ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

کاربردهای وسیع تصفیه آب صنعتی اسمز معکوس (RO)

تصفیه آب صنعتی اسمز معکوس از پر کاربردترین روش ها در تصفیه آب می باشد، که به دلیل مزیت هایی که دارد، در کاربردهای وسیعی مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی می توان ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۶ تیر ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

تصفیه آب صنعتی اسمز معکوس از پر کاربردترین روش ها در تصفیه آب می باشد، که به دلیل مزیت هایی که دارد، در کاربردهای وسیعی مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی می توان گفت در هر کاربردی که نیاز به آب تصفیه شده و با خلوص بالا باشد و هزینه های دستگاه های تصفیه آب صنعتی RO برای آن کسب و کار از نظر اقتصادی توجیهی داشته باشد، از سیستم های تصفیه آب صنعتی برای تولید و تامین آب تصفیه شده می توان استفاده کرد. در ادامه برخی از مهم ترین کاربردهای دستگاه تصفیه آب صنعتی اسمز معکوس معرفی می‌شوند.

1- کاربرد تصفیه آب صنعتی در صنایع غذایی و نوشیدنی

در کارخانه های صنایع غذایی و نوشیدنی، استفاده از آب تصفیه شده با خلوص بالا برای جلوگیری از آسیب رسیدن به لوله کشی، تاسیسات و اتصالات اهمیت زیادی دارد. علاوه بر این استفاده از آب تصفیه شده باعث طعم و کیفیت بهتر مواد غذایی و نوشیدنی، کاهش هزینه ها و تامین آب شرب مصرفی مجموعه می شود. 

2- کاربرد تصفیه آب صنعتی در صنایع داروسازی

در صنایع داروسازی نیاز به استفاده از آب بدون یون با هدایت الکتریکی کمتر از 0.1 است. برای تولید آبی با این مشخصه از دستگاه های الکترودیالیز و دبل RO استفاده می شود. در داروسازی از انواع آب برای تزریق، آب خالص و فوق خالص استفاده می شود، که همه آنها باید دارای استانداردهای بالای تصفیه آب باشند.

3- کاربرد تصفیه آب صنعتی در تصفیه آب و فاضلاب

در شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی برای موارد زیر از دستگاه تصفیه آب صنعتی استفاده می شود:
حذف گل و لای و مواد معلق که در پیش تصفیه دستگاه انجام می شود.
از بین بردن شوری آب 
حذف نیترات و آرسنیک با استفاده از دستگاه های سختی گیر رزینی
حذف میکروارگانیسم ها که بسته به کاربرد با استفاده از کلر، UV یا ازن ژنراتور انجام می شود.
استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی در کشاورزی باعث افزایش تولید می شود. علاوه بر این نیاز به مصرف کود را کاهش داده و مانع از تحلیل خاک می شود و بسیاری از مزیت های دیگر که از حوصله این بحث خارج است.

4- کاربرد تصفیه آب صنعتی در صنایع خودروسازی

در صنایع خودروسازی قبل از رنگ خودرو، آن را چرب گیری و آب کشی می کنند تا چربی های اضافه آن پاک شوند. سپس از عملیات اسید شویی استفاده کرده و مجددا عملیات شستشو را انجام می دهند. بعد از آن برای رنگ پذیری بهتر خودرو، آن را با مواد شیمیایی دارای فسفات شستشو می دهند. در تمامی این مراحل باید از آب بدون یون برای شستشوی خودرو استفاده شود. تامین آب بدون یون در صنایع خودروسازی با استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی RO انجام می شود.

5- کاربرد تصفیه آب صنعتی در کشاورزی

استفاده از آب تصفیه شده در مراحل مختلف رشد، برداشت، فراوری و بسته بندی محصولات کشاورزی اهمیت زیادی دارد. آبی که در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد، از آب چاه یا آب های زیر زمینی و سطحی تامین می شود. بخش زیادی از این منابع آبی باید قبل از استفاده در بخش کشاورزی ابتدا تصفیه شوند. منابع آب های سطحی از مشکل سازترین منابع آب مصرفی در بخش کشاورزی هستند. آب چاه نیز با توجه به مکان چاه، میزان تخلخل خاک آن و نزدیکی چاه به سیستم فاضلاب، نیاز به عملیات تصفیه متفاوتی دارد.

6- کاربرد تصفیه آب صنعتی در  پرورش دام و طیور

در صنایع دام و طیور برای جلوگیری از ایجاد و انتقال بیماری، استفاده از آب آشامیدنی در حد استاندارد امری ضروری است. پائین بودن کیفیت آب مصرفی دام و طیور، می تواند باعث ایجاد مشکل در هضم غذا و رشد آنها شود. علاوه بر این استفاده از آبی با مقدار TDS بالا می تواند باعث ایجاد رسوب در تجهیزات آبرسانی و تاثیر بر متابولیسم جانداران شود. استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی هم باعث رشد دام و طیور و هم جلوگیری از تلفات آنها شده و هزینه ها را نیز تا حد قابل توجهی کاهش می دهد.

7- تصفیه آب دیگ بخار و بویلرها

دیگ بخار و بویلرها در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و سیال اصلی عبور از آنها آب است. اگر آب کیفیت مطلوبی نداشته باشد، کارایی و طول عمر دستگاه تصفیه آب صنعتی تحت تاثیر آن قرار می گیرد. ایجاد رسوب در دیواره دیگ بخار و لوله ها به دلیل حرارت زیاد باعث ایجاد مشکلاتی از قبیل داغ شدن بیش از اندازه بدنه بویلر، تولید آب و بخار بدون کیفیت، افت جریان و کارایی دستگاه و افزایش مصرف انرژی می شود. 
بهترین راه برای حذف املاح و رسوبات در بویلرها استفاده از آب تصفیه شده دستگاه تصفیه آب صنعتی RO می باشد. آب تصفیه شده RO از ایجاد رسوب و خوردگی در دستگاه و لوله ها جلوگیری می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ایمان محمدی
    ایمان محمدی | ۲۶ تیر ۱۴۰۱

    از دستگاه تصفیه آب صنعتی توی کارخونه م که مربوط به صنایع غذایی هست استفاده کردم و توی این 5 سالی که دستگاه رو نصب کردیم واقعا بازدهی و تولیدمون نسبت به قبل افزایش زیادی داشته

مطالب پیشنهادی