ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

انتخاب نادرست درگاه پرداخت اینترنتی چگونه کسب و کار شما را به خطر می‌اندازد؟

چنانچه کسب و کار اینترنتی شما نیز در حال جان‌گرفتن است و مراحل اولیه‌ای مانند انتخاب محصول و طراحی سایت و .. سپری شده است و در حال تصمیم‌گیری برای انتخاب بهترین درگاه پرداخت اینترنتی ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

چنانچه کسب و کار اینترنتی شما نیز در حال جان‌گرفتن است و مراحل اولیه‌ای مانند انتخاب محصول و طراحی سایت و .. سپری شده است و در حال تصمیم‌گیری برای انتخاب بهترین درگاه پرداخت اینترنتی هستید، دست نگه دارید!

انتخاب درگاه پرداخت اینترنتی یکی از مراحلی است که نیاز به دقت و آگاهی زیادی دارد و انتخاب درگاه اشتباه می‌تواند بسیاری از تلاشهای‌تان را برای فروش و درآمدزایی، به هدر بدهد.

در این مطلب به طور جامع و خیلی خلاصه مواردی که برای انتخاب درگاه باید در نظر بگیرید و در صورت غفلت از آن، متحمل چالش‌های بسیاری خواهید شد، مرور می‌شود.

در انتخاب درگاه پرداخت اینترنتی چه موارد اساسی را باید بررسی کنیم؟

1. انتخاب بین درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم یا واسط

در وهله اول 2 نوع درگاه پرداخت آنلاین پیش روی شماست:

درگاه پرداخت مستقیم: توسط شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پرداخت (PSP) ارائه می‌شود، هزینه اولیه ثبت نام دارد، پشتیبانی محدودی دارد، سرویس‌های ارائه شده به همراه درگاه، محدود و بعضی از آن‌ها شامل هزینه جداگانه می‌شود.

درگاه پرداخت واسط: توسط پرداخت یارهای رسمی بانک مرکزی مانند شرکت زیبال ارائه می‌شود، بابت ثبت نام اولیه هزینه دریافت نمی‌شود، بسته به نوع پرداخت یار، پشتیبانی نسبتا خوبی دارد، راهکارها و سرویس‌های پرداختی مناسبی همراه درگاه اینترنتی به متقاضیان ارائه می‌شود. (اغلب رایگان)

نکته: بسیاری از افراد تصور می‌کنند که اگر از PSPها درگاه دریافت نکنند، درگاه معتبری نخواهند داشت. درصورتی که این تصور به طور کلی غلط است.

تمام پرداخت یارهای رسمی بانک مرکزی، مانند پرداخت یار زیبال که در بین کسب و کارهای اینترنتی شناخته شده و معتبر است، به عنوان یک نهاد کمکی، زیر نظر مستقیم بانک مرکزی و شاپرک درگاه ارائه می‌دهند.

2. انتخاب سریع‌ترین درگاه پرداخت اینترنتی واسط

قطعا شما نیز پرداخت اینترنتی داشته اید و با اختلالات بسیاری هنگام پرداخت مواجه بوده اید. چه بسیار مواقع بوده است که تراکنش شما به علت اختلالات زیرساختی بانکی، قطعی‌های لحظه‌ای اینترنت، ناپایداری در شبکه بانک مبدا یا مقصد، مشکلات اپلیکیشن و… ناموفق شده است و یا به کندی پرداخت‌تان انجام شده است.

حس کلافگی آن لحظه را مرور کنید؛ قطعا دوست ندارید مشتریان شما چنین تجربه‌ای از خرید را در سایت شما داشته باشند.

راهکاری که زیبال برای حل این چالش به کار گرفته است، این است که درگاه پرداخت خود را به 5 درگاه اصلی بانکی متصل کرده است. بهترین درگاه پرداخت اینترنتی که امکان اتصال به بیشترین تعداد درگاه بانکی را فراهم می‌کند، درگاه زیبال است.

زمانی که مشتری پرداخت انجام می‌دهد، درگاه زیبال تمام درگاه‌های بانکی را در لحظه بررسی می‌کند و تراکنش مشتری را به سریع‌ترین و بدون اختلال‌ترین درگاه در آن لحظه ارسال می‌نماید. در نتیجه نرخ تراکنش‌های ناموفق شما تا حد چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. به این اتفاق مسیردهی هوشمند گفته می‌شود. شما یک درگاه دریافت می‌کنید اما عملا می‌توانید به 5 درگاه اصلی بانکی دسترسی داشته باشید.

اثر مسیردهی هوشمند در نهایت به روی حجم فروش دیده خواهد شد.

زیرا از حداکثر ظرفیت سایت برای فروش استفاده می‌شود. درصورتی که با داشتن یک درگاه به تنهایی احتمال اینکه تراکنشی را از دست دهید، بسیار بالا خواهد رفت و به مرور افت فروش رخ خواهد داد.

3. درگاه پرداخت سایت، باید توسط یک تیم فنی حرفه‌ای و صبور به طور همیشگی پشتیبانی شود

پشتیبانی یکی از ملموس‌ترین بخش‌های خرید و فروش است. خوشبختانه یا متاسفانه تجربه پشتیبانی ضعیف و غیر حرفه‌‌ای را نیز داشته اید و می‌دانید که تاثیر منفی و زننده‌ای به روی تجربه شما از خرید یا دریافت مشاوره در یک حوزه بخصوص خواهد داشت.

اما حس خوبی که زمانی از یک پاسخ‌دهی درست و به موقع دریافت کرده اید هم به یاد آورید. تاثیر این حس کجا بوده است؟

احتمالا با علاقه بیشتری سوالات و چالش‌های خود را مجددا مطرح کرده اید و حتی اگر آن شرکت یا فروشگاه جایی دچار کم و کاستی بوده است، به واسطه برخورد پسندیده  تیم پشتیبانی، کماکان به آن جا وفادار مانده اید.

در انتخاب درگاه پرداخت این مساله چندین برابر مهم‌تر جلوه می‌کند. شما باید درگاه پرداخت خود را از شرکتی دریافت کنید که اگر وقت و بی وقت دچار مشکل، چالش و نگرانی از بابت موارد پرداختی سایت‌تان شدید، صبورانه به شما پاسخ داده شود. یکی از دلایلی که شرکت زیبال خیلی خوب توانسته است رضایت حداکثری از متقاضیان خود جذب کند، اولویتی است که برای این امر در نظر گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی