ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

قیمت لوازم خانگی چالش این روزهای بازار

لوازم خانگی، از آن دسته لوازمی هستند که زندگی ما به آن‌ها وابسته است. فرقی نمی‌کند که در حال شروع یک زندگی مستقل باشیم یا در آستانه خرید جهیزیه برای ازدواج، خرید و آماده کردن ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

لوازم خانگی، از آن دسته لوازمی هستند که زندگی ما به آن‌ها وابسته است. فرقی نمی‌کند که در حال شروع یک زندگی مستقل باشیم یا در آستانه خرید جهیزیه برای ازدواج، خرید و آماده کردن لوازم خانگی اولین چیزی است که هرکس به آن فکر می‌کند. تا چندین سال پیش دغدغه اصلی مردم برای خرید این لوازم حیاتی، کیفیت، سلیقه و امکانات آن بود چراکه تقریبا قیمت همه لوازم خانگی چه ایرانی چه خارجی، در یک محدوده بودند و اختلاف قابل توجهی نداشتند. 

اما امروز داستان فرق کرده است، تحریم و عدم واردات لوازم خانگی و افزایش قیمت ارز، باعث شد تا در طی یک بازده یکی دو ساله، قیمت لوازم خانگی خارجی به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند و تقریبا خرید برندهای خارجی برای بیش از نیمی از مردم سخت و عملا غیر ممکن شود. این موضوع، شرایط خوبی را برای تولید کنندگان ایرانی به وجود آورد تا بار دیگر اعتماد مردم را برای خرید و حمایت از کالاهای ایرانی جلب کنند. صاحب‌نظران معتقدند تولیدکنندگان داخلی باید خودشان را به گونه‌ای اثبات کنند که مردم به سمت کالاهای ایرانی سوق پیدا کنند و این اتفاق جز با ارتقای کیفیت و همچنین تغییر قیمت‌ها نمی‌افتد.

اما اکنون چیز دیگری مشاهده می‌شود ! در حال حاضر کیفیت و قیمت محصولات داخلی بیانگر این واقعیت است که در بسیاری موارد کالاهای داخلی شانه به شانه کالاهای خارجی می‌زنند و در برخی از محصولات تولیدی تا جایی پیش رفته‌اند که از رقبای خارجی خود عملکرد بهتری داشته‌اند. اما ذکر این نکته خالی  از لطف نیست که دو عامل مهم گارانتی و خدمات پس از فروش، خود برای انتخاب کالاهای ایرانی کافی هستند. 

این نوشتار به مقایسه برخی از لوازم خانگی ایرانی و خارجی می‌پردازد.

یخچال فریزر

یخچال فریزر یکی از اصلی‌ترین لوازم خانگی است که تقریبا در همه آشپزخانه‌ها به شکل‌های مختلفی دیده می‌شود. یخچال فریزرها به طور کلی از نظر نوع، به سه دسته یخچال فریزر ساید بای ساید، کمبی و دوقلو تقسیم بندی می‌شوند.

گارانتی، دقیقا همان چیزی است که کالاهای داخلی را از دیگر محصولات مشابه خارجی متمایز می‌کند. فرآیند خرید یک کالا با بررسی، انتخاب و نهایتا خرید پایان نمی‌یابد. بلکه پس از خرید یک کالا، گارانتی و خدمات پس از فروش، ادامه دهنده این ارتباط میان مصرف کننده و تولید کننده است. یخچال فریزر جزو آن دسته از لوازمی است که همیشه به افراد متخصص و مطمئن نیاز دارد؛ از مرحله نصب گرفته تا سال‌ها سرویس‌دهی همه و همه از مزیت‌‌های خرید یخچال فریزر ایرانی است. 

 قیمت یخچال فریزر، به موارد زیادی مانند امکانات و قابلیت‌ها، رنگ، مدل، طراحی، وجود آبسردکن، هوم بار و … بستگی دارد. قیمت یخچال فریزرهای تنها به برند ختم نمی‌شود اما متاسفانه برخی از فروشندگان برند را بهونه‌ای برای افزایش قیمت قرار می‌دهند. به طور کلی برندهای ایرانی دست کمی از نمونه‌های مشابه خارجی و به نسبت یخچال فریزرهای خارجی حداقل 10 میلیون تومان قیمت پایین‌تری دارند، پس خرید آن‌ها به صرفه است.  

تلویزیون

تلویزیون از یکی از وسایلی است که به جرات می‌توان گفت اکنون به عضوی از خانواده ما تبدیل شده است. برای بیشتر افراد، تلویزیون دوست و همراه لحظات خوش آن‌هاست و وقت زیادی از روز خود را صرف دیدن تلویزیون می‌کنند یا اگر هم به کار دیگری مشغول باشند، تلویزیون را خاموش نمی‌کنند تا فضای خانه با صدای آن زنده باشد. 

تلویزیون‌ها از نظر کیفیت تصویر به سه دسته تلویزیون 4K، تلویزیون Full HD و HD تقسیم می‌شوند. مهندسان و تولیدکنندگان ایرانی، در طی سال‌ها فعالیت و همکاری با برندهای مطرح جهانی مانند الجی و سامسونگ، تجربه و دانش لازم را برای تولید مدرن‌ترین تلویزیون‌ ها به دست آورده‌اند. برندهای ایرانی تمامی تلاش خود را برای تولید انواع تلویزیون در کیفیت‌های مختلف بکار گرفته‌اند.

قیمت تلویزیون، به مواردی چون کیفیت صفحه نمایش، سایز تلویزیون، هوشمند یا غیرهوشمند بودن، برند سازنده تلویزیون و از همه مهم‌تر گارانتی و خدمات پس از فروش است. همین عامل برای خرید تلویزیون‌های ایرانی کافی است. به طورکلی قیمت تلویزیون‌های ایرانی کمتر نمونه‌های مشابه خارجی است به عنوان مثال، قیمت تلویزیون 4K هوشمند یک برند ایرانی، حدود 16 میلیون است در حالی که نمونه خارجی همین مدل، حدود 19 میلیون تومان است. همین اختلاف کم نشان می‌دهد که هنوز هم امکان کاهش قیمت برندهای ایرانی وجود دارد. 

قیمت ماشین لباسشویی

از مدت‌ها پیش،شستشوی لباس‌ها برای بیشتر افراد معضل بزرگی بود و کمتر کسی از شستن لباس‌ها با دست احساس رضایت داشت. شستن دستی لباس علاوه بر گرفتن وقت زیادی از فرد، یک کار دشوار بود چرا که گاهی پیش می‌آمد که با یکبار شستشو لکه‌ها تمیز نمی‌شدند و باید به روش‌های مختلف برای پاک کردن آن‌ها تلاش می‌کردند. چیزی نگذشت که ماشین لباسشویی به وجود آمد، این وسیله پرکاربرد، خود لباس‌ها را می‌شوید، خشک می‌کند و تحویل می‌دهد. لباسشویی ها به دو نوع اتوماتیک و دوقلو تقسیم می شوند. 

برندهای ایرانی با بهره گیری از دانش و تخصص مهندسان ایرانی، انواع لباسشویی دوقلو و اتوماتیک را در شکل و امکانات متفاوت تولید نموده‌اند. قیمت لباسشویی به عواملی چون نوع، چند کیلویی بودن آن، تعداد برنامه های شستشو، برند و از همه مهم‌تر خدمات و گارانتی بستگی دارد. در حال حاضر هیچ کدام از برندهای خارجی در ایران نمایندگی ندارند؛ بنابراین اگر ماشین لباسشویی خارجی خریداری شود، قطعا بدون گارانتی و خدمات پس از فروش خواهد بود.

خرید ماشین لباسشویی بدون گارانتی و خدمات به این معناست که خریدار تمام مسئولیت نصب، معیوب بودن کالا، سرویس و تامین قطعات را می‌پذیرد! اگر این مسئولیت، مسئولیت آسان و راحتی بود، پس دیگر چه نیازی به این همه نمایندگی و شرکت خدماتی وجود داشت؟!

با توجه به قیمت ماشین لباسشویی خارجی، بهتر است کالایی خریداری شود که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد تا در صورت بروز مشکل، کار شما فقط یک تماس با نمایندگی باشد؛ نه تامین قطعات و یافتن سرویس کار متخصص.

اجاق گاز

از همان زمان که اجاق‌های نفتی و چوبی و زغالی غذای اهالی خانه را می پختند تا به امروز که اجاق‌گازهای پیشرفته با کلی امکانات راهی آشپزخانه‌ها می‌شوند، اجاق قلب آشپزخانه هر خانه‌ای محسوب می‌شده است. همه ما تقریبا چند ساعت از شبانه روز را در آشپزخانه و در کنار اجاق گاز سپری می‌کنیم.  با شنیدن اسم اجاق گاز ذهن اکثر ما به سراغ یک اجاق گاز فردار کلاسیک می‌ رود که قدیم در همه آشپزخانه ‌ها بود. اما اکنون انواع مختلفی از اجاق گاز با قابلیت‌های متفاوتی روانه بازار شده است. 

اجاق گاز، از جمله لوازم خانگی است که از گذشته کیفیت بسیار بالایی داشته و در میان خانواده‌ها محبوب بوده است. کیفیت ساخت این وسیله آنچنان خوب بوده است که هنوزهم بیشتر خانواده‌ها ترجیح می‌دهند به جای خرید نمونه‌های مشابه خارجی، اجاق گاز ایرانی خریداری کنند. 

بسیاری از افراد تصور می‌کنند انتخاب و خرید یک محصول، به معنای پایان ارتباط خریدار و شرکت سازنده است؛ بلکه این آغاز ارتباط آنهاست. اجاق گاز یا هر محصول دیگری، تا زمانی که کار می‌کند به باید مورد حمایت شرکت سازنده خود قرار گیرد.

اجاق گاز جزو آن دسته از لوازمی است که همیشه به افراد متخصص و مطمئن نیاز دارد؛ از مرحله نصب گرفته تا سال‌ها سرویس‌دهی و در نهایت گفتن جمله «این دستگاه عمر خودش را کرده است!» البته با توجه به این که اجاق گاز های  ایرانی عمر و دوام طولانی دارند، ممکن است بعد از 30 سال این جمله شنیده شود!

قیمت این وسیله پرکاربرد، به موارد چون نوع، تعداد شعله، داشتن فر، تعداد فر و برند بستگی دارد. از جمله برندهای ایرانی، می‌توان به تاکنو، اخوان، ، دوو، اسنوا، هیمالیا و بست اشاره کرد که به کشورهای دیگر صادر می‌شوند.

متاسفانه بارها دیده شده که برخی از فروشندگان با سوءاستفاده از شرایط بازار، لوازم خانگی مانند یخچال فریزر، تلویزیون و .. را با قیمت بالاتری به فروش می‌رسانند یا با چسباندن نام برندهای خارجی به محصولات بی کیفیت، قصد فریب مردم را دارند، در این شرایط خرید از یک منبع و فروشگاه قابل اعتماد بسیار حائز اهمیت است. فروشگاهی که نمایندگی رسمی هریک از برندها باشد و از شروع انتخاب با ارائه راهنمای خرید تا پایان فرآیند خرید با پشتیبانی، همراه خریداران باشد. 

فروشگاه اینترنتی رادهوم 

موضوعی که اکنون بیش از هر زمان دیگری می‌بایست به آن توجه شود، حمایت از تولید ملی و لوازم خانگی ایرانی است. رادهوم، یک فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی در استان خوزستان است که با بررسی بازار و سلیقه همه افراد و خانواده‌ها، تلاش نموده است تا سبد کاملی از لوازم خانگی برندهای مطرح و خوش نام و نشان ایرانی را ارائه دهد تا دست خریداران محترم برای انتخاب باز باشد. 

همچنین، کارشناسان این مجموعه با بررسی ابعاد مختلف هریک از کالا، نقد و بررسی تخصصی هریک از آن‌ها را نوشته‌اند تا فرآیند انتخاب و خرید، بیش از پیش آسان شود. 

قیمت‌های درج شده در صفحه کالاها، بروز بوده تا مشکلی برای خریداران محترم به وجود نیاید. رادهوم، با بهره گیری از کادری مجرب و حرفه‌ای در واحد لجستیک خود، متعهد می‌شود که سفارش کاربران را صحیح و سالم و در سریع‌ترین زمان ممکن به دست آن‌ها می‌رساند.

 هدف اصلی رادهوم، ارائه کالاهای متنوع، کمک در انتخاب و در نهایت خرید آسان است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی