ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

جدیدترین تکنولوژی درمان کمردرد؛ لیزر دیسک کمر

لیزر دیسک کمر جدیدترین تکنولوژی برای درمان دردهای ناشی از دیسک کمر! مشکل کمردرد به ویژه درد ناشی از دیسک از مشکلات بسیار شایعی است که بسیاری از افراد درگیر آن هستند. اغلب تصور می‌کنند ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

لیزر دیسک کمر جدیدترین تکنولوژی برای درمان دردهای ناشی از دیسک کمر!

مشکل کمردرد به ویژه درد ناشی از دیسک از مشکلات بسیار شایعی است که بسیاری از افراد درگیر آن هستند. اغلب تصور می‌کنند تنها راهکار رهایی از درد ناشی از ستون فقرات، عمل جراحی است.

اما امروزه با وجود پیشرفت‌هایی که در زمینه پزشکی داشته‌ایم، پزشکان فوق تخصص درد به روش‌های پیشرفته قادر به درمان دیسک به روش غیر جراحی با تکنیک لیزر ستون فقرات هستند.

در واقع درمان کمردرد به روش لیزر دیسک از سال 2000 در کشورهای پیشرفته به جای انجام عمل جراحی باز با موفقیت انجام گرفت. با انجام این روش درمانی بیماران دیگر متحمل عارضه‌های ناشی از عمل جراحی باز نخواهند شد.

در ادامه در خصوص این روش درمانی توضیحات بیشتری ارائه می‌شود.

درمان دیسک با لیزر چگونه انجام می‌شود؟

دیسک‌ها ساختار فیبری دارند که مانند بالشتک بین هر دو مهره کمر قرار گرفته‌اند و مانع از برخورد مهره‌ها به یکدیگر می‌شود.

بیماری‌های زمینه‌ای، وارد شدن آسیب به ستون فقرات یا افزایش سن منجر به آن می‌شود که دیسک‌ها خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهند و از بین مهره‌های ستون فقرات بیرون‌ بزنند یا دچار پارگی شوند.

امروزه با روش‌های پیشرفته و تکنیک‌های غیر جراحی مانند لیزر دیسک کمر می‌توان درد ناشی از مشکلات دیسک را درمان کرد. 

لیزر دیسک کمر نوعی پروب لیزری است که در فضای بین مهره‌ها قرار داده می‌شود و با کم شدن حجم دیسک، فشار از روی عصب برداشته می‌شود، در نتیجه بیمار تسکین درد را تجربه می‌کند.

لیزر دیسک کمر یک روش کم تهاجمی است که تنها از راه پوست برای بیمار انجام می‌گیرد و هدف از انجام این روش کاهش قابل توجه درد و بهبود نقص عصبی است.

در این روش با تبخیر قسمت مرکزی دیسک با لیزر، حجم و قطر دیسک بیرون‌زده کاهش می‌یابد و فشار از روی عصب برداشته خواهد شد. در نهایت خونرسانی بهتر می‌شود. 

از آنجایی که این روش به صورت کم تهاجمی انجام می‌شود، نیازی به بیهوشی عمومی ندارد، تنها در قسمت که سوزن برای انتقال انرژی وارد می‌شود، بی حس خواهد شد تا بیمار طی درمان دردی را احساس نکند.

گرمای وارد شده از طریق لیزر دیسک کمر منجر به تبخیر آب درون دیسک بدون آسیب می‌شود و در نهایت بیمار رفع فشار و تسکین درد را تجربه می‌کند. همچنین از عود مجدد این بیماری نیز جلوگیری خواهد شد.

مزایای درمان دیسک کمر با لیزر

از آنجایی که این روش درمانی از مزایای زیادی برای بیماران برخوردار است، در اغلب مواقع پزشک متخصص درد برای درمان دیسک کمر از این روش درمانی به جای انجام عمل جراحی باز انجام می‌دهند. 

از مزایای این روش درمانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بدون ایجاد هیچ برش یا اسکاری
  • بدون خونریزی
  • بهبودی سریع
  • بدون آسیب به بافت سالم
  • عدم آسیب عضلانی
  • بدون نیاز به بیهوشی عمومی
  • پرداخت هزینه کمتر از سوی بیمار
  • بدون نیاز به بستری شدن بیمار
  • انجام روش درمانی به صورت سرپایی

مدت زمان مورد نیاز برای بهبودی انجام لیزر دیسک کمر 

مدت زمانی که هر فرد نیاز به بهبودی دارد، متفاوت است؛ اما، به طور کلی این روش درمانی از آنجایی که هیچ برش و خونریزی ندارد، به مدت کمی برای بهبودی کامل نیاز دارد.

بیماران می‌توانند بدون هیچ مشکلی پس از درمان دیسک با لیزر به فیزیوتراپی برای تسریع روند بهبود مراجعه کنند. حتی برخی از افراد پس از یک هفته استراحت می‌توانند به مشاغلی که نیاز فعالیت‌های سنگین ندارند، بازگردند.

به طور کلی حداکثر پس از 6 هفته می‌توانند همانند دیگر افراد هرگونه فعالیتی داشته باشند و کارهای روزمره خود را انجام دهند.

هزینه درمان دیسک با لیزر

قطعا روش‌های درمانی که به صورت جراحی برای بیماران انجام می‌گیرد، به‌دلیل پروسه و خدماتی مانند بیهوشی، آزمایشات و... که برای بیماران در نظر گرفته می‌شود، هزینه بالایی نسبت به هر روش دیگری دارد.

با وجود اینکه بیماران هزینه زیادی پرداخت می‌کنند، گاهی درد آنها برطرف نشده و متحمل عارضه‌های ناشی از عمل جراحی برای درمان دیسک می‌شوند.

درمان دیسک با لیزر از آنجایی که به صورت سرپایی و غیر تهاجمی است، هزینه بسیار کمتری دارد. با این حال قیمت دقیق این روش درمانی بسته به پزشک و کلینیکی که مراجعه می‌کنید، می‌تواند متفاوت باشد. برای اطلاع از هزینه دقیق باید به صورت حضوری به پزشک مراجعه کنید.

مراقبت‌های مهم پس از درمان دیسک با لیزر

پزشک پس از لیزر دیسک نکات مهمی را برای شما ذکر خواهد کرد، با این حال در چند هفته ابتدایی پس از درمان باید به این نکات مهم توجه داشته باشید:

  • از چرخاندن کمر و خم کردن آن خودداری کنید.
  • از بلند کردن وسیله‌های سنگین پس از درمان با لیزر خودداری کنید.
  • تا زمانی که پزشک برای شما معین کرده است، نباید فعالیت‌های ورزشی، فعالیت‌های سنگین خانگی یا فعالیت جنسی داشته باشید.

پزشک برای اینکه هرچه سریع‌تر به بهبودی کامل دست پیدا کنید، ممکن است شما را به فیزیوتراپی ارجاع دهد تا بتوانید همانند گذشته فعالیت داشته باشید.

مطالب برگرفته از سایت دکتر محمد حسین دلشاد متخصص درد: https://drdelshadfoundation.com/

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی