ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

خرید پروتئین وی از داروخانه آنلاین مکمل شاپ

در بین پروتئین وی های موجود در بازار 3 مدل از دیگر از مکمل های پروتئین وی بهتر هستند، این 3 مدل شامل پروتئین وی یوروویتال آلمان، پروتئین وی ترک نوتریشن لهستان و پروتئین وی ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۴ دی ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در بین پروتئین وی های موجود در بازار 3 مدل از دیگر از مکمل های پروتئین وی بهتر هستند، این 3 مدل شامل پروتئین وی یوروویتال آلمان، پروتئین وی ترک نوتریشن لهستان و پروتئین وی QNT بلژیک می باشد.

پروتئین وی چیست؟

پروتئین وی یکی از منابع پروتئین با کیفیت بالا با نسبت بیشتری از اسیدهای آمینه ضروری در مقایسه با سایر منابع است. غلظت بالای لوسین آن، وی را به بهترین منبع پروتئینی برای به حداکثر رساندن سنتز پروتئین ماهیچه ای (MPS) و کاهش تجزیه پروتئین عضلانی در حالت استراحت و بعد از ورزش تبدیل می کند. این بررسی ویژگی‌های اصلی محصولات پروتئین وی تجاری‌سازی‌شده در حال حاضر را توصیف می‌کند و شواهد علمی موجود در مورد استفاده از مکمل پروتئین وی برای به حداکثر رساندن افزایش توده عضلانی در بزرگسالان جوان را بدون در نظر گرفتن تأثیر بر عملکرد قدرت خلاصه می‌کند. نتایج مطالعاتی که تا به امروز بر روی انسان ها انجام شده است نشان می دهد که اضافه کردن پروتئین وی در رژیم غذایی افراد ورزشکار مقاومتی برای به حداکثر رساندن توده عضلانی موثر است. با این وجود، زمانی که کل پروتئین دریافتی روزانه به حداقل بیشتر از 1.6 گرم در کیلوگرم برسد، بهبودهای مشاهده شده به حداقل می رسد. در شرایط استراحت، یک وعده تقریبی 0.24 گرم بر کیلوگرم توده بدن برای تحریک حداکثر پاسخ  MPS (سرعت رشد و تولید پروتئین در عضلات نسبت به تجزیه یا سوخت پروتئین در ماهیچه) پس از غذا کافی است. اگرچه این مقدار برای تقویت قابل توجه پاسخ آنابولیک پس از ورزش موثر است، اما دوزهای تک دوز بالاتر پروتئین (30گرم) پس از تمرینات با حجم بالا، شامل افزایش توده عضلانی، چنانچه پروتئین دریافتی روزانه شما کمتر از 1.6 گرم بر کیلوگرم می باشد پیشنهاد شده است، به عنوان بهینه ترین روش برای تحریک حداکثر سنتز پروتئین می باشد. علاوه بر این، به نظر می رسد که مصرف پروتئین وی به عنوان بخشی از یک مخلوط چند عنصری متشکل از کربوهیدرات، سایر منابع پروتئینی و کراتین مونوهیدرات برای به حداکثر رساندن افزایش توده عضلانی در افراد جوان تمرین شده با مقاومت مفیدتر است.

انواع مکمل پروتئین وی

انواع مختلفی از مکمل های پروتئین وی در بازار وجود دارد. رایج ترین آنها عبارتند از:

  1. کنسانتره پروتئین آب پنیر (WPC)
  2. ایزوله پروتئین آب پنیر (WPI)
  3. هیدرولیز پروتئین آب پنیر (WPH)

وی کنسانتره حاوی 70 تا 80 درصد پروتئین، با مقدار کمی لاکتوز و چربی (اما نه به کمی ایزوله) است. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که پروتئین وی کنسانتره ذاتا کیفیت پایین‌تری نسبت به ایزوله دارد.

اما، در حقیقت یک پروتئین وی کنسانتره با کیفیت می‌تواند بسته به اهداف شما انتخاب بهتری نسبت به ایزوله باشد.

یک پروتئین وی کنسانتره بر اساس معیار گرم به گرم حاوی پروتئین کمتری نسبت به پروتئین وی ایزوله خواهد بود.

با این حال، پروتئین وی کنسانتره با کیفیت بالا، حاوی مقادیر بیشتری از دیگر ترکیبات مفید موجود در شیر است. پروتئین‌های کنسانتره خوب حاوی سطوح بسیار بالاتری از فاکتورهای رشد، فسفولیپیدها، و لیپیدها، از قبیل اسید لینولئیک مزدوج (CLA) هستند.

همچنین، آنها حاوی سطوح بالاتری از ایمونوگلوبولین‌ها و لاکتوفرین هستند. این مکمل را می‌توان قبل یا بعد از تمرین یا به عنوان میان وعده بین وعده‌های غذایی استفاده کرد.

پروتئین وی ایزوله

تقریبا تمام چربی و لاکتوز از پروتئین وی ایزوله حذف و غلظت پروتئین آن به 95%-90 افزایش یافته است. افرادی که با مصرف شیر مشکل دارند، با پروتئین وی ایزوله نسبت به کنسانتره سازگاری بهتری دارند. پروتئین وی ایزوله جذب بسیار سریع‌تری دارد.

این مسئله، آن را به انتخاب خوبی برای مصرف بلافاصله قبل یا بعد از تمرین فیزیکی تبدیل کرده است. همچنین، معمولا بین کم کالری‌ترین پودرهای پروتئینی قرار دارد.

پروتئین وی هیدرولیزه

اغلب به عنوان "پیش هضم شده" شناخته می‌شود، زیرا از قبل تحت تجزیه جزئی قرار گرفته است. این امر، زمان هضم آن را در مقایسه با دو نوع دیگر کاهش می‌دهد. هر دو وی ایزوله و کنسانتره می‌توانند به وی هیدرولیزه تبدیل شوند، بنابراین محتوای پروتئین آن متفاوت است.

همچنین، آنزیم‌ها، شرایط واکنش و تعداد پیوندهای شکسته شده، ترکیب نهایی وی هیدرولیزه را تعیین می‌کنند. هر چه درجه هیدرولیز بیشتر باشد، تعداد اسید آمینه‌های هر پپتید کمتر و پروتئین حاصل تلخ‌تر است. بدن می‌تواند وی هیدرولیزه را سریعا جذب کرده و بلافاصله بازسازی بافت‌های آسیب دیده عضلات را شروع کند.

انواع فرآوری پروتئین وی

تبادل یونی: پودر پروتئین تبادل یونی با عبور دادن وی کنسانتره از یک ستون "تبادل یونی" ساخته می‌شود. پس از عبور از این ستون، وی ایزوله تبادل یونی به دست می‌آید. مزیت ایزوله تبادل یونی این است که محتوای پروتئینی بسیار بیشتری را در هر گرم فراهم می‌کند. اما این میزان پروتئین بیشتر هزینه دارد: از دست رفتن بسیاری از زیربخش‌های منحصر به فرد شیر.

وی میکرو فیلتر شده: میکرو فیلتراسیون، که میکرو فیلتراسیون جریان متقاطع نیز گفته می‌شود، یک روش فرآوری است که از دماهای پایین استفاده می‌کند. این روش، امکان تولید نسبت‌های پروتئینی بسیار بالا ( بیش از 90 درصد) را فراهم می‌کند. همچنین، زیر بخش‌های مهم شیر حفظ شده و محتوای لاکتوز و چربی نیز بسیار پایین است. میکروفیلتراسیون یک فرآیند غیرشیمیایی طبیعی است که فیلترهای سرامیکی بسیار پیشرفته‌ای را به کار می‌گیرد. برعکس، در تبادل یونی، از مواد شیمیایی مانند هیدروکلریک اسید و سدیم هیدروکسید استفاده می‌شود. همچنین، وی ایزوله میکرو فیلتر شده حاوی مقادیر زیادی کلسیم و مقادیر پایینی سدیم است.

تفاوت پروتئین وی ایزوله و وی کنسانتره چیست؟

تفاوت‌های تغذیه‌ای متعددی بین پروتئین وی ایزوله و کنسانتره وجود دارد. این تفاوت‌ها توسط روش‌های فرآوری آنها ایجاد شده‌اند. ابتدا وی مایع به عنوان محصول جانبی تولید پنیر یا ماست جمع آوری می‌شود. سپس، به منظور افزایش محتوای پروتئینی مراحل فرآوری متعددی را طی می‌کند. پس از به دست آوردن غلظت پروتئین کافی، این مایع می‌تواند برای تهیه پودر کنسانتره وی خشک شود. در این حالت، پودر پروتئین حاوی 80% پروتئین به ازای وزن خود است. 20% باقیمانده از پودر پروتئین وی کنسانتره، حاوی کربوهیدرات‌ها و چربی است.

اگر از مراحل مختلف فرآوری برای کاهش محتوای چربی و کربوهیدرات استفاده شود، محتوای پروتئین به 90% یا بیشتر می‌رسد. مراحل فرآوری استفاده شده در تولید وی ایزوله منجر به محتوای پروتئین بیشتر و محتوای چربی و کربوهیدرات کمتر می‌شود. با این حال، انواع اسیدآمینه های موجود در هر دو تقریبا یکسان هستند، زیرا از پروتئین های مشابهی مشتق شده‌اند.

وی ایزوله، علاوه بر کربوهیدرات کل پایین‌تر، لاکتوز پایین‌تری نیز دارد. این بدان معناست که می‌تواند برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز انتخاب بهتری باشد. با این وجود، مقدار لاکتوز در هر دو پروتئین وی به اندازه کافی برای این افراد، پایین است. علاوه بر تفاوت‌های تغذیه‌ای، این دو نوع پروتئین وی از نظر قیمت نیز تفاوت دارند. به طور کلی، پروتئین وی ایزوله گران‌تر از وی کنسانتره است. این مسئله بر اساس خلوص بالاتر پروتئین وی ایزوله منطقی است. با این حال، مصرف مقدار بیشتری از وی کنسانتره می‌تواند همان مقدار پروتئین را با هزینه کمتر تامین کند.

هر دو فواید مشابه‌ای دارند

مطالعات بسیاری از اثرات مفید پروتئین وی برای افراد فعال حمایت می‌کنند. مطالعه‌ای روی 192 ورزشکار نشان داد، مصرف مکمل‌های وی شامل ایزوله یا کنسانتره موجب بهبود عضلات خشک و قدرت می‌شود. علیرغم تفاوت‌های جزئی در محتوای غذایی، هیچ شواهدی مبنی بر اثرات متفاوت وی ایزوله و کنسانتره در بدن وجود ندارد. در رابطه با پروتئین، یکی از مهم‌ترین فاکتورها مصرف کل روزانه است.

اغلب توصیه می‌شود که بیشتر پروتئین روزانه از منابع پروتئینی باکیفیت مانند لبنیات، تخم مرغ و مرغ تامین شود. هر دو پروتئین وی ایزوله و کنسانتره، پروتئین‌های باکیفیتی هستند و منطقی است از دوز معادل آنها انتظارات مشابهی داشت. با این حال، افرادی هستند که مصرف چربی، کربوهیدرات یا لاکتوز خود را محدود می‌کنند. این افراد ممکن است مصرف وی ایزوله را ترجیح دهند، زیرا مقادیر کمتری از ترکیبات یاد شده دارد. لازم به ذکر است برخی مکمل‌ها دارای ترکیبی از پروتئین‌ها هستند که شامل هر دو وی ایزوله و کنسانتره می‌شود.

چند نمونه از بهترین پروتئین وی موجود در بازار:

پروتئین وی یوروویتال آلمان:

پروتئین وی یوروویتال که بصورت کاملا وارداتی در بازار عرضه می شود حاوی پروتئین وی کنسانتره و پروتئین وی ایزوله می باشد.

این ترکیب که به نوعی جز بهترین و بصرفه ترین ترکیب ها برای یک مکمل پروتئین وی می باشد. پروتئین وی یوروویتال در 3 وزن 1800،1000 و 2270 گرمی در داروخانه های سراسر کشور عرضه می شود. پروتئین وی یوروویتال پروتئین های پرطرفدار در بین ورزشکاران می باشد. شما می توانید پروتئین وی یوروویتال را از داروخانه اینترنتی مکمل شاپ خریداری کنید.

پروتئین وی ترک نوتریشن لهستان:

پروتئین وی ترک نویشن بصورت تحت لیسانس توسط شرکت کیمیا مکمل در ایران بسته بندی می شود. پروتئین وی ترک نویشن حاوی ترکیبی از پروتئین وی کنسانتره، ایزوله و هیدرولیزه می باشد.

این ترکیب فوق العاده ترین ترکیب در بین مکمل های پروتئین وی می باشد. پروتئین وی ترک در 2 وزن 1500 و  2270 گرمی در داروخانه های سراسر کشور عرضه شده است که می توانید پروتئین وی ترک نویشن را از داروخانه اینترنتی مکمل شاپ خریداری کنید.

پروتئین وی QNT بلژیک:

پروتئین وی کیو ان تی بلژیک بصورت تحت لیسانس و تحت نظر شرکت کیو ان تی بلژیک و توسط شرکت کیمیا مکمل آراد در ایران بسته بندی می شود. پروتئین وی QNT حاوی ترکیبی از پروتئن وی کنسانتره و ایزوله می باشد. پروتئین وی کیو ان تی جز خوش طعم ترین مکمل های پروتئین وی می باشد که طرفدارن زیادی را به دلیل طعم دلچسب جذب خود کرده است.

این محصول که یک سالی از ورود آن به بازار کشور می گذرد توانسته است جای خود را به سرعت در بین ورزشکاران باز کنید. کیفیت بالا و طعم لذیذ این محصول می تواند نظر هر ورزشکاری را جلب کند. چنانچه قصد خرید پروتئین وی QNT را دارید می توانید از طریق داروخانه اینترنتی مکمل شاپ اقدام نمایید.

دیگر مکمل های پروتئین وی موجود در بازار:

مکمل های پروتئین وی زیادی در داروخانه های سراسر کشور دیده می شود که اکثر آنها با توجه به وضعیت تحریم های داخلی و خارجی، برندهای ایرانی هستند که با تامین مواد اولیه از خارج کشور و بسته بندی آن در قالب برند خود آنها را روانه بازار می کنند که کیفیت آنها با توجه به نظر مصرف کنندگان کم و زیاد است. لذت خرید پروتئین وی و خرید آنلاین انواع مکمل ورزشی و بدنسازی مجاز و اصل را با داروخانه اینترنتی مکمل شاپ(www.mokamelshop.com) تجربه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی