ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

لپ تاپ استوک به چه نوع کالایی گفته می‌شود؟

خرید لپ تاپ استوک و بطور کلی خرید لوازم الکترونیکی کارکرده یکی از خریدهاییست که متقاضیان را دچار ابهام می­‌کند. اما در شرایط اقتصادی امروزه و تورم موجود در بازار، خرید لپ تاپ نو برای ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۳۰ آذر ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

خرید لپ تاپ استوک و بطور کلی خرید لوازم الکترونیکی کارکرده یکی از خریدهاییست که متقاضیان را دچار ابهام می­‌کند. اما در شرایط اقتصادی امروزه و تورم موجود در بازار، خرید لپ تاپ نو برای بسیاری از افراد جامعه مشکل می‌­باشد. از طرفی خریداران حق دارند در مورد خرید لوازم الکترونیکی دست دوم نگران باشند چون واقعاً نمی­‌دانند که فروشندگان در گفته­‌های خود صادق هستند یا خیر و یا اینکه اصولاً می‌­توان به کالای دست دوم که مدتی کار کرده اعتماد کرد؟ برای برطرف کردن این نگرانی در مورد نوع دیگری از لپ تاپ کارکرده یعنی لپ تاپ استوک در این نوشته به نکاتی اشاره می‌شود تا خریداران بجای خرید کالای نامطمئن، کالایی را انتخاب کنند که در عین حال که به عنوان دست دوم در بازار فروخته می­‌شود در حد نو عرضه می‌­شود. در ادامه به تعریف واژه استوک و مزایا یا معایبی که لپ تاپ استوک می­‌تواند داشته باشد اشاره می‌شود.

کالای استوک به چه نوع کالایی اطلاق می­‌گردد؟

بطور معمول منظور از کالای دست دوم کالایی است که مصرف‌کنندگان آن کالا را برای مدتی استفاده کرده‌­اند. این استفاده می­‌تواند کوتاه‌مدت یا بلندمدت باشد بسته به طرز استفاده آنها و نحوه مراقبت کاربران، آن محصول می‌­تواند شرایط متفاوتی داشته باشد که از نظر خریدار چندان قابل اطمینان نیستند و تنها زمانی به سراغ خرید آنها می‌­روند که انتظارات زیادی از آن نداشته باشند. به هر حال این نوع کالاها در دسته کالای استوک قرار نمی‌­گیرند. واژه استوک به زبان لاتین به معنی کالای موجود یا ذخیره شده در انبار که بدلایلی بدون آنکه از آن استفاده شده باشد به انبار برگشت داده شده یا ذخیره مانده‌­اند گفته می‌­شود. به عنوان مثال فردی در یک مسابقه یا قرعه‌­کشی لپ تاپ برنده شده اما به آن نیازی ندارد. او این کالا را از بسته‌­بندی خارج کرده و بدون اینکه از آن استفاده کرده باشد به یک فروشگاه تحویل می‌­دهد و در ازای آن یک محصول دیگر یا همان محصول با یک برند دیگر را تقاضا می­‌کند، در این صورت لپ تاپ به انبار منتقل شده تا بعد از بررسی و درجه­‌بندی کیفی مجدد بسته­‌بندی شده و به عنوان لپ تاپ استوک به بازار عرضه شود.

همچنین گاهی اوقات ممکن است در کشورهای اروپایی خط تولید یکی از مدل‌های لپ تاپ متوقف شده باشد و قطعات آن دیگر تولید نشود در آن صورت محصولات فروخته نشده موجود در بازار به انبار تولیدکننده برگشت داده شده و معمولاً در کشورهای خاورمیانه به عنوان لپ تاپ استوک همراه با کاهش قیمت فروخته می­‌شوند و اگر در حین حمل و نقل دچار خط و خش یا آسیب نشوند با همان کیفیت اولیه در بالاترین درجه به فروش می‌­رسند. همین طور کالاهایی هستند که مصرف­‌کننده بعد از خرید به مدت خیلی کوتاه نهایتاً یک ماه از آن استفاده می‌­کند و در طی این مدت آسیب فیزیکی هم به آن کالا وارد نمی‌­کند در آن صورت از نظر رتبه‌بندی در طبقه پایین­‌تری از لپ تاپ دست دوم قرار می‌­گیرد که قیمت آن هم ارزان‌تر از حالت اول است.

بنابراین لپ تاپ استوک لزوماً به معنی یک محصول کارکرده نیست. لازم به ذکر است برخی فروشگاه‌­ها یک مهلت 30 روزه برای برگشت دادن محصول خریداری شده به خریدارانی که ممکن است نظر یا علاقه‌­شان نسبت به محصول بعد از دریافت  تغییر پیدا کرده باشد می­‌دهند، البته به شرطی که از دستگاه استفاده نکرده باشند یا به آن آسیبی وارد نکرده باشند و پلمپ آن هم باز نشده باشد. همچنین ممکن است لپ تاپی که توسط یک فروشنده عرضه می­‌شده تا چند سال بعد از تولید به فروش نرسد و از تاریخ تولید و گارانتی آن مدتی گذشته باشد در آن صورت به انبار فرستاده می­‌شود که بعد از تأیید و درجه‌­بندی به عنوان لپ تاپ استوک مجدداً برای فروش وارد بازار می‌­کنند؛ به عبارت دیگر این دست از لپ تاپ­‌ها هیچگونه ایراد یا مشکلی ندارند اما چون زمان فروششان به پایان رسیده لپ تاپ کارکرده یا استوک محسوب می‌­شوند.

مزایای خرید لپ تاپ دست دوم

از جمله دلایلی که افراد تمایل پیدا می­‌کنند تا لپ تاپ استوک یا دست دوم را خریداری کنند قیمت ارزان و کیفیت مطلوب محصولات است. همانطور که می­‌دانید لپ تاپ یکی از ملزومات افراد جامعه برای انجام بسیاری از کارها و همین‌طور ذخیره اطلاعات شخصی یا کاری باشد بنابراین اکثریت افراد به خرید آن نیاز پیدا می­‌کنند. ممکن است برای اولین بار قصد خرید آن را داشته باشید و یا اینکه به دلیلی لپ تاپ قبلی خود را از دست داده و بدنبال خرید یک لپ تاپ جدید باشید اما واقعاً لازم نیست بدنبال کالای صفر باشید زیرا کالاهایی هستند که با نو فرقی ندارند و در عین حال از قیمت کمتری برخوردارند. بنابراین شما می­‌توانید هم در هزینه­‌های خود صرفه­‌جویی کنید و پول بیشتری برای خود ذخیره کنید و هم لپ تاپی را بخرید که برایتان کارکرد لپ تاپ نو را داشته باشد به خصوص در شرایط اقتصادی کشور ایران و نوسانات بازار، قدرت خرید مردم برای خرید لپ تاپ صفر نسبت به گذشته کاهش یافته از این­‌رو عرضه لپ تاپ استوک از سوی فروشگاه­‌های معتبر می‌­تواند راه حل مناسبی باشد.

طبقه‌بندی لپ تاپ کارکرده

کالاهایی مانند لپ تاپ، تبلت و... بعد از انتقال به انبار و بررسی‌­های لازم با درجه‌­های مختلفی که نشان‌دهنده میزان نو بودن کالا است بسته­‌بندی می­‌شوند. این طبقه‌­بندی شامل چهار درجه A،B،C،D است که لپ تاپ استوک درجه A بالاترین رده را در بین سایرین دارد و خرید آن بدون ریسک می­‌باشد زیرا این نوع کالاها فاقد نقص یا خط و خش هستند مانند کالاهایی که فقط درب جعبه آنها باز شده و کمترین استفاده‌­ای از آنها نشده به همین دلیل با لپ تاپ نو تفاوتی ندارند اما با این حال قیمت آن نسبت به حالت اول پایین‌­تر و در مقایسه با درجه­‌های دیگر گران‌تر است. همچنین خود به سه گروهA ،+A ،++A دسته‌­بندی می­‌شوند که هیچگونه پیکسل سوختگی صفحه نمایش، ضربه‌­خوردگی یا شواهدی دال بر مصرف بیش از حد این کالا دیده نمی­‌شود. لپ تاپ کارکرده درجه B می‌­تواند کمی خط و خش یا ترک جزئی قابل گذشت داشته باشد. این کالاها از لحاظ فیزیکی سالم بوده و عملکردشان نسبت به محصولات ردهA یکی است اما بدلیل ایرادی که به آنها وارد شده از قیمت پایین­‌تری برخوردارند. مانند لپ تاپی که فروشنده به منظور نمایش داخل ویترین گذاشته و عملاً هیچ استفاده‌­ای از آن نکرده است.

لپ تاپ استوک رده C به محصولی گفته می­‌شود که از آن استفاده شده اما نه به اندازه محصولات دست دومی که کیفیت و دوام خود را از دست داده‌­اند اما ممکن است دارای خط و خش یا ترک بیشتری باشد، لولای آنها دچار شکستگی شده باشد یا کیفیت صفحه نمایش آن ضعیف‌­تر شده باشد. ریسک خرید این نوع کالا در مقایسه با کالای استوک رده B بیشتر و در مقایسه با کالای رده D کمتر است. لپ تاپ دست دوم رده D محصولی است که بدلیل نقص فنی یا آسیب جدی برگشت خورده و نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات دارد؛ همچنین ممکن است گارانتی نداشته باشند. خرید این نوع محصولات اگر چه ارزان‌تر تمام می­‌شود اما ریسک بالاتری دارد به عبارتی جزو کالاهای اسقاطی به حساب می‌­آیند. به هر حال افراد برحسب نیاز و بودجه خود اقدام به خرید لپ تاپ استوک می­‌کنند و این نحوه خرید نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر مرسوم است.

برای خرید لپ تاپ استوک چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

اگر قصد دارید از طریق فروشگاه‌های اینترنتی برای خرید لپ تاپ استوک اقدام کنید تنها به فروشگاه‌های مجاز و معتبر که نماد اعتماد الکترونیک دارند اطمینان کنید. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که آیا فروشگاه ارائه کننده لپ تاپ استوک اصالت محصولات خود را تضمین می­‌کند یا خیر؟ علاوه بر آن برخی از سایت­‌های فروش به خریداران مهلت تست کردن چند روزه محصول خریداری شده را می­‌دهند تا در صورتی که کاربر از خرید خود رضایت خاطر نداشته باشد یا ایرادی را در محصول پیدا کرده باشد به فروشگاه مربوطه اطلاع داده تا به آن رسیدگی شود. همچنین برخی از محصولاتی که به عنوان لپ تاپ استوک به فروش می­‌رسند دارای گارانتی هستند و فروشنده موظف است طبق قوانین ضمانت‌­نامه کالا را تعمیر یا تعویض نماید. بنابراین بهتر است در مورد گارانتی محصول اطلاعاتی داشته باشید.

نکته دیگر اینکه هیچگاه یک فروشگاه معتبر که به صورت حرفه‌­ای مشغول به فروش لپ تاپ استوک می­‌باشد به خاطر منفعت بیشتر، مشتریان خود را فریب نمی­‌دهد و محصولات خود را بطور مستقیم از شرکت‌­های معتبر خریداری می­‌کند.

نکته پایانی

فروشگاه آنلاین استوکاران از جمله فروشگاه‌های معتبر در زمینه فروش و تعمیرات لپ تاپ استوک، کیس استوک و سرور استوک می­‌باشد که محصولات خود را با ضمانت اصالت کالا به ارزان‌ترین قیمت به متقاضیان عرضه می­‌کند. این فروشگاه به دلیل ارائه بهترین خدمت به مشتریان خود 10 روز مهلت تست و تعویض کالا می­‌دهد. استعلام آنلاین قیمت‌­ها، ارسال کالا از طریق پست یا پیک در محدوده تهران و از طریق پست یا تیپاکس برای خارج از محدوده تهران، گارانتی لپ تاپ‌­های استوک، تنوع محصولات درمدل و برندهای مختلف همچون دل، لنوو و... و دارا بودن نماد اعتماد الکترونیک از جمله ویژگی‌­های این سایت می­‌باشد. اگر قصد مشاهده یا خرید محصولات و کسب اطلاعات بیشتر هستید می­‌توانید به سایت https://stokaran.com مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • JAHANBAZAR
    JAHANBAZAR | ۱۳ شهریور ۱۴۰۲

    مطلب مفیدی در رابطه با لپ تاپ استوک بود

مطالب پیشنهادی