ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

پرفروش ترین تلویزیون های بازار از سه برند ال جی، سامسونگ و سونی

این مطلب به بررسی پرفروش ترین تلویزیون ها در بازار ایران از سه برند ال جی، سامسونگ و سونی می‌پردازد؛ اما قبل از آن از نظر روانشناسی به این موضوع نگاه می‌کند، که چرا اصلاً ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

این مطلب به بررسی پرفروش ترین تلویزیون ها در بازار ایران از سه برند ال جی، سامسونگ و سونی می‌پردازد؛ اما قبل از آن از نظر روانشناسی به این موضوع نگاه می‌کند، که چرا اصلاً تلویزیون های پرفروش 2021 بررسی می شوند. همیشه پیش از اینکه بخواهیم یک محصول گران قیمت بخریم، قبل از هر کاری سراغ مدل های پرفروش می رویم تا ببینیم بقیه چه چیزی خریده اند. یکی از ریشه های اینکار ما به دوران غار نشینی و تائید اجتماعی برمی گردد که البته (استثنائاً) در این مورد به نفع مان است.

 وقتی افراد زیادی قبل از ما یک تلویزیون را خریده اند ما از آن یک نتیجه می گیریم؛ این یعنی تلویزیونی که طرفدار بیشتری دارد، کیفیت بالاتری هم(نه لزوماً ولی غالباً!) دارد. البته این موضوع همیشه درست نیست ولی در 90 درصد مواقع به ما کمک می کند تا یک محصول با کیفیت خریداری کنیم. در این مطلب 3 مدل از پرفروش ترین تلویزیون های سال 2021 در فروشگاه اینترنتی افرالند معرفی می شود و هر مدل از 3 نظر طراحی، کیفیت تصویر و امکانات هوشمند بررسی می شود. در قسمت نهایی یک نتیجه گیری در خصوص خرید هر مدل نیز ارائه شده است.

پرفروش ترین تلویزیون ها چه ویژگی هایی دارند؟

قبل از اینکه تلویزیون های پرفروش 2021 را معرفی کنیم، باید بدانیم که این مدل ها که ویژگی هایی دارند و چرا کاربران آن ها را ترجیح می دهند. یکی از نکات مهم که باید مد نظر قرار دهید این است که 3 برند برتر تولید کننده تلویزیون در دنیا ال جی، سامسونگ و سونی هستند که به همین دلیل 3 مدل پرفروش نیز دقیقاً از این برندها است. تلویزیونی پتانسیل پرفروش بودن را دارد که امکاناتی کاربردی داشته باشد و البته که قیمت آن نیز مناسب باشد. مدل های گران قیمت خیلی نمی توانند پرفروش باشند چون هر کسی سراغ خریدشان نمی رود ولی مدل های قیمت مناسب، مخاطبان را جذب می کنند.

تلویزیون ال جی OLED C1

خرید تلویزیون ال جی همیشه جزء بهترین انتخاب ها در نمایش تصویر، پردازنده و تکنولوژی بوده، چند سالی است که در بین تمام اولدهای ال جی یک مدل همیشه بهترین و پرفروش ترین بوده ؛ تلویزیون های اولد کلاس C ال جی. فرقی نمی کند چه سالی باشد، پایه ثابت لیست ما همیشه تلویزیون ال جی سری C است. امسال هم تلویزیون ال جی C1 پرفروش ترین تلویزیون اولد 2021 است، جهیزیه ای که ال جی برای OLED C1 تدارک دیده بی نقص است و شامل هر آنچه برای استفاده از تلویزیون نیاز دارید می شود!

در خصوص طراحی تلویزیون ال جی C1 نظرات کاملاً یکسانی وجود دارد؛ زیباترین تلویزیون سال، باریک ترین تلویزیون سال، شیک ترین تلویزیون سال و البته که تلویزیونی باریک تر از گوشی توی جیبتان(شاید در دست تان!). اولین چیزی که با دیدن تلویزیون C1 به ذهن تان می رسد این است که چقدر این دستگاه نازک است و چطور ممکن است یک تلویزیون تا به این حد باریک باشد؟

یکی از بخش های مهم و کلیدی که به عنوان اصلی ترین نقطه قوت این محصول ظاهر می شود، در کیفیت تصویر و مهم تر از آن بخش کنتراست بی نهایت است. تلویزیون LG C1 به دلیل داشتن پیکسل های خود نور - Self Light می تواند رنگ ها را با کنترل و توان بهتری نمایش دهد و در هر زمان که نیاز باشد هر پیکسل بطور مستقل، تغییر رنگ می دهد. در نمایشگرهای اولد برای نمایش رنگ مشکی پیکسل ها به طور کامل خاموش می شوند؛ همین امر موجب می شود تا تلویزیون بتواند رنگ مشکی را با تاریک ترین حد ممکن نمایش دهد، چیزی که در تلویزیون های LED باعث ضعف شده، اینجا یک نقطه قوت به شمار می آید.

عملکرد گیمینگ تلویزیون ال جی C1 یکی دیگر از بخش های مهم آن است که البته سر و صدای زیادی هم به پا کرده است. رفرش ریت 120 هرتز در کنار HDR10 Pro و همچنین کنتراست بینهایت این محصول را به یک غول مخصوص بازی تبدیل کرده است.

همه ی تلویزیون های ال جی از سیستم عامل WebOS پشتیبانی می کنند؛ این یعنی منو فارسی ندارند و البته که دارای ریموت کنترل جادویی (موسی) هستند. اگر به زبان فارسی وابسته باشید و با یکی از زبان های انگلیسی، آلمانی، عربی و ... آشنایی نداشته باشید کمی به مشکل می خورید ولی امروزه در هر خانواده ای افرادی هستند که با انگلیسی آشنایی دارند.

تلویزیون سامسونگQ70A  پرفروش ترین کیولد 2021

قیمت تلویزیون سامسونگ QLED به نسبت اولدهای ال جی ارزان تر است، همین موضوع اصلی ترین دلیل برای تداوم تولید QLED توسط سامسونگ است. تلویزیون سامسونگ Q70A پرفروش ترین کیولد 2021 است، یک نمایشگر QLED با روشنایی صفحه بیشتر از اولدها، پشتیبانی از منو فارسی و همچنین طراحی باریک تر از تلویزیون های LED که می تواند یک انتخاب بصرفه تر و با قیمت پایین تر از مدل C1 باشد.

به صورت کلی تلویزیون های QLED به اندازه OLED باریک نیستند ولی از LED ها باریک تراند. QLED Q70A Samsung یک نمایشگر پایه وسط با صفحه نمایشی فریم لس است، که می تواند در بخش ظاهر و طراحی امتیاز بسیار خوبی کسب کند. با وجود اینکه تلویزیون سامسونگ Q80A مدل پیشرفته تر است و امکانات بیشتری دارد ولی کاربران Q70A را ترجیح می دهند( دلیلش به تعادل قیمت و امکانات برمی گردد).

اگر بخواهیم صادقانه بگویم ضخامت این محصول با توجه به اینکه کیولد است واقعاً باریک و شیک است. یک دیزاین سازماندهی شده و مینیمال که حسابی چشم آدم را می گیرد. پورت های ارتباطی در قسمت پشت و کناره تلویزیون تعبیه شده اند که موقع اتصال به دیوار کمی کارتان را سخت می کنند. البته این یک مشکل اساسی نیست و می توانید قبل از اتصال تلویزیون به دیوار، کابل های ضروری را وصل کنید تا بعداً از این بابت مشکلی پیش نیاید.

گفتیم که تلویزیون کیولد Q70A روشنایی صفحه بالایی دارد و در این بخش از اولد C1 امتیاز بیشتری می گیرد؛ اما به دنبال همین روشنایی، در بخش کنتراست کم می آورد و نمی تواند رنگ مشکی را به صورت واقعی و کاملاً تاریک نشان دهد. به هر حال تمام رقابت اولد و کیولد بر سر همین موضوع روشنایی و کنتراست است؛ با در نظر نگرفتن آن؛ در کل می توان هر دو تکنولوژی را از نظر صدا، عملکرد گیمینگ و امکانات هوشمند مثل هم دانست(هر چند سیستم عامل هایشان متفاوت است).

صادقانه بگویم سامسونگ در بخش اسمارت در برابر اندروید و ال جی مزیت رقابتی ضعیف تری دارد؛ الجی ریموت موسی را عرضه می کند و اندروید کاربری ساده متصل به گوگل دارد. سامسونگ ریموت موسی ندارد و همین باعث می شود کمی کار با امکانات هوشمند چالشی شود ولی در طرف دیگر کاربری سامسونگ ساده است و می توانید با متصل شدن به اکانت سامسونگ (اگر موبایل سامسونگ دارید کارتان ساده تر هم می شود) هر برنامه ای که دوست دارید را نصب کنید. البته قابلیت های مختلفی مانند نمایش Multi View، Samsung Health و ... وجود دارد که می توانند این سیستم عامل را از بقیه متمایز کنند.

تلویزیون سونی X90J پرفروش ترین LED 2021

سونی به کیفیت ساخت عالی شهرت دارد و این کیفیت در تلویزیون سونی X90J هم به خوبی دیده می شود. هر چند طراحی این محصول مانند اولد C1 انقلابی نیست ولی یک ظاهر زیبا، نمایشگر بدون فریم و ضخامت بدنه کم باعث شده تا ارزش واقعی این دستگاه چندین برابر شود.

کیفیت تصویر Sony TV X90J مثل همه مدل های 2021 دیگر فورکی است ولی تفاوت از جایی شروع می شود که امکانات محصول خود را نشان می دهند. سونی به کیفیت تصویر واقعاً عالی در بین کاربران شهرت دارد و به دنبال آن قیمت محصولاتش هم بیشتر از برندهای دیگر است، با این وجود صادقانه بگویم که این قیمت بیشتر ارزشش را دارد (به شرطی که کیفیت ایده آل، اولویت اصلی تان در خرید تلویزیون باشد). سونی در سال گذشته فقط یک تلویزیون مخصوص بازی تولید کرده بود (X9000H) اما امسال مدل های X85J/X90J/X95J مدل های گیمینگ LED سونی هستند که همگی از رفرش ریت 120 هرتز پشتیبانی می کنند.

 در بین سیستم عامل های موجود یکی از محبوب ترین ها Android است که علاوه بر دنیای گوشی های اسمارت در دنیای تلویزیون ها نیز عملکرد عالی دارد. سونی، شیائومی و هایسنس از برندهای اصلی هستند که تلویزیون اندروید تولید می کنند.

نتیجه گیری نهایی پرفروش ترین تلویزیون های 2021

  • اگر به دنبال خرید تلویزیون گیمینگ هستید؛ LG TV C1 گزینه ایده آل است.
  • اگر به دنبال خرید تلویزیون مقرون بصرفه با کیفیت هستید؛ Samsung QLED Q70A گزینه ایده آل است.
  • اگر به دنبال خرید تلویزیون با رابط کاربری ساده، کیفیت تصویر عالی هستید؛ Sony X90J انتخاب ایده آل است.

افرالند با تنوع بالا تلویزیون از برندهای مطرح ال جی، سامسونگ و سونی به شما امکان می دهد مطابق بوجه و نیاز خود بهترین تلویزیون را انتخاب کنید. جهت خرید تلویزیون و لوازم خانگی حتما بهفروشگاه افرالند با نشان اینترنتی afraland.com سر بزنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی