ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

امکانات ساعت کاسیو یا امکانات ساعت سیتیزن؟ انتخاب با شما

همان طور که می دانید کاسیو و سیتیزن دو کمپانی بزرگ در صنعت ساعت مچی هستند. هر دو کمپانی ساعت مچی های مقرون به صرفه و بسیار باکیفیتی تولید می کنند و در طراحی های ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

همان طور که می دانید کاسیو و سیتیزن دو کمپانی بزرگ در صنعت ساعت مچی هستند. هر دو کمپانی ساعت مچی های مقرون به صرفه و بسیار باکیفیتی تولید می کنند و در طراحی های خود بسیار منحصر به فرد و ظریف عمل می کنند. این دو کمپانی بزرگ ژاپنی ساعت مچی هایی با تکنولوژی ها و امکانات پیشرفته تولید می کنند و در این صنعت پیشرو هستند. این نکته قابل ذکر است که امکاناتی که در ادامه می خوانید در همه ساعت های سیتیزن و کاسیو وجود ندارد و فقط در مدل هایی که این امکانات در ویژگی های اصلی ساعت ذکر شده وجود دارد. در این مطلب با تکنولوژی ها و امکانات ساعت های برند کاسیو و سیتیزن آشنا خواهید شد.

امکانات ساعت های کاسیو

برند کاسیو در سال ۱۹۶۴ تأسیس شد. ساعت مچی های این برند دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. به‌طور کلی ساعت مچی های کاسیو دارای کالکشن های متفاوتی هستند و هرکدام از طراحی های ویژه و تکنولوژی های منحصر به فردی برخوردار هستند. از جمله این ویژگی ها قابلیت نمایش زمان، فشار، دما، ارتفاع و … است. ساعت جی شاک مشهور ترین زیر برند کاسیو است و ساعت های جی شاک از امکانات ویژه ای بر خوردار هستند. اسم ساعت های کاسیو جی شاک، بدلیل اینکه در برابر ضربه مقاوم است به معنی ضد شوک است. ساعت های این برند به طور کلی بسیار مقاوم و با دوام هستند. در این بخش با برخی از تکنولوژی های کاسیو آشنا خواهید شد.

کنترل رادیویی (Radio-controlled Watch)

ساعت های هیبریدی برند کاسیو امواج رادیویی زمینی را از کل 6 ایستگاه انتقال زمینی جهان دریافت می کنند. این ایستگاه ها در آلمان، ژاپن، آمریکای شمالی، چین و انگلستان واقع شده اند. این تکنولوژی امکان دریافت اطلاعات موقعیت و زمان از ماهواره های جی پی اس دار را فراهم می کنند. در هر نقطه از جهان که باشید به راحتی زمان صحیح مکان فعلی خود را به دست می آورید. این قابلیت به قدری گسترده و پیشرفته است که تمام کره زمین را در بر می گیرد و دریافت سیگنال قابل اطمینان کالیبراسیون زمانی ساعت با کنترل رادیویی را حفظ می کند.

سنسور سه گانه (Triple Sensor)

این تکنولوژی به گونه ای طراحی شده است که در واقع یک سنسور سه گانه اختصاصی است. به کمک سنسور سه گانه ساعت کاسیو امکانات زیر را برای شما فراهم می‌ شود: ارتفاع، عمق، دما، فشار محیط و جهت! این سنسور مخصوص غواصان است و برای کمک به غواصان جهت برآورده کردن نیازهای حرفه ای خود به کارگیری شده است. این تکنولوژی کاسیو با قابلیت قطب نما در جهت انتخاب ایمن ترین و مناسب ترین مسیرها به غواصان کمک شایسته ای می کند. اگر یک کوهنورد حرفه ای هستید این سنسور‌ها خیلی برای شما مناسب هستند. بسیاری از ساعت های کاسیو می‌توانند بدون نیاز به گوشی همراه برای شما جهت یابی کنند! اگر راه خود را گم کنید و شارژ گوشی همراه و ساعت هوشمند شما تمام شده باشد فقط یک کاسیو می‌تواند به شما راه را نشان دهد.

ساعت جهانی (World Time)

برند کاسیو اولین برندی بود که از این تکنولوژی استفاده کرد. تکنولوژی ورد تایم (World Time) به ساعت مچی های کاسیو قابلیت نمایش همزمان ساعت 2 شهر مختلف را می دهد. این عملکرد ساده و در عین حال کاربردی مخصوص افرادی است که سبک زندگی جهانی را انتخاب می کنند. کاسیو با استفاده از فناوری و تکنولوژی مولتی موتور درایو (Multi-Motor Drive) توانایی کنترل مستقل عقربه‌ها روی صفحه اصلی و صفحه ورودی را به دست می آورد. این تکنولوژی به شما امکان مشاهده زمان فعلی در 48 شهر دنیا به همراه 31 منطقه زمانی روی نقشه ای کوچک تر را می دهد.

اتصال به تلفن هوشمند (Mobile link)

اتصال به تلفن همراه به شما امکان می دهد تا ساعت با استفاده از بلوتوث با اپلیکیشن موبایلتان ارتباط برقرار کند. این قابلیت به شما امکان می دهد تا زمان به طور منظم ۴ بار در روز توسط تلفن هوشمند شما تنظیم و بررسی شود تا هیچ گونه خطایی در نشان دادن زمان درست به شما پیش نیاید. همان طور که گفتیم قابلیت هایی که از اتصال گوشی هوشمند به ساعت مچی شما ارائه می شود بسیار است. از قابلیت هایی که بسیار استفاده می شود و پرکاربرد است باید به تلفن یاب، نشانگر میزان باتری ساعت مچی و … اشاره کرد.

شارژ خورشیدی (Tough Solar)

این تکنولوژی بسیار کار آمد در برخی از ساعت مچی های کاسیو قابل مشاهده است. ساعت های کاسیو با فناوری سولار پاور انرژی حرارتی و خورشیدی را دریافت می کنند. در نتیجه باتری ساعت شارژ می شود. بنابراین ساعت شما حتی در مکان های کم نور نیز به شارژ باطری ادامه خواهد داد. کاسیو با مکانیزم تاو سولار (Tough Solar) نور را به انرژی مورد نیاز برای باتری ساعت تبدیل می‌کند. باتری ساعت های کاسیو آنقدر قوی است که اگر این ساعت را گوشه ای رها کنید تا ۲ سال بعد از آن شارژ خواهد داشت.

امکانات ساعت های سیتیزن

کمپانی قدرتمند سیتیزن از سال 1918 تاکنون بسیاری از بهترین و کاربردی ترین ساعت مچی های جهان را تولید کرده است. این برند قدم‌ های شگرفی در صنعت ساعت‌سازی جهان برداشته است. از طراحی و خلق اولین ساعت های خورشیدی تا خلق ساعت های اسپرت برای غواصی، کوهنوردی و ... . فناوری های به کار رفته شده در ساعت مچی های سیتیزن بسیار شگفت انگیز است که در این بخش با برخی از آنها آشنا خواهید شد.

سیتیزن اکودرایو (Eco-Drive)

سیتیزن در سال ۱۹۷۶ اولین ساعت آنالوگ مجهز به شارژ با انرژی نور در جهان را تولید و عرضه کرد. این فناوری پیشرفته را سیتیزن اکودرایو نامید. تکنولوژی اکودرایو از کم ترین نورها تولید انرژی می کند. تکنولوژی اکو درایو برای شارژ باتری ساعت از منابع نور طبیعی و مصنوعی استفاده میکند. ساعت مچی سیتیزن اکودرایو قادر است ماه ها در تاریکی بماند و به کار خود ادامه دهد.  برخی از مدل های مجهز به عملکرد ذخیره انرژی قادر به کار کردن حتی تا 7 سال می باشند.

تکنولوژی امواج ماهواره ای (Satellite Wave)

آیا شما در شرایط آب و هوایی مختلف قرار می گیرید و نگران آگاه نشدن از زمان درست می باشید؟ سیتیزن نگرانی شما را برطرف کرده است. امواج ماهواره ای GPS به همراه یک فناوری منحصر به فرد داده های موقعیت و سیگنال زمانی را از ماهواره های GPS در حال گردش دریافت می کنند و به طور خودکار ساعت خود را به تاریخ و زمان صحیح به روز می کند. تکنولوژی امواج ماهواره ای (CITIZEN Satellite Wave GPS) در 38 منطقه زمانی جهان پوشش دارد. داده های موقعیت و سیگنال زمان را از ماهواره های GPS که در ارتفاع 20000 کیلومتری به دور زمین می چرخند دریافت می کند تا زمان صحیح را در مکانی که در آن وجود دارید نشان دهد.

زمان بندی اتمی سیتیزن (AtomicTimekeeping)

هنگامی که ساعت مجهز به تکنولوژی زمان بندی اتمی (watchmaker Atomic Citizen) داشته باشید، زمان دقیق توسط هر منبع نور را دریافت خواهید کرد. سیگنال هایی حاوی زمان، روز و تاریخ دقیق را که توسط یک ساعت اتمی با دقت یک ثانیه در هر 100000 سال اندازه‌گیری می‌شود، مستقیماً با استفاده از امواج رادیویی استاندارد به ساعت ارسال می‌شود. برای جلوگیری از تداخل با گوشی های هوشمند و سایر وسایل الکترونیکی که در طول روز با بسیاری از آن ها سر و کار داریم، ساعت های اتمی سیتیزن (Timekeeping) سیگنال های رادیویی را در اواخر شب دریافت می کنند، تا ساعت شما با زمان و روز صحیح تنظیم شود.

سوپرتیتانیوم در ساعت سیتیزن (Super Titanium)

در سال 1970، سیتیزن از اولین ساعت تیتانیومی جهان رونمایی کرد. سیتیزن با پردازش تیتانیوم جامد (Duratect) و استفاده از آن فناوری اختصاصی سخت کننده سطح، ماده ای را پنج برابر سخت تر از استیل ضد زنگ تولید کرد. وزن سوپر تیتانیوم تقریباً نصف وزن استیل ضد زنگ است. بنابراین آن را روی مچ دست بسیار راحت تر و سبک تر جلوه می دهد. تیتانیوم جامد به صورت طبیعی یک ماده ضد حساسیت است. این بهترین فناوری برای افرادی است که مبتلا به حساسیت های پوستی هستند. چه اتفاقی بدتر از خراشیده شدن ساعت مچیتان می تواند اتفاق بیفتد؟ خوشبختانه این مشکل برای همیشه با وجود تکنولوزی سوپر تیتانیوم حل شده است.

از کجا ساعت سیتیزن و ساعت کاسیو اصل بخریم؟

همان طور که خواندیم ساعت مچی های برند سیتیزن و کاسیو اصل از کیفیت قابل توجهی برخوردارند. محبوبیت هر چه بیشتر ساعت های کاسیو و سیتیزن باعث شده است که بسیاری از تولید کنندگان در صدد این باشند که ساعت های کاسیو و سیتیزن تقلبی تولید کنند. اما به این نکته توجه کنید که فقط ساعت های کاسیو و سیتیزن اصل ویژگی های ذکر شده در این مطلب را دارا هستند. پس فقط دنبال خرید محصول اورجینال باشید. فروشگاه ساعت تیک تاک گالری یکی از معتبر ترین وبسایت ها در زمینه فروش ساعت مچی اورجینال در ایران است و می توانید در این وبسایت معتبر ترین برند ها و بیشترین تنوع ساعت مچی را مشاهده کنید و خریدی آسان و لذت بخش را تجربه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی