ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

خرید ورق آجدار از آهن آلات ایران

 ورق آجدار چیست؟ ورق آجدار در گروه ورقهای گرم قرار دارد که عموما از جنس آلومینیوم، استیل، آهن و گالوانیزه تولید میگردد. این ورقهای آجدار در بسیاری از صنایع کاربردهای سازنده ای دارند. اگر با ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۸ دی ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

 ورق آجدار چیست؟ ورق آجدار در گروه ورقهای گرم قرار دارد که عموما از جنس آلومینیوم، استیل، آهن و گالوانیزه تولید میگردد. این ورقهای آجدار در بسیاری از صنایع کاربردهای سازنده ای دارند.

اگر با دقت به اطراف خود بنگریم موارد فراوان استفاده از آن را قطعا مشاهده خواهیم کرد. برای تولید ورق آجدار از روش نورد گرم یا همان Hot Rolling استفاده میگردد. در این روش در مرحله نخست شمش هایی از جنس فولاد با مقطع و طول مشخص را داخل کوره‌ های پیش گرم می‌ریزند تا حرارت دهی گردد. بعد از این که حرارت مورد نظر ایجاد گردید، از قفسه‌ های پوسته ‌زدایی و نورد ابتدایی، میگذرد و طی همین مرحله مقطع و طول آن دست خوش تغییر خواهد شد.

 پس از این که این مرحله نیز به اتمام رسید نوبت انجام آج زنی است. ورق های آجدار معمولا با ضخامت هایی در محدوده ‌ی یک تا ده میلی متر تولید گشته و به حالات کلاف یا برش برای بسته بندی حاضر میگردند. اغلب از آن در مصارف شهری، برای موارد شیبدار که امکان سقوط فرد یا اشیاء وجود دارد استفاده میگردد. اما تقریبا در بسیاری از صنایع ردی از لزوم وجود آن احساس میگردد. از جمله کف کشتی ‌ها و کامیونها، پل ‌های و زمینهای محل عبور و مرور، راه پله ها و مخصوصا پله های اضطراری و بسیاری موارد دیگر.

لازم به ذکر می‌باشد که خرید ورق آجدار از آهن آلات ایران مطمئن ترین راه، برای دستیابی به آن چه نیز دارید، خواهد بود.

مزایای خرید ورق آجدار از آهن آلات ایران  

شاید در وهله ی اول بتوان یکی از بارزترین و قطعا با اهمیت ترین مزیت این محصول را، سختی جنس آن و مقاومت فراوان آن دانست. این استحکام در حدی میباشد که میتواند ایمنی کار  یا فضایی که در آن مورد بهره برداری قرار گرفته است را تامین نماید. از ویژگی های دیگر این محصول میتوان به انعطاف پذیری آن اشاره کرد، به طوری که با هر موقعیتی قابل شکل گیری خواهد بود. لرزش پذیری، قابلیت جوشکاری، براقیت و زیبایی ورقهای آجدار نیز وجه استفاده ی فراوان آن می‌باشد.  اگر بخواهیم برای داشتن مطمئن ترین خرید ورق آجدار از آهن آلات ایران، مزیت های دیگری نیز میتوانیم به این  محصول اضافه کنیم. از جمله

۱_ دارا بودن سطحی شفاف و  درخشان

۲- مقاومت بالا در برابر خوردگی و رطوبت

۳- توان بالایی در برابر سطوح لغزنده

۴- خاصیت بسیار بالا در جوش‌پذیری

۵- سبکی و قابلیت حمل آسان

کاربردهای ورق آجدار در کجاست؟

با توجه به ویژگی های که بالاتر به آن اشاره کردیم این ورق ها کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف دارند، از جمله در موارد ساخت راهها ، کف سازی در موارد و مکانهای مختلف، کف سازی کامیون و کشتی، ساخت ایستگاه های اتوبوس و کف اتوبوسهای حمل و نقل درون شهری، ساخت حفاظ های امنیتی علی الخصوص در موارد نظامی، ساخت خطوط جدا سازی در تولید مواد غذایی، ساخت آسانسور و پله های اضطراری، ساخت برخی لوازم منزل و زینتی، پل عابر پیاده، ساخت دستگاه های صنعتی و کارخانه ای، ایجاد اصطکاک در مکانهایی که امکان لیز خوردن یا لغزش اشیاء یا افراد وجود داشته باشد، و بسیاری موارد دیگر

استاندارد خرید ورق آجدار از آهن آلات ایران  

ضخامت استانداردی که معمولا در تولید ورق آجدار مورد استفاده قرار میگیرد بین 1 تا 10 میلی متر است و ابعاد آن یک در 2 متر، 6 در یک و نیم متر یا 6 در دو متر می‌باشد. روش بهتر ارایه ی آن در بازار به صورت شیت یا کلاف می‌باشد. استانداردهای لازم در ساخت، خرید و فروش این محصول، الزام است که مد نظر قرار گیرد و خوشبختانه مجموعه ی آهن آلات ایران از جمله مجموعه هایی است که تمام موارد لازم در تهیه ی ورق آجدار با کیفیت را با توجه به سفارش مشتری رعایت میکند.

وجه تمایز ورق آجدار پرسی و فابریک

ورق آجدار را در دو نوع فابریک و پرسی تولید میگردد که هر کدام نیز ویژگی ها و خاصیت‌های مخصوص به خود را دارند. لازم است قبل از  خرید ورق آجدار از آهن آلات ایران در مورد تفاوت این دو، اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار دهیم. در ورق فابریک یک لایه آج به آن اضافه میگردد، در حالی که در ورق پرسی با استفاده از دستگاه مخصوص بر روی ورقهای ساده، چاله هایی دایجاد میکنند.

از نظر وزنی، فابریک نسبت به ورق آجدار پرسی سنگین تر است. در گذشته در بازار ایران ورق ها اصولاً به صورت پرسی تولید میگشت و فن آوری ساخت ورقهای فابریک بعدها در اختیار تولید کنندگان این حرفه قرار گرفت. امروزه در کشور ایران شاهد تولید انواع بیشتری از این محصول هستیم.  

ورق آجدار آلومینیوم

پیش تر ذکر کردیم که ورق آجدار از چه جنس هایی تولید میگردد. آلومینیوم نیز یکی از مواردی است که در ساخت این محصول مورد استفاده قرار گرفته است.

 بدون رنگ و رنگدار بودن از مزایای این نوع ورق آجدار می‌باشد که در کنار آن از ویژگی‌هایی چون مقاومت در برابر عوامل فیزیکی مانند زنگ زدگی و خوردگی نیز برخوردار است. فرمینگ های متفاوت قابل انجام بر روی این ورق اجدار، میتواند کرکره، ذوزنقه و شادولاین باشد.

ورق آجدار آهنی

ورق های آهنی که برای تولید این محصول به کار برده میشود از نوع St37، St44 و St52 می‌باشد.

ورق آجدار گالوانیزه

ماده ی اولیه در تولید این محصول ورق گالوانیزه است اما آن را به وسیله ی فلز روی میپوشانند تا در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاومت بیشتری  پیدا کند. به دلیل همین مقاومت است که در محیطهای مرطوب مانند سقفهای شیروانی و کشتی ها کاربرد بیشتری پیدا کرده است.

ورق آجدار استیل

 ورق استیل مورد استفاده در تهیه ی این نوع ورق آجدار، ورق شماره ۳۰۴ میباشد. ویژگی این محصول نیز علاوه بر براقیت، زیبایی، ضد زنگ بودن آن است.

مشاهده قیمت لحظه ای ورق آجدار هنگام خرید ورق آجدار از آهن آلات ایران  

در تولید ورق های آجدار از مواد اولیه ی متفاوتی استفاده میگردد که هر کدام با توجه به نرخ خود، بر قیمت این محصول نیز تاثیر می‌گذارند. علاوه بر این، شیوه ی ساخت و تولید، امکانات مورد استفاده، انرژی مصرفی، نوسانات ارز و بسیاری عوامل دیگر بر قیمت نهایی ورق آجدار موثری می‌باشند.

در قیمت گذاری این محصول ابتدا جنس استیل و پس از آن آلومینیومی، ورق آجدار گالوانیزه و آهنی بیشتری نرخ را دارا هستند. از عوامل دیگر میتوان به نوع ورق آجدار که ممکن است شطرنجی، برجسته یا ورق کف سازی باشد، وزن محصول، ابعاد ان، ضخامت ورق نیز اشاره کرد. برای تعیین قیمت لحظه ای و خرید ورق آجدار از آهن آلات ایران، حتما با این مجموعه تماس حاصل نمایید.

سخن آخر:

از جمله محصولات ساخته شده از فولاد که موارد استفاده ی بی شماری نیز دارد، ورق های آجدار است که در بالا به انواع، مزیتها و کاربردهای آن اشاره کردیم. در کشور ما سالانه ده ها تن از این محصول در بخشهای مختلف به کار برده میشود که بخشی از این ورق ها تولید داخلی دارند و برخی دیگر از خارج کشور وارد میشود.

قطعا با این وجود شاهد کیفیتهای متفاوتی از این محصول در کشور خواهیم بود که برای حصول اطمینان از جنسی که قصد خرید آن را دارید ما خرید ورق آجدار از آهن آلات ایران  را به شما پیشنهاد میکنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی