ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

جاذبه های گردشگری نیویورک که نباید از دست داد

نیویورک، یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان و پر از جاذبه‌ی گردشگری است. هر قدم از این شهر دارای مکان‌های معروف فراوانی است و هرگز زمان کافی برای دیدن همه‌ی آنها نیست. به همین خاطر برخی ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

نیویورک، یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان و پر از جاذبه‌ی گردشگری است. هر قدم از این شهر دارای مکان‌های معروف فراوانی است و هرگز زمان کافی برای دیدن همه‌ی آنها نیست. به همین خاطر برخی از مردم تنها برای تماشا و لذت بردن از نمایش‌های برادوی به نیویورک سفر می‌کنند، برخی دیگر برای خرید و صرف غذا و بسیاری نیز برای تماشای مکان‌های تاریخی، مجسمه‌ی آزادی، ساختمان امپایر استیت، پل بروکلین، پارک مرکزی، محله‌های تاریخی و موزه‌های معروف جهان به این شهر می‌آیند. خوشبختانه بسیاری از بهترین مکان‌ها برای بازدید در نیویورک در فاصله‌ای چند قدمی از یکدیگر قرار دارند و یا فقط با یک سواری کوتاه می‌توان از این سر به آن سر شهر رسید. در اینجا به بخشی از جاذبه های گردشگری نیویورک اشاره می‌شود.

مجسمه‌ی آزادی معروف‌ترین جاذبه‌ی گردشگری نیویورک

بازدید از نمادین‌ترین مجسمه‌ی آمریکا، در صدر فهرست کارهایی است که باید در اولین سفر خود به نیویورک انجام دهید. مجسمه‌ی آزادی که در سال 1886 ساخته شده، هدیه‌ی فرانسه به آمریکا بود. این مجسمه نماد جهانی آزادی آمریکا و یکی از برترین جاذبه‌های این کشور است. مجسمه‌ی آزادی یکی از بزرگ‎ترین مجسمه‌های جهان است که از پایه تا مشعل آن تقریباً 46 متر ارتفاع 46 متری و تقریباً 205 تن وزن دارد. می‌توانید مجسمه را از خشکی در منهتن ببینید اما بهترین کار این است که یک سفر کوتاه با قایق به جزیره‌ی لیبرتی داشته و مجسمه‌ی آزادی را از نزدیک ببینید.

در جزیره‌ی الیس از چه چیزی دیدن کنیم؟

هنگامی که برای بازدید از مجسمه‌ی آزادی سوار قایق هستید، می‌توانید در جزیره‌ی الیس توقف کرده و موزه‌ی مهاجرت را کشف کنید. این موزه‌ی خارق‌العاده در مجموعه‌ی ایستگاه تاریخی مهاجرت قرار دارد، مکانی که در آن، مدارک هزاران مهاجر قبل از ورود به ایالات متحده کنترل و بررسی می‌شد این موزه بر خاطرات، تجربیات و داستان‌های افراد در سفر به آمریکا تمرکز دارد. شما حتی می‌توانید پایگاه داده‌ی رایانه‌ای را جستجو کنید تا سابقه‌ی مهاجرانی که از اینجا وارد آمریکا شده‌اند را ببینید.

پارک مرکزی یکی از جاذبه‌های معروف نیویورک است

پیاده‌روی، خرید از دست‌فروشان و یا کالسکه سواری در مسیرهای متقاطع پارک مرکزی یا همان سنترال پارک یکی از کارهایی است که هر کسی باید در برنامه‌ی سفر به شهر نیویورک انجام دهد. شما در زمستان، حتی می‌توانید اسکیت‌های خود را ببندید و روی زمین اسکیت آن، بازی کنید. این پارک بزرگ در مرکز شهر نیویورک واقع شده، 4 کیلومتر طول و 800 متر عرض دارد و یکی از مواردی است که نیویورک را به شهری زیبا و قابل زندگی تبدیل کرده است. پارک مرکزی علاوه بر اینکه مکانی عالی برای تجربه‌ی طبیعت در کلانشهر نیویورک است، جاذبه‌های زیادی مانند قلعه‌ی بلوردر، مزارع توت فرنگی و باغ وحش را در داخل مرزهای خود دارد که بیشتر آنها رایگان هستند. خرید بلیط هواپیما راهی است که شما را به این پارک بسیار معروف جهان هدایت می‌کند.

بازدید از مرکز راکفلر

وقتی صحبت از جاذبه‌های نیویورک می‌شود، مرکز راکفلر تقریباً در تمام برنامه‎های سفر گردشگران قرار دارد. این مجتمع تفریحی و خرید در وسط منهتن محل شبکه‌ی تلویزیونی ان‌بی‌سی و رسانه‌های دیگر است. نقطه‌ی مرکزی و دیدنی این مجموعه ساختمان 70 طبقه‌ی راکفلر یا همان آسمان‌خراش آرت دکو است که مناظر فوق‌العاده‌ای از منهتن را از عرشه‌ای به نام تاپ آو دِ راک ارائه می‌دهد. این محل از طبقات 67، 69 و 70 قابل دسترسی است و فضاهای داخلی عالی و هم‌چنین مناظر فوق‌العاده‌ای از شهر را ارائه می‌دهد. اسکیت کردن در پیست فضای باز پایه‌ی برج نیز یکی از محبوب‌ترین تفریحات زمستانی مرکز راکفلر است. از تماشای مجسمه‌ی برنزی معروف اطلس در مقابل ساختمان بین‌المللی غافل نشوید.

در موزه‌ی هنر متروپولیتن چه چیزهایی را ببینیم؟

موزه‌ی هنر متروپولیتن با نام اختصاری مِت، که در سال 1870 تأسیس شد، یکی از مشهورترین موزه‌های آمریکا است. مجموعه‌ی دائمی این موزه شامل بیش از دو میلیون اثر هنری است که دوره‌ای 5000 ساله را در بر می‌گیرد. بخش مرکزی این موزه در خیابان پنجم نیویورک واقع است. در این مجموعه می‌توانید هنرهای تزیینی آمریکایی، اسلحه و زره، لباس، هنر مصری، آلات موسیقی، عکس و موارد دیگر را تماشا کنید. بخش دیگری از این موزه، واقع در پارک فورت تریون در شمال منهتن، در اطراف صومعه‌ها، کلیساها و تالارهای قرون وسطایی ساخته شده و بر هنر و معماری قرون وسطایی اروپا تمرکز دارد.

به تماشای یک نمایش در برادوی بروید

تماشای یک نمایش در برادوی یکی از کارهای برتر در شهر نیویورک است. برادوی که اوج تئاتر آمریکایی در نظر گرفته می‌شود، مکانی برای دیدن جدیدترین نمایش‌ها و آثار کلاسیکی است که مدتی طولانی به روی صحنه می‌روند. برادوی نام یک خیابان و محله است که تعداد زیادی سالن تئاتر را در خود جای داده است. کوچه‌ی شوبرت یک کوچه‌ی تاریخی معروف است که دو سالن تئاتر معروف در آن قرار دارند. مکان‌های افسانه‌ای دیگر عبارتند از تئاتر موزیکال باکس و رستوران ساردی، که بسیاری از هنرپیشه‌های مشهور در آنجا غذا خورده‌اند. کافی است با رزرو هتل خارجی در نیویورک اقامت کنید تا بتوانید به تماشای تئاتر در معروف‌ترین مرکز تئاتر دنیا بروید.

بازدید از ساختمان امپایر استیت

ساختمان امپایر استیت یکی از معروف‌ترین ساختمان‌های دیدنی نیویورک و جاذبه‌های گردشگری کلیدی شهر است. این ساختمان 381 متری با 102 طبقه، در سال 1931 افتتاح شد و تا مدت‎های مدیدی بلندترین ساختمان جهان بود تا اینکه 41 سال بعد از ساخت آن، برج مرکز تجارت جهانی از آن بالاتر رفت. بلافاصله پس از افتتاح ساختمان امپایر استیت، این برج به یک نقطه‌ی عطف و نماد نیویورک تبدیل شد. در بالای ساختمان امپایر استیت دو مکان برای دیدن جاهای دور وجود دارد که مناظر شگفت‌انگیزی را ارائه می‌دهند. در روزهایی که هوا صاف باشد، شما می‌توانید تا 130 کیلومتر را ببینید و به ایالت‌های همسایه یعنی نیوجرسی، پنسیلوانیا، کنکتیکت و ماساچوست نگاه کنید.

های لاین نیویورک چیست؟

های لاین یک جاذبه‌ی مهیج جدید در شهر نیویورک است که پیشتر یک خط ریلی بوده اما امروزه به یک پارک و مسیر پیاده‌روی شهری در خیابان‌های بالای شهر تبدیل شده است. این پارک عمومی مسیری منحصر‌به‌فرد است که انواع گیاهان و درختان بومی را در خود دارد. در بهار بسیاری از این گیاهان و درخت‌ها گل و شکوفه می‌دهند و زیبایی فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کنند. در اکثر مناطقِ مسیر این پارک، نرده‌های شیشه‌ای وجود دارد که حس طبیعی به آن می‌بخشد و در عین حال امکان تماشای مناظر فوق‌العاده‌ای از شهر را فراهم می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی