ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

5 ویژگی مخفی برتر در گوشی‌های شیائومی

وقتی گوشی هوشمند جدید خود را دریافت می‌کنید، چه سیستم‌عامل آن ios باشد چه اندروید، انتظار دارید که گوشی از تمام ویژگی‌های و مشخصات سایر گوشی‌ها برخوردار باشد. بااین‌حال، لازم است بدانید چند ویژگی پنهان ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

وقتی گوشی هوشمند جدید خود را دریافت می‌کنید، چه سیستم‌عامل آن ios باشد چه اندروید، انتظار دارید که گوشی از تمام ویژگی‌های و مشخصات سایر گوشی‌ها برخوردار باشد. بااین‌حال، لازم است بدانید چند ویژگی پنهان در گوشی شما وجود دارد که ممکن است از آن‌ها مطلع نباشید. این ویژگی‌ها نه‌تنها جالب هستند بلکه می‌توانند استفاده از تلفن همراه را راحت‌تر و مفیدتر کنند. در ادامه با 5 ویژگی مخفی برتر در گوشی‌های شیائومی آشنا می‌شوید که تنها با انجام چند تغییر و تنظیمات می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. اگر گوشی شما شیائومی است یا تصمیم به خرید گوشی شیائومی دارید، این مطلب به شما کمک می‌کند.

اسکنر

این قابلیت تقریبا برای هر کسی مفید و کاربردی است. با استفاده از این ویژگی، دیگر نیازی به دانلود برنامه مجزا برای اسکن اسناد و کد QR ندارید. این ویژگی در گوشی‌های شیائومی‌ای در دسترس است که از MIUI نسخه 12 و بالاتر برخوردار هستند. اگر تصمیم به خرید گوشی اندرویدی دارید، لازم است بدانید قیمت انواع جدید گوشی شیائومی مناسب است و جدیدترین مدل‌های گوشی شیائومی دارای ویژگی‌های خوب و به روز هستند. بااین‌حال، قبل از خرید گوشی موردنظر خود بهتر است بروز ترین قیمت و قیمت روز گوشی‌ها را بررسی کنید.

برای دسترسی به اسکنر لازم است مراحل زیر را انجام دهید:

  1. به صفحه اصلی بروید یا روی نوار تنظیم سریع (Quick Setting) کلیک کنید.
  2. برنامه اسکنر را جستجو کنید.
  3. روی برنامه کلیک کنید تا شروع به اسکن کند.

حالت جیبی (Pocket Mode)

خودتان را در حال قدم زدن در شهر با گوشی شیائومی ردمی نوت 10 پرو در کیف خود که پر از وسایل دیگری نیز هست تصور کنید. در این شرایط، این احتمال وجود دارد که وسایل دیگر داخل کیف به‌صورت تصادفی به صفحه‌نمایش گوشی شما ضربه بزنند و باعث شوند که برخی برنامه‌ها به‌صورت تصادفی باز شوند. اگر این مشکل روزمره باعث نگرانی شما می‌شود، لازم است بدانید گوشی شیائومی دارای یک ویژگی بسیار جالب برای این موقعیت‌هاست.

شیائومی ویژگی فوق‌العاده‌ای به نام حالت جیبی را ایجاد کرده است و همانطور که از نام آن مشخص است اگر موبایل خود را در کیف یا جیب قرار می‌دهید این ویژگی برای شما مفید است. فعال کردن این ویژگی باعث می‌شود که وقتی تلفن همراه در جیب است، صدای زنگ آن افزایش پیدا کند و از سوی دیگر، لمس گوشی قفل شود تا ضربه‌های تصادفی اتفاق نیفتند. لازم است بدانید این ویژگی در گوشی‌های شیائومی دارای MIUI نسخه 12 و بالاتر در دسترس است. برای فعال کردن آن لازم است گام‌های زیر را بردارید:

  1. به قسمت تنظیمات (Settings) بروید
  2. به قسمت قفل صفحه و رمز عبور (Lock Screen & Password) بروید.
  3. به قسمت تنظیمات پیشرفته (Advanced Settings) بروید.
  4. حالت جیبی را فعال کنید.

پخش صدای برنامه در پس‌زمینه

این ویژگی برای کسانی است که عاشق گوش کردن انواع صداها هستند. آیا تابه‌حال آرزو کرده‌اید که بتوانید دائما به صدای یک برنامه بدون نیاز به باز نگه داشتن مداوم آن گوش دهید؟ برنامه‌هایی مانند YouTube به‌صورت خودکار، با قفل کردن گوشی یا تغییر برنامه‌ها، پخش صدا را متوقف می‌کنند. بااین‌حال، با این ویژگی مخفی شما می‌توانید صدای هر برنامه‌ای را در پس‌زمینه گوش کنید. این ویژگی نیز در گوشی‌های شیائومی دارای MIUI نسخه 12 و بالاتر در دسترس است. برای فعال کردن این ویژگی لازم است مراحل زیر را انجام دهید:

  1. به قسمت تنظیمات بروید.
  2. بر روی ویژگی‌های ویژه (Special Features) کلیک کنید.
  3. بر روی جعبه‌ابزار ویدئو (Video) کلیک کنید.
  4. ویژگی پخش برنامه در پس‌زمینه را فعال کنید.

هویت مجازی

وقتی اپلیکیشن‌های جدید دانلود می‌کنید یا به سایت‌های جدید سر می‌زنید، ثبت‌نام یا ثبت اعتبار در هر زمان که نیاز به دسترسی دارید می‌تواند دردسرساز باشد. از سوی دیگر، ممکن است وارد کردن اعتبار خود در هر سایت یا اپلیکیشنی که به آن اعتماد ندارید، ایمن نباشد یا توصیه نشود.

ویژگی هویت مجازی در گوشی‌های شیائومی این امکان را به شما می‌دهد تا برای ثبت‌نام در اپلیکیشن‌ها یا سایت‌ها، شناسه‌ای موقتی ایجاد شود تا به‌صورت قانونی در این برنامه‌ها ثبت‌نام کنید. در این صورت، حریم خصوصی شما می‌تواند همیشه حفظ شود. این ویژگی نیز در گوشی‌های شیائومی‌ای در دسترس هستند که از MIUI نسخه 12 و بالاتر برخوردار باشند. برای فعال کردن ویژگی هویت مجازی، لازم است مراحل زیر را طی کنید:

  1. به قسمت تنظیمات بروید.
  2. روی محافظت از حریم خصوصی (Privacy Protection) ضربه بزنید.
  3. بر روی مجوزهای ویژه (Special Permissions) کلیک کنید.
  4. به قسمت مدیریت شناسه‌های کاربری (Manage View ID) و شناسه کاربری مجازی خود را تنظیم کنید. به یاد داشته باشید که اعتبار شناسه کاربری مجازی همیشگی نیست. می‌توانید هویت مجازی را غیرفعال کنید و سپس هر زمان که خواستید از طریق گزینه ریست در تنظیمات، آن را مجددا فعال کنید.

اگر به این ویژگی علاقه‌مند شده‌اید و تصمیم به خرید گوشی شیائومی دارید لازم است بدانید redmi note 10 pro 128 گیگ یکی از گوشی‌های باکیفیت و قوی در بازار است. گوشی شیائومی نوت 10 پرو قیمت مناسبی نیز دارد. ردمی نوت 10 پرو یا note 10 pro یکی از معروف‌ترین گوشی‌های اندرویدی است.

ابزار پخش کردن همه‌کاره (Universal Casting Tool)

روزبه‌روز بر افرادی که برای خانه خود چندین دستگاه هوشمند را تهیه می‌کنند اضافه می‌شود زیرا با این امکانات می‌توان اتصال یکپارچه میان دستگاه‌ها را فراهم کرد. اگرچه این امر بسیار مفید است اما دستیابی به آن می‌تواند دشوار باشد. بااین‌حال، گوشی‌های شیائومی دارای یک ویژگی بسیار خوب هستند که با آن می‌توانید صفحه‌نمایش گوشی خود را به‌راحتی روی تلویزیون‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی ارسال کنید.

این ویژگی به‌خصوص زمانی مفید است که می‌خواهید ارائه دهید یا چیزی در تلفن همراه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. ابزار پخش کردن همه‌کاره، در گوشی‌های دارای MIUI نسخه 11 و بالاتر در دسترس است. برای فعال کردن این ویژگی مراحل زیر را انجام دهید:

  1. بر روی تنظیمات کلیک کنید.
  2. اتصال و به اشتراک‌گذاری (Connection and Sharing) را فعال کنید. سپس گوشی شروع به جستجوی دستگاه‌های نزدیک می‌کند.
  3. دستگاهی که می‌خواهید بر روی آن تصویر را پخش کنید انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که برای فعال کردن این قابلیت، لازم است هر دو دستگاه به یک شبکه Wi-Fi متصل باشند.

درنهایت، گوشی‌های شیائومی یکی از گوشی‌های قوی و باکیفیت در بازار هستند که از امکانات و ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای برخوردار است. بنابراین، اگر به دنبال گوشی خوبی هستید که قیمت مناسبی داشته باشد گوشی شیائومی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. این گوشی قابلیت‌های مخفی متعددی نیز دارد که در این مقاله با آن‌ها آشنا شدید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • حسین طاهری
    حسین طاهری | ۱۱ اسفند ۱۴۰۰

    همه اینها و بیشتر تو اموشن یو آی نسخه 9.1 هواوی هست :) اما خواستم یه چیزی بگم که نا مربوطه دقت کردین در ویجیاتو و روزیاتو پایین سایت میشه به سایت های دیگر دیجیاتو سوییچ کرد ولی تو خود سایت دیجیاتو نمیشه لطفا لینک روزیاتو و ویجیاتو را پایین سایت اضافه کنید.

مطالب پیشنهادی