ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آسانسور
رپورتاژ آگهی

از طراحی تا نصب آسانسور

فرآیند طراحی آسانسور خانگی بر اساس چند عامل، مانند طراحی خانه و درخواست‌های صاحب خانه می‌تواند متفاوت باشد. همچنین نصب آسانسور به سن خانه نیز بستگی دارد. اگر قصد ساخت یک خانه جدید را دارید، می‌توانید یک آسانسور را در نقشه‌ها بگنجانید و آن را به عنوان بخشی از ساختمان ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

فرآیند طراحی آسانسور خانگی بر اساس چند عامل، مانند طراحی خانه و درخواست‌های صاحب خانه می‌تواند متفاوت باشد. همچنین نصب آسانسور به سن خانه نیز بستگی دارد.

اگر قصد ساخت یک خانه جدید را دارید، می‌توانید یک آسانسور را در نقشه‌ها بگنجانید و آن را به عنوان بخشی از ساختمان نصب کنید. همچنین امکان طراحی آسانسور برای خانه‌های قدیمی یا ساخته شده نیز وجود دارد. خانه را می‌توان بازسازی کرد تا امکان نصب آسانسور مسکونی فراهم شود.

بسته به سن و سبک خانه فعلی شما، ممکن است طوری طراحی شده باشد که نصب آسانسور بعداً آسان باشد. برخی از سازندگان و معماران خانه، کمد‌ها را روی هم می‌چینند، به این معنی که کمد‌ها مستقیماً روی هم در هر طبقه از خانه ساخته می‌شوند. کمد‌ها معمولاً با اندازه چاه آسانسور مسکونی استاندارد مطابقت دارند. آن‌ها همچنین حاوی چراغ‌ها، پریز‌ها و سایر اتصالات مناسب و کفپوش موقت نیز هستند.

اگر خانه شما به گونه‌ای ساخته نشده است که به راحتی امکان نصب آسانسور را فراهم کند، بعداً نگران نباشید. اگر به آسانسور‌های مسکونی نیاز دارید، شرکت الماس آسانسور به راحتی خدمات مونتاژ و نصب آسانسور را برای منازل ساخته شده را انجام می‌دهد. همچنین با طراحی آسانسور اختصاصی، از ابتدای ساخت ساختمان در کنار شما خواهد بود. 

در ادامه به برخی نکات در طراحی آسانسور اشاره خواهیم کرد که بر قیمت آسانسور نیز تاثیر گذار هستند. تا انتها با ما همراه باشید.

انتخاب نوع بالابر قبل از طراحی آسانسور

سبک و اندازه خانه شما، بر آسانسور مناسب برای شما تأثیر می‌گذارد. دو نوع آسانسور برای مصارف خانگی پیشنهاد می‌شود. آسانسور کششی و هیدرولیک. بهترین نوع برای خانه شما به موقعیت مکانی، فضای بالای سر موجود و فضای موجود در خانه شما بستگی دارد.

آسانسور‌های کششی

آسانسور‌های کششی شرکت الماس آسانسور به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در فضا صرفه‌جویی کنند، زیرا به موتورخانه نیاز ندارند. اگرچه آسانسور‌های کششی برای مصارف خانگی طراحی شده‌اند، اما از همان فناوری آسانسور‌های موجود در ساختمان‌های تجاری استفاده می‌کنند. یکی از برجسته‌ترین مزایای آسانسور کششی این است که، بی‌صدا و روان کار می‌کند. این سیستم از تسمه یا طناب‌های فولادی برای بلند کردن کابین از طبقه به طبقه دیگر استفاده می‌کند. آسانسور‌های کششی مسکونی به طرز باورنکردنی از نظر انرژی کارآمد هستند و روان کار می‌کنند و نگهداری آن‌ها آسان است.

آسانسور‌های هیدرولیک

یک آسانسور هیدرولیک وقتی در خانه شما نصب می‌شود، نیاز به فضایی برای نصب جک دارد. آسانسورهای هیدرولیک با فضای کمی که اشغال می‌کنند، بسیار مناسب فضای داخلی ساختمان‌ها مانند ویلاها و منازل دوبلکس می‌باشد. از این نوع سیستم در طراحی آسانسور شیشه‌ای نیز استفاده می‌شود. این آسانسورها بیصدا و بسیار روان حرکت می‌کنند.

طراحی آسانسور هیدرولیک مسکونی با همان معیار‌ها و مشخصاتی که در آسانسور‌های تجاری استفاده می‌شود، انجام می‌پذیرد اما در مقیاسی کوچکتر. آسانسورهای هیدرولیک بر خلاف کششی، تنها میتواند تا 5 طبقه حرکت کند و برای ساختمان‌های با ارتفاع زیاد مناسب نیستند.

طراحی کابین آسانسور

پس از اینکه شما و شرکت آسانسور خانگی‌تان، نوع آسانسوری را که برای خانه شما مناسب است انتخاب کردید، مرحله بعدی فرآیند کار روی طراحی کابین است. مشاوره بین کارفرما و شرکت آسانسور این امکان را فرآهم می‌کند تا از میان طیفی از سبک‌های کابین مختلف و همچنین پوشش‌های مختلف داخلی، گزینه‌های سقف، سبک‌های نرده، سبک درب و چیدمان وسایل را انتخاب کنید. شرکت آسانسور شما می‌تواند با شبیه ساز کامپیوتری یا ارائه کاتالوگ، نتیجه نهایی را به شما نشان دهد. فرقی نمی‌کند کابینی شیک و مدرن داشته باشید یا کلاسیک، با این کار قبل از نصب آسانسور در خانه، متوجه خواهید شد که کابین نهایی شما چگونه به نظر می‌رسد.

طراحی آسانسور و چک لیست پیش از نصب آسانسور مسکونی

پیمانکار قبل از نصب آسانسور خانگی شما باید چند کار را انجام دهد یا تأیید کند. حداقل شرایط لازم برای شروع کار در اکثر آسانسورها مشابه است اما بسته به اینکه قصد نصب آسانسور کششی یا هیدرولیک را داشته باشید، تا حدودی متفاوت است.

مراحل طراحی آسانسور تا نصب به شرح زیر می‌باشد:

  • آماده سازی کف چاله آسانسور
  • تهیه نقشه
  • بتون ریزی کف چاهک
  • عملیات آهن کشی چاهک آسانسور
  • دیوارکشی اطراف چاهک
  • ایجاد موتورخانه
  • دورچینی درب طبقات
  • بتون ریزی سقف چاهک
  • اجرای مکانیکال و راه اندازی آسانسور

هر کدام از مراحل طراحی آسانسور تا نصب آن، نیاز به بررسی و نظارت مهندسین متخصص شرکت آسانسور شما دارد. مراحل ابتدایی نصب آسانسور رابطه مستقیم با عمر و کارایی آسانسور شما در آینده دارد. حتما از شرکت‌هایی آستفاده کنید که با جدیدترین و بروزترین تکنولوژی روز دنیا آشنا باشند، و از قطعات با کیفیت در ساخت آسانسور شما استفاده کنند.

قیمت آسانسور به چه چیزی بستگی دارد؟

قیمت آسانسور با توجه به مکان و نوعی که طراحی می‌شوند، متفاوت هستند. هنگام طراحی آسانسور، شرکت آسانسور شما می‌تواند با توجه به بودجه و نیاز شما، بهترین گزینه را برای شما طراحی کنند. بسیار ضروری است که کیفیت قطعات را نیز در نظر بگیرید.

هیچگاه به خاطر صرفه جویی در قیمت آسانسور، از قطعات بی کیفیت استفاده نکنید. این کار ممکن است در آینده باعث بروز خرابی و تحمیل هزینه‌های اضافی سرویس و تعمیر آسانسور شود. یک شرکت آسانسور معتبر باید در تمامی مراحل طراحی آسانسور، ساخت، مونتاژ و نصب آن در کنار کارفرما باشد و با مشاوره صحیح، از بروز هزینه‌های اضافی برای او جلوگیری کند.

شرکت الماس آسانسور با بیش از 15 سال سابقه فعالیت در صنعت آسانسور و بیش از 1000 پروژه موفق انجام شده، آماده ارائه خدمات با کیفیت در زمینه طراحی آسانسور، نصب و اجرای انواع آسانسور می‌باشد.

جهت دریافت مشاوره رایگان یا استعلام قیمت انواع آسانسور و پله برقی استاندارد، ایمن و مدرن، با شرکت الماس آسانسور تماس بگیرید:
09120310467- 02122224106

منبع : وب سایت شرکت الماس آسانسور - http://www.almasasansor.com

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • سمانه میانرودی
    سمانه میانرودی | ۲۷ اسفند ۱۴۰۰

    حرفه ای و با سابقه.

  • سمانه میانرودی
    سمانه میانرودی | ۲۷ اسفند ۱۴۰۰

    الماس آسانسور یکی از بهترین شرکت های آسانسوری هست.

مطالب پیشنهادی