ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

راحت ترین راه های مهاجرت به چین

چین به عنوان یکی از پرجمعیت ترین کشورهای جهان در سال‌های گذشته به یکی از قدرت‌های اقتصادی جهان تبدیل شده و پیشرفت اقتصادی چشمگیری را تجربه کرده است. سالیانه افراد زیادی برای ادامه تحصیل سرمایه ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

چین به عنوان یکی از پرجمعیت ترین کشورهای جهان در سال‌های گذشته به یکی از قدرت‌های اقتصادی جهان تبدیل شده و پیشرفت اقتصادی چشمگیری را تجربه کرده است. سالیانه افراد زیادی برای ادامه تحصیل سرمایه گذاری، کار ویا زندگی کشور چین را انتخاب می‌کنند. عواملی مانند: نرخ بیکاری پایین، هزینه زندگی پایین نسبت به درآمد و کیفیت بالای زندگی در این کشور از جمله عواملی است که کشور چین را به مقصد محبوب برای مهاجرانی که قصد مهاجرت از وطن خود را دارند تبدیل شده است.

 سالیانه تعداد زیادی از هموطنانمان برای ادامه زندگی به چین مهاجرت می‌کنند. اگر قصد مهاجرت به چین در سال جدید را دارید بهتر است در ابتدا با روش‌های قانونی مهاجرت به چین آشنا شوید و سپس نسبت به موقعیت خود، نسبت به مهاجرت اقدام کنید. بدین منظور با موسسه مهاجرتی میرداماد، همراه باشید تا اطلاعات کامل‌تری در مورد روش‌های متفاوت مهاجرت به چین، مانند : مهاجرت از طریق تحصیل در چین، کار در چین و سرمایه‌گذاری در چین به دست آورید.

تحصیل در چین

پایین بوده هزینه‌های زندگی در چین و بالا بودن کیفیت دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های این کشور باعث شده که سالانه تعداد زیادی از دانشجویان بین‌الملی این کشور را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کننند. حدود 200 دانشگاه از دانشگاه‌های چین مورد تائید وزرات بهداشت و علوم ایران قرار دارد که این امکان را برای دانشجویان فراهم می‌کند که پس از تکمیل دوره تحصیلی خود در دانشگاه‌های مورد تائید وزرات علوم در چین، بدون نیاز به معادل سازی در کشور ایران به کار ویا ادامه تحصیل بپردازند.

ناگفته نماند تحصیل به زبان چینی تقریباً رایگان است. در مقطع کارشناسی تدریس به این زبان ارائه می­ گردد. از همین رو دانشجویان متقاضی تحصیل در این مقطع باید ابتدا مهارت زبان چینی را کسب نمایند. به طور متوسط هزینه های تحصیل در این کشور 3000¥ تا 7000¥ (یوآن چین) در سال تخمین زده شده است

اگر قصد تحصیل در چین را دارید بهتر است بدانید که شما باید در مرحله اول، از یکی از دانشگاه‌های این کشور پذیرش گرفته و سپس برای دریافت اقامت تحصیل در کشور چین در خواست دهید.

تحصیل پزشکی در چین

با توجه به اینکه بسیاری از دانشگاه‌های پزشکی و دندان پزشکی کشور چین توسط وزرات بهداشت ایران تایید شده است، در سال‌های اخیر شاهد تقاضاهای بسیاری از سمت هموطنانمان برای ادامه تحصیل در این رشته بودیم. کشور چین در زمینه تحصیلات، دارای دانشگاه‌های پزشکی با رنکینگ بالای بین الملی است. علاوه بر این ، امکان تحصیل پزشکی در چین آسان به زبان انگلیسی نیز فراهم است. جالب است که بدانید برای ورود به دانشگاه‌های چین نیاز به گذراندن دوره خاصی (مثل پاتفک برای ورود به پزشکی در روسیه) و همچنین قبولی در آزمون ورودی ندارید.

هزینه های تحصیل در چین  

در ادامه جدول میانگین هزینه‌ها در کشور چین برای تحصیل در مقاطع مختلف آورده شده است. شما می‌توانید با بررسی جدول زیر، با میزان هزینه‌هایی که برای تحصیل در چین باید بپردازید آشنا شوید.

مقطعشهریه(سالانه)
مقطع دکتریبین 110 تا 5000 یورو
مقطع کارشناسی ارشدبین 1200 تا 4500 یورو
مقطه کارشناسیبین 1100 تا 6000 یورو

سرمایه‌گذاری در چین

کشور چین به خاطر پیشرفت‌های اقتصادی چشمگیری که داشته، نظر بسیاری از سرمایه گذاران بزرگ جهان را به خود جلب کرده. برای سرمایه‌گذاری در چین شما می‌توانید از روش های متفاوتی اقدام به سرمایه‌گذاری کنید. از محبوب‌ترین روش‌های سرمایه گذاری می‌توان به خرید ملک، ثبت شرکت و کارآفرینی اشاره کرد.

پس از سرمایه‌گذاری در کشور چین با هریک از روش‌هایی مذکور در بالا، شما می‌توانید برای دریافت اقامت دائم این کشور درخواست دهید. در نظر داشته باشید که، گرچه خرید ملک نوعی سرمایه گذاری در کشور چین است اما برای دریافت اقامت دائم و دریافت تابعیت این کشورکافی نیست  و تنها شانس شمارا برای دریافت اقامت و تابعیت این کشور را افزایش می‌دهد.

کار در چین

برای کار در چین در مرحله اول شما باید درخواست ویزای Z  (ویزای کار) یا ویزای  R(ویزای کار برای افراد با استعداد‌های درخشان) از کنسولگری این کشور کنید.پس از دریافت موافقت کنوسلگری می‌توانید به اداره مدیرت و اداره امنیت برای دریافت اجازه کار درخواست دهید.

شرایط دریافت مجوز کار در کشور چین
متقاضی باید بالای 18سال سن داشته باشدفرد متقاضی باید سالم باشد و مهارت‌های لازم و ضروری را داشته باشد
سوپیشنه نداشته باشدزمینه کاری فرد متقاضی برای چین سود آور باشد
قوانین و مقرارت کار در کشور چین را بپذیردمتقاضی باید گواهی سلامت خود را ارائه دهد

اگر قصد مهاجرت از طریق کار به چین را دارید لازم است بدانید که یک روش مناسب برای مهاجرت به چین را انتخاب کرده اید. در سال 2022، نرخ بیکاری کشور چین 4.5 درصد گزارش شد که این به معنای این است که موقعیت‌های زیادی برای کار در چین وجود دارد. از طرفی اشتغال در چین برای یک فرد خارجی و مهاجر کارساده‌ای نخواهد بود.

مشاغل مورد نیاز در چین

با توجه به این نکته که کشور چین جزو یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان است؛ اما همواره در بعضی از زمینه‌های کاری نیازمند نیروی متخصص و ماهر است. به دلیل بالا بودن میزان درخواست تحصیل در دانشگاه چین ، درخواست‌های گسترده برای نیروی کار در بازار کار این کشور و محدود بودن ظرفیت‌های دانشگاه‌ها، کشور چین کمبود نیروهای خود را از طریق استخدام افراد خارجی جبران می‌کند.

مشاغلی همچون تدریس، مهندسی کامپیوتر، تجارت، بازاریابی و.. از جمله مشاغلی هستند که در کشور چین دارای بازار کار خوبی اند و برای مهاجرت و کار در چین گزینه های مناسبی هستند. در ادامه با موسسه مهاجرتی میرداماد همراه باشید تا فهرست برخی از مشاغل مورد نیاز کشور چین و محدوده حقوق آن‌ها را بدانید.

  1. دکتر(بین 60تا 170 هزار ین)
  2. فروشنده(18تا 40 هزار ین)
  3. متخصص فناوری اطلاعات (30 تا 120 هزار ین)
  4. معلم (بین 24 تا 80 هزار ین)
  5. متصدی داروخانه(بین 25 تا 43 هزار ین)
  6. مترجم(40 تا 110 هزار ین)
  7. طراح مد (28 تا 98 هزار ین)

هزینه های زندگی در چین

داشتن اطلاعات کافی در مورد هزینه‌های  کشوری که برای مقصد مهاجرتی خود انتخاب می‌کنید بسیار ضروری و لازم است. هزینه‌های زندگی در کشور چین برای یک خانواده به طور میانگین در ماه بین 500 تا 1000 دلار است . یکی دیگر از مزایای خوب کشور چین، هزینه‌های پایین زندگی در این کشور نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی است. در ادامه جدولی از میزان هزینه‌هایی که ممکن است به طور روزانه در چین به آن‌ها بر میخورید آورده ایم تا بتوانید تخمین خوبی از میانگین هزینه‌هایی که برای  زندگی در چین باید بپردازید را ببینید.

اقلام و موارد ضروریهزینه به نرخ یوآن چینهزینه به نرخ دلار
یک بطری آب معدنی2.110.33
خوراک در رستوران ارزان قیمت203.13
نوشیدنی کاپوچینو97.254.07
یک لیتر شیر13.302.08
برنج یک کیلوگرم6.751.06
دوازده عدد تخم مرغ12.581.97
گوشت گاو یک کیلوگرم80.6712.64
یک کیلوگرم گوجه فرنگی8.131.27
سیب زمینی یک کیلوگرم5.680.89
یک کیلوگرم پیاز6.230.98

کلام آخر

اگر قصد مهاجرت به چین را دارید بهتر است قبل از هر اقدامی برای مهاجرت، با قوانین پذیرش مهاجر در کشور چین آشنا شوید. همانطور که در بالا  خواندید راه‌های زیادی برای مهاجرت به چین از جمله مهاجرت به چین از طریق تحصیل، کار ، سرمایه گذاری و ازدواج وجود دارد. موسسه مهاجرتی میرداماد نسبت به سایر موسسه‌های مهاجرتی مانند اصطهباناتی، ملک پور و go2tr  پرونده های‌ مهاجرتی موفق بیشتری در زمینه مهاجرت به چین دارد.

از بین راه هایی که برای مهاجرت به چین گفته شد، با توجه به شرایط خود می توانید یکی را انتخاب کرده و برای مهاجرت اقدام کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی