ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سوپرمارکت انلاین
رپورتاژ آگهی

خرید از سوپرمارکت آنلاین یا حضوری؟ کدام بهتر است؟

شیوع کرونا باعث شد که سوپرمارکت‌ها اهمیت فروش آنلاین را کاملا درک کنند. شرکت‌هایی که هوشمندانه تصمیم گرفتند در دوران قرنطینه محصولات و خدمات خود را آنلاین عرضه کنند، حالا جایگاه بهتری از رقیبان خود ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۴:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

شیوع کرونا باعث شد که سوپرمارکت‌ها اهمیت فروش آنلاین را کاملا درک کنند. شرکت‌هایی که هوشمندانه تصمیم گرفتند در دوران قرنطینه محصولات و خدمات خود را آنلاین عرضه کنند، حالا جایگاه بهتری از رقیبان خود دارند. مشتری‌ها حتی بعد از قرنطینه هم طالب راحتی‌ بودند، بنابراین سوپرمارکت آنلاین روز‌به‌روز گسترده‌تر و فروشگاه‌های محل روز‌به‌روز خالی‌تر شدند. اما واقعا کدام‌یک برای ما بهتر است؟ خرید آنلاین یا حضوری؟ مزیت هرکدام چیست؟

مهم‌ترین مزیت‌های خرید از سوپرمارکت آنلاین

۱. تحویل اجناس دم در منزل

سبد خرید سوپرمارکت آنلاین مثل سبد فیزیکی فروشگاه محلتان است. با این تفاوت که این بار سبد را در خانه پر می‌کنید. در ضمن اگر خرید را نصفه رها کنید، اقلام انتخابی شما در سبد باقی می‌مانند تا برگردید سراغشان. همچنین خود مشتری زمان و مکان تحویل سفارش را انتخاب می‌کند و سفارش‌ها را بدون دردسر دم در منزل تحویل می‌گیرد.

۲. بدون ذره‌ای فشار فروش

فروشنده‌های سوپرمارکت‌ها خیلی وقت‌ها اطلاعات مفیدی درباره محصولات به مشتری می‌دهند، اما حضورشان و اینکه پا‌به‌پای مشتری قدم می‌زنند برای خیلی‌ها عذاب‌آور است. خوشبختانه خرید از سوپرمارکت اینترنتی این دردسرها را ندارد و مشتری می‌تواند راحت اقلام مدنظرش را انتخاب کند. هروقت هم کمک خواست، تیم پشتیبانی آماده راهنمایی است.

۳. امکان تحقیق و بررسی محصولات

اینترنت بستری عالی برای بررسی محصولات مختلف و تحقیق درباره آنهاست. وبلاگ‌ها انواع محصولات را امتحان و مزایا و معایبشان را بی‌طرفانه اعلام می‌کنند. علاوه بر این، مقایسه قیمت‌های بازار در این سایت‌ها هم بار زیادی را از دوش مشتری برداشته‌ است. دیدن بازخوردهای مشتریان هم اطلاعات خوبی درباره کیفیت محصولات به‌ ما می‌دهد. مثلا در سوپرمارکت اسنپ می‌توانید نظر کاربران را درباره فروشگاه و محصولات آن بخوانید.

۴. تنوع بیشتر در سوپرمارکت اینترنتی

ظرفیت قفسه‌های سوپرمارکت‌های حضوری محدود است و هرچقدر هم محصولات فشرده باشند، بالاخره قفسه‌ها پر می‌شوند. در حالی که فروشگاه آنلاین چنین محدودیتی ندارد و دست مشتری را کاملا برای انتخاب باز می‌گذارد.

۵. بدون همهمه و ازدحام

شلوغی فروشگاه حتی قبل از کرونا هم عذاب‌آور بود و حالا خیلی‌ها را کلا از خرید حضوری منصرف کرده است، چون به‌رغم همه تلاش‌هایی که برای رعایت فاصله اجتماعی در فروشگاه‌ها می‌شود، غیرممکن است فاصله خریداران در راهروهای تنگ فروشگاه همیشه رعایت شود. به‌لطف سوپرمارکت اینترنتی، دیگر لازم نیست همهمه و ازدحام سوپرمارکت‌ها را تحمل کنید و در صف‌های طولانی پرداخت بایستید.

۶. صرفه‌جویی در هزینه‌ها

با خرید آنلاین نه‌فقط در هزینه بنزین و پارکینگ صرفه‌جویی می‌کنید، بلکه می‌توانید موقع انتخاب محصولات قیمت‌ها را مقایسه و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. همچنین در شرایط خاص می‌توانید از پیشنهادهای ویژه مثل تحویل رایگان هم بهره‌مند شوید. به‌علاوه سوپرمارکت اینترنتی اسنپ در مناسبت‌های مختلف به کاربرانش کد تخفیف ارائه می‌کند.

۷. تضمین کیفیت محصولات

صدای مشتری آنلاین بلندتر از مشتری حضوری است. فروشگاه‌ها این را فهمیده‌اند و هرطورشده رضایت مشتریان سوپرمارکت آنلاین خود را جلب می‌کنند. حتی فروشگاه‌های معتبر اجناس خود را با ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضایتی مشتری می‌فروشند.مهم‌ترین معایب خرید از سوپرمارکت اینترنتی

۱. طراحی ضعیف فروشگاه‌های آنلاین

بعضی وقت‌ها طراحی ضعیف سوپرمارکت‌های آنلاین پیداکردن یک قلم جنس را بیش از حد سخت می‌کند. البته تیم پشتیبانی مشتری را تنها نمی‌گذارند و سایت‌های فروشگاهی هم روز‌به‌روز بهتر از قبل می‌شوند.

۲. احتمال بیشترشدن هزینه‌ها

در بخش قبلی گفتیم که صرفه‌جویی در هزینه یکی از مزیت‌های خرید از سوپرمارکت آنلاین است. البته باید مراقب فروشگاه‌هایی باشید که هزینه حمل‌و‌نقل بیشتری دریافت می‌کنند. این فروشگاه‌ها سعی دارند از رشد تقاضای خرید آنلاین سوءاستفاده کنند، غافل از اینکه موفقیتشان در آینده به رضایت همین مشتریان گره خورده است.

۳. ارتباط کمتر با فروشنده

موقع خرید از سوپرمارکت اینترنتی ارتباط انسانی با کارکنان فروشگاه یا دیگر مشتریان به حداقل می‌رسد. البته بعضی از مشتریان از این نکته لذت می‌برند، اما برای عده‌ای که به صحبت و تعامل با فروشنده موقع خرید عادت دارند این وضعیت چندان هم خوشایند نیست.

۴. دست‌چین‌نبودن اقلام خرید

جنسی که فروشنده سوا می‌کند، هیچ‌وقت مثل جنسی نمی‌شود که مشتری سوا می‌کند. موقع خرید سوپرمارکتی آنلاین این فرصت را ندارید که از هر قلم جنس بهترینش را بردارید.

۵. فروش سریع محصولات پرطرف‌دار در سوپرمارکت آنلاین

معمولا اقلام پرطرف‌دار در سوپرمارکت آنلاین خیلی زود فروخته می‌شوند و موجودی آنها به‌ اتمام می‌رسد. یعنی تا بیایید به‌ خود بجنبید و خریدتان را ثبت کنید، کالای مدنظر دیگر موجود نیست. البته گستردگی فروشگاه‌هایی که با یک پلت‌فرم خاص همکاری می‌کنند، تا اندازه زیادی این مسئله را حل می‌کند؛ امتیازی که اسنپ مارکت از آن برخوردار است.

۶. افتادن در دام بازی‌های روانی فروش

بعضی‌ از فروشگاه‌های آنلاین برای ترغیب مشتری به خرید بیشتر به تکنیک‌های بازاریابی وسوسه‌برانگیز متوسل می‌شوند. ناگهان به‌ خودتان می‌آیید و می‌بینید بین پیشنهادهای ویژه و اجناس تخفیفی چیزهایی پیدا کرده‌اید که اصلا نیازی به آنها ندارید، اما ذهنتان شما را وادار به خرید آنها می‌کند.

مهم‌ترین مزیت‌های خرید حضوری

به‌رغم مزیت‌های خرید سوپرمارکتی آنلاین، خرید حضوری هنوز هم بین مشتریان جایگاه خاصی دارد. چرا؟ چون عده‌ای نیاز دارند محصول را قبل از خرید ببینند، لمسش کنند و با فروشنده درباره‌اش صحبت کنند. البته خرید حضوری مزایای دیگری هم دارد.

۱. امکان امتحان‌کردن محصول

خرید حضوری بعضی از محصولات راحت‌تر از خرید آنلاینشان است. مثلا می‌توانیم عطر و لوازم‌ آرایش را در فروشگاه امتحان کنیم، لباس را بپوشیم، عینک را روی چشم‌مان بگذاریم یا پشت فرمان ماشین بنشینیم و دوری بزنیم و راحت‌تر تصمیم بگیریم. خرید سوپرمارکتی حضوری هم مزایای خودش را دارد. مثلا می‌توانیم برچسب محصولات را از نزدیک بخوانیم و از سالم‌بودن مواد اولیه یا تاریخ انقضای آنها مطمئن شویم.

۲. تخفیف‌های درون‌فروشگاهی

جدا از تخفیف‌های آنلاین، فروشگاه‌ها تخفیف‌های حضوری و درون‌فروشگاهی هم دارند. این تخفیف‌ها فقط شامل حال خریدارانی می‌شود که به فروشگاه می‌روند. یعنی با خرید آنلاین، ممکن است خیلی از تخفیف‌های موقت و پیشنهادهای ویژه را از دست بدهید.

۳. خرید سریع و مطمئن

با خرید از فروشگاه حضوری دیگر منتظر رسیدن سفارش‌ها نمی‌مانید و همان لحظه با دست پر از سوپرمارکت خارج می‌شوید، بدون اینکه هزینه‌ای برای حمل کالا پرداخت کنید. تازه لذت خرید هم همان لحظه تمام وجودتان را پر می‌کند.

۴. حمایت از مشاغل محلی

با خرید حضوری در واقع از کسب‌و‌کار فروشگاه‌های محله حمایت می‌کنید. حتی بسیاری از خریداران حاضرند از راحتی خود بگذرند و حتی گاهی مبلغ بیشتری پرداخت کنند تا با به اقتصاد محله خود کمک کرده باشند. البته در پلت‌فرم‌هایی مانند اسنپ سوپرمارکت همچنان امکان خرید از فروشگاه‌های محلی را دارید، چون سوپرمارکت‌ها بر اساس مکان زندگی‌تان به شما پیشنهاد می‌شوند.

از سوپرمارکت آنلاین خرید کنیم یا حضوری؟

طی چند سال گذشته سوپرمارکت‌های آنلاین رشد چشمگیری داشته‌اند و راحتی امکان خرید شبانه‌روزی از داخل خانه به مذاق تعداد زیادی از خریداران خوش آمده است. با این حال بعضی‌ها همیشه نگران کیفیت و تازگی مواد غذایی هستند. پس اینکه خرید سوپرمارکتی آنلاین انتخاب درستی است یا نه تصمیمی شخصی است. ما مزایا و معایب هر دو نوع خرید را برایتان گفتیم و حالا خودتان می‌توانید تصمیم بگیرید کدام‌یک برای شما ارزش بیشتری دارد.

چه آینده‌ای در انتظار خرید آنلاین است؟

بر اساس آمارهای تخمینی تجارت الکترونیک، تا سال ۲۰۲۳ فروش خرده‌فروشان ۲۲درصد افزایش پیدا می‌کند. در این میان خرید آنلاین یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌هاست که در حال حاضر ۱۴٫۱درصد از کل حجم خرده‌فروشی جهان را به‌ خود اختصاص می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود تا سال آینده درآمد حاصل از آن به ۳٫۵میلیون دلار برسد. البته فروشندگان برای موفقیت در این حوزه باید با استفاده از ابزارها و استراتژی‌های مناسب و ایجاد مشتریان وفادار، فروش و سود خود را به حداکثر برسانند.

کلام آخر

با افزایش استقبال خریداران از فروشگاه‌های آنلاین، اکثر خواربارفروشی‌های محلی بخش تجارت الکترونیک خود را راه‌اندازی کرده‌اند و دست مشتریان را برای خرید اینترنتی باز گذاشته‌اند. امروزه می‌توانید در خانه بشینید و به‌صورت اینترنتی از همان فروشگاهی خرید کنید که چند وقت پیش برای خرید حضوری به آن سر می‌زدید. البته باز هم توصیه می‌کنیم که قبل از انتخاب نوع خرید، مزایا و معایب هریک را در نظر بگیرید و با توجه به اولویت‌های خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

شما بگویید

شما کدام نوع خرید را ترجیح می‌دهید؟ آخرین خرید سوپرمارکتی شما آنلاین بود یا حضوری؟ به‌نظرتان آینده سوپرمارکت آنلاین روشن‌تر است یا حضوری؟

https://snapp.ir/online-supermarket-grocery

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی