ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

چرا باید از بازاریابی ویدیویی استفاده کنیم؟

بازاریابی از طریق تولید محتوا راهی موثر برای برندسازی و دسترسی به مخاطبین هدف است. یکی از انواع پرطرفدار تولید محتوای تبلیغاتی، ویدئو مارکتینگ است. اهمیت ویدئوهای تبلیغاتی هر روز بیشتر می ­شود و 83 ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

بازاریابی از طریق تولید محتوا راهی موثر برای برندسازی و دسترسی به مخاطبین هدف است. یکی از انواع پرطرفدار تولید محتوای تبلیغاتی، ویدئو مارکتینگ است. اهمیت ویدئوهای تبلیغاتی هر روز بیشتر می ­شود و 83 درصد بازاریابان ادعا می­ کنند که ویدئو مارکتینگ از هر نوع روش بازاریابی دیگر اهمیت بیشتری پیدا کرده است و 87 درصد کسب­وکارها نیز از ویدئو مارکتینگ به طور موثر استفاده می­کنند.

بازاریابی ویدئویی برای کسب ­وکارهای کوچک آنقدر هم که فکر می­ کنید هزینه­بر و سخت نیست. با کمی خلاقیت و برنامه­ریزی می­توان ویدئویی درست کرد که هم مخاطب را جذب کند و هم به خوبی معرف کسب­وکار شما باشد. اگر در مورد تولید محتوای ویدئویی شک دارید در این مطلب بیشتر با بازاریابی ویدئویی، مزایا و روش­‌های انجام آن آشنا می‌شوید.

بازاریابی ویدیویی چیست؟

تولید محتوای ویدئویی زمانی اتفاق می­افتد که برندها ویدئویی را برای بیشتر کردن محتوای تبلیغاتی آنلاین خود تولید می­کنند. ویدئو معمولاً در یوتیوب یا یک شبکه اجتماعی منتشر می‌شود، اگرچه می‌تواند به شکل وبینار، دوره‌ها، ویدیوی زنده یا تیزر تبلیغاتی نیز نمایش داده شود. اگر ویدئوی تبلیغاتی درست تولید شود می­تواند راهی مناسب برای دسترسی به مخاطبین هدف کسب­وکار مورد نظر باشد. ویدئو مارکتینگ هم به عنوان محتوای B2B و هم B2C مورد استفاده قرار می­گیرد.

گفته می ­شود که ارزش هر عکس به اندازه هزاران کلمه است و برای فهمیدن ارزش ویدئو باید این رقم را ضربدر هزار کنید! این مثال پایه و اساس ویدئو مارکتینگ است، ابزاری قوی برای بازاریابی که به عنوان قسمتی از کمپین مارکتینگ، مخاطب شما را تحت تاثیر قرار می­دهد.

در واقع ویدئو مارکتینگ به معنای استفاده از فیلم برای تبلیغات و آگاهی سازی درباره محصولات و خدمات یک بیزینس است. بازاریابی ویدئویی بازدید کانال­ های دیجیتال و سوشال شما را زیاد می­ کند، به مخاطبان شما درباره محصولات آگاهی رسانی می­ کند و به شما این اجازه را می ­دهد تا از روشی جدیدتر به آن­ها دسترسی داشته باشید.

اهمیت ساخت ویدئو تبلیغاتی در چیست؟

استفاده از ویدئو مارکتینگ در میان کسب­وکارهایی با اندازه­های مختلف، از جمله کسب­وکارهای کوچک و حتی استارتاپی، بسیار پر طرفدار شده ­است. تولید ویدئو تبلیغاتی می­تواند به بیزینس­ها کمک کند تا در بخش­های مختلف کمپین تبلیغاتی خود بهبود قابل توجهی را مشاهده کنند. با توجه به تحقیقات و گزارشات، این موارد شامل افزایش 70 درصدی شناخت برند، افزایش 51 درصدی ترافیک سایت و افزایش 34 درصدی فروش می­شوند که نتایج قابل توجهی به حساب می­آیند. کلید محبوبیت ویدئوهای تبلیغاتی در سهولت نسبی آن­ها برای تعامل با مشتریان بالقوه و بالفعل در چندین پلتفرم مختلف است. حتی کسب ­و کارهای کوچک نیز می­توانند به طور فزاینده­ای از ویدیو برای جذب، تبدیل و حفظ مشتریان جدید با درصد موفقیت بالایی استفاده کنند.

اهمیت استفاده از ویدئو مارکتینگ را می­توان در پنج مورد خلاصه کرد:

  1. آگاهی رسانی و آموزش
  2. بهبود عملکرد در موتورهای جست­وجو
  3. ماندن در رقابت بازاریابی
  4. شخصی سازی روابطه با مخاطب
  5. ترغیب کردن به خرید

مزایای ویدئو مارکتینگ چیست؟

باتوجه به این که سرعت اینترنت بیشتر از قبل شده است، بیزینس­های بیشتری برای جذب مشتری به تولید محتوای ویدئویی رو آورده­اند. اما چرا باید از پست­های حاوی ویدئو تبلیغاتی استفاده کرد؟ این ویدئوها چه مزیتی را به کمپین تبلیغاتی شرکت اضافه می­کنند؟

  • باعث می­شوند مدت بیشتری در قسمت فید شبکه­های اجتماعی بالا بمانید
  • موجب می­شوند بیشتر دیده شوید و بازدید از پست در شبکه­های اجتماعی بالا برود
  • محصول شما را بهتر و بیشتر به دیگران می­شناساند
  • کاری می­کند که بیشتر به چشم بیایید
  • راهی را ایجاد می­کند تا با مخاطب خود شخصی­تر و راحتتر ارتباط برقرار کنید
  • ابزاری قوی برای فروش هستند
  • رتبه شما را در سرچ بالاتر می­برند
  • محبوبیتی روز افزون در میان پلتفرم­های مختلف دارند

ویدئو یک قالب محتوایی همه کاره و جذاب است که نه تنها تصویری واقعی از آنچه در حال وقوع است به ما می­دهد، بلکه اشتراک گذاری آن به طور همزمان در چند پلتفرم متفاوت هم آسان است. مخاطبیان نیز محتوای ویدئویی را ترجیح می ­دهند زیرا هضم آن راحت بوده، سرگرم کننده است و جذابیت بصری دارد. اما علت اصلی علاقه بازاریابان به ویدئو مارکتینگ، بازگشت عظیم سرمایه از طریق کانال­ های مختلف است. ویدیو همچنین برای هر کسی که به اینترنت دسترسی دارد، هم برای تماشا و هم برای تولید به راحتی قابل دسترسی است.

انواع ویدئو در بازاریابی ویدئویی:

ویدئوهای تبلیغاتی انواع مختلفی دارند. بخشی از ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوای موثر این است که قبل از شروع ساخت ویدئو و یا تولید هر گونه محتوای دیگری، هدف خود را مشخص کرده و برای ساخت کمپین تبلیغاتی برنامه­ریزی کنید. به این منظور، باید مطمئن شوید که هم نوع ویدیو و هم هدف کانال (اگر ویدئو را در شبکه‌های اجتماعی پست می‌کنید) با هدف ویدیو تولید شده مطابقت دارند. چند نمونه از ویدئوهای تبلیغاتی که امروزه رواج بیشتری در بازاریابی دارند در ادامه آورده شده­اند.

ویدئوهای دمو برای نمایش اولیه محصول

دمو ویدئوها یا ویدئوی محصول، کلیپ­هایی کوتاه و آموزشی هستند که کارکرد محصولات یا خدمات شرکت را توضیح می­دهند. در این نوع تیزر تبلیغاتی، ویژگی­های کلیدی محصول نمایش داده شده و بستری برای ترغیب مخاطبین به خرید فراهم می­شود.

ویدئوهای پشت صحنه

این نوع تیزر تبلیغاتی به مخاطب این فرصت را می­دهد تا افرادی که در پشت صحنه کسب­وکار حضور دارند را ببیند و نحوه تولید محصولات مشاهده کند. نمایش روند ارائه خدمات یا تولید محصولات چیزی نیست که بیزنسی بتواند در آن تقلب کند و در واقع راهی است برای ایجاد ارتباطی احساسی میان مشتری و تولیدکننده.

ویدئوهای آموزشی

ویدیوها روشی مناسب برای یادگیری نحوه انجام کارها به صورت آنلاین هستند، چون دقیقاً به مخاطب  نشان می­ دهند که چگونه آن را انجام دهد. تمامی مراحل آماده سازی غذا یا سرهم کردن یک کمد را می ­توان به وضوح در ویدئو مشاهده و عینا تکرار کرد.

ویدئوهای رضایت مشتری

این نوع ویدئوهای راهی بسیار مناسب برای آوردن شواهد اجتماعی و تاثیرگذاری بر بازار هدف است. برای مشتری اهمیت دارد که مطمئن شود محصولی که می­ خواهد خریداری کند بهترین راه حل برای رفع نیاز او است. ویدئوهای رضایت مشتری بهترین روش برای نمایش محصول و در عین حال ایجاد اعتماد برای خرید در بین مخاطبین است.

ویدئوهای پخش زنده

ویدیوی زنده بهترین فرصت برای آشنایی نزدیک و شخصی با مخاطب است و به ویژه در شبکه ­های اجتماعی به خوبی کار می‌کند. می­توانید ساعتی را تعیین کرده و در آن زمان به صورت زنده درباره کسب­وکار خود اطلاعاتی را در اختیار مخاطبین قرارداده و همچنین به سوالات آن­ ها تا حد امکان پاسخ دهید.

چطور ویدیو تبلیغاتی بسازیم؟

امروزه، ویدئوهای تبلیغاتی به روشی برتر برای مارکتینگ در دنیای بازاریابی تبدیل شده­اند و به همین دلیل محتوایی هستند که مخاطبین شما انتظار دارند در آینده از شما ببینند. هرچه زودتر شروع به استفاده از ویدئو مارکتینگ کنید احتمال آن که در آینده موفق شوید بیشتر خواهد بود. البته کیفیت و محتوای ویدئو در تاثیر گذاری آن در تبلیغات بسیار اهمیت دارد؛ به همین دلیل تولید ویدئو تبلیغاتی نیازمند زمان، تجهیزات مناسب و افراد متخصص است. با فراهم بودن شرایط تولید محتوای ویدئویی می­توان از تاثیرگذاری آن و هدر نرفتن زمان و سرمایه صرف شده مطمئن بود.

در حال حاضر، آژانس تبلیغاتی ایران نوین (https://irannovin.net/) بهترین شرکت ساخت ویدئو تبلیغاتی در ایران است که با استفاده از جدیدترین تجهیزات و تیمی متشکل از افراد ماهر و باتجربه، قادر است تا محتوای ویدئویی شما را با بهترین کیفیت و بالاترین استاندارد تولید کند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت ایران نوین با انواع خدمات این آژانس تبلیغاتی آشنا شوید و ساخت ویدیو تبلیغاتی خود را به عهده ایران نوین بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی