ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

7 فاکتور مهم رتبه بندی که باعث رشد 80درصدی ترافیک سایت می‌شود

اگر سایت شما در رتبه اول نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرد می‌تواند بیش از ۳۹ درصد از کل کلیک‌های کاربران را دریافت کند.  این یعنی از هر ۱۰ نفری که کلیدواژه مورد نظر شما را ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگر سایت شما در رتبه اول نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرد می‌تواند بیش از ۳۹ درصد از کل کلیک‌های کاربران را دریافت کند.  این یعنی از هر ۱۰ نفری که کلیدواژه مورد نظر شما را جستجو می‌کنند ۴ نفر از آن‌ها روی لینک اول کلیک کرده و توجهی به سایز لینک‌ها نمی‌کنند. زمانی‌که بتوانید در رتبه اول گوگل قرار بگیرید به کسب و کارتان رونق زیادی خواهید داد. کافی است که نکات مربوط به آن را به درستی رعایت کنید.

فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل چیست؟

فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل عناصری از وب سایت شما هستند که گوگل، آن‌ها را هنگام نشان دادن نتایج جستجو نشان می‌دهد. زمانی‌که کسی عبارتی را سرچ می‌کند که با کسب وکار شما مرتبط است شما قطعا می‌خواهید که آن شخص، شما را پیدا کند نه رقبای شما را. درست است؟ برای این‌که بفهمید چگونه می‌توانید وب سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل رتبه‌بندی کنید باید نکات مربوط به SEO سایت را بدانید. صدها عامل رتبه‌بندی وجود دارد که برخی از آن‌ها می‌توانند تأثیر قابل توجهی در دیده شدن شما داشته باشند. در این مطلب سعی داریم این موارد را برای شما شرح دهیم تا با رعایت آن‌ها به افزایش ترافیک وب سایت خود کمک کنید.

۷ فاکتور سئو که باعث افزایش ترافیک وب سایت می‌شود

در این قسمت برخی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر رتبه‌بندی گوگل را بررسی می‌کنیم تا بتوانید اطلاعات لازم جهت افزایش رتبه سایت خود با سئو را کسب کنید.

1.     Mobile-First Optimization

در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ ترافیک موبایل ۵۴.۴ درصد از ترافیک جهانی و مهم‌ترین فاکتور سئو را به خود اختصاص داده است. اکثر افرادی که با گوشی هوشمند خود وب‌گردی می‌کنند انتظار دارند که سایت شما به خوبی روی دستگاه آن‌ها باز شود و اگر این‌طور نباشد احتمالاً از سایت شما خارج می‌شوند. بنابراین برای تبدیل شدن به اولین رتبه در نتایج جستجوی گوگل باید مطمئن شوید که سایت شما در گوشی‌ها، تبلت‌ها و رایانه‌ها به‌طور یکسان عمل می‌کند. مطمئن شوید که تم یا قالبی که انتخاب می‌کنید روی تلفن همراه اجرا شود. در مرحله بعد مطمئن شوید که همه تصاویر شما به وضوح نمایش داده می‌شوند. همچنین فونت کلمات و نحوه نشان دادن آن‌ها را بررسی کنید.

2.     Core Web Vitals

گوگل Core Web Vitals را به‌عنوان یکی دیگر از عوامل مهم رتبه‌بندی دیگر در می ۲۰۲۰ معرفی کرد.

عناصر حیاتی در این مورد به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • LCP (بزرگترین رنگ محتوایی)
  • FID (اولین تاخیر ورودی)
  • CLS (تغییر چیدمان تجمعی)

یک مطالعه در سال ۲۰۲۱ نشان داد که تنها چهار درصد از وب سایت‌ها در هر سه دسته Core Web Vitals امتیاز خوبی کسب کردند.

بزرگترین رنگ محتوایی: گوگل انتظار دارد که سایت شما در عرض ۲.۵ ثانیه به‌طور کامل صفحه اول خود را لود کند.

تأخیر ورودی اول: گوگل انتظار دارد که سایت شما در هنگام تعامل با کاربران به سرعت به آن‌ها واکنش نشان دهد.

تغییر چیدمان تجمعی: گوگل انتظار دارد سایت شما به‌طور پیش‌فرض لود شود و پس از لود تغییری در آن ایجاد نشود.

3.     محتوای با ارزش | فاکتور سئو

به گفته SEMRush، ۵۵ درصد از برندها به‌دلیل به کارگیری فاکتور سئو و بهبودهایی که در محتوای خود انجام دادند نتایج بهتری را کسب کردند. اینترنت، جایی برای محتوای بی‌کیفیت نیست. منظور ما نوشتن محتوایی است که مردم می‌خواهند بخوانند، محتوایی که کمک می‌کند و محتوایی که اطلاعاتی بیشتر از رقبا ارائه می‌دهد. اگر بتوانید محتوای باکیفیت ایجاد کنید شانس زیادی برای بهبود سئوی خود و در نهایت نتیجه نهایی خود خواهید داشت.

4.     سن و اعتبار دامنه

سن دامنه یکی دیگر از فاکتورهای مهم سئو در رتبه‌بندی نتایج گوگل است. البته شما نمی‌توانید کنترلی روی آن داشته باشید مگر این‌که دامنه‌ سایت را از قبل خریده باشید. سن دامنه به مدت زمانی اشاره دارد که دامنه شما ثبت شده است و منظور از اعتبار اساساً اعتبار شما نزد گوگل است. چند راه برای بهبود نمره تخصص، اقتدار و قابل اعتماد بودن وجود دارد که شامل درگیر کردن کارشناسان موضوع و ارائه محتوای دقیق تر در پست‌های وبلاگتان است.

5.     لینک‌ها

بیشتر از ۹۰ درصد از صفحات وب به‌دلیل محتوای بی‌کیفیتی که ارائه می‌کنند ترافیک زیادی هم دریافت نمی‌کنند. لینک‌ها همچنان برای سئو در گوگل مهم هستند. لینک‌های ورودی، لینک‌های خروجی و لینک‌های داخلی همگی فاکتورهای مهم رتبه‌بندی هستند زیرا اعتبار کلی سایت شما را افزایش می‌دهند و به سایت شما کمک می‌کنند تا خود را به‌عنوان یک منبع ارزشمند به مخاطب نشان دهد.

6.     میزان ماندن در صفحه

نرخ پرش یکی از عوامل رتبه‌بندی گوگل است که می‌تواند به‌طور قابل توجهی در رتبه‌بندی گوگل شما در نتایج جستجو تاثیر بگذارد. یک مطالعه نشان داد که در این فاکتور سئو میانگین نرخ پرش حدود ۴۹ درصد است. بسیاری معتقد هستند که نرخ پرش ۵۰ تا ۶۰ درصدی هم قابل قبول است. اگر نرخ پرش شما بسیار کمتر از آن باشد به گوگل نشان می‌دهد که صفحه شما احتمالاً آن‌چه را که کاربران به دنبال آن هستند به آن‌ها ارائه نمی‌دهد. این یعنی صفحه شما کمتر در نتایج جستجو ظاهر می‌شود.

نرخ کلیک و زمان ماندن از دیگر فاکتورهای مهم رتبه‌بندی گوگل است .می‌توانید معیارهای ماندن در صفحه خود را با اطمینان از همسویی محتوایتان با کلمات کلیدی هدف، متاتگ ها و تگ عنوان بهبود بخشید. این کار تضمین می‌کند که وقتی شخصی روی سایت شما کلیک می‌کند آ‌ن‌چه را که به دنبالش است به دست می‌آورد.

7.     سئو تخصصی

سئوی تخصصی هنوز یک عامل مهم رتبه‌بندی گوگل است. سئوی تخصصی شامل موارد زیر است:

  • کلمات کلیدی در عنوان مطلب و تگ‌ها
  • تگ‌های بهینه شده برای کلمات کلیدی
  • متادیسکریپشن به تعداد ۱۱۰ تا ۱۵۰ کاراکتر مفید
  • متن و برچسب جایگزین مملو از کلمات کلیدی
  • اسکیما با الگوی مناسب

بنابراین اطمینان حاصل کنید که از کلمات کلیدی مرتبط در تمام سرصفحه‌ها و متا تگ ها استفاده می‌کنید. کلید انجام این کار، داشتن یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی با کیفیت است که داده‌های پیچیده رقبا و کمبودهای کلمات کلیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد. با رعایت این نکات به افزایش ترافیک وب سایت خود کمک بسیاری خواهید کرد.

ما در تیم خدمات سئو کیان تجارت با تجوه به آخرین متدها و آپدیت های گوگل و همسو با اهداف هر بیزینس استراتژی های منحصر به فردی را ایجاد می کنیم. برای مشاوره رایگان رد یان زمینه با ما تماس بگیرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی