۸۶ در اشتوتگارت آلمان شرکت کوچک خود را بنیان نهاد، تصور نمی‌کرد یک قرن و اندی بعد، جهان را از امپراتوری عظیمی که ساخته است، متحیر کند. تولیدات این شرکت از لوازم خانگی و محصولات حفاظتی به ساخت و عرضه انواع دوربین مداربسته، وسایل الکتریکی و تجهیزات صنعتی رسیده است. از ویژگی‌های بارز محصولات آلمانی بوش به‌خصوص در حوزه وسایل نظارتی، کیفیت بالای آن‌ها و استفاده از فناوری‌های روز جهان را می‌توان نام برد.

دسترسی‌ برای تامین امنیت حداکثری، وضوح تصویر از 1080p تا 5mp، قابلیت مادون قرمز، کیفیت و وضوح بالای تصویر در شب و تاریکی، امکان نصب در تمام محیط‌های بیرونی و درونی، محافظت فوق‌العاده در برابر خوردگی، رطوبت، لرزش و همچنین فناوری‌های هوشمند تشخیص چهره از ویژگی‌هایی است که کمپانی بوش در ساخت دوربین‌های مداربسته خود به کار می‌گیرد.

کیفیت محصولات تولیدی بوش چنان بالا است که کاربران از امنیت داده‌های خود در سیستم‌های نظارتی و حفاظتی مطمئن هستند. از سوی دیگر، قیمت محصولات با توجه به تکنولوژی به کار رفته در آن‌ها به‌صرفه محسوب می‌شود و به همین علت، می‌توانیم نام کمپانی بوش را در میان بهترین اسامی شرکت های دوربین مداربسته بیاوریم‌.

شرکت ویووتک

ویوتک یکی از شرکت‌های تازه‌تاسیس در حوزه تولید دوربین‌ مداربسته تحت شبکه است. این شرکت در سال ۲۰۰۰ و در کشور تایوان فعالیت خود شروع کرد. این شرکت در مدت زمان کوتاهی توانسته است تا نام خود را در میان لیست شرکت های تولید کننده دوربین مداربسته قرار دهد و به یکی از رقیبان جدی کمپانی‌های مشهوری چون هایک ویژن، داهوا و بوش تبدیل شود.

ویوتک تایوان در ساخت محصولات نظارتی خود، استانداردهای جهانی چونTL9000, ISO9001, ISO14001  را لحاظ می‌کند و عمده این تولیدات، دوربین‌های تحت‌شبکه هستند. از طرفی، قیمت مناسبی که دوربین‌های تولیدی ویوتک دارند، سبب می‌شود تا افرادی که به دنبال محصول باکیفیت و قیمت به‌صرفه در میان اسامی شرکت های دوربین مداربسته هستند، کار راحت‌تری داشته باشند.

شرکت سونی

شرکت سونی از ابرغول‌های حوزه تکنولوژی و فناوری است که به تولید محصولات صوتی و تصویری اکتفا نکرده و در صدد است تا در زمینه لوازم نظارتی نیز قدرت خود به نمایش بگذارد‌. وجه تمایز این کمپانی ژاپنی در میان اسامی شرکت های دوربین مداربسته، سیستم امنیتی و رمزگذاری مطمئن محصولات آن است که از طریق رمز عبور و سیستم فیلترینگ انجام می‌شود.

سونی در پردازش تصاویری که به دست می‌آید، از تکنولوژی‌های فوق‌حرفه‌ای بهره می‌گیرد. از طرف دیگر، کاربران می‌توان تصاویر را با فرمت‌های متنوعی دریافت کنند و با استفاده از یک الگوریتم داخلی، این دوربین‌ها را در شب و روز مورد استفاده قرار دهند. این سیستم به‌گونه‌ای عمل می‌کند که در صورت نور کم، وضوح بالایی از تصاویر را به دست می‌دهد.

معرفی شرکت های جهانی دوربین مداربسته

شرکت اکسیز

سال ۱۹۸۴شهر لوند در سوئد میزبان مارتین گرن، کیت بلدورث و مایکل کارلسون بود تا برند و کمپانی مخصوص خود را بنیان‌گذاری کنند. آنچه که اکنون با نام اکسیز در حوزه دوربین‌های مداربسته مشغول به فعالیت است، حاصل تلاش این سه فرد به شمار می‌رود.

اکسیز یک کمپانی سوئدی در زمینه تولید محصولات نظارتی تحت شبکه است که نام اروپا را در میان برندهای موجود در اسامی شرکت های دوربین مداربسته در جایگاه بالایی نگه می‌دارد. این برند تصاویر دریافتی از دوربین‌ها را با کیفیت HDTV نشان می‌دهد، به‌گونه‌ای که وضوح و کیفیت آن کاربر را مبهوت خواهد کرد.

دوربین‌های مداربسته اکسیز دارای قابلیت موقعیت‌یابی، پانوراما، رمزگذاری و تشخیص صدا و چهره هستند و در زمینه چرخش افقی (به صورت ۳۶۰ درجه) و عمودی (دارای چرخشی ۲۲۰ درجه) فوق‌العاده‌ عمل می‌کنند. دوربین‌های حرارتی، متحرک، ثابت box و ثابت dome از محصولات نظارتی این کمپانی به شمار می‌روند. تنوع تولیدات اکسیز در مقایسه با بسیاری از برندها بیشتر و قیمت آن‌ها نیز تا حدودی بالاتر از سایر برندها است.‌

شرکت اوپتکس

کشور ژاپن تنها به برندهای سونی و پاناسونیک در تولید و عرضه انواع دوربین مداربسته اکتفا نکرده است، بلکه با کمپانی اوپتکس گامی جدید را در این حوزه برمی‌دارد. این شرکت تلاش می‌کند تا برترین فناوری‌های روز را بر روی محصولات خود پیاده سازد و از جمله آن‌ها می‌توان به جدیدترین تکنولوژی‌های دوربین‌های آن اشاره کرد.

این فناوری‌ها شامل سنسورهای شمارش افراد، لیزر تشخیص با قابلیت سرعت بالا و سنسور تشخیص مزاحم هستند. اوپتکس با این تکنولوژی‌ها در میان رقیبان خود بی‌بدیل جلوه می‌کند و هر ساله نرم‌افزارهای بروزی را به لاین‌های تولیدی خود می‌افزاید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی برترین کمپانی‌های تولید دوربین‌ مداربسته جهت انتخاب و خریدی آگاهانه‌تر پرداختیم. هر کدام از این شرکت‌ها سهم بسیاری از فروش بازار جهانی را به خود اختصاص داده‌اند و در صدر اسامی شرکت های دوربین مداربسته، برندهای چینی مانند هایک ویژن و داهوا و برندهای ژاپنی مانند پاناسونیک قرار گرفته است‌. هر کدام از شرکت‌هایی که در فوق نام بردیم، شعبه‌های فراوانی در سراسر جهان دارند و از میان آن ها، سهم هایک ویژن (hikvision-cctv.com) بیشتر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی