ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

چه زمانی افراد به آزمایشگاه مراجعه می­کنند؟

آیا می­‌دانید چرا باید همه افراد جامعه به آزمایشگاه مراجعه کنند و از وضعیت بدنی خود آگاه شوند؟ سلامتی بهترین و بالاترین سرمایه هر فرد و هر جامعه‌­ای می‌­باشد و به معنای این است که ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۵ آذر ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

آیا می­‌دانید چرا باید همه افراد جامعه به آزمایشگاه مراجعه کنند و از وضعیت بدنی خود آگاه شوند؟ سلامتی بهترین و بالاترین سرمایه هر فرد و هر جامعه‌­ای می‌­باشد و به معنای این است که انسان‌ها  از لحاظ جسمانی، روانی و اجتماعی از وضعیت خوبی برخوردار باشند و نباید آن را به معنای عدم ابتلا به بیماری تعبیر کرد. سلامتی افراد یک جامعه تحت تأثیر عواملی همچون سطح تحصیلات، درآمد، محل زندگی، ژنتیک، نوع تغذیه، عادات زندگی و... می‌­باشد که کنترل برخی از آنها در اختیار فرد قرار دارد و می­‌تواند با مدیریت سلامتی خود را حفظ یا بهبود ببخشد و برخی دیگر مانند ژنتیک، آب ناسالم و هوای آلوده یک محیط و مواردی این چنین که از حوزه اختیار فرد خارج است. بنابراین عوامل زیادی وجود دارد که می­‌تواند باعث ابتلا افراد به انواع بیماری­‌ها و مشکلات شود و زمانی که فرد مشکلی از لحاظ جسمانی یا روحی در خود احساس می­‌کند سعی می­‌کند تا با مراجعه به پزشک وضعیت خود را بهبود ببخشد و یکی از روش­‌های رایجی که پزشکان از طریق آن می­‌توانند سرنخ بیماری‌ها را تشخیص دهند آزمایشاتی است که افراد در آزمایشگاه انجام می‌­دهند.

زمانی که بیماران به پزشک مراجعه می­‌کنند باید علائم و نشانه­‌های بیماری خود از قبیل کاهش یا افزایش وزن، گلودرد، تب، توده یا برآمدگی و... را بطور واضح به پزشک معالج خود شرح دهند تا او بتواند از روی توضیحات بیمار، آزمایش­‌های پزشکی که به تشخیص بیماری فرد کمک می­‌کند را برایش نسخه کند. ممکن است شما با خوردن یک دارو مشکلی مانند درد را بطور موقت از بین ببرید اما وظیفه اصلی پزشک تشخیص علت بیماری و درمان اساسی آن بیماری است تا یک مشکل کوچک به مشکل غیرقابل جبران تبدیل نشود. از این‌­رو با بررسی­‌های لازم از طریق نمونه خون در آزمایشگاه و دیگر روش‌­ها باید پی به علت بیماری ببرد. زیرا خون که یک ماده سیال در بدن می­‌باشد وظایف زیادی از قبیل انتقال اکسیژن از ریه به بافت‌ها، انتقال مواد مغذی از دستگاه گوارش به سمت سلول­‌ها، برقراری تعادل در میزان اسید و... را بر عهده دارد. بنابراین نمونه­‌گیری از خون می‌­تواند اطلاعات خوبی را به پزشک برای تشخیص و درمان بیماری بدهد. نمونه خونی که از افراد گرفته می­‌شود یا در بیمارستان‌­ها از بیماران بستری گرفته می­‌شود یا از طریق مراجعه سرپایی فرد به یک آزمایشگاه که می‌­تواند خصوصی یا دولتی باشد صورت ­گیرد.

علاوه بر نمونه خون، از بیماران نمونه­‌های دیگری مانند نمونه ادرار، مدفوع، خلط، بزاق، زخم و... برای تشخیص علت بیماری گرفته می­‌شود که با استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی مخصوص انجام می­‌شود. همچنین اگر شما نسبت به چگونگی انجام یک آزمایش اطلاعات کافی ندارید این عدم آگاهی می­‌تواند برای شما اضطراب و نگرانی به همراه بیاورد. بنابراین می­‌توانید از طریق پزشک خود یا از جای دیگر اطلاعات لازم را بدست آورید. برخی از آزمایشات نیاز به ناشتایی دارند و 8 الی 12 ساعت قبل از آزمایش نباید غذا، دارو یا انواع مختلف نوشیدنی بجز آب مصرف کنند. بنابراین چنانچه مجبور به استفاده از داروی خاصی هستید حتماً مسئول آزمایشگاه را در جریان بگذارید.

در آزمایشگاه پاتوبیولوژی چه آزمایشاتی انجام می­‌شود؟

باید گفت آزمایشگاه مکانی است که با هدف ارائه خدمات تشخیص یک بیماری بصورت روتین، تخصصی و فوق تخصصی برای کمک به سلامتی بیماران و تشخیص درست پزشکان راه‌­اندازی شده است و از قسمت­‌های مختلفی مانند آزمایشگاه پاتوبیولوژی، تشخیص طبی، ژنتیک و... تشکیل شده است که دارای دستگاه‌ها و تجهیزات مختلفی هستند. آزمایشگاه پاتوبیولوژی که بخشی از یک آزمایشگاه می­‌باشد به مطالعه اختلالات عملی و تغییرات ساختاری بافت­‌ها می­‌پردازد و یکی از تخصصی‌­ترین بخش‌­های آزمایشگاه‌ها برای تشخیص درمان محسوب می‌­شود. باید بدانید گزارشی که یک پاتالوژیست از نمونه ارائه شده تفسیر می‌­کند به دانش، تجربه و مهارت او بستگی دارد. بنابراین باید بهترین آزمایشگاه پاتوبیولوژی را انتخاب کنید. همچنین انجام این آزمایش به درمان بیماری، جلوگیری از بیماری‌هایی مانند سرطان، تعیین خطر ابتلا به بیماری مانند بیماری­‌های ارثی، نظارت بر پیشرفت بیماری صورت می­‌پذیرد؛ بنابراین اگر پزشک، شما را برای شما آزمایش پاتولوژی در نظر می­‌گیرد از آن اجتناب نکنید هر چند برایتان ناخوشایند باشد.

بهترین آزمایشگاه در تهران

زمانی که افراد برای چکاب و اطلاع از وضعیت جسمانی خود یا به دستور پزشک در زمانی که به یک بیماری مبتلا هستند قصد مراجعه به یک آزمایشگاه در تهران یا هر جای دیگر را داشته باشند پیدا کردن یک آزمایشگاه خوب برایشان تبدیل به یک دغدغه خواهد شد. اما با در نظر گرفتن یکسری از فاکتورها می‌­توان یک آزمایشگاه تخصصی و پیشرفته را در تهران پیدا کرد که به این دغدغه‌­ها پایان دهد. از جمله این عوامل می‌­توان به فضای آرامش‌­بخش و تمیز آزمایشگاه و محیط پذیرش، برخورد پرسنل پذیرش و آزمایشگاهی با مراجعین، سرعت پاسخ‌­دهی، گستره وسیع آزمایشات، خدمات آزمایش در منزل، جواب‌دهی آنلاین، صحت و دقت آزمایش، موقعیت مکانی و بیمه‌­های طرف قرارداد اشاره نمود. خصوصاً با شیوع بیماری کرونا و همه­‌گیری آن بسیاری از افراد ترجیح می‌­دهند تا آنجا که می‌­توانند از اجتماعات دوری کنند و با توجه به شلوغ بودن آزمایشگاه‌ها تمایل دارند تا یکسری از آزمایشات را در منزل انجام دهند و جواب آن را بصورت آنلاین دریافت کنند. مانند تست کرونا در محل و نمونه­‌گیری در محل که علاوه بر احتیاط بیشتر در حفظ سلامتی، موجب صرفه‌­جویی در زمان می‌­شود؛ همین طور این خدمت باعث رفاه حال آن دسته از بیمارانی که شرایط نشستن و انتظار در سالن آزمایشگاه را ندارند خواهد شد.

آزمایشگاه عماد، بهترین آزمایشگاه پاتوبیولوژی در تهران

به آن دسته از آزمایشگاه‌هایی که هم آزمایشات تشخیص طبی مانند هماتولوژی، هورمون، نمونه‌­گیری، سرولوژی و.. در آن انجام می­‌شود و هم آزمایشات پاتولوژی به طور معمول آزمایشگاه پاتوبیولوژی می‌­گویند. آزمایشگاه عماد در تهران با بیشتر از 12 سال سابقه یکی از تخصصی­‌ترین آزمایشگاه‌های پاتوبیولوژی می‌­باشد که در کل ایام هفته خدمات آزمایشگاهی را به مراجعه ­کنندگان ارائه می‌­دهد. از جمله بخش‌های این مرکز می‌­توان به بخش هماتولوژی، قارچ­‌شناسی، آنالیز دارویی، میکروبیولوژی، پاتولوژی و سیتولوژی، الکتروفورز، ایمونولوژی و سرولوژی، بیوشیمی، هورمون­شناسی، مولکولی و مایکوباکتریولوژی اشاره کرد. برای اطلاع دقیق‌­تر از ساعات کاری این آزمایشگاه و دیگر اطلاعات لازم می­‌توانید به سایت https://emadlab.com مراجعه کنید. همچنین شما می‌­توانید تعدادی از اطلاعات را در قسمت سوالات کسب کنید و چنانچه با سوالی مواجه شدید می‌­توانید سوال خود را از طریق پشتیبانی واتس­اپ یا تماس تلفنی با این مجموعه در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی