ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

ربات اینستاگرام چیست و چه قابلیت‌هایی دارد؟

اینستاگرام، محبوب‌ترین شبکه اجتماعی، به پلتفرمی برای راه‌اندازی کسب و کارهای اینترنتی تبدیل شده است. در این میان، افراد زیادی نیز در این پلتفرم به عنوان اینفلوئنسر تولید محتوا کرده و از این طریق کسب ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۶:۴۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اینستاگرام، محبوب‌ترین شبکه اجتماعی، به پلتفرمی برای راه‌اندازی کسب و کارهای اینترنتی تبدیل شده است. در این میان، افراد زیادی نیز در این پلتفرم به عنوان اینفلوئنسر تولید محتوا کرده و از این طریق کسب درآمد می‌کنند. اما قدم اول برای کسب درآمد از اینستاگرام، داشتن فالوور و تولید محتوای مستمر است. حتما خودتان می‌دانید، افزایش تعامل و جذب فالوور در اینستاگرام زمان‌بر و سخت است، اما ربات اینستاگرام برای کمک به شما به وجود آمده است. برای آشنایی با ربات و قابلیت‌های آن برای مدیریت پیج اینستاگرام و افزایش فالوور، این مطلب را بخوانید.

ماهیت کلی ربات اینستاگرام چیست؟

ویکیپدیای فارسی ربات را اینگونه تعریف می‌کند: ربات ماشینی است که معمولا قابل برنامه‌ریزی توسط رایانه بوده و قادر به انجام خودکار شماری از اعمال پیچیده است. همچنین بر پایه تعریفی از بریتانیکا (قدیمی‌ترین دانشنامه انگلیسی زبان)، ربات دستگاهی است که به صورت خودکار عمل می‌کند، جایگزین تلاش انسانی می‌شود و ممکن است در ظاهر شبیه انسان نباشد.

بر اساس تعاریف بالا می‌توانیم تصور کنیم که وقتی از ربات اینستاگرام صحبت می‌کنیم، منظور کلی ما چیست. قطعا ربات اینستاگرام ظاهری شبیه ربات انسان نمای سوفیا یا ربات دوست داشتنی وال-ای نخواهد داشت.

با رد شدن از قسمت‌های ظاهری به قابلیت برنامه ریزی و جایگزینی انسانی می‌رسیم. در مورد این مرحله می‌توان گفت که تمام ربات‌ها کم و بیش در این مرحله مثل هم هستند. برای مثال می‌توانید دستگاه‌های صنعتی در کارخانجات را در نظر بگیرید. این دستگاه‌ها به گونه‌ای ساخته می‌شوند که به صورت اتوماتیک کارهای یک کارگر کارخانه را انجام دهند.

در شبکه‌های اجتماعی هم شرایط تقریبا به همین شکل است. شما به عنوان کاربر می‌توانید ربات اینستاگرام را تنظیم کنید تا کارهای شما را در این شبکه‌ی اجتماعی انجام دهند. کاربران دیگر را فالو کند، پست‌های کاربران دیگر را لایک کند و برای آن‌ها کامنت بنویسد. در کنار این کارها پست‌های شما را در زمانی که تعیین کرده اید ارسال کند، کپشن آن‌ها را آنطور که نوشته اید کامل کند و هشتگ‌های آن را در آخر پست اضافه کند.

با تنظیمات دیگر ربات اینستاگرام می‌توان به سادگی افرادی که شما را فالو نکرده اند را آنفالو کرد، فالووینگ‌های چند هزار نفری را در مدت کوتاهی حذف کرد و تعامل پیج را بیشتر کرد. کارهای تکراری و خسته کننده مانند حذف فالوور فیک هم با این ابزارها به سادگی ممکن است. تنها کاری که باید انجام دهید پیدا کردن یک ربات خوب و فعال کردن آن است تا پیج شما مانند یک کارخانه‌ی اتوماتیک شروع به کار کند.

برخلاف دستگاه‌های کارخانه‌ها که فضای زیادی را اشغال می‌کنند، ربات‌های اینستاگرام تنها به چند مگابایت فضا در داخل گوشی نیاز دارند تا نصب شوند و فعالیت خود را روی پیج شروع کنند.

برای گرفتن اطلاعات بیشتر می‌توانید به لینک مقابل مراجعه کنید و عملکرد یک ربات اینستاگرام واقعی و حرفه‌ای را ببینید: ربات اینستاگرام اینبو

علت نیاز اینستاگرامرها به ربات اینستاگرام چیست؟

همانطور که در تعریف بالا دیدیم، ربات‌ها برای انجام کارهای انسانی ساخته می‌شوند. اما چرا این ربات‌ها در فضای مجازی مورد استفاده قرار می‌گیرند؟

فعالیت کلی در شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام شامل کارهایی تکراری مانند نوشتن کامنت برای دیگران و فرستادن پست و استوری است. در اوایل شروع به فعالیت پیج، این کارها بازخورد چندانی از سمت مخاطبان و فالوورها نمی‌گیرند. از طرفی تعداد مخاطبان هم کم است. این تعامل‌های کم می‌تواند بسیار دلسرد کننده باشد و باعث شود ایده‌ی پولساز شما در همان اوایل کار شکست بخورد. آمار نشان داده که استفاده از ربات و سایر روش‌های اتوماسیون بین 10 تا 50 درصد بهره‌وری را افزایش می‌دهد.

دلسرد شدن به خاطر کم بودن تعامل در چند ماه اول شروع پیج طبیعی است اما چند مشکل دیگر هم برای کسب و کارهای اینستاگرامی وجود دارد. بدن انسان برای انجام کارهای تکراری ساخته نشده و انجام این کارها کاملا خلاف طبیعت انسان است. بر اساس تحقیقی که سایت esignly انجام داده است، اصرار بر انجام کارهای و تکرار این روند در طی چند ماه باعث می‌شود خلاقیت به صورت چشمگیری کاهش یابد. همه‌ی ما می‌دانیم که نداشتن خلاقیت در یک محیط سخت و رقابتی مانند اینستاگرام چقدر می‌تواند به ما ضربه بزند.

با نادیده گرفتن هر کدام از این موارد باز هم نمی‌توان مانند یک ربات در اینستاگرام فعالیت کرد. تمام ما درگیر مشکلاتی مهم تر از اینستاگرام هستیم. ما نیاز به استراحت داریم و بسیاری از چیزها هستند که می‌توانند مانع انجام کارهای ما شوند. ربات‌ها هیچکدام از این مشکل‌ها را ندارند و ساخته شده‌اند تا بدون خستگی و با کمترین هزینه، بیشترین بازدهی را داشته باشند.

اتوماسیون و استفاده از ربات‌های اینستگرامی جنبه‌ی دیگری دارد و آن هم اقتصاد است. سایت frevv اعلام کرده است که استفاده از ابزارهای اتوماسیون تا 60 درصد در کاهش هزینه‌ها تاثیر دارد. این کاهش هزینه در کنار افزایش 85 درصدی سرعت کار باعث شده تا استفاده از ربات اینستاگرام به نیاز در دنیای پر رقابت اینستاگرام تبدیل شود.

بهترین جایگزین ربات اینستاگرام چیست؟

زمانی که اولین بار واژه‌ی ربات اینستاگرام را شنیدم خوب در یادم مانده است. پیش خودم فکر کردم که آیا راه بهتری هم برای انجام این کارها هست؟ می‌توانم از استراتژی چند ماه آینده را بریزم و هر روز ساعتم را برای یادآوری زمان پست گذاشتن تنظیم کنم؟ شاید بهتر بود یک ادمین استخدام کنم تا تمام این کارها را انجام دهد. شاید هم می‌توانستم از خلاقیت و تجربه‌ی ادمین استفاده کنم تا پیجم را بهتر جلو ببرم.

در همین فکرها بودم. با پرس و جو از اطرافیان توانستم چند ادمین حرفه‌ی و نیمه حرفه‌ای ببینم و درمورد شرایط پیجم با آن‌ها صحبت کنم. همه چیز عالی پیش رفته بود تا صحبت به قرارداد و توافق بر سر حقوق رسید. قیمت‌ها بسیار بیشتر از چیزی بود که تصور کرده بودم. همکاری با یک ادمین برای کسب و کار نوپا و کم درآمد من اصلا به صرفه نبود.

چند روزی گزینه‌های احتمالی ام را سبک سنگین کردم. خسته بودم و اینستاگرام را به زور باز می‌کردم اما نمی‌خواستم فاتحه‌ی پیجم را بخوانم، چند ماه بود که برای آن زحمت کشیده بودم. از طرفی هم هزینه‌ی ادمین زیاد بود. تصمیم گرفتم به جای این که دنبال جایگزین ربات اینستاگرام باشم، یک با خود آن را امتحان کنم. امتحان کردم؛ کارها را به ربات سپردم. نفس راحتی که همان شب کشیدم خوب در یادم مانده است.

ربات‌های اینستاگرامی چطور کار می‌کنند؟

این ابزارها امکانات گسترده‌ای دارند و بر اساس تنظیمات ادمین می‌تواند کارهای مختلفی انجام دهد. برای مثال ربات افزایش فالوور ساختار بسیار ساده‌ای دارد. این ربات برای پست‌های دیگران کامنت می‌نویسد، آن‌ها را لایک می‌کند و به جای شما فالو آنفالو انجام می‌دهد. هدف اصلی از این کارها این است که بازدیدکنندگان بیشتری به پیج جذب شوند تا تعداد بیشتری از آن‌ها تبدیل به فالوور شوند.

کارهایی مانند ساخت کاور پست اینستاگرام اگر به خوبی انجام شود، می‌تواند در بالا بردن نرخ تبدیل بازدیدکننده به فالوور تاثیر زیادی داشته باشد. می‌توان گفت که ربات اینستاگرام بیشتر مسئول کارهای خسته کننده و خارج از پیج است و ادمین پیج فقط کار تولید محتوا و افزایش تعامل را انجام خواهد داد. این ترفندها کمک می‌کنند که پیج به سادگی و با کمترین زحمت اضافی به اکسپلور برسد.

تنظیمات دیگر ربات اینستاگرام شامل حذف فالوورهای فیک است. همه‌ی اینستاگرامرها می‌دانند که فالوور فیک یک میانبر به سمت نابودی پیج است. این فالوورها خرید نمی‌کنند، تعامل ندارند و رسیدن به اکسپلور را به شدت سخت می‌کنند. تاثیر بد فالوورهای فیک به حدی زیاد است که برخی از افراد برای جلوگیری از موفقیت پیج رقیب برای او فالوور فیک می‌خرند.

برای ربات‌های اینستاگرامی مهم نیست یک پیج چند هزار فالوور دارد. آن‌ها می‌توانند بدون خستگی تمام این فالوورها را آنالیز کنند و موارد فیک را به سرعت حذف کنند. از کارهای دیگر این ربات‌های خستگی ناپذیر می‌توان به فرستادن پیام دایرکت اتوماتیک و حذف تاریخچه‌ی پیام‌ها به صورت کامل اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی