ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

اینترنت اشیا در خانه های هوشمند چگونه باعث افزایش امنیت می شود

محصولات امنیتی خانه سالهاست که در بازار وجود دارند ، اما اکثر آن ها دارای نقاط ضعف یا محدودیت هایی هستند. به عنوان مثال، ممکن است کلید ها گم شوند و یا سیگنال‌های درب بازکن ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

محصولات امنیتی خانه سالهاست که در بازار وجود دارند ، اما اکثر آن ها دارای نقاط ضعف یا محدودیت هایی هستند.

به عنوان مثال، ممکن است کلید ها گم شوند و یا سیگنال‌های درب بازکن پارکینگ توسط سارقین کپی شود.

خانه‌های هوشمند امروزی از فناوری به روش‌های جدیدی بهره می‌برند تا امنیت خانه و خانواده‌تان را آسان‌تر کنند.

یکی از پیشرفت های بسیار مهم در مسئله اینترنت اشیا، ادغام محصولات امنیتی با تلفن های همراه است. این پیشرفت امکان دریافت پیام از محصولات امنیتی و کنترل آن ها را از جمله دوربین، سیستم هشدار و قفل های خانه را میسر می کند.

در ادامه به بررسی محصولات امنیتی هوشمند که می توانند امنیت خانه شما را افزایش دهند پرداخته می‌شود.

قفل های هوشمند

قفل هوشمند می تواند مکمل خوبی برای درب ضد سرقت باشد. قفل های هوشمند، هم امنیت خانه را افزایش می دهند و هم تاثیر بسیار خوبی در مصرف انرژی دارند.

یکی از مزیت های این قفل این است که دیگر نگران گم شدن کلید و یا کپی شدن آن توسط دیگران نخواهید بود. این قفل ها به واسطه اثر انگشت، پسورد و یا موبایل شما باز می شوند. بنابر این اگر خانه خود را اجاره می دهید دیگر نیاز به تعویض قفل نخواهید داشت.

در قفل های قدیمی (اگر در خانه حضور نداشتید) برای آشنایان و یا خدمتکار خانه، کلید ها را زیر گلدان قرار می دادید. اما در قفل های هوشمند ایجاد یک رمز عبور موقت برای دیگران بسیار کار ساده ای خواهد بود. همچنین شما می توانید با موبایل خود از راه دور درب را برای دیگران باز کنید.

یکی دیگر از مزیت های قفل های هوشمند اتصال آن ها به دیگر وسایل خانه هوشمند است. بطور مثال با خروج شما از خانه می تواند وسایل روشنایی، گرمایش و سرمایش خانه را کنترل کند و مصرف انرژی را به حداقل برساند.

سنسور های حرکتی هوشمند

همانطور که از نام این محصول مشخص است، حساس به حرکت است و هر حرکت و فعالیت را به شما اطلاع می دهد. این سنسور ها در زمانی که شما از خانه خارج می شوید فعال می شوند و در صورت ورود سارقین به خانه، شما را مطلع می کنند.

اتصال این سنسور ها به آژیر خطر در مدل های قدیمی این محصول وجود داشت اما ارتباط آن با موبایل شما چه فایده ای دارد؟

معمولا این سنسور ها با دوربین های وای فای تکمیل می شوند. در زمانی که شما روی تلفن همراه خود آلارم دریافت کنید به سرعت می توانید تصاویر داخل خانه را مشاهده کرده و در صورت بروز سرقت با پلیس تماس بگیرید. اطلاعات شما می تواند برای پلیس بسیار کمک کننده باشد. بطور مثال تعداد سارقین و تصاویر آن ها برای پلیس بسیار مهم است.

دوربین های وای فای

دوربین های وای فای بخش مهمی از خانه هوشمند را تشکیل می دهند. مشاهده بخش های مختلف خانه در زمانی که خانه نیستید می تواند برای شما امنیت خاطر و آسودگی بیشتری در پی داشته باشد. همچنین مشاهده اتاق کودکان در شب ها نیز می تواند بسیار حیاتی و مهم باشد. این دوربین ها معمولا دارای مادون قرمز هستند و شب ها در تاریکی نیز تصاویر خوبی ضبط می کنند.

در بخش قبلی در مورد دوربین های وای فای و همکاری آن ها با سنسور های حرکتی توضیح دادیم که قطعا یکی از مهمترین فواید این محصول است.

زنگ درب هوشمند

زنگ های هوشمند تاثیر بسیار زیادی در امنیت خانه دارند. یکی از شگرد های سارقین برای پیدا کردن خانه های خالی این است که زنگ خانه ها را بزنند و ببینند که کدام خانه پاسخ نمی دهد. زنگ هوشمند با اینترنت به گوشی شما متصل است و شما در زمانی که خانه نیستید هم می توانید پاسخ گوی افرادی باشید که زنگ درب را می زنند.

همچنین این زنگ ها می توانند تصاویر افرادی را که پشت درب هستند را به شما نشان دهند و همچنین از آن ها فیلم و عکس تهیه کنند.

چشمی درب هوشمند

بسیاری از درب های ضد سرقت و درب های معمولی دارای چشمی هستند. چشمی های هوشمند مانند آیفون تصویری عمل می کنند. با این تفاوت که تصاویر برای موبایل شما هم ارسال می شود. نصب این چشمی ها می تواند بعد از نصب زنگ هوشمند یک لایه امنیتی بیشتر برای شما باشد.

شما می توانید در زمان تهیه درب ورودی از تولید کننده بخواهید این محصول را برای شما نصب کند. فروشگاه هایی مانند سام درب که محصولات خود را با قابلیت شخصی سازی ارائه می کنند گزینه های مناسبی برای این کار هستند.

سیستم روشنایی هوشمند

نور هوشمند هم می تواند در بحث امنیت خانه کمک کننده باشد. سیستم های روشنایی هوشمند می توانند به وسیله موبایل شما خاموش و یا روشن شوند. همچنین می توانید برنامه مشخصی برای آن تعریف کنید که در ساعات مشخص این لامپ ها روشن شوند. روشن شدن لامپ ها در ساعات مشخص می تواند سارقین را گمراه کند و آن ها فکر کنند کسی در خانه است.

نور هوشمند ویژگی های بسیار خوبی از جمله تنظیم نور دارد. اگر شما نیاز به نور کم برای آرامش بیشتر داشته باشید می توانید میزان نور را کم کنید.

سیستم روشنایی هوشمند برای سالمندان نیز بسیار مفید است. سالمندان برای روشن کردن چراغ ها در شب و یا خاموش کردن آن ها با مشکل مواجه می شوند. حرکت در تاریکی برای سالمندان خطرناک است و این وسیله می تواند ایمنی بیشتری برای آن ها فراهم کند.

پرده هوشمند

یکی از خاص ترین فناوری‌ های افزوده شده به امنیت خانه، ظهور پرده‌ های موتوری است. درست مانند سایر فناوری‌ های خودکار در یک خانه، پرده‌ های موتوری را می‌توان طوری برنامه‌ ریزی کرد که در زمان‌ های تصادفی برای گمراه کردن سارقین باز و بسته شوند. به پرده های موتوری می توان برنامه کلی داد که شب ها برای دیده نشدن داخل خانه بسته شوند. بسیاری از این محصولات دارای سنسور روشنایی هستند و به صورت اتوماتیک می توانند تشخیص دهند که در چه زمانی باید بسته شوند. اضافه کردن پرده های موتوری هوشمند یک لایه امنیتی دیگر به خانه شما اضافه می کند.

حسگر دود هوشمند

حسگر های دود برای محافظت و امنیت افراد خانواده بسیار با اهمیت هستند. درست است که این ابزار نقشی در مقابله با سارقین ندارد اما یک حسگر هوشمند می تواند در صورت بروز آتش سوزی به موبایل شما پیام دهد. اگر شما خارج از خانه باشید می توانید به سرعت با آتش نشانی تماس بگیرید و جان افراد خانه را نجات دهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی