ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

صندوق فروشگاهی
رپورتاژ آگهی

صندوق فروشگاهی | راهکاری برای جلب مشتریان وفادار

سفر خرید برای هر مشتری متفاوت است. برخی به واسطه کالایی در ویترین فروشگاه، به سراغ شما می‌آیند، و برخی ممکن است در جستجویی آنلاین متوجه کسب و کار شما می‌شوند. حتی ممکن است کسی ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سفر خرید برای هر مشتری متفاوت است. برخی به واسطه کالایی در ویترین فروشگاه، به سراغ شما می‌آیند، و برخی ممکن است در جستجویی آنلاین متوجه کسب و کار شما می‌شوند. حتی ممکن است کسی فروشگاه شما را به مشتری جدید معرفی کرده باشد. فارغ از اینکه، آگاهی مشتری از محل کسب و کار شما از چه منبعی رخ داده است، در نهایت سفر همه مشتریان به یک نقطه ختم خواهد شد، محل فروشگاه شما. فروشگاه شما محلی است که فرایند خرید تکمیل می‌شود و مشتری به کالای مورد نظر خود دست پیدا می‌کند. نمی‌توان انکار کرد که مرحله آخر خرید، پرداخت وجه در نقطه فروش، حساس‌ترین بخش این سفر محسوب می‌شود و به همین دلیل است که تجربه مشتری در این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده از صندوق فروشگاهی و نرم افزار صندوق فروشگاهی مناسب، نقطه شروعی برای تبدیل یک مشتری به یک مشتری وفادار و فروش بیشتر است.

صندوق فروشگاهی (نقطه فروش)  یا POS چیست؟

منظور از صندوق فروشگاهی، تجهیزاتی است که فرایند فروش در نقطه فروش را تسهیل می‌کند. یک صندوق فروشگاهی مناسب از دو بخش سخت افزار و نرم افزار برای اتمام فرایند خرید استفاده می‌کند. در پایه‌ترین سطح، یک POS به عنوان ثبت کننده گردش وجه نقد عمل می‌کند که مهترین وظیفه آن ثبت فروش، تحویل گرفتن پول و صدور فیش(رسید) است. اما نقاط فروش در طول سال های گذشته با تحولات متعددی روبرو بوده است و امروزه راهکارهای فروشگاهی یا نرم افزار حسابداری فروشگاهی، به همراه سیستم های مدیریت انبار، گزارشات تحلیلی فروش و CRM یا سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان عرضه می‌شود.

مزیت‌های مهم استفاده از POS

سرمایه گذاری و تهیه صندوق فروشگاهی مناسب، می‌تواند به طرق مختلف کسب و کار ، تیم و مشتریان شما را از منافع خود بهره مند کند:

مزیت صندوق فروشگاهی برای صاحبین کسب و کار

POS سیستمی است که کلیه فرایند فروش را یکپارچه می‌کند. بدون وجود یک راهکار صندوق فروشگاهی، فرایند تحویل کالا و تصفیه وجود نخواهد داشت و شما قادر به ثبت دقیق تاریخچه تراکنش‌ها در واحد فروشگاهی خود نخواهید بود. مسلماً نیازی به یادآوری نیست که استفاده از این سیستم برای افزایش فروش ضروری است . کسب و کار فروشگاهی شما بدون استفاده از آن به درستی عمل نخواهد کرد.

یک صندوق فروشگاهی مناسب، به سیستم ارائه گزارشات مجهز است نگاهی عمیق‌تر  به محصولات، فروش، مشتریان و ... را به شما اعطا می‌کند. با دسترسی به اطلاعات دقیق‌تر، شما به ایده‌های نو و  قابل اجرا در کنار  تصمیمات هوشمندانه‌تری در زمینه کسب‌و‌کار دست پیدا می‌‎کنید.

این مزیت در نرم‌افزارهای صندوق فروشگاهی خرده فروشی مدرن بیشتر به چشم می خورند. شما در این نرم افزارها به قابلیت‌هایی همچون کنترل انبار، مدیریت مشتریان، بازاریابی، گزارشات تحلیلی و .... دسترسی دارید.

دسترسی به یک نقطه فروشگاهی قدرتمند، ابزاری را در اختیار شما قرار ‌دهد که می‌توانید برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید. برای مثال اگر یک POS فروشگاهی به زیرسیستم وفاداری مشتریان (مدیریت ارتباط با مشتریان یا اطلاع رسانی) مجهز شده باشد، می‌توان از آن برای اجرای کمپین‌های فروش مجدد استفاده کرد.  

مزیت صندوق فروشگاهی برای مشتریان

عملکرد بهینه، دقیق و سرعت بالاتر نقاط فروش با استفاده از این نرم افزارها، به معنی خداحافظی با صف‌های طولانی مشتریان است که حسی نارضایتی را در آنها تقویت می‌کند. این تجربه لذت‌بخش در کنار شفافیت خرید و فاکتورهای حاوی اطلاعات دقیق، باشگاه مشتریان و مزیت‌های آن برای مشتریان، کمپین‌های تخفیف و ... مشتریان را برای دیدار دوباره فروشگاه شما تشویق می‌کند.

اقدامات لازم پیش از انتخاب صندوق فروشگاهی

بعد از مرور نکات کلی و مزیت‌های استفاده از صندوق فروشگاهی مناسب، به بررسی اقداماتی می‌پردازیم که به شما در انتخاب یک صندوق فروشگاهی مناسب کمک فراوانی می‌کند.

تحقیقات داخلی

آغاز به تحقیق برای پیدا کردن شرکت‌های تولیدکننده صندوق فروشگاهی بسیار وسوسه انگیز است، اما توصیه ما به شما برای بهترین خرید، اجرای یک  تحقیق داخلی برای پیدا کردن نیازهای الی کسب‌و‌کارتان است.

اگر در حال حاضر کسب‌و‌کار خود را به یک صندوق فروشگاهی مجهز کرده‌اید که قصد جایگزینی آن را با یک صندوق فروشگاهی جدید دارید، لیستی از کمبودهای سیستم فعلی تهیه کنید. چه قابلیت‌هایی در راهکار فعلی وجود ندارد که به آن نیاز دارید؟ ترجیح می‌دهید چه قابلیت‌های بیشتری در راهکار جدید دسترسی داشته باشید؟ چه مواردی باعث آزار شما شده است؟

از پاسخی که به سوالات بالا داده‌اید در فرآیند تحقیق و جستجو برای پیدا کردن صندوق فروشگاهی استفاده کنید. برای مثال، اگر یکی از کمبودها در سیستم فعلی نبود قابلیت تعریف تخفیفات است، این قابلیت به عنوان یکی از معیارهای مقایسه بین محصولات موجود در بازار به کار می‌رود.

نرم افزار حسابداری

همانطور که می دانید استفاده از یک صندوق فروشگاهی کاملا وابسته به نرم افزار حسابداری است که قرار است روی آن نصب شود، لذا از آنجایی که نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی مختلفی که در بازار وجود دارند ممکن است نیازهای سخت افزاری متفاوتی داشته باشند، لذا بهتر است قبل از اقدام به خرید و تهیه صندوق فروشگاهی با توجه به نیازهایی که کسب و کارتان دارد، نرم افزار مورد نیاز را انتخاب نمایید. در پایان این مقاله در این خصوص راهنمایی های لازم ارائه شده است.

سخت افزار موجود خود را بررسی کنید

خرید سخت افزار راهکار مالی فروشگاهی ممکن است به یک سرمایه گذاری بزرگ نیاز داشته باشد. پس اگر در حال حاضر از کیفیت و قدرت سخت افزار راهکار فروشگاهی خود راضی هستید، توصیه می‌کنیم به سراغ راهکار نرم افزاری بروید که با سیستم سخت افزاری شما همخوانی داشته باشد. برای همین منظور از سخت افزار بکار رفته در سیستم فعلی لیستی تهیه کنید:

  • فیش پرینترها
  • بارکدخوان
  • اسکنرها
  • کارتخوانها

مطمئن شوید که راهکار نرم افزاری مورد انتخاب شما از این سخت افزار پشتیبانی می‌‌کند.

نقشه راه کسب و کار شما

آگاهی از نیاز فعلی شما بسیار خوب است، اما باید نیم نگاهی نیز به آینده داشته باشید. نقشه راه کسب و کار شما به چه شکلی است؟ آیا قصد توسعه کسب و کار خود را در آینده نزدیک دارید؟ شما به راهکاری نیاز دارید که قادر به رشد و تکامل همسان با کسب و کار شما باشد.

بودجه مورد نظر شما

به دلایل روشنی، شما به راهکاری نیاز دارید که با بودجه شما مطابقت داشته باشد. هزینه ها و ساختار فاکتورها در یک کسب و کار بسیار متفاوت از کسب و کارهای دیگر است. به همین دلیل بهتر است که از توانایی مالی خود برای خرید صندوق فروشگاهی آگاهی داشت باشید.

ویژگی های یک صندوق فروشگاهی خوب

با توجه به اطلاعات جمع آوری شده در مراحل بالا، شما به ایده‌ای شفاف در رابطه با راهکار سخت افزاری و نرم افزاری فروشگاهی مورد نظر دست پیدا کرده‌اید. در این مرحله برای انتخاب صندوق فروشگاهی مناسب، معیارهای زیر را در نظر بگیرید.

  • قابلیت جستجو در کالاها و شیوه انتخاب محصول
  • سرعت و راحتی برقراری ارتباط در صفحه ثبت فروش
  • تجربه مشتری در رویارویی با POS
  • دستگاه های پشتیبانی شده
  • امکان ثبت آسان کالا به صورت انبوه
  • امکان تعریف مشخصات برای کالاها
  • امکان گروه بندی کالاها
  • امکان ثبت اطلاعات مشتریان
  • ارتباط با مشتریان
  • ارائه گزارشات فروش
  • ارائه گزارشات انبار
  • ارائه گزارشات مشتریان
  • اتصال به برنامه حسابداری
  • اتصال به درگاه های پرداخت
  • اتصال به سایت فروشگاهی
  • CRM
  • امنیت

نرم افزار صندوق فروشگاهی

راهکار فروشگاهی در هر کسب و کاری شامل دو بخش اصلی می‌شود. نرم افزار فروشگاهی که می تواند شامل بخش‌‌های مختلفی مانند نرم افزار حسابداری فروشگاهی و زیر سیستم های دیگر مانند انبار، CRM، فروشگاه ساز اینترنتی و ... باشد، و در بخش دوم سخت افزار مورد در نقاط فروش (POS) که برای تکمیل فرایند فروش به کار می روند. یک نرم افزار فروشگاهی مناسب دارای ویژگی های مختلفی است. شما می توانید از نرم افزارهای مختلف موجود متناسب با اندازه کسب و کار خود استفاده کنید. اما اگر به دنبال نرم افزار مناسب برای فروشگاه زنجیره‌ای خود هستید، نیازهای شما کاملا متفاوت خواهد بود. دراین صورت شما به نرم افزاری نیاز دارید که علاوه بر سیستم یکپارچه، به قابلیت هایی مانند راهکارهای ابری دسترسی داشته باشد.

نرم افزار فروشگاهی پارمیس

شاید از نظر شما خرید و راه اندازی نرم افزار صندوق فروشگاهی در کنار سخت افزار مورد نیاز آن، برای کسب و کار کوچک و حتی متوسط شما پر هزینه باشد، و علیرغم نیازتان به این محصول، از خرید آن تا کنون صرف نظر کرده باشید. پارمیس در راستای حمایت از کسب و کار شما و با هدف کمک به توسعه کسب و کارتان دست به ارائه محصولی زده است که به شما در حل این مشکل با بهینه ترین میزان هزینه کمک می کند. شما می توانید از نرم افزار پارمیس اسمارت برای تبدیل پوز سیار و یا گوشی اندرویدی خود به یک صندوق فروشگاهی کارآمد، قابل حمل و کم هزینه استفاده کنید. با این کار بدون نیاز به صرف هزینه بیشتر برای صندوق فروشگاهی، گوشی شما به نقطه فروشی قدرتمند با قابلیت ارائه گزارشات پیشرفته و مدیریت کالا تبدئیل خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با این محصول می توانید پارمیس اسمارت را در گوگل جستجو کنید و یا با مراجعه به سایت www.ParmisIT.com، و  تکمیل فرم درخواست دمو  و مشاوره، از مشاوره تخصصی و رایگان تیم پارمیس بهره مند شوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی