ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

7 نکته کلیدی برای خرید بلیط هواپیما که باید بدانید

اگر برای اولین بار می‌خواهید بلیط هواپیما تهیه کنید و از راه و رسم خرید بلیط هواپیما اطلاعی ندارید، این مطلب برای شماست. افرادی که مدام با هواپیما در رفت و آمد هستند به خوبی ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگر برای اولین بار می‌خواهید بلیط هواپیما تهیه کنید و از راه و رسم خرید بلیط هواپیما اطلاعی ندارید، این مطلب برای شماست. افرادی که مدام با هواپیما در رفت و آمد هستند به خوبی می‌دانند که چگونه می‌توانند ارزان‌تر سفر کنند و قبل از خرید به چه نکاتی توجه داشته باشند. با اطلاع داشتن از نکات مهم خرید بلیط هواپیما نه تنها می‌توانید تجربه ارزان‌تری از سفر هوایی داشته باشید و هم دچار مشکلات ناخواسته هنگام خرید بلیط ‌نشوید.

1- جستجو پرواز در تمامی ایرلاین ها

اول از همه باید بگوییم که برای خرید بلیط ارزان، تاریخ دقیق یا دوره زمانی مشخصی وجود ندارد. البته، در یکسری از شرایط قیمت بلیط های هواپیما تغییر می‌کند و امکان خرید بلیط ارزان هواپیما برای مسافران به وجود می‌آید. به طور کلی باید بدانید که عواملی مانند میزان تقاضای بلیط، شرایط آب و هوایی، زمان سفر، قیمت رقبا و رویدادهای مهم در افزایش و کاهش قیمت بلیط تاثیرگذار هستند. بنابراین بهتر است قبل از خرید بلیط هواپیما نوع پرواز خود را در تمامی ایرلاین‌ها جستجو کنید، زیرا برخی از شرکت‌های هواپیمایی برای داشتن سهم بیشتر در بازار خرید و فروش و رقابت با دیگر ایرلاین‌ها، قیمت‌های بلیط خود را کاهش می‌دهند.

2-   رفت و برگشت با ایرلاین مشخص

یکی از نکاتی که شاید کمتر به آن پرداخته می‌شود، ارزان تمام شدن قیمت بلیط‌ های هواپیما از یک شرکت هواپیمایی مشخص است. به طور مثال اگر از طریق سایت فلای تودی برای خرید بلیط به شیراز اقدام کرده‌اید، توصیه می‌شود که بلیط‌های رفت و برگشت را باهم خریداری کرده و از درصد تخفیف آن استفاده کنید. خرید جداگانه‌ بلیط‌های رفت و برگشت تنها هزینه‌ای اضافی به شما تحمیل می‌کند.

3-  تاریخ و زمان سفر انعطاف پذیری داشته باشید

قیمت بلیط هواپیما بسته به روز هفته، فصل و تعطیلات رسمی و جهانی بسیار متفاوت است. اگر می‌خواهید در فصلی سفر کنید که بلیط ارزان هواپیما برایتان نایاب شده است، کمی صبر کنید و حواستان به بلیط لحظه آخری باشد. ایرلاین‌هایی که نتوانسته‌اند بلیط‌های خود را در زمان معین به فروش برسانند آنها را با قیمتی پایین‌تر تحت عنوان بلیط لحظه آخری ارائه می‌دهند. مزیت اصلی چنین بلیط‌هایی ارزان بودن آنها است اما دارای معایبی مانند عدم امکان کنسلی و استرداد بلیط هستند. در واقع برای بلیط‌ های لحظه آخری باید عزمتان جزم و چمدانتان آماده باشد که هر لحظه امکان پرواز به مقصد موردنظرتان وجود دارد. در نظر داشته باشید که بلیط‌های چارتری و سیستمی هم از این قانون تبعیت می‌کنند و امکان تغیر تاریخ سفر یا کنسلی برایشان وجود ندارد.

4-  پروازهای بدون توقف نخرید

با پروازهایی که توقف‌دار هستند علاوه بر اینکه می‌توانید ارزان‌تر سفر کنید، امکان گشت و گذار در مقصدی بین راهی هم وجود دارد. اینگونه با کمترین هزینه به دو مقصد سفر کرده‌اید و هیجان بیشتری نصیبتان شده است. پس هنگام خرید بلیط هواپیما، حواستان به قیمت پروازهای توقف‌دار باشد.

5-   بلیط را زودتر رزرو کنید

حتما به خوبی می‌دانید که هرچه به زمان پرواز نزدیک شوید، امکان خرید بلیط ارزان هواپیما کم می‌شود. با بالا رفتن تقاضا مسافران برای خرید و سفر به یک مقصد خاص، افزایش قیمت بلیط بخشی جدایی ناپذیر است. اما می‌توان با خرید زودهنگام بلیط خود، هزینه کمتری برای سفر خود پرداخت کنید. گفته شده که بهترین زمان برای رزرو پروازهای خارجی  2 تا 3 ماه قبل از پرواز است. البته، در نظر داشته باشید که اگر تاریخ سفرتان در فصل اوج پروازها است باید 5 ماه زودتر بلیط خود را خریداری کنید. برای سفرهای داخلی بهترین زمان رزرو بلیط 2 هفته قبل از موعد سفر است. در نظر داشته باشید که این قوانین قطعی نیستند و همیشه استثنائاتی وجود دارد؛ پس قبل از خرید بلیط هواپیما به تمامی شرایط توجه کنید. برای برنامه ریزی دقیق‌تر می‌توانید از نمودار تقویمی فلای تودی استفاده کنید، در این نمودار به شما گفته می‌شود که در چه تاریخ و زمان‌هایی قیمت بلیط برایتان ارزانتر از همیشه تمام می‌شود. برای استفاده از این امکان می‌توانید قبل از خرید بلیط هواپیما، به سایت فلای تودی مراجعه کرده و با تعیین تاریخ سفر و مقصد خود، نمودار قیمتی بلیط‌تان را در بازه زمان‌های متفاوتی مشاهده کنید.

6- دور فصل های پر سفر را خط بکشید

اینکه سفر کردن در فصل‌های اوج سفر همیشه گران تمام می‌شود را بیشتر مسافران می‌دانند. اما نکته‌ای که باید توجه داشته باشید که مقصدتان در کدام موقع از سال کمتر مورد توجه مسافران است. برای برخی از مقصدها دو نیمه اول سال، های سیزن (پر سفر) به حساب می‌آیند و برای برخی برعکس آنها خواهد بود. پس لازم است اطلاع دقیقی از شرایط فرهنگی و آب و هوایی مقصد خود بدست بیاورید. اما نکته مهمی که باید توجه باشید ابتدای فصل‌های پرسفر تقاضا برای سفر بیشتر از میانه و انتهای فصل است. به طور مثال در ایام عید نوروز بیشترین درخواست برای سفر در هفته اول رخ می‌دهد در حالی که امکان خرید بلیط هواپیما ارزان در هفته دوم عید برای مسافران وجود دارد.

7- در روزهای میانی هفته سفر کنید

تعطیلات هفتگی بهترین زمان برای سفر هستند و به همین دلیل مسافران بسیاری برنامه‌‌ریزی می‌کنند که در این روزها سفر کنند. دقیقا همان اتفاقی که برای فصل‌های های سیزن (پر سفر) اتفاق می‌افتد برای تعطیلات هفتگی هم صدق می‌کند. بهتر است برنامه سفر خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که در میانه هفته سفر داشته باشید. در نظر داشته باشید که این مسئله شامل روزهای تعطیل رسمی هم می‌شود.

ترفند شما برای ارزان سفر کردن چیست؟

شما چه راهی برای ارزان سفر کردن می‌شناسید که در این مطلب بیان نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی