ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

پر مخاطب ترین دوره آموزش حسابداری بازار کار در 1400

هیچ شرکتی، اعم از بزرگ و یا کوچک نمی تواند بدون قسمت حسابداری به فعالیت خود ادامه دهد. یکی از مهم ترین مشاغل حال حاضر کشورمان، حسابداری است و کسانی که در این حوزه فعالیت ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۸ دی ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

هیچ شرکتی، اعم از بزرگ و یا کوچک نمی تواند بدون قسمت حسابداری به فعالیت خود ادامه دهد. یکی از مهم ترین مشاغل حال حاضر کشورمان، حسابداری است و کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند، فرصت های شغلی فراوانی در پیش روی دارند. به همین سبب است که امروزه برخی از آموزشگاه های مطرح در کشور، دوره های آموزش حسابداری برگزار می کنند و به افراد چگونگی حرفه ای شدن در این حوزه کاری را آموزش می دهند. در این مقاله، اطلاعاتی کلی در حوزه حسابداری و بازار کار آن ارائه خواهد شد.

حسابدار کیست؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که ممکن برای برخی پیش آید این است که  حسابدار کیست و چه وظایفی دارد. اگر بخواهیم به صورت ساده و روان پاسخ این سوال را بدهیم باید بگوییم که اصولا در حسابداری، تمام وقایع مالی یک شرکت توسط حسابدار ثبت و ضبط می شود و در نهایت برای آنکه بتوان متوجه شد یک سازمان و یا شرکت در حال سوددهی است و یا ضرر دادن، وقایع مالی جمع بندی شده، تجزیه و تحلیل می شود و در نهایت نیز به مدیران یک شرکت و یا سازمان ارائه می گردد. این رشته در ایران و حتی کل دنیا طرفداران زیادی دارد و کسانی که بتوانند به خوبی در این حوزه مهارت پیدا کنند، شانس مهاجرت به دیگر کشورها را نیز پیدا خواهند کرد.

کلاس حسابداری کجا برم؟

سوال مهم دیگری که برای همه علاقه مندان به حسابداری به وجود می آید این است که برای حرفه ای شدن در این حوزه باید به چه موسسه ای بروم و به قول معروف، کلاس حسابداری کجا برم. از آنجایی که موسسه های زیادی در حال ارائه این رشته هستند، انتخاب یک موسسه عالی، کار سختی شده و نیاز به تحقیق و جستجو دارد. البته برای افزایش اطلاعات در این حوزه می توان از حضور سایت ها و آموزشگاه های حضوری معتبری همچون زومیت، دیجیاتو، برتر آموز و نیک اندیشان بهره برد.

بازار کار رشته حسابداری چگونه است؟

آموزش حسابداری ویژه بازار کار، به شما یاد می دهد تا در بازار داغی که برای این رشته به وجود آمده است، موفق عمل کنید. شرکت ها و سازمان هایی زیادی اعم از خصوصی و یا دولتی در کشور ما مشغول به کار هستند و بدون شک، تمامی آنها نیاز به حسابدارانی حرفه ای نیاز دارند و همین مورد سبب شده که موقعیت های کاری خوبی برای افرادی که در دوره آموزش حسابداری شرکت کرده اند، فراهم گردد. البته چنانچه قصد و نیت شما وارد شدن به یکی از شرکت های فعال در کشور است، توصیه می کنیم در انتخاب موسسه آموزشی با دقت و وسواس زیادی عمل کنید.

در دوره حسابداری چه مواردی آموزش داده می شود؟

برای حضور موفق آمیز در بازار کار رشته حسابداری، باید مواردی زیادی فرا گرفته شود. تنها کسانی می توانند در یکی از سازمان ها و یا کارخانه های فعال در کشور کار کنند و به درآمد قابل توجهی دست یابند که دوره آموزش حسابداری ویژه بازار کار را گذرانده باشند و اصول اولیه این کار و مهارت های لازم را آموزش ببینند. این رشته در دانشگاه نیز ارائه می گردد، اما از آنجایی که دروس دانشگاه، دانشجویان را برای ورود عملی به بازار کار آماده نمی کند، فارغ التحصیلان رشته حسابداری نیاز دارند برای دریافت آموزش های عملی، در دوره هایی که به صورت آزاد در این حوزه برگزار می گردد، شرکت کنند و مهارت های زیادی را یاد بگیرند. مهارت هایی که در دوره های آموزش حسابداری ، آموزش داده می شود به شرح زیر است:

  • ثبت دفترهای قانونی شرکت
  • آشنایی و کار با نرم افزارهای مورد استفاده در حسابداری
  • صدور اسناد، بررسی و تجزیه و تحلیل آنها
  • محاسبه مالیات
  • برآورد هزینه های تمام شده تولید یک محصول
  • محاسبه حقوق کارمندان، محاسبه بیمه و مالیات کارمندان
  • جمع آوری گزارشات مربوط به خرید و فروش کالا و تحویل آنها
  • تهیه و ارائه گزارش های مالی مدیر

یک حسابدار حرفه ای، باید چه مهارت هایی داشته باشد؟

کسانی که در دوره آموزش حسابداری شرکت کرده اند، به خوبی می دانند که این رشته در مورد چه چیزهایی صحبت می کند. اگر صبور هستید، اگر پیچیدگی های کاری خسته تان نمی کند، اگر با اعداد و ارقام و ریاضی مشکلی ندارد، اگر با کامپیوتر به اندازه کافی آشنا هستید، اگر تمرکز دارید و اگر فن بیان و روابط عمومی بالایی دارید، بدانید که این رشته مناسب شماست و می توانید در آن موفق باشید.

هزینه کلاس حسابداری چقدر است؟

هزینه کلاس حسابداری، با توجه به موسسه ای که آموزش حسابداری ویژه بازار کار را برگزار می کند، برآورد می شود. درست است که در بحث های آموزشی هزینه کلاس و یا دوره اهمیت زیادی دارد اما مسئله ای که بسیار مهم تر از هزینه مطرح است، کیفیت دوره آموزش حسابداری است. اگر قرار باشد شرکت در یک دوره برای شما هیچ سودی نداشته و به آموخته های شما اضافه نکند، بهتر است از شرکت در آن صرف نظر کنید. به همین جهت قبل از آنکه یک موسسه را برای آموزش انتخاب نمایید در مورد آن و امکاناتی که در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد، تحقیق کاملی انجام دهید.

با توجه به نکاتی که در این متن گفته شد، الان می توانیم با ذکر ویژگی های یک موسسه برتر آموزشی به شما کمک کنیم تا بهترین موسسات را انتخاب کنید. از جمله مشخصات آموزشگاه های برتر آموزشی می توان به ارائه مدرک بین المللی و قابل استعلام بودن آن از سوی دانشگاه، دسترسی آسان به وسایل نقلیه عمومی و دریافت شهریه به صورت اقساط اشاره کرد. از جمله موسساتی که با داشتن این ویژگی ها بهترین شرایط را برای آموزش دوره حسابداری فراهم کرده است، نیک اندیشان می باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی